-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Звукове обладнання
Завершена
13 661 766.00
UAH з ПДВ
Період уточнення:
21.11.2025 13:51 - 26.11.2025 00:00
Відповідь надана
інформація щодо не вірного застосування коду ДК до мікшерного пульту
Номер:
7f4b71a09bed4f55ade0df55ce965399
Дата опублікування:
24.11.2025 20:41
Опис:
Після аналізу технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та ознайомлення з переліком товарів, що включені до процедури, вважаємо, що замовником допущено порушення законодавства у сфері публічних закупівель в частині визначення коду за ДК 021:2015.
Зокрема:
Позиція №12 – “Цифровий мікшерний пульт”
не може бути закуплена за кодом ДК 021:2015 – 32340000-8 “Мікрофони та гучномовці”, оскільки мікшерний пульт не відноситься до цієї групи товарів.
Відповідно до предмету закупівлі та класифікації Єдиного закупівельного словника, даний товар підпадає під код:
ДК 021:2015 – 31680000-6 “Електричне приладдя та супутні товари до електричного обладнання”.
З метою недопущення порушення порядку визначення предмета закупівлі, передбаченого п. 21 Особливостей та Наказом Мінекономіки № 708 від 15.04.2020,
просимо розділити процедуру на лоти або визначити окремий предмет закупівлі відповідно до правильного коду ДК.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за Ваше звернення та уважний аналіз технічних характеристик предмета закупівлі.
Повідомляємо наступне.
1. Щодо визначення коду ДК 021:2015
Замовником застосовано код ДК 021:2015 – 32340000-8 «Мікрофони та гучномовці», який, відповідно до структури Єдиного закупівельного словника, охоплює обладнання та елементи систем звукопідсилення і звукового відтворення, що використовуються у комплексі для забезпечення роботи аудіотехніки.
Цифровий мікшерний пульт та цифрова мікшерна консоль, що включені до закупівлі, є невід'ємною частиною єдиної звукової системи, функціонально спрямованої на прийом, обробку та передачу аудіосигналів у системах озвучення.
Відповідно до приміток ЄЗС, при визначенні коду товару Замовник повинен керуватися основним функціональним призначенням обладнання, а не лише його загальною технічною природою.
У нашому випадку:
цифровий мікшерний пульт
та цифрова мікшерна консоль
використовуються як ключові елементи системи мікрофонів, гучномовців та загального аудіотракту, забезпечуючи їх роботу в комплексі.
Саме у звуковій системі вони реалізують своє основне функціональне призначення — змішування, маршрутизацію та обробку аудіосигналів, без яких система мікрофонів та гучномовців не може функціонувати належним чином.
Таким чином, застосування коду 32340000-8 є технічно та функціонально виправданим, не суперечить структурі словника і відповідає практиці публічних закупівель для комплексних систем озвучення.
2. Щодо посилання на код ДК 021:2015 – 31680000-6
Код 31680000-6 «Електричне приладдя та супутні товари до електричного обладнання» використовується переважно для:
кабельної продукції,
вимикачів,
розподільчих приладів,
дрібного електричного обладнання загального призначення.
Даний код не відображає функціонального призначення цифрового мікшерного пульта, як спеціалізованого аудіообладнання, що використовується у системах звукопідсилення. Тому застосування цього коду було б некоректним та не відповідало б вимогам п. 21 Особливостей і Наказу № 708.
3. Щодо пропозиції поділу на лоти
Враховуючи, що пульт та консоль є частинами єдиної звукової системи, поділ на окремі лоти:
спростив би демонтаж комплексності системи,
ускладнив би забезпечення сумісності обладнання,
міг би призвести до несумісності елементів та порушення цілісності предмета закупівлі.
Законодавство не забороняє формувати комплексний предмет закупівлі, якщо він є єдиною взаємопов'язаною системою, що й має місце в даному випадку.
Висновок
Визначений Замовником код ДК 021:2015 – 32340000-8 повністю відповідає предмету закупівлі, його функціональному призначенню та технічній суті — як елементу цілісної системи звукопідсилення.
Вимоги законодавства щодо визначення предмета закупівлі порушені не були, а підстав для розділення процедури чи зміни коду ДК не вбачається.
Дата відповіді:
26.11.2025 18:31
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги до учасників торгів
Номер:
013d07d45dcf4d1189b7c15cab7acbdb
Дата опублікування:
24.11.2025 20:00
Опис:
Шановний Замовнику!
Після детального аналізу тендерної документації, а саме — Додатку 2, нами було виявлено низку вимог, які можуть бути розцінені як дискримінаційні.
Зокрема, вимагається надати офіційні документи, що підтверджують походження обладнання (сертифікат дилера / офіційного представника або інший документ, що засвідчує якість та відповідність товару).
Зазначена вимога штучно обмежує коло учасників, які:
легально імпортують товар на територію України;
сплачують податки;
здійснюють офіційну реалізацію обладнання;
мають можливість надання гарантійного та післягарантійного сервісу,
але не перебувають у прямому договірному зв’язку з виробником в статусі дилер/офіційний представник, а тому не можуть отримати саме такий документ.
Водночас незрозуміло, яким чином саме документ про дилерство або представництво виробника підтверджує якість товару, оскільки:
якість підтверджується сертифікатами відповідності / деклараціями / технічною документацією, а не статусом учасника.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Наполегливо просимо внести зміни до тендерної документації у найкоротші терміни, з метою забезпечення рівних умов участі для всіх потенційних учасників закупівлі.
У протилежному випадку ми будемо вимушені скористатися правом на захист своїх інтересів та подати:
скаргу до Антимонопольного комітету України (АМКУ);
звернення до Державної аудиторської служби (ДАСУ) з ініціацією проведення моніторингу закупівлі.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за Ваше звернення та зауваження щодо умов тендерної документації.
Після опрацювання порушених питань повідомляємо наступне.
Відповідно до вимог закупівлі, Учасник повинен надати:
«Оригінал листа від товаровиробника або його представника, дилера, дистриб’ютора, уповноваженого на це виробником в Україні, що підтверджує гарантійний термін на товар не менше 12 місяців та можливість надання гарантійних сервісних послуг на території України».
Зазначена вимога не передбачає обов’язкового прямого договірного зв’язку Учасника саме з виробником у статусі дилера чи офіційного представника. Законодавством не заборонено надання відповідного підтвердження через будь-яку особу, яка є офіційно уповноваженою виробником в Україні, включаючи дистриб’юторів та інших представників.
Таким чином, коло суб’єктів, від яких може бути отримано такий лист, є достатньо широким і не обмежується лише офіційними дилерами.
Вимога встановлена виключно з метою підтвердження:
Офіційного походження товару та законного його ввезення на територію України;
Гарантійної підтримки та можливості надання сервісного і післягарантійного обслуговування;
Наявності у постачальника доступу до сервісних ресурсів виробника, необхідних для виконання гарантійних зобов'язань у повному обсязі.
Статус дилера чи представника не використовується як критерій оцінки чи відбору, а лише як один із можливих способів підтвердження гарантійності та сервісної підтримки.
При цьому зазначений документ не замінює і не дублює технічних або якісних сертифікатів, а виконує іншу функцію — гарантує, що кінцевий замовник отримає належний сервіс та підтримку обладнання на території України, що є критично важливим при публічних закупівлях.
Отже, вимога тендерної документації є правомірною, об’єктивно обґрунтованою та недискримінаційною, оскільки не звужує коло потенційних учасників, а лише забезпечує дотримання гарантійних зобов’язань перед Замовником.
Дата відповіді:
26.11.2025 18:42
Відповідь надана
Не відповідність коду закупівлі предмету закупівлі закодом Єдиного закупівельного словника
Номер:
162d6658a23a4f5391b4b2c4d887d31c
Дата опублікування:
24.11.2025 17:36
Опис:
Доброго дня!
Ознайомившись з тендерною документацією торгів на закупівлю звукового обладнання За Кодом ДК 021:2015: 32340000-8 Мікрофони та гучномовці.
Виявили що ДОДАТОК 2 до тендерної документації позиції: №10 Цифрова консоль-1шт, №11 Карта розширення-1шт, №12 Цифровий мікшерний пульт-1шт, №13 Рек розширення-2шт, не можуть закуповуватись За Кодом ДК 021:2015: 32340000-8 Мікрофони та гучномовці, оскільки відповідають іншому коду ДК 021:2015 316820000-0- Електричне приладдя.
У зв’язку з викладеним, вимагаємо внести відповідні зміни до закупівлі та привести умови тендерної документації у відповідність до чинного законодавства України, обравши для товару, що закуповується, коректний код за Єдиним закупівельним словником.
Нагадуємо, що відповідно до пункту 21 Особливостей,
договір про закупівлю вважається нікчемним, зокрема у випадку, коли:
назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуповуються замовником.
Разом з тим, акцентуємо Вашу увагу на притягнення уповноваженої особи до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері публічних закупівель, накладення штрафу на службову (посадову), уповноважену особу замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
У разі відсутності Вашої реакції будемо змушені повідомити до Державної аудиторської служби України та інших органів.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Дякуємо за Ваше звернення та уважний аналіз технічних характеристик предмета закупівлі.
Повідомляємо наступне.
1. Щодо визначення коду ДК 021:2015
Замовником застосовано код ДК 021:2015 – 32340000-8 «Мікрофони та гучномовці», який, відповідно до структури Єдиного закупівельного словника, охоплює обладнання та елементи систем звукопідсилення і звукового відтворення, що використовуються у комплексі для забезпечення роботи аудіотехніки.
Цифровий мікшерний пульт та цифрова мікшерна консоль, що включені до закупівлі, є невід'ємною частиною єдиної звукової системи, функціонально спрямованої на прийом, обробку та передачу аудіосигналів у системах озвучення.
Відповідно до приміток ЄЗС, при визначенні коду товару Замовник повинен керуватися основним функціональним призначенням обладнання, а не лише його загальною технічною природою.
У нашому випадку:
цифровий мікшерний пульт
та цифрова мікшерна консоль
використовуються як ключові елементи системи мікрофонів, гучномовців та загального аудіотракту, забезпечуючи їх роботу в комплексі.
Саме у звуковій системі вони реалізують своє основне функціональне призначення — змішування, маршрутизацію та обробку аудіосигналів, без яких система мікрофонів та гучномовців не може функціонувати належним чином.
Таким чином, застосування коду 32340000-8 є технічно та функціонально виправданим, не суперечить структурі словника і відповідає практиці публічних закупівель для комплексних систем озвучення.
2. Щодо посилання на код ДК 021:2015 – 31680000-6
Код 31680000-6 «Електричне приладдя та супутні товари до електричного обладнання» використовується переважно для:
кабельної продукції,
вимикачів,
розподільчих приладів,
дрібного електричного обладнання загального призначення.
Даний код не відображає функціонального призначення цифрового мікшерного пульта, як спеціалізованого аудіообладнання, що використовується у системах звукопідсилення. Тому застосування цього коду було б некоректним та не відповідало б вимогам п. 21 Особливостей і Наказу № 708.
3. Щодо пропозиції поділу на лоти
Враховуючи, що пульт та консоль є частинами єдиної звукової системи, поділ на окремі лоти:
спростив би демонтаж комплексності системи,
ускладнив би забезпечення сумісності обладнання,
міг би призвести до несумісності елементів та порушення цілісності предмета закупівлі.
Законодавство не забороняє формувати комплексний предмет закупівлі, якщо він є єдиною взаємопов'язаною системою, що й має місце в даному випадку.
Висновок
Визначений Замовником код ДК 021:2015 – 32340000-8повністю відповідає предмету закупівлі, його функціональному призначенню та технічній суті — як елементу цілісної системи звукопідсилення.
Вимоги законодавства щодо визначення предмета закупівлі порушені не були, а підстав для розділення процедури чи зміни коду ДК не вбачається.
Дата відповіді:
26.11.2025 18:32