-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Послуги з впровадження системи автоматизації бізнес-процесів типу ERP
Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна без ПДВ. Питома вага критерію – 100%. З метою забезпечення рівних умов участі в закупівлі та оцінки тендерних пропозицій, учасник незалежно від його системи оподаткування, в електронній системі закупівель зазначає ціну тендерної пропозиції без ПДВ. У разі якщо переможець процедури закупівлі є платником ПДВ, при укладенні договору про закупівлю ПДВ буде нараховуватися відповідно до чинного законодавства України.
Торги не відбулися
239 036 516.67
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 195 182.58 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 195 182.58 UAH
Номер:
ba60009adb4c447e8d54f56ee54f34d4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-10-31-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
31.10.2025 00:00
Період моніторингу:
31.10.2025 12:39 - 22.11.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
31.10.2025 № 71-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114 та на виконання доручення Держаудитслужби від 30.10.2025 №003100-18/13460-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о начальника Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 31.10.2025 № 71-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2025-04-17-006023-a 17.04.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель (доручення Держаудитслужби від 30.10.2025 №003100-18/13460-2025)
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами проведеного моніторингу встановлено порушення пункту 29 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII та абзацу третього підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання виконання рішення органу оскарження від 08.10.2025 № 15260-р/пк-пз, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, зокрема, шляхом відхилення тендерної пропозиції ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ у відповідності до абзацу третього підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а також заходи, направлені на недопущення у подальшому виявлених порушень та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 листопада 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: наявності підстав для відхилення тендерної пропозиції, виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ, орган оскарження), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: рішення органу оскарження від 08.10.2025 № 15260-р/пк-пз; строк дії тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» (далі – ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ»); пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 03 та 06 листопада 2025 року.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ не здійснювався.
Згідно з пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 17.04.2025, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості) Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Відповідно до частини четвертої статті 25 Закону № 922-VIII тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку.
Згідно пункту 29 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII строк дії тендерної пропозиції - установлений замовником у тендерній документації строк, після закінчення якого тендерна пропозиція вважається недійсною та відхиляється.
За нормами пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку, який у разі необхідності може бути продовжений. До закінчення зазначеного строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій. Учасник процедури закупівлі має право: відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції; погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції.
У разі необхідності учасник процедури закупівлі має право з власної ініціативи продовжити строк дії своєї тендерної пропозиції, повідомивши про це замовникові через електронну систему закупівель.
Відповідно до інформації наявної в електронній системі закупівель, кінцевий строк подання тендерних пропозицій 28.05.2025, 23:00 год.
Уповноваженою особою ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЛІСИ УКРАЇНИ» (далі – Замовник) в пункті 4 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи від 15.05.2025 (зі змінами) встановлено, зокрема, наступне: «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, який зазначено у оголошенні про проведення процедури закупівлі» (файл: «Тендерна документація ERP (нова редакція 15.05.2025).docx»), а також учасником ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» у складі своєї тендерної пропозиції подано документ: «Тендерна пропозиція/пропозиція UA-2025-04-17-006023-a» від 28.05.2025 (файл: «Електронна пропозиція.p7s»), в якому зокрема, зазначено, що строк дії тендерної пропозиції із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій 90 днів.
Отже, виходячи з інформації, зазначеної в тендерній документації та в тендерній пропозиції учасника-переможця ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ строк дії тендерних пропозицій становить 90 днів, який закінчився 26 серпня 2025 року, проте в електронній системі закупівель інформація щодо продовження строку дії тендерної пропозиції відсутня.
З огляду на зазначене, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, 03 та 06 листопада 2025 року через електронну систему закупівель Замовнику звернулось до Замовника із запитами про надання інформації/пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, в тому числі, стосовно продовження строку дії тендерної пропозиції ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ».
Так, Замовником на запит Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 03.11.2025 повідомлено, що на вимогу Замовника (лист від 29.07.2025 № 4813/9.7-2025), учасником ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» було продовжено строк дії його тендерної пропозиції на закупівлю «Послуги з впровадження системи автоматизації бізнес-процесів типу ERP» за ID: UA-2025-04-17-006023-a до 12 вересня 2025 року включно (лист від 29.07.2025 № 363).
Слід зауважити, що тендерна пропозиція учасника ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» у період з 13 вересня 2025 року по теперішній час є такою, строк дії якої закінчився.
Проте, під час проведення моніторингу встановлено, що в подальшому, згідно наданих Замовником до пояснень інформації та документів, до закінчення зазначеного строку (12 вересня 2025 року), ані Замовник не вимагав від учасника процедури закупівлі ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» продовження строку дії його тендерної пропозиції, ані сам учасник не надавав додаткового повідомлення про продовження дії своєї тендерної пропозиції.
Таким чином, згідно інформації та документів, наданих Замовником до пояснення, строк дії тендерної пропозиції ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» закінчився 12 вересня 2025 року та в подальшому сторонами не продовжувався.
За нормами абзацу третього підпункту 2 пункту 44 Особливостей, які є імперативними та застосовуються на будь-якому етапі процедури — як під час розгляду тендерних пропозицій, так і після визначення переможця, до моменту укладення договору, - Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція є такою, строк дії якої закінчився.
Враховуючи наведене, надані Замовником пояснення не обґрунтовують невідхилення тендерної пропозиції ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ, що є такою, строк дії якої закінчився і є не дійсною та, відповідно, не спростовують порушення пункту 29 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII та абзацу третього підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
З огляду на викладене, за результатами проведеного моніторингу встановлено, що Замовником на порушення абзацу третього підпункту 2 пункту 44 Особливостей та пункту 29 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII не відхилено тендерну пропозицію ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ», строк дії якої закінчився.
Слід врахувати, що відповідно до підпункту 1 пункту 51 Особливостей – відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями.
Період усунення порушень:
17.11.2025 17:12 - 02.12.2025 00:00
Дата публікації висновку:
17.11.2025 17:12
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами проведеного моніторингу UA-M-2025-10-31-000020 встановлено порушення пункту 29 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII та абзацу третього підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
З урахуванням встановлених порушень та керуючись абзацом третім підпункту 2 пункту 44 Особливостей та пункту 7 розділу V тендерної документації, уповноваженою особою відхилено тендерну пропозицію ТОВ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» як таку, строк дії якої закінчився.
Уповноваженою особою проаналізовано причини встановлених порушень вимог абзацу третього підпункту 2 пункту 44 Особливостей, які є імперативними та підлягають застосуванню на будь-якому етапі процедури закупівлі до моменту укладення договору.
З метою недопущення аналогічних порушень у подальшому, уповноваженою особою вжито такі заходи:
- враховано в подальшій роботі необхідність своєчасного контролю строків дії тендерних пропозицій та дотримання вимог абзацу третього підпункту 2 пункту 44 Особливостей;
- продовжується постійне навчання та підвищення кваліфікації у сфері публічних закупівель, у тому числі шляхом використання ресурсів Clarity App та інформаційного ресурсу «Портал РАДНИК».
Дата публікації звіту:
20.11.2025 10:36
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто відповідно до наданих зобов'язань
Дата публікації:
26.11.2025 14:41
Запити/Пояснення
Номер:
e0a29bae50dc40bba7f966a945ee5fad
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
03.11.2025 10:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.11.2025 00:00
Опис:
Запит замовнику на пояснення
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Послуги з впровадження системи автоматизації бізнес-процесів типу ERP» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-17-006023-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1) Поясніть, чому Уповноваженою особою ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЛІСИ УКРАЇНИ» не відхилено тендерну пропозицію переможця ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» (далі – ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ»), тоді як:
Відповідно до ч. 4 ст. 25 Закону України «Про Публічні закупівлі» (далі – Закон № 922-VIII) тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку.
Так, відповідно до інформації наявної в електронній системі закупівель, кінцевий строк подання тендерних пропозицій 28.05.2025, 23:00 год. Замовником в пункті 4 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи від 15.05.2025 (зі змінами) встановлено, зокрема, наступне: «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, який зазначено у оголошенні про проведення процедури закупівлі» (файл: «Тендерна документація ERP (нова редакція 15.05.2025).docx»), а також учасником ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» у складі своєї тендерної пропозиції подано документ: «Тендерна пропозиція/пропозиція UA-2025-04-17-006023-a» від 28.05.2025 (файл: «Електронна пропозиція.p7s»), в якому зокрема, зазначено, що строк дії тендерної пропозиції із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій 90 днів.
Виходячи з інформації, зазначеної в тендерній документації та в тендерній пропозиції учасника-переможця ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» строк дії тендерних пропозицій становить 90 днів, який закінчився 26 серпня 2025 року.
За нормами пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку, який у разі необхідності може бути продовжений. До закінчення зазначеного строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій. Учасник процедури закупівлі має право:
відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції;
погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції.
У разі необхідності учасник процедури закупівлі має право з власної ініціативи продовжити строк дії своєї тендерної пропозиції, повідомивши про це замовникові через електронну систему закупівель.
Окрім того за нормами частини 8 статті 12 Закону № 922-VIII подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Однак, під час проведення моніторингу встановлено, що в електронній системі закупівель станом з 26 серпня 2025 по теперішній час відсутня інформація (вимога Замовника) для учасників процедури закупівлі щодо продовження строку дії тендерних пропозицій та/або повідомлення учасника процедури закупівлі стосовно продовження строку дії своєї тендерної пропозиції.
Згідно вимог пункту 49 Особливостей Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, саме протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Водночас, відповідно до абзацу третього підпункту 2 пункту 44 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція є такою, строк дії якої закінчився.
З огляду на викладене, просимо надати пояснення з приводу вчинених дій та забезпечення дотримання вимог пункту 49 Особливостей під час укладення договору про закупівлю з учасником, строк дії тендерної пропозиції якого минув.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
73f2001e67eb459b9d08ebba79e59ca1
Назва:
Пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі
Дата опублікування:
05.11.2025 08:46
Опис:
Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами) (далі - Особливості), та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) повідомляємо наступне.
1. Щодо відсутності вимоги Замовника в електронній системі закупівель з 26 серпня 2025 року по теперішній час.
Відповідно до пункту 31 Особливостей, Замовник має право вимагати від учасників продовження строку дії тендерних пропозицій.
Учасник процедури закупівлі має право:
відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції;
погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції.
У разі необхідності учасник процедури закупівлі має право з власної ініціативи продовжити строк дії своєї тендерної пропозиції, повідомивши про це замовникові через електронну систему закупівель.
Однак у даному випадку продовження строку дії тендерної пропозиції було ініційовано саме Замовником, а не учасником з власної ініціативи.
Так, Замовником таке продовження було ініційовано належним чином. Листом від 29.07.2025 №4813/9.7-2025 ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЛІСИ УКРАЇНИ» звернулося до ТОВ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» з вимогою про продовження строку дії тендерної пропозиції до 12 вересня 2025 року включно (лист додається - архівна папка «4813_9.7-2025_29_07_2025»).
Переможець листом № 363 від 29.07.2025 повідомив про згоду продовжити строк дії своєї тендерної пропозиції до зазначеної дати (лист додається - архівна папка «9285_8-2025_29_07_2025»).
Таким чином, власна ініціатива учасника щодо продовження строку дії своєї тендерної пропозиції була відсутня.
Разом з тим, подання Замовником вимоги про продовження строку дії тендерних пропозицій через електронну систему закупівель технічно неможливе, оскільки функціонал системи Prozorro не передбачає окремої форми чи інструменту для цього, окрім як можливості оприлюднення рішень уповноваженої особи за процедурою, а саме: рішення про відхилення тендерної пропозиції переможця чи рішення про відміну торгів.
У зв’язку з цим Замовник не мав технічної можливості відобразити цю дію безпосередньо в електронній системі закупівель і здійснив її у позасистемному листуванні, що не суперечить положенням пункту 31 Особливостей.
Отже, Замовник діяв у межах чинного законодавства, ініціював продовження дії тендерної пропозиції переможця, проте через обмеження функціоналу електронної системи Prozorro не мав технічної можливості відобразити цю дію в системі.
2. Щодо не відхилення тендерної пропозиції переможця.
Відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей визначено виключний перелік підстав, за яких Замовник відхиляє тендерну пропозицію саме переможця процедури закупівлі.
Серед зазначених підстав відсутня норма, яка б передбачала можливість відхилення тендерної пропозиції у разі закінчення строку її дії.
Таким чином, положення підпункту 3 пункту 44 Особливостей не передбачають можливості відхилення пропозиції переможця з підстав закінчення строку її дії, а відповідна норма абзацу третього підпункту 2 пункту 44 стосується тендерних пропозицій учасників, а не переможця, щодо якого вже прийнято рішення про намір укласти договір.
Рішення про намір укласти договір було прийнято 16 липня 2025 року, а строк для укладення договору, продовжений до 60 днів відповідно до пункту 49 Особливостей, спливав 14 вересня 2025 року включно. Строк дії тендерної пропозиції закінчився 12 вересня 2025 року.
Після спливу цього строку учасник не надавав додаткового підтвердження про продовження дії своєї тендерної пропозиції.
У зв’язку з цим, оскільки договір про закупівлю може бути укладений виключно протягом строку дії тендерної пропозиції переможця з урахуванням положень пункту 49 Особливостей №1178 щодо строків укладення договору, після завершення зазначених строків Замовник втратив правові підстави для його укладення.
Крім того, згідно з пунктом 4 частини першої статті 43 Закону, укладення договору про закупівлю з порушенням строків, визначених Законом (крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження), призводить до нікчемності такого договору.
Слід зазначити, що у пункті 50 Особливостей №1178 визначено підстави для відміни відкритих торгів, серед яких - неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
З огляду на викладене, Замовником було вжито заходів, передбачених пунктом 50 Особливостей №1178. 17.09.2025 Замовником прийнято рішення відмінити відкриті торги за закупівлею «Послуги з впровадження системи автоматизації бізнес-процесів типу ERP», код ДК 021:2015: 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням, у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а саме — договір не було укладено у визначений законодавством строк.
Не погоджуючись із рішенням Замовника про відміну торгів від 17.09.2025, переможець торгів ТОВ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» 26.09.2025 подав скаргу до комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Комісією 08.10.2025 прийнято рішення №15260-р/пк-пз, яким зобов’язано Замовника скасувати рішення про відміну зазначеної процедури закупівлі.
Вищевказане рішення виконано Замовником 13.10.2025.
Водночас повідомляємо, що з метою дотримання вимог чинного законодавства Замовником договір за результатами процедури не укладено, що унеможливило порушення вимог пункту 49 Особливостей.
Додатки:
1. Лист щодо продовження строку укладання договору та строку дії пропозиції (архівна папка «4813_9.7-2025_29_07_2025»);
2. Лист ТОВ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» про згоду продовжити строк дії своєї тендерної пропозиції (архівна папка «9285_8-2025_29_07_2025»).
Номер:
2813cdf822e24172a9c2d69c574cc999
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
06.11.2025 16:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.11.2025 00:00
Опис:
Запит замовнику на пояснення викладено у прикріпленому файлі (файл: "Запит замовнику на пояснення 2.docx")
Номер:
09e34989d7a744029d64f7c2f5273535
Назва:
Пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі
Дата опублікування:
11.11.2025 16:16
Опис:
Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами) (далі - Особливості), та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) повідомляємо наступне.
1. Щодо висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області про те, що твердження Замовника не відповідає дійсності та суперечить вимогам частини шостої статті 10 та частини восьмої статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до частини восьмої статті 12 Закону, подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Замовник звертає увагу, що саме на стадії подання тендерних пропозицій не вимагав від учасників надання ними будь-яких документів поза межами електронної системи. Водночас вимога щодо продовження строку дії тендерних пропозицій переможцю була надіслана поза системою, оскільки функціонал електронної системи Prozorro не передбачає окремої форми чи інструменту для цього, за винятком можливості оприлюднення рішень уповноваженої особи за процедурою в той момент, а саме: рішення про відхилення тендерної пропозиції переможця чи рішення про відміну торгів. Тому направлення такої вимоги переможцю у спосіб, відмінний від електронної системи, було вимушеним і єдиним можливим способом реалізації норми Закону.
У зв`язку із цим, застосування Управлінням Західного офісу Держаудитслужби під час моніторингу закупівлі частини восьмої статті 12 Закону для оцінки порядку подачі вимоги про продовження строку дії пропозиції є безпідставним і необґрунтованим.
Замовником також проаналізовано постанову Верховного Суду від 02.03.2023 №640/26603/21, на яку посилається орган контролю. Відзначаємо, що у цій справі замовник у пунктах 3 та 6 розділу 6 тендерної документації висунув вимогу про надання кошторису та банківської гарантії у паперовому вигляді. У зв`язку із цим, правовий висновок у такій справі не може бути застосований до випадку, який розглядається.
Разом із тим, Верховний Суд у постанові від 05.10.2022 у справі №120/14075/21-а зазначив, що дійсно, подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється через електронну систему. Проте у пункті 45 постанови Суд підкреслив, що вимога замовника щодо подання документів у паперовому вигляді для переможця (тобто після розкриття пропозицій) не є дискримінаційною та не порушує принципу добросовісної конкуренції, оскільки стосується етапу укладення договору, який відбувається після завершення процедури закупівлі.
Враховуючи викладене, Замовник діяв у межах чинного законодавства, ініціювавши продовження дії тендерної пропозиції переможця.
При цьому електронна система закупівель Prozorro після закінчення терміну подання тендерних пропозицій технічно не передбачає можливості розміщення замовником звернень до учасників про продовження строку дії тендерної пропозиції. На підтвердження зазначеного додаються листи-звернення Замовника та листи відповіді від ТОВ «СМАРТТЕНДЕР» і ДП «ПРОЗОРРО», які підтверджують зазначене.
Щодо відповіді учаснику ТОВ «ІНТЕЛЕКТ-СЕРВІС» на лист від 20.06.2025 р. № 5вп-Т/ДПЛУ (файл: «В_дпов_дь на лист від 20.06.2025 р. № 5вп-ТДПЛУ (1).docx») Замовник звертає увагу, що зазначена відповідь була опублікована не у спеціально відведеному електронному полі інформування в електронній системі закупівель, а разом із протоколом відхилення тендерної пропозиції учасника (підтверджується скріншотом, що додається).
Підсумовуючи викладене, зазначаємо, що уповноваженою особою під час проведення процедури закупівлі були враховані вимоги статей 10 та 12 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дії уповноваженої особи здійснювались у межах та у спосіб, передбачений чинним законодавством, з урахуванням технічних можливостей електронної системи закупівель Prozorro, яка не передбачає окремого інструменту для подання вимоги про продовження строку дії тендерної пропозиції після завершення етапу подання пропозицій.
Відповідна вимога була направлена переможцю у позасистемному порядку виключно з метою реалізації положень пункту 31 Особливостей та забезпечення законності проведення процедури закупівлі, що підтверджує належне виконання уповноваженою особою своїх обов’язків і дотримання принципів здійснення публічних закупівель.
2. Щодо не відхилення тендерної пропозиції переможця на підставі абзацу третього підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 3 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини сьомої статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом строку, зазначеного в тендерній документації. До закінчення цього строку замовник може звернутися до учасників з проханням про його продовження, на що учасник має право надати згоду або відмовити.
Разом з тим, стаття 31 Закону встановлює виключний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції:
1. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Таким чином, Закон чітко розмежовує підстави для відхилення тендерних пропозицій на три групи:
1. ті, що стосуються учасника;
2. ті, що стосуються тендерної пропозиції учасника;
3. ті, що стосуються переможця процедури закупівлі.
Пунктом 2 частини першої статті 31 Закону передбачено, що тендерна пропозиція учасника відхиляється, якщо вона, зокрема, «є такою, строк дії якої закінчився».
У той же час, пункт 3 частини першої статті 31 Закону, який визначає підстави для відхилення пропозиції переможця, не містить такої підстави.
Аналогічна норма закріплена і в пункті 44 Особливостей, де підставу «тендерна пропозиція є такою, строк дії якої закінчився» також віднесено до пропозицій учасників, а не переможця.
Підпункт 3 пункту 44 Особливостей містить виключний перелік підстав, за яких Замовник відхиляє тендерну пропозицію саме переможця процедури закупівлі, серед них відсутня норма, яка б передбачала можливість відхилення тендерної пропозиції у разі закінчення строку її дії.
Отже, закінчення строку дії тендерної пропозиції після визначення переможця не може бути підставою для її відхилення, оскільки така підстава не передбачена для переможця ні Законом, ні Особливостями.
Разом із тим, відповідно до абзацу четвертого пункту 49 Особливостей, договір про закупівлю укладається замовником протягом строку дії пропозиції переможця. Отже, у разі спливу як строку дії тендерної пропозиції, так і строку укладення договору, встановленого пунктом 49 Особливостей, замовник втрачає можливість укласти договір без порушення законодавства.
Враховуючи зазначене, у даній процедурі закупівлі склалася ситуація, коли:
1. строк дії тендерної пропозиції переможця сплив;
2. строк укладення договору, визначений пунктом 49 Особливостей, також закінчився.
У сукупності це призвело до неможливості укладення договору без порушення законодавства, що стало підставою для відміни процедури закупівлі відповідно до пункту 50 Особливостей — «неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
Саме з цих підстав замовником і було прийнято рішення про відміну процедури закупівлі, яке згодом оскаржено Переможцем до Антимонопольного комітету України.
Звертаємо увагу, що аналогічні правові позиції щодо випадків, коли після визначення переможця закінчився строк дії пропозиції, а також щодо спливу строку укладання договору, викладені у висновках моніторингів UA-M-2025-06-03-000036 та UA-M-2024-07-15-000047 (висновки додаються), проведених органом державного фінансового контролю. За результатами зазначених моніторингів контролюючим органом зроблено висновок про неможливість укладення договору без порушення законодавства та зобов’язано замовників вжити заходів відповідно до пункту 50 Особливостей №1178, тобто відмінити процедуру закупівлі у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень.
Додатки:
1. Лист звернення до ТОВ СМАРТТЕНДЕР (архівна папка «7365_9.7-2025_07_11_2025»);
2. Лист звернення до ДП ПРОЗОРРО (архівна папка «7369_9.7-2025_07_11_2025»);
3. Лист відповідь ТОВ СМАРТТЕНДЕР (файл «ДЕРЖАВНЕ+СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ+ГОСПОДАРСЬКЕ+ПІДПРИЄМСТВО+«ЛІСИ+УКРАЇНИ»);
4. Лист відповідь ДП ПРОЗОРРО (файл «Лист відповідь ДП ПРОЗОРРО»);
5. Скріншот відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНТЕЛЕКТ-СЕРВІС»;
6. Висновок моніторингу UA-M-2025-06-03-000036, випадок закінчення строку дії тендерної пропозиції переможця (файл «Моніторинг UA-M-2025-06-03-000036»).
7. Висновок моніторингу UA-M-2024-07-15-000047, випадок спливу строку укладення договору (файл «Моніторинг UA-M-2024-07-15-000047»).
Номер:
5f0dfdc2f2cb46939224d5083243bb34
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-07-28-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.07.2025 00:00
Період моніторингу:
28.07.2025 11:09 - 19.08.2025 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
28.07.2025 Київ № 198
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
2 UA-2025-04-17-006023-a 17.04.2025 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ІНТЕЛЕКТ-СЕРВІС», ТОВ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості) (в редакції станом на дату проведення торгів), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію в новій редакції, затверджену рішенням уповноваженої особи від 15 травня 2025 року, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «ІНТЕЛЕКТ-СЕРВІС» (далі – ТОВ «ІНТЕЛЕКТ-СЕРВІС»), Науково-виробничого підприємства «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» (далі – ТОВ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ»), обґрунтування аномально низької ціни до 31 травня 2025 року, вимоги про усунення невідповідностей до 20 червня 2025 року та до 08 липня 2025 року, протокольні рішення уповноваженої особи від 25 червня 2025 року, від 16 липня 2025 року та від 28 липня 2025 року, повідомлення про намір укласти договір від 16 липня 2025 року, пояснення та документи Замовника, надані 31.07.2025, 07.08.2025, 13.08.2025, 15.08.2025 на запити Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень:
18.08.2025 16:10 - 22.08.2025 00:00
Дата публікації висновку:
18.08.2025 16:10
Запити/Пояснення
Номер:
93047756712643f3a647032327e4dd68
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
30.07.2025 09:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з впровадження системи автоматизації бізнес-процесів типу ERP (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-04-17-006023-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та визначено його очікувану вартість.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначені запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
ebff761fac2844578379d8ab3caeabd8
Назва:
Пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі
Дата опублікування:
31.07.2025 09:21
Опис:
Відповідно пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 зі змінами, та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо наступне.
Очікувана вартість закупівлі послуг з впровадження системи автоматизації бізнес-процесів типу ERP становить 239 036 516,67 грн без ПДВ та визначена згідно із підпунктом 7 пункту 3.1.1 «Положення про організацію публічних закупівель державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України», затвердженого Наказом ДП «Ліси України» №580 від 18.03.2025р., а саме на підставі техніко-економічного обґрунтування предмету закупівлі, яке отримало позитивний екпертний висновок за результатами науково-технічної експертизи (додаються).
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
З метою підвищення ефективності та результативності ведення господарської діяльності, планування та розподілу ресурсів підприємства ДП «Ліси України» є необхідність впровадження Системи рівня ERP.
На поточний момент господарська діяльність підприємства ведеться без вибудованих цифрофізованих бізнес-процесів, що створює потенційні вразливості виникнення надлишкових фінансових та ресурсних витрат через не оптимальну структуру та багаторазову задубльованість дій.
Впровадження системи ERP сприятиме вирішенню поточних проблем та дозволить досягти наступних результатів:
● Висока "прозорість". Стандартизація і впорядкування бізнес-процесів, прозорий облік та ефективне планування дозволить своєчасно забезпечити ресурсом і одночасно мінімізувати витрати.
● Централізація та оптимізація бізнес-процесів, створення єдиного інформаційного простору. Охоплення єдиною ІТ-системою територіально віддалених підрозділів, офісів, філій, формування єдиного джерела інформації для прийняття управлінських рішень.
● Ефективність управління, перехід до єдиної комплексної системи управління: заміна існуючих різнорідних і локальних програмних комплексів, автоматизація неохоплених раніше ділянок, що сприятиме усуненню “людського фактору”, зменшенню кількості потенційних помилок, забезпеченню єдиного джерела інформації для прийняття управлінських рішень.
На поточний момент на підприємстві тільки з ведення бухгалтерського обліку використовується 12 не пов’язаних між собою інформаційних баз, 5 різних конфігурацій, котрі обслуговують 3 підрядника. Відсутні централізовані системи з планування та бюджетування (виконується в MS Excel), ведуться розрізнені довідники з дублюванням інформації.
● Наявність доступу до своєчасної, повної та достовірної інформації на всіх структурних рівнях ДП «Ліси України», що не тільки посилить контроль, а й створить умови для
виявлення порушень, зловживань та запровадження системи онлайн-моніторингу з метою зменшення корупційних ризиків та недоліків в бізнес-процесах.
● Автоматизація процесів планування. На поточний момент процес планування виконується в MS Excel, ця процедура займає 2-3 тижні на 1 цикл планування. Впровадження ERP-системи дозволяє оптимізувати час, що витрачається на планування виробництва та скоротити цей цикл орієнтовно в 2 рази. На поточний момент недоосвоєння обсягів заготівлі деревини від планових показників розрахункової лісосіки становить 20%+.
При впровадженні наскрізного планування для процесу заготівлі деревини ДП «Ліси України» та оптимізації використання ресурсів підприємства отримає:
1. усунення накопичення залишків та втрати якості, за рахунок виконання плану по заготівлі відповідно до укладених контрактів;
2. більш повне використання науково-обґрунтованих норм заготівлі деревини.
Основуючись на досвіді впровадження аналогічних систем в ЄС та США, непряма вигода після впровадження ERP та оптимізації ланцюга планування від розрахункової лісосіки до її освоєння може зрости близько 5% на рік (після впровадження ERP-системи на всіх структурних підрозділах ДП «Ліси України»).
● Заощадження на витратах на закупівлю. Створення потреби буде відбуватися від безпосередньої норми на виробництво, плану ремонтів, інвестиційної програми та відповідно з бюджетом постійних витрат. Заявка на закупівлю буде створюватися з посиланням на потребу та з урахуванням залишків на складах, що дозволяє інвестувати в придбання лише необхідного обсягу матеріалів. Це, у свою чергу, допоможе знизити рівень товарних запасів, не наражаючи виконання замовлень на ризик. Завдяки цьому можливе скорочення складських запасів до 10-30% (середні світові показники).
Наразі є проблема з формуванням загальної потреби, наприклад, є потреба в закупівлі телефонів для фіксації відвантаження - для цього потрібно телефонувати (писати листа) кожному спеціалісту на філіях, для збору даних необхідно витратити багато часу, а також при їх узагальненні є висока ймовірність виникнення помилок.
● Скорочення періоду формування фінансової та управлінської звітності, швидке закриття фінансових періодів. Наразі закриття звітного періоду відбувається мінімум у 20-х числах місяця, наступного за звітною датою, що не дає підприємству можливості своєчасно реагувати та приймати відповідні управлінські рішення щодо покращення результату діяльності. В системі ERP термін закриття та формування єдиного місячного звіту по всіх філіях ДП «Ліси України» можна скоротити до 10 числа місяця, наступного за звітним. Оперативний (очікуваний) факт можна буде аналізувати в режимі реального часу ще до закриття звітного періоду, таким чином буде можливість спрогнозувати, наприклад, показники рентабельності.
● Поєднання в єдине інтегроване інформаційне середовище всіх ІТ-систем підприємства (Система ЕОД, електронний майданчик PROZORRO, торгові системи (ЕТС) бірж, клієнт-банки, GPS моніторинг транспорту, M.E.Doc, сайт ДП Ліси, систему навчання персоналу та інші).
● Інтеграція організаційних структур. Забезпечення можливості швидкого включення нових відокремлених підрозділів в єдину модель управління бізнес-процесами.
Заходи щодо впровадження системи ERP затверджено Наказом ДП «Ліси України» від 02.05.2024р №810 “Про затвердження Плану заходів реагування на рішення Рахункової палати від 15.03.2024 № 11-1 за результатами розгляду Звіту про результати аудиту ефективності використання бюджетних коштів, спрямованих на ведення лісового і мисливського господарства, охорону і захист лісів у лісовому фонді України”.
Також впровадження системи рівня ERP передбачено, як виконання стратегічного завдання 3.2.1. в затвердженому від 12.07.2024 року Держлісагентством “Стратегічному плані розвитку Державного спеціалізованого господарського підприємства “Ліси України”.
Крім вище зазначеного, з метою обґрунтування економічної доцільності та господарської потреби впровадження Системи ERP для ДП «Ліси України» ПрАТ «Діпрозв’язок» за договором №26-2/12.2024-з від 26.12.2024р було виконано «Техніко-економічне обґрунтування Системи автоматизації бізнес-процесів типу ERP». На зазначене ТЕО отримано експертний висновок за результатами наукової експертизи Національної академії наук України №161/27.01.25-1 від 27.01.2025, за яким об’єкт експертизи оцінюється позитивно.
Враховуючи викладене задля ефективного управління підприємством та трансформації бізнес-процесів: фінансовий (бухгалтерський) та податковий облік, планування та облік результатів (облік доходів та витрат), казначейство та управління грошовими потоками, бюджетування та контроль бюджетів, управління персоналом та заробітна плата, управління закупівлею та запасами, управління проектами та інвестиціями, планування, управління виробництвом, контроль якості, логістика, ремонти, продажі, юридичні процеси, ведення довідників для всіх структурних підрозділів ДП "Ліси України" виникає необхідність здійснити закупівлю послуг з впровадження системи автоматизації бізнес-процесів типу ERP.
Визначені якісні та технічні характеристики предмета закупівлі є необхідними та достатніми (оптимальними) для задоволення потреб Підприємства.
Безпосередньо технічні та якісні характеристики послуг визначаються у Технічній специфікації (Розділ VII) до тендерної документації та в Додатку 5 до проєкту договору тендерної документації.
Також повідомляємо, що на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» інформація про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на офіційному веб-сайті ДП «Ліси України» за посиланням:
1. https://e-forest.gov.ua/wp-content/uploads/2025/04/Obgruntuvannia7653462.pdf$
2. https://e-forest.gov.ua/wp-content/uploads/2025/05/Dodatok-TEO-do-obhruntuvannia-ERP-UA-2025-04-17-006023-a.pdf
Додатки:
- Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості (на виконання Постанови КМУ від 11.10.2016 № 710);
- Додаток ТЕО до обгрунтування ЕРП, UA-2025-04-17-006023-a;
- Додаток Експертний висновок;
- Комерційні пропозиції.
Номер:
7bf82e296d864e7fa89bdefc4e838aad
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
06.08.2025 15:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з впровадження системи автоматизації бізнес-процесів типу ERP (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-04-17-006023-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме: чи укладався договір про закупівлю з переможцем торгів ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ».
У разі укладання такого договору – надати його копію та пояснення щодо причин не оприлюднення договору в електронній системі закупівель. У разі не укладання договору про закупівлю – надати інформацію та відповідні документи, які обґрунтовують необхідність продовження строку для його укладення.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначені запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
441cdae30309476d953680005b0fb6e6
Назва:
Пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі
Дата опублікування:
07.08.2025 15:13
Опис:
Відповідно пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 зі змінами, та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо наступне.
Станом на 07 серпня 2025 року, за результатами проведення закупівлі по предмету: «Послуги з впровадження системи автоматизації бізнес-процесів типу ERP», код ДК 021:2015: 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням, (UA-2025-04-17-006023-a), договір з переможцем торгів ТОВ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» - не укладено.
Щодо відповідних документів, які обґрунтовують необхідність продовження строку для укладення договору
16.07.2025р. уповноваженою особою було прийнято рішення про визнання переможцем процедури закупівлі ТОВ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» та намір укласти договір про закупівлю за предметом: Послуги з впровадження системи автоматизації бізнес-процесів типу ERP, код ДК 021:2015: 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням, (UA-2025-04-17-006023-a).
Відповідно до пункту 49 Особливостей, кінцевою датою укладення договору про закупівлю за результатами закупівлі є 31 липня 2025р.
Разом з тим, 22 липня 2025 року переможець надіслав лист №360 від 22.07.2025 з проханням про продовження строку укладання договору на підставі абзацу 4 пункту 49 Особливостей.
За результатами розгляду зазначеного листа та з урахуванням положень абзацу 4 пункту 49 Особливостей, 28.07.2025 Замовником було прийнято рішення про продовження строку укладання договору до 60 днів.
Додатки:
Протокольне рішення про продовження строку укладання договору;
Лист ТОВ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ».
Номер:
25819eac985d45df9b85b13d70ffe4b7
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
08.08.2025 11:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з впровадження системи автоматизації бізнес-процесів типу ERP (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-04-17-006023-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином учасником ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» виконано вимоги підпункту 4 пункту 4.6 додатку 2 до тендерної документації в частині розміщення в описі до схем(и) компонентів (складових) запропонованого програмного забезпечення, зокрема hybrid.
2. Яким чином учасником ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» виконано вимогу підпункту 2 пункту 4.6 додатку 2 до тендерної документації в частині зазначення в Схемі інтеграції взаємодії між собою всіх модулів (складових частин) СПЗ IT-Enterprise (файл 4.5.4.1 «Схема інтеграції взаємодії між собою всіх модулів СПЗ»), наданої на вимогу про усунення невідповідностей до 08 липня 2025 року, наявності каналів інтеграції (з окремим відображенням пре налаштованих в базовому програмному забезпеченні та тих, які будуть налаштовані в процесі впровадження програмного забезпечення відповідно до вимог Замовника, зокрема, інтеграції Системи ERP з зовнішніми ІТ системами та сервісами, зазначеними у пункті 7 додатку 5 до договору).
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначені запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
4a5472e3be1d40189e7bf9a2f087d062
Назва:
Пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі
Дата опублікування:
13.08.2025 15:04
Опис:
Пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі
Відповідно пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 зі змінами, та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо наступне.
1. Яким чином учасником ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» виконано вимоги підпункту 4 пункту 4.6 додатку 2 до тендерної документації в частині розміщення в описі до схем(и) компонентів (складових) запропонованого програмного забезпечення, зокрема hybrid.
Учасником ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» у складі тендерної пропозиції надано схеми (файли «4.5.3 Технічна архітектура. Загальна схема», «4.6. Опис архітектури та функцій системи») та експертний висновок Держспецзвязку (файл «4.1 ДСТЗІ Експертний висновок Г3»).
Відповідно до наданих схем та затвердженого Держспецзвязком експертного висновку, частина компонентів використовує хмарні сервіси у поєднанні з наземними (on premise) сервісами, розташованими у власній серверній інфраструктурі та локальній мережі. Таким чином, реалізована гібридна інфраструктура.
Зокрема, на сторінках 5-6 зазначеного експертного висновку міститься інформація про те, що система автоматичного оновлення Application Server використовує образи контейнерів, що зберігаються у сховищі Azure. Сховище Azure є хмарним сервісом від компанії Microsoft.
Схематично це відображено у Схемі 4.5.3 «Технічна архітектура. Загальна схема» та надані пояснення у документі 4.6. Опис архітектури та функцій системи (сторінка 2). Зокрема, компоненти Azure repository, AAD (Azure Active Directory), Firebase Cloud Messaging – є хмарними сервісами Microsoft Azure та Google Cloud Platform. На наведеній схемі ці сервіси поєднані з віртуальними машинами та сервісами, що розташовані в інфраструктурі локальної мережі. Тобто реалізована гібридна інфраструктура.
2. Яким чином учасником ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» виконано вимогу підпункту 2 пункту 4.6 додатку 2 до тендерної документації в частині зазначення в Схемі інтеграції взаємодії між собою всіх модулів (складових частин) СПЗ IT-Enterprise (файл 4.5.4.1 «Схема інтеграції взаємодії між собою всіх модулів СПЗ»), наданої на вимогу про усунення невідповідностей до 08 липня 2025 року, наявності каналів інтеграції (з окремим відображенням пре налаштованих в базовому програмному забезпеченні та тих, які будуть налаштовані в процесі впровадження програмного забезпечення відповідно до вимог Замовника, зокрема, інтеграції Системи ERP з зовнішніми ІТ системами та сервісами, зазначеними у пункті 7 додатку 5 до договору)
Щодо другого питання повідомляємо, що учасником ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» виконано вимогу підпункту 2 пункту 4.6 додатку 2 до тендерної документації в частині наявності каналів інтеграції (з окремим відображенням пре налаштованих в базовому програмному забезпеченні та тих, які будуть налаштовані в процесі впровадження програмного забезпечення відповідно до вимог Замовника, зокрема, інтеграції Системи ERP з зовнішніми ІТ системами та сервісами, зазначеними у пункті 7 додатку 5 до договору). У складі тендерної пропозиції учасником надано файл «4.5.5. Схема Інтеграцій», який відображає відповідні канали інтеграції.
У схемі використано окремі блоки та окремі кольори візуалізації для «Каналів інтеграції преналаштованих у базовому ПЗ IT-Enterprise» та для «Каналів інтеграції, які будуть налаштовані в процесі впровадження».
Взаємодія між основними, додатковими модулями та зовнішніми сервісами показана у вигляді інтеграційних зав’язків, напрямків потоку (вхідний, вихідний, двосторонній).
Оскільки первинно учасником не було надано схем(и) у графічній формі з відображенням всіх елементів комплексного програмного забезпечення в інтеграції (взаємодії) між собою всіх модулів (складових частин) СПЗ, Замовником було розміщено повідомлення з вимогою про усунення такої невідповідності. На виконання цієї вимоги учасником додатково надано файл 4.5.4.1 «Схема інтеграції взаємодії між собою всіх модулів СПЗ».
Пояснення до схем 4.5.4.1, 4.5.5 надані у файлі 4.6. «Опис архітектури та функцій системи» та містить текстовий опис архітектури, функцій, інтеграцій та технічної реалізації:
1. Розміщення компонентів (складових) запропонованого програмного забезпечення;
2. Перелік основних моделей (модулів) ERP та їх взаємодія (інтеграція);
3. Способи обміну даних - єдина база даних, внутрішні API або сервіси, бізнес-процеси — автоматизовані сценарії, які охоплюють кілька модулів;
4. Наведено опис, які модулі ERP (основні, додаткові, додаткові компоненти) забезпечують реалізацію кожного бізнес-процесу з додатків 5 та 5.1–5.15 договору (Таблиця 1. «Відповідність модулів IT-Enterprise бізнес-процесам ДП «Ліси України»»);
5. Деталізацію кожного із зазначених каналів інтеграції, налаштування будь-яких необхідних каналів інтеграції за допомогою певних конструкторів і засобів, напрямків використання (розділ 3. Опис до схеми «Схема інтеграцій» (файл 4.5.5. тендерної пропозиції), а також розподіл на пре- налаштовані інтеграції та які будуть налаштовані під час впровадження, з посиланням на конкретні зовнішні сервіси.
Таким чином, надані файли повністю виконують вимогу підпунктів 1.1 та 2 пункту 4.6 додатку 2 до тендерної документації.
Додатки:
4.1 ДСТЗІ Експертний висновок Г3;
4.5.3 Технічна архітектура. Загальна схема;
4.6. Опис архітектури та функцій системи;
4.5.5. Схема Інтеграцій;
4.5.4.1 Схема інтеграції взаємодії між собою всіх модулів СПЗ.
Номер:
437029ce3a3c4be68d0592f00b13992e
Назва:
Пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі (з власної ініціативи)
Дата опублікування:
15.08.2025 17:07
Опис:
Відповідно пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 зі змінами, та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо наступне.
Відповідно до вимоги підпункту 1.1 пункту 4.6 Додатку 2 Тендерної документації учасник повинен надати відображення загальної архітектури програмного забезпечення у вигляді схем(и) у графічній формі з відображенням всіх елементів комплексного програмного забезпечення в інтеграції (взаємодії) між собою всіх модулів (складових частин) СПЗ, додаткових програмних компонентів (при наявності в запропонованому рішенні учасника), а також ІТ систем, зазначених у п.7 додатку 5 до договору. Відповідно до зазначеної вимоги архітектура може складатися із схеми або схем, які будуть відображати всі елементи комплексного програмного забезпечення в інтеграції (взаємодії) між собою всіх модулів (складових частин) СПЗ, додаткових програмних компонентів (при наявності в запропонованому рішенні учасника), а також ІТ систем, зазначених у п.7 додатку 5 до договору. Вимога чітко допускає подання однієї або кількох схем, з яких і формується загальна архітектура програмного забезечення.
На виконання зазначеної вимоги учасником ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» у складі тендерної пропозиції надано схеми у графічній формі, а саме:
1) файли «4.5.4. Архітектура програмного забезпечення IT-Enterprise (ERP)_» та «4.5.4.1 Схема інтеграції взаємодії між собою всіх модулів СПЗ» відображають всі елементи комплексного програмного забезпечення в інтеграції (взаємодії) між собою всіх модулів (складових частин) СПЗ з розподіленням на контури IT Enterprise. Також схема 4.5.4 візуалізує прив’язку контурів/ модулів IT Enterprise до бізнес-процесів ДП «Ліси України». Додатково в описі 4.6. Опис архітектури та функцій системи в розділі «Опис до схеми інтеграції взаємодії між собою всіх модулів (складових частин) СПЗ IT-Enterprise» (сторінка 3) роз’яснено як саме відбувається інтеграція між собою всіх модулів (складових частин) СПЗ, наведених на схемі, що всі інтеграції між модулями пре налаштовані в комплексне програмне забезпечення;
2) файл «4.5.5. Схема Інтеграцій» відображає загальну інтеграцію СПЗ вже з ІТ системами, зазначеними у п.7 додатку 5 до договору. На схемі СПЗ представлена як єдиний блок «ERP Системи IT Enterprise».
При цьому, файл «4.5.5. Схема Інтеграцій» на вимогу підпункту 2 пункту 4.6 додатку 2 до тендерної документації містить відображення каналів інтеграції з розмежуванням:
- пре налаштованих в базовому програмному забезпеченні;
- тих, які будуть налаштовані в процесі впровадження програмного забезпечення відповідно до вимог Замовника, зокрема, інтеграції Системи ERP з зовнішніми ІТ системами та сервісами, зазначеними у пункті 7 додатку 5 до договору.
Для візуального розрізнення використано окремі блоки та кольори. Взаємодія між СПЗ та зовнішніми системами/ сервісами показана у вигляді інтеграційних зв’язків із зазначенням напрямків потоків (вхідний, вихідний, двосторонній).
Отже, відповідність вимозі підпункту 1.1 пункту 4.6 Додатку 2 до тендерної документації учасником підтверджено шляхом надання зазначених вище кількох схем, як допускалось вимогою замовника.