-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Послуги з впровадження системи автоматизації бізнес-процесів типу ERP
Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна без ПДВ. Питома вага критерію – 100%. З метою забезпечення рівних умов участі в закупівлі та оцінки тендерних пропозицій, учасник незалежно від його системи оподаткування, в електронній системі закупівель зазначає ціну тендерної пропозиції без ПДВ. У разі якщо переможець процедури закупівлі є платником ПДВ, при укладенні договору про закупівлю ПДВ буде нараховуватися відповідно до чинного законодавства України.
Торги не відбулися
239 036 516.67
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 195 182.58 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 195 182.58 UAH
Період оскарження:
17.04.2025 13:19 - 25.05.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції черезне виправлення невідповідностей
Номер:
c80050ef36554b6aa4ae682287d29929
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-17-006023-a.a1
Назва:
Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції черезне виправлення невідповідностей
Вимога:
Вимога
від «30» червня 2025 року
від ТОВ «Інтелект-Сервіс»
(код ЄДРПОУ 22902418)
Замовнику: ДП «ЛІСИ УКРАЇНИ»
(через електронну систему закупівель)
Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції
черезне виправлення невідповідностей
Замовником ДП «ЛІСИ УКРАЇНИ» протоколом від 25.06.2025 р. було прийняте рішення відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ІНТЕЛЕКТ-СЕРВІС» по закупівлі Послуги з впровадження системи автоматизації бізнес-процесів типу ERP, код ДК 021:2015: 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням, (UA-2025-04-17-006023-a). на підставі підпункту 1 пункту 44 Особливостей та пункту 7 розділу V тендерної документації, а саме: учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Вважаємо це рішення неправомірним стосовно таких пунктів:
1. Дискваліфікація за ознакою "аналогічного договору з одним виробничим підприємством"
Відмова у врахуванні наданих учасником договорів через те, що вони були укладені не з "одним виробничим підприємством", є юридично необґрунтованою і дикримінаційною, оскільки:
1) Вимога щодо договору з «одним замовником – виробничим підприємством» є дискримінаційною в умовах закупівлі на майже 300 млн грн. Таку вимогу здатний виконати лише обмежений пул учасників, що порушує принцип рівного доступу до участі.
2) Договір з ТОВ «Ірком-ЕКТ» є аналогічним за функціональним обсягом та охоплює адаптацію, підтримку та доопрацювання ERP-системи, що відображено в супровідних листах і підтверджено даними відкритих реєстрів та КВЕД, а також за характером реалізованого рішення. Відмова у його визнанні аналогічним без змістовної оцінки порушує принцип об’єктивності.
3) Відхилення всіх інших договорів лише через те, що вони укладені з різними замовниками, не передбачене ані законом, ані логікою оцінки досвіду. Їхній зміст і масштаб послуг повністю відповідає предмету закупівлі.
Вимагаємо переглянути позицію тендерного комітету та визнати подані договори такими, що відповідають вимогам документації за суттю, функціоналом і масштабом виконаних робіт.
2. Зауваження щодо демозапису і вимоги продемонструвати готову систему
1) У тендерній документації закладено методологічну суперечність: вимагається демонстрація вже готового функціоналу ERP-системи до початку етапу планування та моделювання бізнес-процесів. Це суперечить суті предмета закупівлі — розробці та адаптації системи.
2) Відповідно до договору (п.п. 1.2.2.2 та Додаток 5), проєкт має починатися з етапу планування, який включає обстеження, розробку концепту та технічного завдання. Без цих кроків неможливо коректно демонструвати адаптований функціонал.
3) Вимога показати адаптовані бізнес-сценарії до формалізації ТЗ і без узгодженого технічного дизайну є юридично і логічно помилковою.
4) Такі умови створюють перевагу постачальникам, які могли мати неформальний доступ до специфіки потреб замовника, що суперечить принципу рівного доступу до участі.
Демонстрація мала ознайомчий характер і засвідчує технічну спроможність учасника. Вимога щодо демонстрації адаптованого функціоналу до початку етапу планування є неправомірною та має бути вилучена або переглянута з урахуванням загальноприйнятої логіки впровадження ERP-систем.
3. Невідповідність схем архітектури та опису
1) Відмінності в поданих переліках модулів зумовлені рівнем деталізації та способом візуалізації (схема, таблиця, опис) і не впливають на цілісність поданого рішення.
2) Всі елементи системи представлені у відповідності до вимог Додатку 5 до договору, у тому числі:
- функціональні модулі,
- логіка їх взаємодії,
- архітектура рішення (on-premise, cloud, hybrid),
- інтеграція між модулями та зовнішніми системами.
3) Усі схеми мають узагальнюючий характер і використовуються виключно для ілюстрації логічної структури, а не як замінники повного функціонального опису.
Висновок:
Подана технічна документація відповідає вимогам тендеру. Зауваження щодо "невідповідності" є безпідставними і не враховують характер візуального представлення технічного рішення.
4. Щодо дотримання процедури усунення невідповідностей
Замовник стверджує: «Учасник не усунув всі невідповідності, зазначені у повідомленні, протягом 24 годин»
Заперечення:
1) Усі обґрунтовані та об’єктивно виправні зауваження були усунуті в повному обсязі у встановлений строк.
2) Частина зауважень, які Замовник вважає «невиправленими», є методологічно помилковими (демозапис, формати подання модулів тощо), тому вони не підлягали технічному "виправленню" в межах 24 годин.
Відхилення з підстави "неповного виправлення" у такій ситуації є зловживанням формальними підставами та прикладом використання технічної процедури для фактичного відсторонення від конкуренції.
Загальний висновок:
Порушення, допущені під час оцінки пропозиції учасника та формування умов тендерної документації:
- суперечать логіці впровадження ERP-проєктів,
- містять ознаки дискримінації та обмеження конкуренції,
- не ґрунтуються на об’єктивному аналізі поданих матеріалів.
Вимагаємо:
1) Провести повторний перегляд тендерної пропозиції з урахуванням викладених аргументів.
2) Визнати надані договори такими, що відповідають умовам закупівлі.
3) Усунути методологічно суперечливі вимоги, що спотворюють предмет закупівлі та перешкоджають рівній участі.
4) Визнати подану технічну документацію повною та такою, що відповідає вимогам тендерної документації.
Директор КЕП В.О. Шморгун
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога до замовника.pdf.asice.zip 30.06.2025 17:09
- Щодо вимоги UA-2025-04-17-006023-a.a1.docx.p7s 01.07.2025 17:51
- Щодо вимоги UA-2025-04-17-006023-a.a1.docx 01.07.2025 17:51
Дата подачі:
30.06.2025 17:10
Вирішення:
Відповідно до абзацу 2 п. 46 Особливостей, у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
У зверненні автор не вимагає надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації. Таким чином, подана вимога не відповідає Закону з урахуванням Особливостей та не підлягає розгляду та задоволенню.
Разом з тим, повідомляємо наступне.
1. Щодо повторного перегляду тендерної пропозиції з урахуванням викладених аргументів.
Інформуємо, що повторний розгляд тендерної пропозиції учасника після її відхилення не передбачений законодавством. Згідно з положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей перегляд рішення Замовника можливий лише в межах процедури оскарження. Замовник раніше рекомендував оскаржити умови тендерної документації або рішення, якщо учасник вважає що права були порушені.
2. Стосовно визнання наданих договорів такими, що відповідають умовам закупівлі.
Замовником встановлено, що неоскаржені вимоги тендерної документації в частині документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасником не виконано, у зв’язку з чим перегляд рішення щодо відхилення тендерної пропозиції не є можливим.
3. Щодо усунення методологічних суперечливих вимог.
Внесення змін до умов тендерної документації після розкриття тендерних пропозицій не допускається.
Повторно нагадуємо, що відповідно до п. 59 Особливостей, скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Після завершення зазначеного строку, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником, протягом п’яти днів з моменту оприлюднення таких змін на веб-порталі Уповноваженого органу, але не пізніше ніж за три дні до дати, встановленої для подання тендерних пропозицій, яка була встановлена під час внесення таких змін. Період оскарження умов тендерної документації, зокрема з метою внесення змін до них, закінчився 24 травня 2025 року.
4. Стосовно відповідності технічної документації.
Подана технічна документація учасника була розглянута у встановленому порядку, а результати розгляду викладені у протоколі відхилення тендерної пропозиції.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція ТОВ «ІНТЕЛЕКТ-СЕРВІС», на думку Замовника, відхилена правомірно на підставі підпункту 1 пункту 44 Особливостей та пункту 7 розділу V тендерної документації, а саме: учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Уповноважена особа КЕП Тетяна СВІДЕРСЬКА
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі
Номер:
5cfbdfc895be4cf5b4e18c6f678293ec
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-04-17-006023-a.b2
Назва:
Скарга на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі
Скарга:
Вих. № 448
від 26 вересня 2025
Найменування органу оскарження:
Комісія Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
ЄДРПОУ: 00032767
вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ – 35,03680
тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-42
Суб’єкт оскарження:
Товариство з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО
«ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ»
код ЄДРПОУ 30116577
адреса: 02072, м. Київ, вул. Єлизавети Чавдар, буд. 5, офіс 212
електронна пошта: MAKEI@IT.UA
телефон: +38(044)5859070
Замовник торгів: ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЛІСИ УКРАЇНИ» код ЄДРПОУ: 44768034 01601, Україна , Київська обл., Київ, вул.Руставелі Шота, будинок 9А
Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-17-006023-a
СКАРГА
ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
17 квітня 2025 року Державним спеціалізованим господарським підприємством «ЛІСИ УКРАЇНИ» (далі – Замовник) було оголошено закупівлю за предметом: ДК 021:2015:72260000-5: Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням ідентифікатор: UA-2025-04-17-006023-a. Відповідно до п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості): Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
За результатами розгляду тендерних пропозицій 16.07.2025 Замовником було визнано наше товариство переможцем процедури закупівлі та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір. Нашим товариством, з дотриманням строків, визначених законодавством у сфері публічних закупівель, було надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей та у додатку 3 до тендерної документації. Крім того, з метою дотримання строків укладення договору про закупівлю встановлених пунктом 49 Особливостей, листом від 03.09.2025 №408 (додається) Замовнику було надано заповнений та підписаний з нашої сторони договір з усіма додатками. Даний лист з додатками отримано Замовником 03.09.2025 № 2339-з. Окрім того, у відповідності до вимог тендерної документації вжито заходів щодо оформлення банківської гарантії виконання договору у розмірі 5 (п’ять) відсотків вартості договору про закупівлю, що у повній мірі відповідає вимогам тендерної документації. Отже, підсумовуючи викладене, Скаржником дотримано всіх вимог законодавства у сфері публічних закупівель та умов тендерної документації Замовника у тому числі і в частині укладання договору. Однак, 17.09.2025 Замовником було оприлюднено рішення про відміну процедури закупівлі з причини: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель». Рішення Замовника, про відміну процедури закупівлі є протиправним і незаконним, ухваленим із порушенням вимог Тендерної документації, положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване, як незаконне, з огляду на наступне.
ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ У СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ З ПРИВОДУ РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ І ВНАСЛІДОК ЯКИХ ПОРУШЕНО ПРАВО ТА ЗАКОННІ ІНТЕРЕСИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
На нашу думку Замовник, відмінивши процедуру закупівлі порушив умови Закону та законні інтереси та права нашого підприємства виходячи з наступного.
Відповідно до протокольного рішення від 17.09.2025 підставою для відміни процедури закупівлі було наступне: «Відповідно до абзацу четвертого пункту 49 Особливостей, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Листом №360 від 22.07.2025 від ТОВ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» було порушено питання щодо продовження строку укладання договору. Замовником 28.07.2025 строк для укладення договору було продовжено до 60 днів.
Таким чином, оскільки рішення про намір укласти договір прийнято 16.07.2025 року, договір мав бути укладений у період з 22.07.2025 по 14.09.2025.
16.09.2025 Уповноваженою особою було отримано службову записку від начальника відділу документального супроводу закупівель Департаменту закупівель Полєтаєвої Оксани, в якій зазначено, що станом на 16.09.2025 у відділ документального супроводу закупівель повернувся оригінал зазначеного договору без підпису.
Отже, станом на останній день для укладення договору (14.09.2025) договір про закупівлю не було укладено, що є порушенням законодавства з питань публічних закупівель.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей та пункту 1 розділу VІ тендерної документації, Замовник має право відмінити відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
У зв’язку з викладеним, керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей та пунктом 1 розділу VI тендерної документації, вирішено відмінити відкриті торги у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а саме — договір не було укладено у визначений законодавством строк.
2. Відповідно до вимог пункту 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Враховуючи вищенаведене, вирішено зазначити в електронній системі закупівель, у встановленому цими ж Особливостями порядку, підстави прийняття рішення про відміну торгів».
Повідомляємо, що відповідно п.п. 1 п. 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Відповідно до абз. 6 п. 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Уповноваженою особою Замовника було порушено дану норму законодавства та протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення не зазначено в електронній системі закупівель жодної саме законної підстави прийняття такого рішення.
Крім того, наголошуємо, що Замовником не зазначено, яке порушення законодавства саме у сфері публічних закупівель ним було виявлено, що призвело до відміни процедури закупівлі. Також наголошуємо, що чинне законодавство у сфері публічних закупівель не містить визначення «порушення, яке неможливо усунути», тому Замовник не може трактувати це поняття на свій власний розсуд.
Також звертаємо вашу увагу на те, що обґрунтування Замовника щодо відміни процедури закупівлі викликає сумніви, адже дивним виглядає те, що Замовник взагалі не пояснює причину чому ним не було підписано договір. Вважаємо, що Замовник просто зловживав своїм становищем та навмисне не підписував договір для того щоб використати це, як підставу для відміни процедури закупівлі. Однак хочемо наголосити, що неукладення договору протягом 60 днів не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке не можливо усунути.
Слід зазначити, що відміна процедури закупівлі в зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, є законною лише у випадку якщо таке порушення відбулося внаслідок незалежних від Замовника обставин про що Антимонопольний комітет України неодноразово наголошував у своїх рішеннях за результатами розгляду скарг.
Звертаємо увагу, що в рішенні про відміну процедури закупівлі Замовником не зазначено жодних заходів, що були вжиті для усунення порушення, а також незалежних від Замовника обставин які стали перешкодою для укладення договору про закупівлю.
При цьому, Замовник мав усі можливості вжити для заходи для укладення договору, а саме: Замовнику повинен був визначити відповідальних осіб за підписання договору, встановити причини не виконання покладених обов’язків посадовими особами Замовника уповноважених на підписання договору (які тягнуть за собою лише адміністративну відповідальність, проте не звільняє Замовника від обов'язку укладення договору) та вжити заходи щодо підписання договору з порушенням строків.
Окремо наголошуємо, що відповідно до пункту 49 Особливостей Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Таким чином, після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір та виконання учасником вимог законодавства щодо надання необхідних документів переможцем торгів у Замовника виникає обов’язок укласти договір, а тому Замовник не має права вигадувати підстави для відміни процедури закупівлі та порушувати норми чинного законодавства.
Такої ж правової позиції дотримується і Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду у постанові від 06 лютого 2020 року у справі № 904/4036/18, де зокрема зазначається:
Визначення переможця торгів, прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю та направлення переможцю повідомлення про намір укласти договір, свідчить про те, що замовник прийняв тендерну (зустрічну) пропозицію переможця та погодився на укладення договору.
Такі дії сторін свідчать про визначення сторонами умов договору про закупівлю та обов`язок укласти відповідний договір.
Конструкція «замовник укладає», а не «замовник має право укласти» свідчить, що дана норма покладає саме обов`язок і саме на замовника укласти договір з переможцем торгів, проект та істотні умови якого вже узгоджені сторонами.
Аналогічний правовий висновок викладено у постановах КГС ВС: від 13.01.2021 у справі № 925/1525/19, від 01.06.2021 у справі № 910/840/20, від 28.03.2023 у справі № 922/3928/20 та від 15.04.2021 у справі № 910/836/20.
Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, «порушення» зазначене Замовником у протокольному рішенні від 17.09.2025 не може вважатись порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути.
Також наголошуємо, що наша компанія у повному обсязі виконала умови тендерної документації та надала усі необхідні документи, в результаті чого була визначена переможцем процедури закупівлі та має законні підстави на підписання договору, однак Замовник своїм протиправним рішенням щодо відміни процедури закупівлі порушує наші законні права та інтереси, зокрема, щодо підписання договору та його виконання.
Крім того, хочемо звернути увагу на те, що у період з 01.09.2025 до 17.09.2025 Замовником було укладено ряд договорів за результатами процедур закупівель, а саме:
- за результатами закупівлі UA-2025-07-11-010260-a договір № 01-1/09.2025-з від 01.09.2025;
- за результатами закупівлі UA-2025-08-25-007018-a договір № 17-3/09.2025-з від 17.09.2025;
- за результатами закупівлі UA-2025-08-13-008624-a договір № 12-1/09.2025-з від 12.09.2025;
- за результатами закупівлі UA-2025-08-01-009008-a договір № 16-1/09.2025-з від 16.09.2025;
- за результатами закупівлі UA-2025-07-30-004564-a договір № 17-1/09.2025-з від 17.09.2025;
- за результатами закупівлі UA-2025-08-26-010222-a договір № 17-2/09.2025-з від 17.09.2025.
Таким чином, не укладення договору за результатами закупівлі зі Скаржником свідчить про упереджене та дискримінаційне ставлення до нього зі сторони Замовника.
Отже Замовник прийняв неправомірне рішення щодо відміни процедури закупівлі з підстав передбачених у протоколі протокольному рішенні від 17.09.2025, чим порушив наші законні права та інтереси бути визначеними переможцями в даній процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене, Замовник неправомірно відмінив процедуру закупівлі № UA-2025-04-17-006023-a з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Аналогічної думки притримується і Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні №21109-р/пк-пз від 28.12.2023.
Таким чином, Замовник протиправно обмеживши права та інтереси нашого підприємства прийняв рішення про відміну процедури відкритих торгів з особливостями оформленого протокольним рішенням від 17.09.2025.
Зазначені дії Замовника порушують основні принципи здійснення закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до порушення майнових прав ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ".
З огляду на зазначене, Замовник не довів та не надав підстави (докази) протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення, щодо неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель та безпідставно відмінив цю процедуру закупівлі, що є порушенням ст. 32 Закону та пункту 50 Особливостей, у зв’язку з чим рішення Замовника щодо відміни торгів 17.09.2025 підлягає скасуванню.
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
У зв’язку із вищевикладеним, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі UA-2025-04-17-006023-a.
3. Встановити незаконність рішення Замовника про відміну процедури закупівлі, та зобов’язати Замовника скасувати рішення, опубліковане в електронній системі закупівель 17.09.2025 про відміну процедури закупівлі.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- Рішення №21109-р/пк-пз від 28.12.2023;
- Копія листа від 03.09.2025 № 408.
Пов'язані документи:
Замовник
- Рішення УО про виконання рішення АМКУ - скасування відміни ЕРП.docx.p7s 13.10.2025 14:21
- Рішення УО про виконання рішення АМКУ - скасування відміни ЕРП.docx 13.10.2025 14:21
- Пояснення на скаргу ТОВ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ».pdf 01.10.2025 14:46
- Пояснення на скаргу ТОВ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ».docx.p7s 01.10.2025 14:46
- Пояснення на скаргу ТОВ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ».pdf.p7s 01.10.2025 14:46
- 6292_9.9-СЗ_16_09_2025.zip 01.10.2025 14:46
- Пояснення на скаргу ТОВ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ».docx 01.10.2025 14:46
- sign.p7s 26.09.2025 17:08
- Ліси України_26.09.2025_Скарга на відміну. IT-Enterprise.pdf 26.09.2025 17:08
- Супровідний лист про передачу договору.pdf 26.09.2025 17:08
- 24_09_рішення від 28.12.2023 № 21109.pdf 26.09.2025 17:08
- Ліси України_26.09.2025_Скарга на відміну. IT-Enterprise.pdf.asice.zip 26.09.2025 17:08
- Рішення від 30.09.2025 № 14828.pdf 30.09.2025 17:15
- Рішення від 08.10.2025 № 15260.pdf 10.10.2025 13:53
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.10.2025 № 15260.pdf 09.10.2025 12:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.09.2025 17:35
Дата розгляду скарги:
08.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.09.2025 17:15
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.10.2025 13:53
Дата виконання рішення Замовником:
13.10.2025 14:21
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №15260-р/пк-пз від 08.10.2025 замовника зобов’язано скасувати рішення про відміну процедури закупівлі «Послуги з впровадження системи автоматизації бізнес-процесів типу ERP», код ДК 021:2015: 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2025-04-17-006023-a. Відповідно до ч. 22 ст. 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. Зважаючи на викладене, керуючись ч. 22 ст. 18 Закону з урахуванням Особливостей, вирішено виконати зазначене рішення, а саме: скасувати рішення про відміну процедури закупівлі «Послуги з впровадження системи автоматизації бізнес-процесів типу ERP», код ДК 021:2015: 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2025-04-17-006023-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c88c2f690b8f49a99dab092a5d4b4f57
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Вих. № 448
від 26 вересня 2025
Найменування органу оскарження:
Комісія Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
ЄДРПОУ: 00032767
вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ – 35,03680
тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-42
Суб’єкт оскарження:
Товариство з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО
«ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ»
код ЄДРПОУ 30116577
адреса: 02072, м. Київ, вул. Єлизавети Чавдар, буд. 5, офіс 212
електронна пошта: MAKEI@IT.UA
телефон: +38(044)5859070
Замовник торгів: ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЛІСИ УКРАЇНИ» код ЄДРПОУ: 44768034 01601, Україна , Київська обл., Київ, вул.Руставелі Шота, будинок 9А
Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-17-006023-a
СКАРГА
ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
17 квітня 2025 року Державним спеціалізованим господарським підприємством «ЛІСИ УКРАЇНИ» (далі – Замовник) було оголошено закупівлю за предметом: ДК 021:2015:72260000-5: Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням ідентифікатор: UA-2025-04-17-006023-a. Відповідно до п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості): Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
За результатами розгляду тендерних пропозицій 16.07.2025 Замовником було визнано наше товариство переможцем процедури закупівлі та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір. Нашим товариством, з дотриманням строків, визначених законодавством у сфері публічних закупівель, було надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей та у додатку 3 до тендерної документації. Крім того, з метою дотримання строків укладення договору про закупівлю встановлених пунктом 49 Особливостей, листом від 03.09.2025 №408 (додається) Замовнику було надано заповнений та підписаний з нашої сторони договір з усіма додатками. Даний лист з додатками отримано Замовником 03.09.2025 № 2339-з. Окрім того, у відповідності до вимог тендерної документації вжито заходів щодо оформлення банківської гарантії виконання договору у розмірі 5 (п’ять) відсотків вартості договору про закупівлю, що у повній мірі відповідає вимогам тендерної документації. Отже, підсумовуючи викладене, Скаржником дотримано всіх вимог законодавства у сфері публічних закупівель та умов тендерної документації Замовника у тому числі і в частині укладання договору. Однак, 17.09.2025 Замовником було оприлюднено рішення про відміну процедури закупівлі з причини: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель». Рішення Замовника, про відміну процедури закупівлі є протиправним і незаконним, ухваленим із порушенням вимог Тендерної документації, положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване, як незаконне, з огляду на наступне.
ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ У СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ З ПРИВОДУ РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ І ВНАСЛІДОК ЯКИХ ПОРУШЕНО ПРАВО ТА ЗАКОННІ ІНТЕРЕСИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
На нашу думку Замовник, відмінивши процедуру закупівлі порушив умови Закону та законні інтереси та права нашого підприємства виходячи з наступного.
Відповідно до протокольного рішення від 17.09.2025 підставою для відміни процедури закупівлі було наступне: «Відповідно до абзацу четвертого пункту 49 Особливостей, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Листом №360 від 22.07.2025 від ТОВ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» було порушено питання щодо продовження строку укладання договору. Замовником 28.07.2025 строк для укладення договору було продовжено до 60 днів.
Таким чином, оскільки рішення про намір укласти договір прийнято 16.07.2025 року, договір мав бути укладений у період з 22.07.2025 по 14.09.2025.
16.09.2025 Уповноваженою особою було отримано службову записку від начальника відділу документального супроводу закупівель Департаменту закупівель Полєтаєвої Оксани, в якій зазначено, що станом на 16.09.2025 у відділ документального супроводу закупівель повернувся оригінал зазначеного договору без підпису.
Отже, станом на останній день для укладення договору (14.09.2025) договір про закупівлю не було укладено, що є порушенням законодавства з питань публічних закупівель.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей та пункту 1 розділу VІ тендерної документації, Замовник має право відмінити відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
У зв’язку з викладеним, керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей та пунктом 1 розділу VI тендерної документації, вирішено відмінити відкриті торги у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а саме — договір не було укладено у визначений законодавством строк.
2. Відповідно до вимог пункту 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Враховуючи вищенаведене, вирішено зазначити в електронній системі закупівель, у встановленому цими ж Особливостями порядку, підстави прийняття рішення про відміну торгів».
Повідомляємо, що відповідно п.п. 1 п. 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Відповідно до абз. 6 п. 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Уповноваженою особою Замовника було порушено дану норму законодавства та протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення не зазначено в електронній системі закупівель жодної саме законної підстави прийняття такого рішення.
Крім того, наголошуємо, що Замовником не зазначено, яке порушення законодавства саме у сфері публічних закупівель ним було виявлено, що призвело до відміни процедури закупівлі. Також наголошуємо, що чинне законодавство у сфері публічних закупівель не містить визначення «порушення, яке неможливо усунути», тому Замовник не може трактувати це поняття на свій власний розсуд.
Також звертаємо вашу увагу на те, що обґрунтування Замовника щодо відміни процедури закупівлі викликає сумніви, адже дивним виглядає те, що Замовник взагалі не пояснює причину чому ним не було підписано договір. Вважаємо, що Замовник просто зловживав своїм становищем та навмисне не підписував договір для того щоб використати це, як підставу для відміни процедури закупівлі. Однак хочемо наголосити, що неукладення договору протягом 60 днів не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке не можливо усунути.
Слід зазначити, що відміна процедури закупівлі в зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, є законною лише у випадку якщо таке порушення відбулося внаслідок незалежних від Замовника обставин про що Антимонопольний комітет України неодноразово наголошував у своїх рішеннях за результатами розгляду скарг.
Звертаємо увагу, що в рішенні про відміну процедури закупівлі Замовником не зазначено жодних заходів, що були вжиті для усунення порушення, а також незалежних від Замовника обставин які стали перешкодою для укладення договору про закупівлю.
При цьому, Замовник мав усі можливості вжити для заходи для укладення договору, а саме: Замовнику повинен був визначити відповідальних осіб за підписання договору, встановити причини не виконання покладених обов’язків посадовими особами Замовника уповноважених на підписання договору (які тягнуть за собою лише адміністративну відповідальність, проте не звільняє Замовника від обов'язку укладення договору) та вжити заходи щодо підписання договору з порушенням строків.
Окремо наголошуємо, що відповідно до пункту 49 Особливостей Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Таким чином, після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір та виконання учасником вимог законодавства щодо надання необхідних документів переможцем торгів у Замовника виникає обов’язок укласти договір, а тому Замовник не має права вигадувати підстави для відміни процедури закупівлі та порушувати норми чинного законодавства.
Такої ж правової позиції дотримується і Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду у постанові від 06 лютого 2020 року у справі № 904/4036/18, де зокрема зазначається:
Визначення переможця торгів, прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю та направлення переможцю повідомлення про намір укласти договір, свідчить про те, що замовник прийняв тендерну (зустрічну) пропозицію переможця та погодився на укладення договору.
Такі дії сторін свідчать про визначення сторонами умов договору про закупівлю та обов`язок укласти відповідний договір.
Конструкція «замовник укладає», а не «замовник має право укласти» свідчить, що дана норма покладає саме обов`язок і саме на замовника укласти договір з переможцем торгів, проект та істотні умови якого вже узгоджені сторонами.
Аналогічний правовий висновок викладено у постановах КГС ВС: від 13.01.2021 у справі № 925/1525/19, від 01.06.2021 у справі № 910/840/20, від 28.03.2023 у справі № 922/3928/20 та від 15.04.2021 у справі № 910/836/20.
Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, «порушення» зазначене Замовником у протокольному рішенні від 17.09.2025 не може вважатись порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути.
Також наголошуємо, що наша компанія у повному обсязі виконала умови тендерної документації та надала усі необхідні документи, в результаті чого була визначена переможцем процедури закупівлі та має законні підстави на підписання договору, однак Замовник своїм протиправним рішенням щодо відміни процедури закупівлі порушує наші законні права та інтереси, зокрема, щодо підписання договору та його виконання.
Крім того, хочемо звернути увагу на те, що у період з 01.09.2025 до 17.09.2025 Замовником було укладено ряд договорів за результатами процедур закупівель, а саме:
- за результатами закупівлі UA-2025-07-11-010260-a договір № 01-1/09.2025-з від 01.09.2025;
- за результатами закупівлі UA-2025-08-25-007018-a договір № 17-3/09.2025-з від 17.09.2025;
- за результатами закупівлі UA-2025-08-13-008624-a договір № 12-1/09.2025-з від 12.09.2025;
- за результатами закупівлі UA-2025-08-01-009008-a договір № 16-1/09.2025-з від 16.09.2025;
- за результатами закупівлі UA-2025-07-30-004564-a договір № 17-1/09.2025-з від 17.09.2025;
- за результатами закупівлі UA-2025-08-26-010222-a договір № 17-2/09.2025-з від 17.09.2025.
Таким чином, не укладення договору за результатами закупівлі зі Скаржником свідчить про упереджене та дискримінаційне ставлення до нього зі сторони Замовника.
Отже Замовник прийняв неправомірне рішення щодо відміни процедури закупівлі з підстав передбачених у протоколі протокольному рішенні від 17.09.2025, чим порушив наші законні права та інтереси бути визначеними переможцями в даній процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене, Замовник неправомірно відмінив процедуру закупівлі № UA-2025-04-17-006023-a з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Аналогічної думки притримується і Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні №21109-р/пк-пз від 28.12.2023.
Таким чином, Замовник протиправно обмеживши права та інтереси нашого підприємства прийняв рішення про відміну процедури відкритих торгів з особливостями оформленого протокольним рішенням від 17.09.2025.
Зазначені дії Замовника порушують основні принципи здійснення закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до порушення майнових прав ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ".
З огляду на зазначене, Замовник не довів та не надав підстави (докази) протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення, щодо неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель та безпідставно відмінив цю процедуру закупівлі, що є порушенням ст. 32 Закону та пункту 50 Особливостей, у зв’язку з чим рішення Замовника щодо відміни торгів 17.09.2025 підлягає скасуванню.
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
У зв’язку із вищевикладеним, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі UA-2025-04-17-006023-a.
3. Встановити незаконність рішення Замовника про відміну процедури закупівлі, та зобов’язати Замовника скасувати рішення, опубліковане в електронній системі закупівель 17.09.2025 про відміну процедури закупівлі.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- Рішення №21109-р/пк-пз від 28.12.2023;
- Копія листа від 03.09.2025 № 408.
від 26 вересня 2025
Найменування органу оскарження:
Комісія Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
ЄДРПОУ: 00032767
вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ – 35,03680
тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-42
Суб’єкт оскарження:
Товариство з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО
«ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ»
код ЄДРПОУ 30116577
адреса: 02072, м. Київ, вул. Єлизавети Чавдар, буд. 5, офіс 212
електронна пошта: MAKEI@IT.UA
телефон: +38(044)5859070
Замовник торгів: ДЕРЖАВНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ГОСПОДАРСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЛІСИ УКРАЇНИ» код ЄДРПОУ: 44768034 01601, Україна , Київська обл., Київ, вул.Руставелі Шота, будинок 9А
Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-17-006023-a
СКАРГА
ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
17 квітня 2025 року Державним спеціалізованим господарським підприємством «ЛІСИ УКРАЇНИ» (далі – Замовник) було оголошено закупівлю за предметом: ДК 021:2015:72260000-5: Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням ідентифікатор: UA-2025-04-17-006023-a. Відповідно до п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості): Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
За результатами розгляду тендерних пропозицій 16.07.2025 Замовником було визнано наше товариство переможцем процедури закупівлі та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір. Нашим товариством, з дотриманням строків, визначених законодавством у сфері публічних закупівель, було надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей та у додатку 3 до тендерної документації. Крім того, з метою дотримання строків укладення договору про закупівлю встановлених пунктом 49 Особливостей, листом від 03.09.2025 №408 (додається) Замовнику було надано заповнений та підписаний з нашої сторони договір з усіма додатками. Даний лист з додатками отримано Замовником 03.09.2025 № 2339-з. Окрім того, у відповідності до вимог тендерної документації вжито заходів щодо оформлення банківської гарантії виконання договору у розмірі 5 (п’ять) відсотків вартості договору про закупівлю, що у повній мірі відповідає вимогам тендерної документації. Отже, підсумовуючи викладене, Скаржником дотримано всіх вимог законодавства у сфері публічних закупівель та умов тендерної документації Замовника у тому числі і в частині укладання договору. Однак, 17.09.2025 Замовником було оприлюднено рішення про відміну процедури закупівлі з причини: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель». Рішення Замовника, про відміну процедури закупівлі є протиправним і незаконним, ухваленим із порушенням вимог Тендерної документації, положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване, як незаконне, з огляду на наступне.
ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ У СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ З ПРИВОДУ РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ І ВНАСЛІДОК ЯКИХ ПОРУШЕНО ПРАВО ТА ЗАКОННІ ІНТЕРЕСИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
На нашу думку Замовник, відмінивши процедуру закупівлі порушив умови Закону та законні інтереси та права нашого підприємства виходячи з наступного.
Відповідно до протокольного рішення від 17.09.2025 підставою для відміни процедури закупівлі було наступне: «Відповідно до абзацу четвертого пункту 49 Особливостей, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Листом №360 від 22.07.2025 від ТОВ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» було порушено питання щодо продовження строку укладання договору. Замовником 28.07.2025 строк для укладення договору було продовжено до 60 днів.
Таким чином, оскільки рішення про намір укласти договір прийнято 16.07.2025 року, договір мав бути укладений у період з 22.07.2025 по 14.09.2025.
16.09.2025 Уповноваженою особою було отримано службову записку від начальника відділу документального супроводу закупівель Департаменту закупівель Полєтаєвої Оксани, в якій зазначено, що станом на 16.09.2025 у відділ документального супроводу закупівель повернувся оригінал зазначеного договору без підпису.
Отже, станом на останній день для укладення договору (14.09.2025) договір про закупівлю не було укладено, що є порушенням законодавства з питань публічних закупівель.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей та пункту 1 розділу VІ тендерної документації, Замовник має право відмінити відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
У зв’язку з викладеним, керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей та пунктом 1 розділу VI тендерної документації, вирішено відмінити відкриті торги у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а саме — договір не було укладено у визначений законодавством строк.
2. Відповідно до вимог пункту 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Враховуючи вищенаведене, вирішено зазначити в електронній системі закупівель, у встановленому цими ж Особливостями порядку, підстави прийняття рішення про відміну торгів».
Повідомляємо, що відповідно п.п. 1 п. 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Відповідно до абз. 6 п. 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Уповноваженою особою Замовника було порушено дану норму законодавства та протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення не зазначено в електронній системі закупівель жодної саме законної підстави прийняття такого рішення.
Крім того, наголошуємо, що Замовником не зазначено, яке порушення законодавства саме у сфері публічних закупівель ним було виявлено, що призвело до відміни процедури закупівлі. Також наголошуємо, що чинне законодавство у сфері публічних закупівель не містить визначення «порушення, яке неможливо усунути», тому Замовник не може трактувати це поняття на свій власний розсуд.
Також звертаємо вашу увагу на те, що обґрунтування Замовника щодо відміни процедури закупівлі викликає сумніви, адже дивним виглядає те, що Замовник взагалі не пояснює причину чому ним не було підписано договір. Вважаємо, що Замовник просто зловживав своїм становищем та навмисне не підписував договір для того щоб використати це, як підставу для відміни процедури закупівлі. Однак хочемо наголосити, що неукладення договору протягом 60 днів не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке не можливо усунути.
Слід зазначити, що відміна процедури закупівлі в зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, є законною лише у випадку якщо таке порушення відбулося внаслідок незалежних від Замовника обставин про що Антимонопольний комітет України неодноразово наголошував у своїх рішеннях за результатами розгляду скарг.
Звертаємо увагу, що в рішенні про відміну процедури закупівлі Замовником не зазначено жодних заходів, що були вжиті для усунення порушення, а також незалежних від Замовника обставин які стали перешкодою для укладення договору про закупівлю.
При цьому, Замовник мав усі можливості вжити для заходи для укладення договору, а саме: Замовнику повинен був визначити відповідальних осіб за підписання договору, встановити причини не виконання покладених обов’язків посадовими особами Замовника уповноважених на підписання договору (які тягнуть за собою лише адміністративну відповідальність, проте не звільняє Замовника від обов'язку укладення договору) та вжити заходи щодо підписання договору з порушенням строків.
Окремо наголошуємо, що відповідно до пункту 49 Особливостей Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Таким чином, після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір та виконання учасником вимог законодавства щодо надання необхідних документів переможцем торгів у Замовника виникає обов’язок укласти договір, а тому Замовник не має права вигадувати підстави для відміни процедури закупівлі та порушувати норми чинного законодавства.
Такої ж правової позиції дотримується і Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду у постанові від 06 лютого 2020 року у справі № 904/4036/18, де зокрема зазначається:
Визначення переможця торгів, прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю та направлення переможцю повідомлення про намір укласти договір, свідчить про те, що замовник прийняв тендерну (зустрічну) пропозицію переможця та погодився на укладення договору.
Такі дії сторін свідчать про визначення сторонами умов договору про закупівлю та обов`язок укласти відповідний договір.
Конструкція «замовник укладає», а не «замовник має право укласти» свідчить, що дана норма покладає саме обов`язок і саме на замовника укласти договір з переможцем торгів, проект та істотні умови якого вже узгоджені сторонами.
Аналогічний правовий висновок викладено у постановах КГС ВС: від 13.01.2021 у справі № 925/1525/19, від 01.06.2021 у справі № 910/840/20, від 28.03.2023 у справі № 922/3928/20 та від 15.04.2021 у справі № 910/836/20.
Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, «порушення» зазначене Замовником у протокольному рішенні від 17.09.2025 не може вважатись порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути.
Також наголошуємо, що наша компанія у повному обсязі виконала умови тендерної документації та надала усі необхідні документи, в результаті чого була визначена переможцем процедури закупівлі та має законні підстави на підписання договору, однак Замовник своїм протиправним рішенням щодо відміни процедури закупівлі порушує наші законні права та інтереси, зокрема, щодо підписання договору та його виконання.
Крім того, хочемо звернути увагу на те, що у період з 01.09.2025 до 17.09.2025 Замовником було укладено ряд договорів за результатами процедур закупівель, а саме:
- за результатами закупівлі UA-2025-07-11-010260-a договір № 01-1/09.2025-з від 01.09.2025;
- за результатами закупівлі UA-2025-08-25-007018-a договір № 17-3/09.2025-з від 17.09.2025;
- за результатами закупівлі UA-2025-08-13-008624-a договір № 12-1/09.2025-з від 12.09.2025;
- за результатами закупівлі UA-2025-08-01-009008-a договір № 16-1/09.2025-з від 16.09.2025;
- за результатами закупівлі UA-2025-07-30-004564-a договір № 17-1/09.2025-з від 17.09.2025;
- за результатами закупівлі UA-2025-08-26-010222-a договір № 17-2/09.2025-з від 17.09.2025.
Таким чином, не укладення договору за результатами закупівлі зі Скаржником свідчить про упереджене та дискримінаційне ставлення до нього зі сторони Замовника.
Отже Замовник прийняв неправомірне рішення щодо відміни процедури закупівлі з підстав передбачених у протоколі протокольному рішенні від 17.09.2025, чим порушив наші законні права та інтереси бути визначеними переможцями в даній процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене, Замовник неправомірно відмінив процедуру закупівлі № UA-2025-04-17-006023-a з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Аналогічної думки притримується і Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні №21109-р/пк-пз від 28.12.2023.
Таким чином, Замовник протиправно обмеживши права та інтереси нашого підприємства прийняв рішення про відміну процедури відкритих торгів з особливостями оформленого протокольним рішенням від 17.09.2025.
Зазначені дії Замовника порушують основні принципи здійснення закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до порушення майнових прав ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ".
З огляду на зазначене, Замовник не довів та не надав підстави (докази) протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення, щодо неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель та безпідставно відмінив цю процедуру закупівлі, що є порушенням ст. 32 Закону та пункту 50 Особливостей, у зв’язку з чим рішення Замовника щодо відміни торгів 17.09.2025 підлягає скасуванню.
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
У зв’язку із вищевикладеним, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі UA-2025-04-17-006023-a.
3. Встановити незаконність рішення Замовника про відміну процедури закупівлі, та зобов’язати Замовника скасувати рішення, опубліковане в електронній системі закупівель 17.09.2025 про відміну процедури закупівлі.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- Рішення №21109-р/пк-пз від 28.12.2023;
- Копія листа від 03.09.2025 № 408.
×
-
Назва доказу:
24_09_рішення від 28.12.2023 № 21109
-
Повʼязаний документ:
24_09_рішення від 28.12.2023 № 21109.pdf
-
-
Назва доказу:
Супровідний лист про передачу договору
-
Повʼязаний документ:
Супровідний лист про передачу договору.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі UA-2025-04-17-006023-a. 3. Встановити незаконність рішення Замовника про відміну процедури закупівлі, та зобов’язати Замовника скасувати рішення, опубліковане в електронній системі закупівель 17.09.2025 про відміну процедури закупівлі.
Запити Органу оскарження
Номер:
9c9c43bc635a4dc3babdec7a1a893bf0
Тема запиту:
Пояснення Замовника на скаргу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» від 26.09.2025 № UA-2025-04-17-006023-a.b2
Текст запиту:
Пояснення Замовника на скаргу завантажено окремим файлом
Дата опублікування:
01.10.2025 14:46