-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Аудит фінансової звітності ДП «НАЕК «Енергоатом» за 2019 та 2020 роки
Завершена
10 766 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 107 665.00 UAH
мін. крок: 1% або 107 665.00 UAH
Період оскарження:
13.08.2019 16:38 - 12.09.2019 00:00
Вимога
Відхилено
Щодо необхідності зазначати в довідці назву кожного підприємства, що становить суспільний інтерес, якому були надані послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності протягом 2018 року, та відсоток суми винагороди від надання йому таких послуг у загальній сумі доходу від надання аудиторських послуг, який не має перевищувати 15 відсотків
Номер:
2fcf0bb5f1bd4b3a92b617d5ee0e1e63
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-08-13-001206-b.a2
Назва:
Щодо необхідності зазначати в довідці назву кожного підприємства, що становить суспільний інтерес, якому були надані послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності протягом 2018 року, та відсоток суми винагороди від надання йому таких послуг у загальній сумі доходу від надання аудиторських послуг, який не має перевищувати 15 відсотків
Вимога:
Згідно з п. 6 розділу ІІІ тендерної документації вимагається надання довідки довільної формі за підписом уповноваженої особи учасника та скріпленою печаткою (у разі її використання) про те, що в учасника сума винагороди від кожного з підприємств, що становлять суспільний інтерес, яким надавалися послуги з обов'язкового аудиту фінансової звітності протягом 2018 року, не перевищувала 15 відсотків загальної суми доходу від надання аудиторських послуг за 2018 рік. У довідці необхідно зазначити назву кожного підприємства, що становить суспільний інтерес, якому були надані послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності протягом 2018 року, та відсоток суми винагороди від надання йому таких послуг у загальній сумі доходу від надання аудиторських послуг, який не має перевищувати 15 відсотків.
Формат довідки вимагає зазначити назву кожного підприємства, що становить суспільний інтерес, якому були надані послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності протягом 2018 року, та відсоток суми винагороди від надання йому таких послуг у загальній сумі доходу від надання аудиторських послуг.
Інформація про перелік підприємств, що становлять суспільний інтерес, яким надавалися послуги з обов’язкового аудиту в 2018 році, розкривається у звіті про прозорість за 2018 рік на веб-сторінці учасника згідно з п.6 ч.2 ст.37 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність».
Загальна сума доходу від надання аудиторських послуг є загальнодоступною інформацією, що розкривається на підставі вимог п.11 ч.2 ст.37 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» та опубліковується в складі звіту про прозорість за 2018 рік на веб-сторінці учасника. За таких обставин стане можливим визначити винагороду учасника у кожному конкретному випадку, що буде вважатись порушенням договірних зобов’язань учасника за договором з відповідним підприємством, що становить суспільний інтерес, оскільки умови щодо винагороди учасників у відносинах із замовниками послуг є конфіденційною інформацією.
Відповідно до ст.8 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» аудитори та суб’єкти аудиторської діяльності зобов’язані при наданні аудиторських послуг забезпечити етичну професійну поведінку із дотриманням пріоритету суспільних інтересів, загальних норм моралі, принципів незалежності та об’єктивності, професійної компетентності, конфіденційності та професійної таємниці.
На підставі п.3 ч.10 ст.40 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» Інспекція із забезпечення якості та Аудиторською палата України наділені повноваженнями щодо контролю якості аудиторських послуг стосовно суб’єкта аудиторської діяльності в частині дотримання ним вимог стосовно винагороди за аудиторські послуги, якщо вони встановлені.
Як зазначено в п.5.4 розділу 3 тендерної документації, на підставі ч.7 ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У зв’язку з цим просимо видалити вищезгадану вимогу щодо необхідності зазначити назву кожного підприємства, що становить суспільний інтерес, якому були надані послуги з обов’язкового аудиту фінансової звітності протягом 2018 року (така інформація розкривається у звіті про прозорість за 2018 рік на веб-сторінці учасника), та відсоток суми винагороди від надання йому таких послуг у загальній сумі доходу від надання аудиторських послуг (умови про винагороду учасника є конфіденційною інформацією) та викласти відповідний абзац п. 6 розділу ІІІ тендерної документації у такій редакції:
«- довідку довільної формі за підписом уповноваженої особи учасника та скріпленою печаткою (у разі її використання) про те, що в Учасника сума винагороди від кожного з підприємств, що становлять суспільний інтерес, яким надавалися послуги з обов'язкового аудиту фінансової звітності протягом 2018 року, не перевищувала 15 відсотків загальної суми доходу від надання аудиторських послуг за 2018 рік;».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.09.2019 17:09
Вирішення:
Відповідь підготовлена підрозділом-ініціатором процедури закупівлі бухгалтерією ДП «НАЕК «Енергоатом»: Звіт про прозорість суб’єкта аудиторської діяльності містить інформацію щодо загальної суми доходу та відсотку у загальній сумі доходу, отриманого від підприємств, що складають суспільний інтерес. Натомість Закон України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» (частина 3 статті 29) містить вимогу щодо не перевищення сум винагород від кожного з підприємств, що становлять суспільний інтерес, 15% загальної суми доходу. Ніяким іншим чином, окрім зазначення відсоткового співвідношення отриманого доходу від кожного із суспільно значимих підприємств, не представляється можливим перевірити дотримання учасниками закупівлі вимог частини 3 статті 29 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність».
Відповідно до Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» (частина 6 статті 29) «…..суб’єкт аудиторської діяльності, запропонований органом управління або наглядовим органом, має бути з числа суб’єктів аудиторської діяльності, які брали участь у конкурсі та відповідають вимогам, зазначеним у частині третій цієї статті». Тобто відповідальність за відповідність суб’єкта аудиторської діяльності вимогам частини 3 статті 29 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» покладено на орган управління підприємством.
Крім того, Закон України «Про Публічні закупівлі» (частина 1 статті 10) містить норму про обов’язковість публікації інформації про закупівлю, яка включає укладений договір про закупівлю. Виходячи з практики всі підприємства, що складають суспільний інтерес проводять власні закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» із застосуванням процедури відкритих торгів, а отже такі договори є у відкритому доступі та не є конфіденційною інформацією.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо надання листа – підтвердження ДП «НАЕК «Енергоатом» на підставі висновків аудиторського комітету ДП «НАЕК «Енергоатом» про відповідність учасника критеріям відбору суб’єктів аудиторської діяльності за результатом проведеного конкурсного відбору суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «НАЕК «Енергоатом»
Номер:
7d210f004d3149a984c89b58e6252df5
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-08-13-001206-b.b1
Назва:
Щодо надання листа – підтвердження ДП «НАЕК «Енергоатом» на підставі висновків аудиторського комітету ДП «НАЕК «Енергоатом» про відповідність учасника критеріям відбору суб’єктів аудиторської діяльності за результатом проведеного конкурсного відбору суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «НАЕК «Енергоатом»
Вимога:
Згідно з п. 6 розділу ІІІ тендерної документації вимагається надання листа – підтвердження ДП «НАЕК «Енергоатом» на підставі висновків аудиторського комітету ДП «НАЕК «Енергоатом» про відповідність учасника критеріям відбору суб’єктів аудиторської діяльності за результатом проведеного конкурсного відбору суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «НАЕК «Енергоатом», відповідно до «Порядку проведення конкурсу з відбору суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «НАЕК «Енергоатом», який було розроблено на виконання вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» від 21.12.2017 № 2258-VIIІ та оприлюднено на офіційному сайті ДП «НАЕК «Енергоатом» у розділі «Закупівлі», підрозділ «Управління закупівлями продукції/Закупівля аудиторських послуг».
Вищенаведена вимога суперечить положенням ст.3, ч.4 ст.16, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» та, відповідно, порушує права та обов’язки учасників закупівлі.
Відповідно до інформації, що була розміщена на сайті ДП «НАЕК «Енергоатом», заявки на участь у конкурсі з проведення відбору суб’єктів аудиторської діяльності приймалися з 12 червня 2019 р. по 4 липня 2019 р., в той час як офіційна публікація інформації про закупівлю на авторизованому електронному майданчику була оприлюднена 13 серпня 2019 р.
Вважаємо, що виконання замовником положень ст.29 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» не може суперечити Закону України «Про публічні закупівлі».
На підставі ч.1 та 2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
При цьому згідно з ч.4 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Серед принципів здійснення закупівель, передбачених ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено такі як добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
Відповідно до ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Згідно з ч.3 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Таким чином, вищезгадана вимога про надання листа-підтвердження ДП «НАЕК «Енергоатом» на підставі висновків аудиторського комітету ДП «НАЕК «Енергоатом» суперечить ст.3, ч.4 ст.16, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки цим самим обмежуються права учасників у разі, якщо такі учасники повністю відповідають кваліфікаційним критеріям, однак не подали заявки на участь в конкурсі в період з 12 червня 2019 р. по 4 липня 2019 р. та не отримали від ДП «НАЕК «Енергоатом» листа-підтвердження на підставі висновків аудиторського комітету ДП «НАЕК «Енергоатом».
У зв’язку з цим просимо викласти наведену вище вимогу в наступній редакції:
«– довідку довільної формі за підписом уповноваженої особи учасника та скріпленою печаткою (у разі її використання) про відповідність учасника критеріям відбору суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «НАЕК «Енергоатом», передбачених «Порядком проведення конкурсу з відбору суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «НАЕК «Енергоатом», який було розроблено на виконання вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» від 21.12.2017 р. № 2258-VIIІ та оприлюднено на офіційному сайті ДП «НАЕК «Енергоатом» у розділі «Закупівлі», підрозділ «Управління закупівлями продукції/Закупівля аудиторських послуг»».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.09.2019 17:08
Вирішення:
Відповідь підготовлена підрозділом-ініціатором процедури закупівлі бухгалтерією ДП «НАЕК «Енергоатом»: З урахуванням специфіки предмету закупівлі ДК 021:2015 ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги проведення цієї закупівлі має бути здійснено з дотриманням вимог Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» від 21.12.2017 № 2258-VIII (далі – Закон про аудит), зокрема в частині того, що підприємства, які становлять суспільний інтерес, проводять конкурс з відбору суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності цього підприємства (стаття 29 Закону про аудит).
Для залучення суб’єктів аудиторської діяльності до надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності з метою виконання ДП «НАЕК «Енергоатом» норм Закону про аудит у Компанії був проведений конкурс з відбору суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «НАЕК «Енергоатом» (далі – Конкурс з відбору), відповідно до розробленого Порядку проведення конкурсу з відбору суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності ДП «НАЕК «Енергоатом», який був оприлюднений 07.06.2019 на офіційному сайті ДП «НАЕК «Енергоатом» у розділі «Закупівлі», підрозділ «Управління закупівлями продукції/Закупівля аудиторських послуг».
Відповідно до частини першої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон про публічні закупівлі) 03.01.2019 ДП «НАЕК «Енергоатом» оприлюднено через авторизований електронний майданчик «SmartTender» річний план закупівель на 2019 рік, який містив інформацію про закупівлю: ДК 021:2015 ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські перевірки річних фінансових звітів ДП «НАЕК «Енергоатом» за 2019 та 2020 роки) за процедурою відкриті торги з орієнтовним терміном початку проведення процедури закупівлі – червень 2019 року. Таким чином інформація щодо закупівлі була в загальному доступі з 03.01.2019 року і будь який з потенційних учасників мав можливість прийняти участь у Конкурсі з відбору, проведення якого не суперечить вимогам Закону про публічні закупівлі.
За результатами Конкурсу з відбору всім його учасникам, які відповідали критеріям відбору, були надіслані листи-підтвердження ДП «НАЕК «Енергоатом», які підтверджують відповідність учасників Конкурсу з відбору кваліфікаційним критеріям згідно з вимогами Закону про аудит.
Статус вимоги:
Відхилено