• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Сульфат алюмінію (алюміній сірчанокислий)

Закупівля здійснюється за рахунок власних коштів ПрАТ «АК «Київводоканал». Категорія: Юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування). Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна з ПДВ. Питома вага цінового критерію – 100 відсотків. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.

Завершена

479 258 220.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 792 582.20 UAH
Період уточнення: 27.01.2021 13:04 - 20.02.2021 00:00
Відповідь надана

Щодо вимог Замовника

Номер: f10df4d7e62a48fa9c748eaa3e8c75de
Дата опублікування: 19.02.2021 11:23
Опис: Просимо Вас надати роз’яснення з наступних питань 1.У тендерній документації міститься вимога про надання Учасником нотаріально засвідченої копії договору, укладеного у 2018-2020 роки з поставок реагенту, який використовувався при підготовці води для технічних і побутових потреб у процесі її очищення, на підприємства України, основною діяльністю яких є надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення з виробничою потужністю не менше 100 000 куб.м/добу. Вважаємо встановлення критерію у визначенні виробничої потужності не менше 100 000 куб.м/добу дискримінаційною вимогою. Такого ж висновку приходить і Орган оскарження у своєму рішенні №2692-р/пк-рз від 15.02.2021р. Тому, просимо з метою дотримання принципів публічних закупівель виключити дану вимогу до Учасників. 2. У тендерній документації міститься вимога про надання Учасником копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на нормативну документацію, згідно з якою виробляється Товар. Просимо Вас пояснити яким чином Учасник, який пропонує до закупівлі товар інозменого походження, який виготовлений за стандартами Європейського Союзу має надати такий документ? Просимо внести зміни до даного пункту та передбачити надання такого документу для вітчизняних виробників. 3. Замовником вказано, що у разі якщо Учасник є офіційним дистриб’ютором/дилером/представником виробника предмету закупівлі, то у складі тендерної пропозиції надається документальне підтвердження від виробника, що такий учасник є дистриб’ютором/дилером/представником (у разі якщо Учасник не є виробником товару). Просимо пояснити чи надання договору постачання з заводом-виробником буде вважатися за належний документ для підтвердження даного пункту? Дякуємо
Відповідь: 1. Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. З урахуванням вимог, встановлених статтею 2 Закону та у зв’язку з тим, що основною діяльністю ПрАТ «АК «Київводоканал» є забезпечення виробництва, транспортування та постачання питної води, забезпечення функціонування централізованого водовідведення, вказане підприємство належить до категорії замовників, таких як юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначених у пункті 4 частини першої цієї статті цього Закону та зобов’язане здійснювати закупівлю товарів, робіт та послуг у порядку, встановленому Законом, у т.ч. за кошти, отримані від господарської діяльності Товариства. Відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з наведених кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Перелік документів, які надаються учасниками на підтвердження їх відповідності кваліфікаційним критеріям Законом та іншими нормативно-правовими актами, розробленими на його виконання, не визначений. Тому, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та способу його використання у відповідній галузі виробництва, замовник самостійно визначає документальне підтвердження відповідності учасників установленим у тендерній документації кваліфікаційним критеріям. При цьому зазначаємо, що встановлення кваліфікаційних критеріїв направлене для здійснення Замовником юридичної оцінки сукупності усіх обставин та фактів щодо реальних можливостей Учасників здійснити поставку продукції, що закуповується Замовником з урахуванням специфіки та складності підприємства, у зв’язку з чим відповідність Учасників встановлюється при розгляді та оцінці наданих документів у складі тендерних пропозицій не окремих критеріїв та документів, а усіх критеріїв та підтверджуючих документів в сукупності. Так, Законом чітко встановлено, що досвід виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) визначається виключно за предметом закупівлі договору. При цьому частиною четвертою статті 180 Цивільного кодексу України встановлено, що умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Таким чином, кількість (обсяг) продукції є складовою предмета закупівлі договору та надає можливість замовнику встановити наявність досвіду виконання аналогічного договору в цілому, а тому ураховуючи, що ПрАТ «АК «Київводоканал» очищує близько 750 000 куб.м води на добу, Замовник з метою мінімізації ризиків виконання договору з боку постачальника встановлює мінімальну межу подачі питної води не менше 100 000 куб.м/добу, що в свою чергу не призводить до дискримінації учасників та створює конкурентне середовище серед потенційних учасників з досвідом виробництва та/або постачання сульфату алюмінію, який використовується для очистки питної води. Водночас зауважуємо, що посилання на висновки Органу оскарження у своєму рішенні №2692-р/пк-рз від 15.02.2021р. є некоректним та стосується конкретного випадку, який не має нічого подібного до здійснення процедури закупівлі ПрАТ «АК «Київводоканал», оскільки оскаржувана вимога вважається дискримінаційною та необґрунтованою в частині встановлення максимальної межі потужності у співвідношенні до тієї, яка підлягає очищенню питної води, а також є обов’язковим для виконання замовником, дії якого оскаржувалися (у разі якщо таке рішення не оскаржується у судовому порядку). Ураховуючи викладене, при розробці тендерної документації, у тому числі при встановленні до учасників кваліфікаційних критеріїв, Замовником враховано вимоги чинного законодавства у сфері публічних закупівель, а процедура закупівлі здійснюється з дотриманням принципів закупівель, закріплених у статті 5 Закону. 2. Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» регулює суспільні відносини, які виникають у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя, визначає відповідні права і обов'язки державних органів, підприємств, установ, організацій та громадян, встановлює порядок організації державної санітарно-епідеміологічної служби і здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду в Україні. Виключний перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності затверджений Законом України «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», згідно з яким видаються документи дозвільного характеру встановленої форми, зокрема висновок державної санітарноепідеміологічної експертизи документації на розроблювані техніку, технології, устаткування, інструменти тощо Видача висновків державної санітарноепідеміологічної експертизи регулюється Законом «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», частиною першою якого визначено, що висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи. При цьому існує три види висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи: 1) на продукцію; 2) на вид діяльності (виробництво, торгівля і т.д.); 3) на технічні умови (ТУ), що діють на території України. Закон України «Про здійснення публічних закупівель» (далі - Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Відповідно до пункту 37 частини першої статті 1 Закону учасник процедури закупівлі - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію. Згідно з частиною другою статті 5 Закону учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. При цьому частиною одинадцятою статті 26 Закону встановлено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Ураховуючи викладене, вимога тендерної документації про надання Учасником копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на нормативну документацію, згідно з якою виробляється Товар стосується вітчизняних виробників, а питання надання відповідного документу врегульовано на законодавчому рівні та не потребує додаткового регламентування, внаслідок чого правових підстав для внесення змін до тендерної документації у цій частині не має. 3. У разі подання учасником у складі тендерної пропозиції договору постачання з заводом-виробником на виконання вимоги щодо надання документального підтвердження від виробника, що такий учасник є дистриб’ютором/дилером/представником (у разі якщо Учасник не є виробником товару) буде вважатися як належний документ за умови, що в такому договорі міститься інформація, що учасник безпосередньо пов'язаний взаємовідносинами з виробником, як офіційний представник, у тому числі в частині гарантійних зобов’язань з виробником та зміст якого надасть змогу Замовнику визначити правовий статус такого учасника як дистриб’ютора/дилера/представника виробника.
Дата відповіді: 24.02.2021 08:42
Відповідь надана

Питання до вимог тендерної документації

Номер: b2c593a89159493889ee2c3621d55a2f
Дата опублікування: 11.02.2021 12:48
Опис: Наше підприємство бажає взяти участь у процедурі закупівлі. Але, ознайомившись зі змістом тендерної документації, наявні деякі умови, що містять дискримінаційну направленість. Так, Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції документи на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів. Сама така вимога повністю відповідає закону аби вона не містила певного застереження, такого як підтвердження поставки сульфату алюмінію на підприємства України, основною діяльністю яких є надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення з виробничою потужністю не менше 100 000 куб.м/добу. Стаття 16 Закону України «Про публічні закупівлі» виходить з того, що кваліфікаційним критерієм є досвід виконання аналогічних договорів. Законодавець, з метою створення умов для більшої конкуренції, більше не наводить будь-яких застережень, щодо досвіду виконання аналогічних договорів. Вважаємо, що вимога, щодо підтвердження поставки предмету закупівлі на водоканали України САМЕ з виробничою потужністю не менше 100 000 куб.м/добу суттєво обмежує конкуренцію. Замовником здійснюється закупівлі певного предмету закупівлі з певними фізико-хімічними показниками, а не обладнання, яке здатне забезпечити продуктивність не менше 100 000 куб.м/добу. Досвід виконання аналогічного договору на поставку сульфату алюмінію або алюмінію сірчанокислого чи-то на водоканали з виробничою потужністю менше 100 000 куб.м/добу, чи то на водоканали з продуктивністю не менше 100 000 куб.м/добу ЖОДНИМ ЧИНОМ НЕ ВПЛИВАЮТЬ НА ЗДАТНІСТЬ УЧАСНИКА ЗДІЙСНИТИ ПОСТАЧАННЯ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ для потреб Замовника. Для Замовника важливе значення має сам факт виконання аналогічного договору, але без будь-яких застережень, що впливають на рівень конкуренції, і, як наслідок, на кінцеву ціну предмету закупівлі. Дане застереження значно обмежує конкуренцію та позбавляє права Учасників прийняти участь у закупівлі. Фактично виконати дану вимогу можуть лише 2 постачальники сульфату алюмінію. Зокрема, той постачальник, який наразі здійснює поставку хімічного реагенту на об’єкти Замовника та під кого прописані такий кваліфікаційний критерій. Нові Учасники позбавлені права прийняти участь у відкритих торгах, що є дискримінацією. Просимо видалити дане застереження щодо обсягу виробничої потужності не менше 100 000 куб.м/добу. Замовник встановлює вимогу про надання учасником балансу, звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів за останній звітний період (2020 рік) з обсягом річного доходу (виручки) у розмірі не менше 7% (відсотків) від очікуваної вартості закупівлі. 7% від очікуваної вартості закупівлі становить 33 548 075, 40 грн. Просимо роз’яснити чому встановлено саме такий розмір? Дані вимоги прописані також під Вашого нинішнього постачальника? Даний кваліфікаційний критерій значно обмежує конкуренцію та позбавляє права Учасників, які мають менший обсяг річного доходу (виручки) прийняти участь у закупівлі.
Відповідь: Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. З метою уникнення дестабілізації роботи ПрАТ «АК «Київводоканал, яка може призвести до непоправних наслідків, під час формування тендерної документації Товариством було передбачено всі ризики непоставки чи поставки не у повному обсязі сульфату алюмінію. Так, відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з наведених кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. При цьому перелік документів, які надаються учасниками на підтвердження їх відповідності кваліфікаційним критеріям Законом та іншими нормативно-правовими актами, розробленими на його виконання, не визначений. Таким чином, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та способу його використання у відповідній галузі виробництва, замовник самостійно визначає документальне підтвердження відповідності учасників установленим у тендерній документації кваліфікаційним критеріям. ПрАТ «АК «Київводоканал» є одним з найбільших водоканалів в Україні та Європі, який забезпечує питною водою населення та підприємства, установи, організації м. Києва, а тому для його повноцінної роботи потрібне безперебійне постачання сульфату алюмінію у досить великих обсягах з урахуванням коливання в рази та досягнення критичних точок різниці в постачанні обсягів між місяцями. Зупинка роботи Товариства неприпустима, аналогічного підприємства в Україні по обсягам використання сульфату алюмінію, крім водоканалів, не має, тому для підтвердження спроможності безперервного постачання таких обсягів сульфату алюмінію Товариством вимагається надання аналогічного договору саме з поставки сульфату алюмінію на водоканали України. Експерименти з населенням м. Києва неприпустимі, затримка хоч на один день поставки сульфату алюмінію може спричинити тяжкі наслідки, у тому числі техногенного характеру, що може призвести до зриву повноцінної роботи підприємства та соціального вибуху. Поставка сульфату алюмінію на водоканали України свідчить про успішне використання зазначеної речовини під час здійснення очищення питної води аналогічними (подібними) ПрАТ «АК «Київводоканал» підприємствами та є підтвердженням укладення договорів відповідної складності з підприємствами, які забезпечують централізоване водопостачання. Водночас ПрАТ «АК «Київводоканал» очищує близько 750 000 куб.м води на добу. Замовник з метою мінімізації ризиків виконання договору з боку постачальника встановлює мінімальну межу подачі питної води не менше 100 000 куб.м/добу, що в свою чергу не призводить до дискримінації учасників та створює конкурентне середовище серед потенційних учасників з досвідом виробництва та/або постачання сульфату алюмінію, який використовується для очистки питної води. При цьому зауважуємо, що твердження Учасника щодо виконання даних вимог лише двома учасниками не відповідає дійсності, оскільки в Україні достатня кількість постачальників сульфату алюмінію на водоканали України з потужністю очистки води не менше ніж 100 000 куб.м/добу, таких як: КП «Харківводоканал», КП «Дніпроводоканал», КП «Вінницяводоканал» тощо та які постійно беруть участь у процедурах закупівель, що вбачається з відкритої інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу «Прозорро». Ураховуючи викладене та у в’язку з тим, що Замовник несе відповідальність згідно з законами України за своєчасне забезпечення якісною та безпечною для здоров’я людини питною водою, яка повинна відповідати вимогам державних санітарних норм і правил на питну воду, вважаємо за необхідне передбачити зазначену вимогу в тендерній документації. Як бачимо, у Законі фінансова спроможність учасника повинна бути підтверджена фінансовою звітністю. При цьому у частині третій статті 16 Закону міститься застереження, що у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності, замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі. Хоча законодавством не визначено терміна «фінансова спроможність», та загалом – це забезпечення учасника достатньою кількістю грошових та інших майнових активів для повного покриття всіх можливих витрат, у т.ч. виконання своїх грошових та інших зобов’язань. Згідно з частиною восьмою статті 19 Господарського кодексу України усі суб’єкти господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, виділені на окремий баланс (крім громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які провадять господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці), зобов’язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством. Правові засади складання фінансової звітності в Україні визначено Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Відповідно до статті 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» фінансова звітність — звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності підприємства. Звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжну фінансову звітність складають за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців. Фінансову стійкість підприємства тісно пов'язано із перспективною його платоспроможністю, її аналіз дає змогу визначити фінансові можливості підприємства на відповідний середньостроковий та довгостроковий періоди. Оцінка фінансової стійкості підприємства має на меті об'єктивний аналіз величини та структури активів і пасивів підприємства, визначення на цій основі міри його фінансової стабільності й незалежності, а також відповідності фінансово-господарської діяльності підприємства цілям його статутної діяльності. Фінансова стійкість підприємства пов'язана з рівнем залежності від кредиторів та інвесторів і характеризується співвідношенням власних і залучених коштів, яке визначає загальну оцінку фінансової стабільності. Так, ураховуючи статистичні дані ПрАТ «АК «Київводоканал» щодо можливості кредиторської заборгованості за розрахунками по предмету закупівлі, Замовником для підтвердження спроможності безперервного постачання заявлених обсягів сульфату алюмінію встановлено вимогу про надання учасником балансу, звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів за останній звітний період (2020 рік) з обсягом річного доходу (виручки) у розмірі не менше 7% (відсотків) від очікуваної вартості закупівлі. Таким чином, саме в такій кількості забезпечення грошовими коштами учасника є достатньою та обґрунтованою умовою для повного покриття всіх можливих витрат під час виконання зобов’язань сторонами за договором про закупівлю в частині безперервних щомісячних поставок Товару в необхідних обсягах та з відстрочкою платежу в 60 календарних днів згідно з проектом договору, яка не містить вимог, що обмежують конкуренцію та відповідає Закону у повному обсязі.
Дата відповіді: 16.02.2021 09:44