• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Цілодобова охорона об'єкту за адресою: м. Миколаїв, вул. Павла Скоропадського, 7 (4-х поверхова адмінбудівля; 2-х поверхова адмінбудівля; прилегла територія до зазначених будівель)

Категорія Замовника: орган місцевого самоврядування (бюджетна установа). Номенклатурні позиції: 1) охоронні послуги - ДК 2015: 79710000-4 (охоронні послуги). Вид та умови надання забезпечення тендерної пропозиції: не вимагається.

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 193 робочих дні

174 630.96 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 746.30 UAH
Період оскарження: 13.12.2024 12:03 - 18.12.2024 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

на відміну закупівлі ДК 021:2015: (79710000-4) – охоронні послуги Цілодобова охорона об'єкту за адресою: м. Миколаїв, вул. Павла Скоропадського, 7 (4-х поверхова адмінбудівля; 2-х поверхова адмінбудівля; прилегла територія до зазначених будівель)

Номер: f38e4ac9bee0402fb771ce082963dce5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-12-13-007080-a.b1
Назва: на відміну закупівлі ДК 021:2015: (79710000-4) – охоронні послуги Цілодобова охорона об'єкту за адресою: м. Миколаїв, вул. Павла Скоропадського, 7 (4-х поверхова адмінбудівля; 2-х поверхова адмінбудівля; прилегла територія до зазначених будівель)
Скарга:
Пов'язані документи: Замовник Орган оскарження Учасник
Дата розгляду скарги: 16.01.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.01.2025 12:23
Дата прийняття рішення по скарзі: 17.01.2025 16:44
Автор: ТОВ "СБ ВІП-ГАРД", ss vipguard +380673285552 tenderbg@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a3b8f02a0ff7475490bcb096a116aa4b
Заголовок пункту скарги: Замовник не надає доказів наявності обставин непереборної сили
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
13 грудня 2024 о 12:03 Департамент житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради (надалі – «Замовник») оголосив відкриті торги з особливостями щодо предмету закупівлі – ДК 021:2015: (79710000-4) – охоронні послуги Цілодобова охорона об'єкту за адресою: м. Миколаїв, вул. Павла Скоропадського, 7 (4-х поверхова адмінбудівля; 2-х поверхова адмінбудівля; прилегла територія до зазначених будівель), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-12-13-007080-a (надалі - Закупівля). Очікувана вартість закупівлі – 174 630,96 грн з ПДВ.

23 грудня 2024 о 13:20 відбулося розкриття пропозицій учасників Закупівлі:
1. ТОВ "СБ ВІП-ГАРД" (надалі іменується – «Скаржник»), пропозиція 126 400 грн.
2. ФОП "БАБКОВ ЮРІЙ ВАЛЕНТИНОВИЧ" пропозиція 126 498 грн
3. ФОП "Кузнецов Володимир Петрович", пропозиція 140 000 грн.

30 грудня 2024 о 16:59, Протоколом (рішенням) №93-2 від 30.12.2024 р. про відміну відкритих торгів (надалі за текстом – Протокол), Замовник прийняв рішення відмінити процедуру Закупівлі з підстави: «неможливість здійснення закупівлі унаслідок непереборної сили».
Замовник в Протоколі зазначає:
«19.12.2024 року в межах триваючої збройної агресії російської федерації проти України, здійснено кібератаку на державні реєстри України внаслідок чого роботу реєстрів заблоковано, зокрема заблоковано роботу Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, що унеможливлює перевірку замовником наявності або відсутності підстав встановлених пп. 8 та пп. 9 п. 47 Особливостей.
Станом на 30.12.2024 року (останній день строку розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною), роботу Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство не відновлено, через що замовник не може виконати обов’язки щодо встановлення наявності або відсутності підстав передбачених п. 47 Особливостей та здійснити розгляд тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною у відповідності до вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
….
З викладеного вбачається, що наявність вищевказаних обставин, які є обставинами непереборної сили в розумінні Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», унеможливлює виконання замовником обов’язків згідно із законодавчими актами у сфері публічних закупівель.»

ТОВ «СБ ВІП-ГАРД» не погоджується із прийнятим рішенням Замовника, вважає його необґрунтованим, безпідставним, прийнятим у непрозорий спосіб та таким, що порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, визначених у Законі України «Про публічні закупівлі» (надалі за текстом – Закон), крім того, прийнятим рішенням Замовник порушує законні інтереси та права Скаржника на позитивний результат участі (стати переможцем) у цій Закупівлі, зважаючи на наступне:

по-перше (Замовник не надає доказів наявності обставин непереборної сили) - Замовник посилається на форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), а саме: кібератака на державні реєстри України внаслідок чого роботу реєстрів заблоковано, зокрема заблоковано роботу Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, що унеможливлює перевірку замовником наявності або відсутності підстав встановлених пп. 8 та пп. 9 п. 47 Особливостей.

Форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) згідно з Законом України «Про торгово-промислові палати в Україні» є надзвичайні та невідворотні обставини, що об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов’язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна тощо.
Підтвердженням форс-мажорних обставин може служити сертифікат (в окремих випадках вказується як висновок, довідка, підтвердження) щодо наявності таких обставин, який видається Торгово-промисловою палатою України або регіональною торгово-промисловою палатою відповідно до законодавства і умов договору чи угоди. Торгово-промислова палата України здійснює ведення єдиного реєстру сертифікатів щодо підтвердження форс-мажорних обставин.

Однак на підтвердження форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) Замовник не надав жодних доказів. Враховуючи вказане Замовник не мав підстав посилатися на обставини непереборної сили.

Дії Замовника в частині визнання Процедури закупівлі такою, що не відбулась, у спосіб, наведений вище, є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 3 Закону – відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.

по-друге (Замовник мав можливість продовжити строк розгляду пропозиції до 20 робочих днів)
Замовник посилається на те, що станом на 30.12.2024 року (останній день строку розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною), роботу Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство не відновлено, через що замовник не може виконати обов’язки щодо встановлення наявності або відсутності підстав передбачених п. 47 Особливостей та здійснити розгляд тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною у відповідності до вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до пп. 4 п. 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі, коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Проте, відповідно до частини 10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено: «Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.».
Таким чином, Замовник мав можливість продовжити розгляд пропозицій Скаржника до 20 робочих днів та за цей час робота Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство могла бути відновлена.
Не продовживши строк розгляду пропозиції унеможливило розгляд пропозиції Скаржника, чим порушено права та інтереси Скаржника.

по-третє (Замовник мав можливість звернутися до органів до уповноважених органів, щодо надання інформації з реєстрів однак не зробив цього).

Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі.
Тобто, ТОВ «СБ ВІП-ГАРД» підтвердив Замовнику відсутність підстав, зазначених в пункті 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
В свою чергу, Замовник відповідно до п. 42. Особливостей має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, зокрема п.47 Особливостей.
Замовник не надав жодних доказів, щодо письмового звернення до уповноважених органів, щодо надання інформації з реєстрів - Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство або ж перевірки на інших доступних сайтах інформацію, наприклад Clarity Рrоject та Опендатабот (https://opendatabot.ua/open/edr).

Не звернувшись до органів державної Замовник не розглянув пропозицію Скаржника, чим порушено права та інтереси Скаржника.

по-четверте (Замовник мав можливість перевірити учасника на відсутність підстав визначених пп. 8, пп. 9 п. 47 Особливостей)

Замовник в протоколі посилається на те, що 19.12.2024 р. роботу реєстрів заблоковано, що унеможливлює перевірку замовником наявності або відсутності підстав встановлених пп. 8 та пп. 9 п. 47 Особливостей.

Якщо проаналізувати інші закупівлі Замовника в період з 19.12.2024 р. по 30.12.2024 р.
можна побачити, що 23.12.2024 р. Замовником було прийнято рішення про розгляд тендерної пропозиції та намір укласти договір з Товариство з обмеженою відповідальністю «МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» (протоколи додаються), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-12-13-014404-a, коли на думку Замовника роботу реєстрів начебто було заблоковано.
Тобто, Замовник мав змогу перевірити вказаного учасника на відповідність підстав встановлених пп. 8 та пп. 9 п. 47 Особливостей, але чомусь не зміг перевірити Скаржника, як учасника процедури закупівлі.

Тому, вважаємо, що Замовник безпідставно відмінив Процедуру закупівлі з підстави «неможливість здійснення закупівлі унаслідок непереборної сили».

З огляду на вищевикладене, Відміна даної процедури Закупівлі є неправомірною.

Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника мають бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну закупівлі.

Оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.

Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. запобігання корупційним діям і зловживанням;
3. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Вважаємо, що Замовник зловживаючи власними правами незаконно відмінив зазначену закупівлю, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації та є найкращою за ціною. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на укладення договору з Замовником, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення