-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Аудит фінансової звітності ДП «НАЕК «Енергоатом» за 2019 та 2020 роки
Завершена
10 766 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 107 665.00 UAH
мін. крок: 1% або 107 665.00 UAH
Період уточнення:
13.08.2019 16:38 - 06.09.2019 11:00
Відповідь надана
Щодо необхідності зазначати в довідці назву кожного підприємства, що становить суспільний інтерес, якому були надані послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності протягом 2018 року, та відсоток суми винагороди від надання йому таких послуг у загальній сумі доходу від надання аудиторських послуг, який не має перевищувати 15 відсотків
Номер:
9ca63f81576645738464ccdc5144cc79
Дата опублікування:
05.09.2019 17:01
Опис:
Згідно з п. 6 розділу ІІІ тендерної документації вимагається надання довідки довільної формі за підписом уповноваженої особи учасника та скріпленою печаткою (у разі її використання) про те, що в учасника сума винагороди від кожного з підприємств, що становлять суспільний інтерес, яким надавалися послуги з обов'язкового аудиту фінансової звітності протягом 2018 року, не перевищувала 15 відсотків загальної суми доходу від надання аудиторських послуг за 2018 рік. У довідці необхідно зазначити назву кожного підприємства, що становить суспільний інтерес, якому були надані послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності протягом 2018 року, та відсоток суми винагороди від надання йому таких послуг у загальній сумі доходу від надання аудиторських послуг, який не має перевищувати 15 відсотків.
Формат довідки вимагає зазначити назву кожного підприємства, що становить суспільний інтерес, якому були надані послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності протягом 2018 року, та відсоток суми винагороди від надання йому таких послуг у загальній сумі доходу від надання аудиторських послуг.
Інформація про перелік підприємств, що становлять суспільний інтерес, яким надавалися послуги з обов’язкового аудиту в 2018 році, розкривається у звіті про прозорість за 2018 рік на веб-сторінці учасника згідно з п.6 ч.2 ст.37 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність».
Загальна сума доходу від надання аудиторських послуг є загальнодоступною інформацією, що розкривається на підставі вимог п.11 ч.2 ст.37 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» та опубліковується в складі звіту про прозорість за 2018 рік на веб-сторінці учасника. За таких обставин стане можливим визначити винагороду учасника у кожному конкретному випадку, що буде вважатись порушенням договірних зобов’язань учасника за договором з відповідним підприємством, що становить суспільний інтерес, оскільки умови щодо винагороди учасників у відносинах із замовниками послуг є конфіденційною інформацією.
Відповідно до ст.8 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» аудитори та суб’єкти аудиторської діяльності зобов’язані при наданні аудиторських послуг забезпечити етичну професійну поведінку із дотриманням пріоритету суспільних інтересів, загальних норм моралі, принципів незалежності та об’єктивності, професійної компетентності, конфіденційності та професійної таємниці.
На підставі п.3 ч.10 ст.40 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» Інспекція із забезпечення якості та Аудиторською палата України наділені повноваженнями щодо контролю якості аудиторських послуг стосовно суб’єкта аудиторської діяльності в частині дотримання ним вимог стосовно винагороди за аудиторські послуги, якщо вони встановлені.
Як зазначено в п.5.4 розділу 3 тендерної документації, на підставі ч.7 ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У зв’язку з цим просимо видалити вищезгадану вимогу щодо необхідності зазначити назву кожного підприємства, що становить суспільний інтерес, якому були надані послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності протягом 2018 року (така інформація розкривається у звіті про прозорість за 2018 рік на веб-сторінці учасника), та відсоток суми винагороди від надання йому таких послуг у загальній сумі доходу від надання аудиторських послуг (умови про винагороду учасника є конфіденційною інформацією) та викласти відповідний абзац п. 6 розділу ІІІ тендерної документації у такій редакції:
«- довідку довільної формі за підписом уповноваженої особи учасника та скріпленою печаткою (у разі її використання) про те, що в Учасника сума винагороди від кожного з підприємств, що становлять суспільний інтерес, яким надавалися послуги з обов'язкового аудиту фінансової звітності протягом 2018 року, не перевищувала 15 відсотків загальної суми доходу від надання аудиторських послуг за 2018 рік;».
Відповідь:
Відповідь підготовлена підрозділом-ініціатором процедури закупівлі бухгалтерією ДП «НАЕК «Енергоатом»: Звіт про прозорість суб’єкта аудиторської діяльності містить інформацію щодо загальної суми доходу та відсотку у загальній сумі доходу, отриманого від підприємств, що складають суспільний інтерес. Натомість Закон України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» (частина 3 статті 29) містить вимогу щодо не перевищення сум винагород від кожного з підприємств, що становлять суспільний інтерес, 15% загальної суми доходу. Ніяким іншим чином, окрім зазначення відсоткового співвідношення отриманого доходу від кожного із суспільно значимих підприємств, не представляється можливим перевірити дотримання учасниками закупівлі вимог частини 3 статті 29 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність».
Відповідно до Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» (частина 6 статті 29) «…..суб’єкт аудиторської діяльності, запропонований органом управління або наглядовим органом, має бути з числа суб’єктів аудиторської діяльності, які брали участь у конкурсі та відповідають вимогам, зазначеним у частині третій цієї статті». Тобто відповідальність за відповідність суб’єкта аудиторської діяльності вимогам частини 3 статті 29 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» покладено на орган управління підприємством.
Крім того, Закон України «Про Публічні закупівлі» (частина 1 статті 10) містить норму про обов’язковість публікації інформації про закупівлю, яка включає укладений договір про закупівлю. Виходячи з практики всі підприємства, що складають суспільний інтерес проводять власні закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» із застосуванням процедури відкритих торгів, а отже такі договори є у відкритому доступі та не є конфіденційною інформацією.
Дата відповіді:
09.09.2019 11:50
Відповідь надана
Щодо надання листа – підтвердження ДП «НАЕК «Енергоатом» на підставі висновків аудиторського комітету ДП «НАЕК «Енергоатом» про відповідність учасника критеріям відбору суб’єктів аудиторської діяльності за результатом проведеного конкурсного відбору суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «НАЕК «Енергоатом»
Номер:
3ea3029c568e47728605319e8320fdef
Дата опублікування:
05.09.2019 17:00
Опис:
Згідно з п. 6 розділу ІІІ тендерної документації вимагається надання листа – підтвердження ДП «НАЕК «Енергоатом» на підставі висновків аудиторського комітету ДП «НАЕК «Енергоатом» про відповідність учасника критеріям відбору суб’єктів аудиторської діяльності за результатом проведеного конкурсного відбору суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «НАЕК «Енергоатом», відповідно до «Порядку проведення конкурсу з відбору суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «НАЕК «Енергоатом», який було розроблено на виконання вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» від 21.12.2017 № 2258-VIIІ та оприлюднено на офіційному сайті ДП «НАЕК «Енергоатом» у розділі «Закупівлі», підрозділ «Управління закупівлями продукції/Закупівля аудиторських послуг».
Вищенаведена вимога суперечить положенням ст.3, ч.4 ст.16, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» та, відповідно, порушує права та обов’язки учасників закупівлі.
Відповідно до інформації, що була розміщена на сайті ДП «НАЕК «Енергоатом», заявки на участь у конкурсі з проведення відбору суб’єктів аудиторської діяльності приймалися з 12 червня 2019 р. по 4 липня 2019 р., в той час як офіційна публікація інформації про закупівлю на авторизованому електронному майданчику була оприлюднена 13 серпня 2019 р.
Вважаємо, що виконання замовником положень ст.29 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» не може суперечити Закону України «Про публічні закупівлі».
На підставі ч.1 та 2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
При цьому згідно з ч.4 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Серед принципів здійснення закупівель, передбачених ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено такі як добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
Відповідно до ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Згідно з ч.3 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Таким чином, вищезгадана вимога про надання листа-підтвердження ДП «НАЕК «Енергоатом» на підставі висновків аудиторського комітету ДП «НАЕК «Енергоатом» суперечить ст.3, ч.4 ст.16, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки цим самим обмежуються права учасників у разі, якщо такі учасники повністю відповідають кваліфікаційним критеріям, однак не подали заявки на участь в конкурсі в період з 12 червня 2019 р. по 4 липня 2019 р. та не отримали від ДП «НАЕК «Енергоатом» листа-підтвердження на підставі висновків аудиторського комітету ДП «НАЕК «Енергоатом».
У зв’язку з цим просимо викласти наведену вище вимогу в наступній редакції:
«– довідку довільної формі за підписом уповноваженої особи учасника та скріпленою печаткою (у разі її використання) про відповідність учасника критеріям відбору суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «НАЕК «Енергоатом», передбачених «Порядком проведення конкурсу з відбору суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «НАЕК «Енергоатом», який було розроблено на виконання вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» від 21.12.2017 р. № 2258-VIIІ та оприлюднено на офіційному сайті ДП «НАЕК «Енергоатом» у розділі «Закупівлі», підрозділ «Управління закупівлями продукції/Закупівля аудиторських послуг»».
Відповідь:
Відповідь підготовлена підрозділом-ініціатором процедури закупівлі бухгалтерією ДП «НАЕК «Енергоатом»: З урахуванням специфіки предмету закупівлі ДК 021:2015 ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги проведення цієї закупівлі має бути здійснено з дотриманням вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» від 21.12.2017 № 2258-VIII (далі – Закон про аудит), зокрема в частині того, що підприємства, які становлять суспільний інтерес, проводять конкурс з відбору суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності цього підприємства (стаття 29 Закону про аудит).
Для залучення суб’єктів аудиторської діяльності до надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності з метою виконання ДП «НАЕК «Енергоатом» норм Закону про аудит у Компанії був проведений конкурс з відбору суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «НАЕК «Енергоатом» (далі – Конкурс з відбору), відповідно до розробленого Порядку проведення конкурсу з відбору суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «НАЕК «Енергоатом», який був оприлюднений 07.06.2019 на офіційному сайті ДП «НАЕК «Енергоатом» у розділі «Закупівлі», підрозділ «Управління закупівлями продукції/Закупівля аудиторських послуг».
Відповідно до частини першої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон про публічні закупівлі) 03.01.2019 ДП «НАЕК «Енергоатом» оприлюднено через авторизований електронний майданчик «SmartTender» річний план закупівель на 2019 рік, який містив інформацію про закупівлю: ДК 021:2015 ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські перевірки річних фінансових звітів ДП «НАЕК «Енергоатом» за 2019 та 2020 роки) за процедурою відкриті торги з орієнтовним терміном початку проведення процедури закупівлі – червень 2019 року. Таким чином інформація щодо закупівлі була в загальному доступі з 03.01.2019 року і будь який з потенційних учасників мав можливість прийняти участь у Конкурсі з відбору, проведення якого не суперечить вимогам Закону про публічні закупівлі.
За результатами Конкурсу з відбору всім його учасникам, які відповідали критеріям відбору, були надіслані листи-підтвердження ДП «НАЕК «Енергоатом», які підтверджують відповідність учасників Конкурсу з відбору кваліфікаційним критеріям згідно з вимогами Закону про аудит.
Дата відповіді:
09.09.2019 11:49
Відповідь надана
Обсяг робіт
Номер:
f343c11927934903995cd0099df4e350
Дата опублікування:
27.08.2019 17:34
Опис:
Огляд проміжної фінансової звітності ВП «Східний гірничо-збагачувальний комбінат» Компанії за 9 місяців 2020 року, складеної відповідно до МСФЗ, з підтвердженням її відповідності обліковій політиці Компанії.
Як ми розуміємо, метою закупівлі даних послуг є виявлення різниць між обліковою політикою за МСФЗ та практиками, що застосовуються ДП «Східний гірничо-збагачувальний комбінат», та обліковою політикою за МСФЗ, що застосовується Компанією. Оглядова перевірка фінансової звітності за Міжнародними стандартами завдань з огляду (МСЗО) є завданням з наданням обмеженої впевненості. МСЗО вимагають від аудитора Компанії дійти висновку чи привернуло увагу аудитора щось, що дало б підстави аудитору вважати, що проміжна фінансова звітність у цілому не складена в усіх суттєвих аспектах відповідно до застосовної концептуальної основи фінансового звітування. При цьому, огляд, проведений за МСЗО, не гарантує виявлення всіх суттєвих помилок. Таким чином, огляд, проведений за МСЗО 2410, може не задовольнити мету, яку ставить перед собою керівництво Компанії. Виявлення вищезазначених різниць може бути здійснене в рамках аналізу облікових упущень між політикою за МСФЗ та практиками, що застосовуються ДП «Східний гірничо-збагачувальний комбінат», та обліковою політикою за МСФЗ, що може бути проведений під час проміжного аудиту фінансової звітності Компанії за 2020 рік. Результатом даних послуг може бути детальний лист керівництву з описом виявлених облікових упущень. Просимо Вас розглянути можливість перегляду обсягу закупівлі.
Відповідь:
Відповідь підготовлена підрозділом-ініціатором процедури закупівлі бухгалтерією ДП «НАЕК «Енергоатом»: З тексту тендерної документації та додатків до неї буде вилучений етап надання послуг з огляду проміжної фінансової звітності ВП «Східний гірничо-збагачувальний комбінат» ДП «НАЕК «Енергоатом» за 9 місяців 2020 року, складеної відповідно до МСФЗ.
Дата відповіді:
28.08.2019 17:33
Відповідь надана
Щодо обсягу робіт
Номер:
64f352fb9cb846eaaf6c878b00e21855
Дата опублікування:
27.08.2019 17:33
Опис:
Наявність двох окремих комплектів фінансової звітності, підготовленої згідно з Міжнародними стандартами фінансової звітності (надалі – МСФЗ).
Хочемо звернути Вашу увагу на тому, що у Компанії не може бути двох різних по суті комплектів фінансової звітності, підготовленої згідно з МСФЗ, оскільки основа підготовки таких комплектів фінансової звітності (а саме МСФЗ) є єдиною. Винятком може бути ситуація, коли подання інформації в фінансовій звітності за МСФЗ регламентується певними регулятивними вимогами і коли Компанія вимушена подавати звітність з дотриманням даних вимог. При цьому, Компанія бажає мати окремий комплект фінансової звітності, підготовлений без урахувань даних регулятивних вимог. В даному випадку, Компанія може мати два комплекти фінансової звітності, які відрізняються один від одного виключно на подання деякої інформації. При цьому, числові показники в обох комплектах фінансової звітності мають бути однаковими. Просимо Вас пояснити основні відмінності між фінансовою звітністю Компанії, складеної відповідно до МСФЗ та на виконання вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», та фінансової звітністю, складеної відповідно до МСФЗ та на виконання вимог Кредитних угод, укладених між Компанією та ЄБРР, між Компанією та Євратомом, аби ми могли впевнитися, що відмінності викликані виключно вимогами Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
Альтернативно, Ви можете розглянути: (а) надання фінансової звітності, підготовленої згідно з МСФЗ у форматі з дотриманням вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», ЄБРР та Євроатому, або (б) надання фінансової звітності, підготовленої згідно з МСФЗ у форматі, що надавався ЄБРР та Євроатому, регулятивним органам України із включенням до комплекту додаткових форм фінансової звітності, що вимагаються відповідно до вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Прохання повідомити, якщо Ви плануєте змінити обсяг закупвлі.
Відповідь:
Відповідь підготовлена підрозділом-ініціатором процедури закупівлі бухгалтерією ДП «НАЕК «Енергоатом»: Компанія не складає два різних по суті комплекти фінансової звітності, підготовленої згідно з МСФЗ, оскільки основа підготовки таких комплектів фінансової звітності є єдиною. Відповідно до вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» Компанія подає звітність, підготовлену згідно з МСФЗ, органу управління, органам статистики України, Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку за формами, передбаченими додатками до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73. Фінансова звітність, що подається ЄБРР та Євратому, базується на тих самих числових показниках, але викладена англійською мовою, приведена у зручному для кредиторів форматі, який завжди приймався іноземними кредиторами. Пояснення основних відмінностей: звітність, складена на виконання вимог Кредитних угод, укладених між Компанією та ЄБРР, між Компанією та Євратомом, складається у мільйонах грн, у звітах про фінансовий стан та про фінансові результати окремі статті укрупнюються або, навпаки, приводяться окремо, якщо вони є суттєвими, відповідно, в іншому форматі подаються деякі розкриття.
Додатково до звітності, підготовленої для іноземних кредиторів, на виконання умов угоди про надання позики з Євратомом Аудиторами англійською мовою складається свідоцтво, яке підтверджує виконання Позичальником статті угоди «Фінансові домовленості».
Дата відповіді:
28.08.2019 17:32
Відповідь надана
Щодо умов договору, які вимагаються МСА
Номер:
39f32057a42349989eb239c978ef70bb
Дата опублікування:
23.08.2019 15:55
Опис:
Згідно з ч.2 ст.7 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» у договорі про надання аудиторських послуг передбачаються предмет, обсяг аудиторських послуг, розмір та умови оплати, відповідальність сторін та інші умови відповідно до вимог законодавства та міжнародних стандартів аудиту. МСА 210 «Узгодження умов завдань з аудиту» передбачають, що узгоджені умови завдання з аудиту записуються у листі-угоді про проведення аудиту чи в іншій належній формі письмової угоди та містять, серед іншого, відповідальність аудитора; відповідальність управлінського персоналу; посилання на очікувану форму й зміст будь-яких звітів, які надає аудитор, констатацію того, що можуть існувати обставини, за яких звіт може
відрізнятися від очікуваної форми та змісту. Згідно з параграфами 10-11 МСЗО 2410 визначаються певні умови завдання, які аудитор та клієнт повинні узгодити.
Отже, договір слід доповнити умовами, що мають бути включені до договору згідно з МСА.
Відповідь:
Відповідь підготовлена підрозділом-ініціатором процедури закупівлі бухгалтерією ДП «НАЕК «Енергоатом»: ДП «НАЕК «Енергоатом» виконано вимоги Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» від 21.12.2017 № 2258-VIIІ, зокрема в проекті договору щодо надання послуг з фінансового аудиту передбачено предмет договору, обсяг аудиторських послуг, розмір (буде визначений за результатом процедури закупівлі) та умови оплати, відповідальність сторін та інші умови. Для забезпечення виконання положень МСА 210 «Узгодження умов завдань з аудиту» передбачено таке:
- в договорі передбачені пункти щодо відповідальності аудитора;
- в договорі передбачено, що аудитор має право покладатися на правдивість будь-яких даних, повідомлень, відомостей, отриманих ним в усній, в електронній або письмовій формі від будь-якої особи, яку він знає або має достатні підстави вважати особою, уповноваженою Замовником здійснювати роботу, пов’язану з підготовкою таких відомостей (зокрема, аудитор може отримати інформацію в письмові формі від управлінського персоналу Компанії щодо різних аспектів діяльності Компанії в тому числі й щодо його відповідальності, та покладатися на правдивість цієї інформації);
- інформація щодо замовника, мета, завдання послуг, детальний опис послуг, які необхідно надати, опис очікуваних результатів послуг, інформація щодо висловлення думки аудитора, терміни для надання Замовнику аудиторами проектів звітів (для узгодження) та інша необхідна інформація вказана в додатку 3 до тендерної документації «Вимоги до закупівлі», з яким всі потенційні учасники закупівлі можуть вільно ознайомитися.
Таким чином, в проекті договору, що є додатком 4 до тендерної документації, та в вимогах до закупівлі, що є додатком 3 до тендерної документації, наявна достатня інформація для розуміння завдання з надання послуг та для прийняття потенційними учасниками закупівлі рішення щодо їх участі в процедурі закупівлі. Пропозицію відхилено.
Дата відповіді:
27.08.2019 17:26
Відповідь надана
Щодо відповідальності
Номер:
71efc6156f8b4d3495ecc5663e531de9
Дата опублікування:
23.08.2019 15:54
Опис:
Штрафні санкції порушують принцип незалежності аудитора, у зв’язку з чим підлягають виключенню. Застосування штрафів та пені (в тому числі на підставі ст.231 Господарського кодексу України) суперечить ч.1 ст.43 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», якою передбачено, що відповідальність суб’єкта аудиторської діяльності перед замовником аудиторських послуг та третіми особами обмежується виключно реальними збитками, що виникли внаслідок неправомірної дії або бездіяльності суб’єкта аудиторської діяльності у разі надання послуг з обов’язкового аудиту або огляду фінансової звітності. Упущена, втрачена вигода, додаткові витрати, що можуть бути понесені замовником аудиторських послуг та/або третіми особами, не відшкодовуються.
У даному випадку підлягатимуть застосуванню норми Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», що набрав чинності пізніше та спеціально регулює питання аудиту.
Цивільним кодексом України в ст.22 визначається склад збитків, а ст.549 передбачає визначення пені та штрафу як різновидів неустойки, що за своєю природою є видом забезпечення виконання зобов'язання та не охоплюється поняттям реальних збитків.
Крім цього, Кодекс етики професійних бухгалтерів, який є частиною професійних стандартів, яких має дотримуватись аудитор в ході здійснення аудиторської діяльності, передбачає, що основним фундаментальним принципом аудиту є незалежність аудитора. Передбачений проектом договору розмір штрафних санкцій за порушення терміну надання послуг є загрозою незалежності аудитора, оскільки на об‘єктивність судження аудитора та ретельність аналізу фінансової звітності, перевірки облікових операцій, запит інформації чи документації буде тиснути передбачені договором штрафні санкції за прострочення надання послуг. Таким чином, аудитор буде вимушений обирати між об‘єктивністю і ретельністю з одного боку та фінансовим інтересом (втратою коштів на сплату штрафу).
У зв’язку з цим пункти 7.4, 7.5, 7.6 договору видалити та доповнити п.7.4 такого змісту:
«7.4. Сторони домовилися, що штрафні санкції, передбачені ст.231 Господарського кодексу України, до Виконавця застосовуватися не будуть.»
Також з метою узгодження договору з ч.1 ст.43 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» щодо визначення відповідальності аудитора потрібно додати наступний п.7.5:
«7.5. Відповідальність Виконавця перед Замовником обмежується виключно реальними збитками, що виникли внаслідок неправомірної дії або бездіяльності Виконавця. Упущена, втрачена вигода, додаткові витрати, що можуть бути понесені Замовником, не відшкодовуються.»
Відповідь:
Відповідь підготовлена підрозділом-ініціатором процедури закупівлі бухгалтерією ДП «НАЕК «Енергоатом»: Стаття 43 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» від 21.12.2017 № 2258 – VІІІ не містить заборони щодо встановлення забезпечення виконання зобов’язань у формі неустойки.
Дата відповіді:
27.08.2019 17:25
Відповідь надана
Щодо конфіденційності
Номер:
fef3de86e76a460aa2c339bd84c011b7
Дата опублікування:
23.08.2019 15:52
Опис:
Пропонуємо доповнити, що не потребуватиме окремої згоди розкриття інформації у наступних випадках виходячи з практики звичайної діяльності аудитора, а також з урахуванням того, що аудитор має бути членом міжнародної аудиторської мережі (згідно з визначенням п.4 ч.1 ст.1 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність»).
Доповнити договір п.5.12 наступного змісту:
«5.12. З урахуванням положень застосовного законодавства Виконавець має право передавати інформацію, що надається Замовником, без згоди Замовника в наступних випадках:
(i) Фірмам аудиторської мережі Виконавця, Особам аудиторської мережі Виконавця, третім особам, що надають послуги Виконавцеві, іншим Фірмам аудиторської мережі Виконавця та Особам аудиторської мережі Виконавця (далі – «Постачальники послуг»); субпідрядникам Виконавця у зв’язку з наданням Послуг; субпідрядникам та компаніям, що входять до складу Фірм аудиторської мережі Виконавця, у випадках, коли це необхідно в цілях отримання та/або надання консультацій або надання Послуг, та компаніям, що входять до складу Фірм аудиторської мережі Виконавця, з метою, що стосується:
(а) надання Послуг;
(б) дотримання застосовних до Виконавця юридичних зобов’язань і вимог регуляторних органів;
(в) перевірки відсутності конфлікту інтересів;
(г) управління ризиками та перевірки якості послуг; а також
(ґ) для цілей ведення внутрішнього фінансового обліку Виконавця, надання йому послуг з питань інформаційних технологій та інших послуг з адміністративної підтримки (далі спільно – «Цілі обробки»).
При цьому Виконавець несе відповідальність за дії таких осіб як за свої власні;
(ii) державним органам, уповноваженим запитувати таку інформацію згідно із чинним законодавством без повідомлення Замовника, на підставі належним чином оформленого запиту на надання вказаної інформації, при чому Виконавець не несе відповідальності за таке розкриття;
(iii) судовим органам та представникам Виконавця для цілей захисту та/або реалізації прав за цим Договором, при цьому Замовник не несе відповідальності за таке розкриття;
(iv) розкривається у відповідності до вимог законодавства або професійних вимог;
(v) страховим компаніям у разі необхідності встановити факт та обставини настання страхового випадку (страхових випадків), пов’язаних з цим Договором, та для здійснення страховою компанією страхового відшкодування.
Для Цілей Обробки, зазначених вище, Виконавець та інші Фірми аудиторської мережі Виконавця, Особи аудиторської мережі Виконавця та треті особи, які надають послуги Виконавцю, можуть Обробляти Інформацію Замовника, яка може бути пов'язана з конкретними фізичними особами (далі – "Персональні дані") в різних країнах, в яких здійснюють свою діяльність Виконавець та будь-хто з них (місцезнаходження офісів аудиторської мережі Виконавця вказано на веб-сайті за адресою www._____________). Виконавець буде Обробляти Персональні дані відповідно до застосовного законодавства та професійних норм. Виконавець вимагатиме, щоб будь-який постачальник послуг, що Обробляє Персональні дані для Виконавця, дотримувався таких вимог.
Для цілей цього пункту:
Фірма аудиторської мережі Виконавця – будь-яка з фірм в складі глобальної мережі фірм «__________», кожна з яких є самостійною юридичною особою.
Особи аудиторської мережі Виконавця - субпідрядники, учасники, акціонери, директори, службові особи, партнери, принципали або працівники будь-якої Фірми аудиторської мережі Виконавця, та особи залучені будь-якою Фірмою аудиторської мережі Виконавця згідно договорів про надання персоналу.»
Відповідь:
Відповідь підготовлена підрозділом-ініціатором процедури закупівлі бухгалтерією ДП «НАЕК «Енергоатом»: Питання щодо конфіденційності викладені у розділі 6 проекту договору, зокрема пунктом 6.1. передбачено «Будь-яка інформація, передана однією зі Сторін іншій в період дії даного Договору, або, інформація, що стала відомою у зв'язку з виконанням даного Договору й стосується комерційної діяльності Сторін, розголошення якої може завдати шкоди одній зі Сторін, є конфіденційною й не підлягає розголошенню третім особам або опублікуванню без попередньої письмової згоди іншої Сторони.»
Крім того, відповідно до частини 1 ст. 11 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» від 21.12.2017 № 2258 – VІІІ згідно з принципом конфіденційності та професійної таємниці аудитори та суб'єкти аудиторської діяльності зобов'язані зберігати конфіденційність інформації, отриманої під час надання аудиторських послуг, не розголошувати відомостей, до яких вони мають доступ під час надання аудиторських послуг, і не використовувати їх у власних інтересах або в інтересах третіх осіб».
У зв'язку з вищевикладеним ДП НАЕК «Енергоатом не погоджується з пропозицією стосовно доповнення проекту договору пунктом 5.12.
Дата відповіді:
27.08.2019 17:24
Відповідь надана
Щодо конфіденційності
Номер:
bc455d870c5b4a108eddbc5082a2cf9a
Дата опублікування:
23.08.2019 15:51
Опис:
Відповідно до положень ч.1 ст.11 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» строк зобов’язань щодо збереження конфіденційності інформації може бути визначений договором.
Викласти п.6.2 договору в такій редакції:
«6.2. Режим конфіденційності зазначеної вище інформації й зобов'язання Сторін про її нерозголошення припиняються через 3 роки з дати розкриття конфіденційної інформації.»
Відповідь:
Відповідь підготовлена підрозділом-ініціатором процедури закупівлі бухгалтерією ДП «НАЕК «Енергоатом»: Згідно з пунктами 5.2.3., 5.2.5., 5.3.2. проекту договору Виконавцю надаються всі необхідні для його роботи документи (у тому числі з грифом «Конфіденційно» або «Комерційна таємниця»), інформація тощо.
Керуючись статями 6 та 7 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939 –VІ та статтею 11 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» від 21.12.2017 № 2258 – VІІІ ДП «НАЕК «Енергоатом» передбачено пунктом 6.2 проекту договору, що режим конфіденційності інформації й зобов'язання Сторін про її нерозголошення носять безстроковий характер і не припиняються після припинення дії даного Договору.
За таких обставин ДП «НАЕК «Енергоатом» не погоджується з пропозицією щодо зміни строку збереження конфіденційності інформації.
Дата відповіді:
27.08.2019 17:24
Відповідь надана
Щодо прав Виконавця
Номер:
4f28ec6a9bb64216b2b4dad703ecc948
Дата опублікування:
23.08.2019 15:50
Опис:
За нормами ст.39 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» суб’єкт аудиторської діяльності зберігає робочі документи та всі звіти протягом щонайменше семи років з дати завершення виконання завдання з аудиту фінансової звітності або їх створення, якщо виконання завдання з аудиту фінансової звітності не було завершено.
У зв’язку з цим пропонуємо уточнити про права Виконавця зберігати робочі документи шляхом доповнення п.5.2.4 наступним абзацом:
«Замовник має право робити копії документів, отриманих у ході надання Послуг, та зберігати їх порядку, передбаченому чинним законодавством України чи МСА.»
Відповідь:
Відповідь підготовлена підрозділом-ініціатором процедури закупівлі бухгалтерією ДП «НАЕК «Енергоатом»: Пункт 5.2.4 проекту договору стосується зобов’язань Замовника, а не прав Замовника чи Виконавця. Замовнику немає необхідності долучати до проекту договору абзаци щодо права Замовника робити копії документів та зберігати їх.
Пунктом 5.1.4. проекту договору передбачено: «По закінченню робіт з обробки даних, пов’язаних з аудитом, повернути Замовникові всі отримані від нього оригінали та копії документів, окрім тих, що були спеціально складені для Виконавця.». Крім того, пунктом 9.12 проекту договору передбачено: «У всіх питаннях, що не урегульовані Договором, сторони керуються законодавством України». У зв'язку з вищевикладеним ДП «НАЕК «Енергоатом» не вважає необхідним внесення запропонованих змін.
Дата відповіді:
27.08.2019 17:23
Відповідь надана
Щодо предмету договору
Номер:
6b1ecd8e97124ec79b2376e414936ec2
Дата опублікування:
23.08.2019 15:50
Опис:
МСА не передбачається видача аудитором свідоцтва щодо виконання ДП «НАЕК «Енергоатом» статті 18.23 (Фінансові домовленості) угоди про надання позики між ДП «НАЕК «Енергоатом» та Євратомом на кінець фінансового року. Така робота має виконуватись у відповідності до Міжнародного стандарту з надання впевненості (“МСЗНВ”) 3000, «Завдання з надання впевненості, що не є аудитом чи оглядом історичної фінансової інформації» з випуском окремого звіту за цим стандартом.
Відповідь:
Відповідь підготовлена підрозділом-ініціатором процедури закупівлі бухгалтерією ДП «НАЕК «Енергоатом»: Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 (далі - Закон № 922) предмет закупівлі – це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, тобто центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, яким є Міністерство економічного розвитку і торгівлі України.
Відповідно до Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону № 922 та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
ДП «НАЕК «Енергоатом» визначено предмет закупівлі ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги.
Підготовка свідоцтва щодо виконання ДП «НАЕК «Енергоатом» статті 18.23 (Фінансові домовленості) угоди про надання позики між ДП «НАЕК «Енергоатом» та Євратомом на кінець фінансового року відноситься до цього класу основного словника. Ці послуги не виділені в окремий лот, оскільки ділення предмету закупівлі на лоти не вимагається.
Детальний опис предмета закупівлі наведений в додатку 3 до тендерної документації «Вимоги до закупівлі», з яким всі потенційні учасники закупівлі можуть вільно ознайомитися для прийняття рішення щодо їх участі в процедурі закупівлі. Пропозицію відхилено.
Дата відповіді:
27.08.2019 17:22