-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Виготовлення проектно-кошторисної документації по об'єкту: «Нове будівництво споруди цивільного захисту (протирадіаційного укриття) на 600 осіб для Національного університету цивільного захисту України за адресою: Черкаська область, м. Черкаси, вул. О.Панченка, 13/Смаглія, 13» (Код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування)
Кваліфікація
від початку періоду пройшов 21 робочий день
3 399 684.90
UAH з ПДВ
Період уточнення:
23.10.2025 17:18 - 09.11.2025 00:00
Відповідь надана
Непослідовність замовника
Номер:
59a69c6adbf448f19d6315b0888c4f3c
Дата опублікування:
08.11.2025 21:00
Опис:
Шановний замовнику! Нажаль доводиться знову звертатися до вас, адже у ваша відповідь на одне і те саме запитання протилежна. Спочатку ви повідомляєте, що коштрис на пкд учасник повинен надавати, потім повідмляєте, що вже не потрібно. Але навіщо ж ви додали кошторис на пкд до переліку додатків договору? Якщо кошторис вам не потрібен!? Це ви робите спеуіально щоб заплутати учасників? Якщо ви вирішили, що кошторис на пкд вам не треба бачити, тоді просимо також видалити його також із додатків договору! Ви ж вже вирішили ! Має ж бути якась логіка та послідовність у ваших діях!?
Відповідь:
Шановний учаснику! Відповідь на Ваше запитання міститься у попередній відповіді замовника. Відсутнє зобов'язання подавати кошторис на ПКД під час подачі документів у складі тендерної пропозиції, оскільки не передбачається згідно вимог п.2.3 проекту договору про закупівлю, відповідно до вимог «Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» (Наказ Міністерства розвитку громад та територій України №281 від 01.11.2021р.)", а також іншими вимогами тендерної документації. Відповідний розрахунок, який буде складати невід’ємну частину укладеного договору про закупівлю за результатами торгів, має бути складений переможцем закупівлі та погоджений із замовником. При цьому, просимо брати до уваги останні роз’яснення (відповіді) замовника, які узагальнюють та/або уточнюють відповідні положення тендерної документації з урахуванням їх останніх змін. Дякуємо за запитання і запрошуємо до участі у закупівлі !
Дата відповіді:
10.11.2025 13:48
Відповідь надана
2.3 договору
Номер:
eead3a8e591c4a2c8a2de3a3d6753aa8
Дата опублікування:
08.11.2025 14:07
Опис:
звертаємо увагу замовника на розбіжність у відповідях замовника та документах ТД а саме:
в п.2.3 Договору зазначено: "Визначення вартості проектних робіт та її розподілів за стадіями проектування здійснюється відповідно до «Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» (Наказ Міністерства розвитку громад та територій України №281 від 01.11.2021р.)".
але ж ви не вимагаєте у учасника надання кошторису на ПКД під час подачі договору.
Навіщо ж ви тепер вимагаєте це в договорі?
Вважаю, що учасник обов'язкового повинен надавати кошторис на ПКД під час подачі документів на тендер, якщо потім все одно вже переможцю доведеться надавати уточений кошторис, але вже за результатами аукціону. Адже вимога щодо необхідності розробки кошторису вже визначена п.2.3 Договору, та Настановою з визначення вартості проектних робіт.
Отже, просимо усунути розбіжність, а саме зобов'язати подавати кошторис на ПКД під час подачі документів на аукціон згідно вимог п.2.3 Договору.
Відповідь:
Шановний учаснику!
На Ваше звернення до Замовника повідомляємо, що згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих Особливостей. Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації (абзац 10 пункту 28 Особливостей). Згідно Додатку 1 до тендерної документації, визначено виключний перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Згідно пп.1. п.1 Розділу V Тендерної документації, єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%).
У п.2.3. проекту договору зазначено, що визначення вартості проектних робіт та її розподілів за стадіями проектування здійснюється відповідно до «Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» (надалі - Настанови з визначення вартості). При цьому, згідно п.13.6. проекту договору, невід’ємними частинами Договору є додатками: Додаток №1 – Завдання на проектування, Додаток №2 – Договірна ціна, Додаток №3 – Кошторис, Додаток №4 – Протокол погодження договірної ціни, Додаток №5– Календарний графік виконання робіт.
Таким чином, проект договору про закупівлю містить перелік додатків, які мають бути складені одночасно із договором на момент його укладення.
Згідно пункту 5.1. Настанови з визначення вартості, цінову пропозицію учасника процедури публічної закупівлі на виконання проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт визначають виходячи з кошторисної вартості цих робіт, розрахунків складових структури витрат, поточних цін на трудові та матеріальні ресурси. При цьому заробітна плата обчислюється виходячи з величини, яку проектна (науково-проектна, вишукувальна) організація планує отримати при виконанні зазначених робіт на об’єкті будівництва. Рівень середньомісячної заробітної плати для працівників проектної (науково-проектної, вишукувальної) організації відповідає 7 розряду складності робіт у будівництві. На стадії складання ціни пропозиції (договірної ціни) у разі обґрунтованої зміни рівня заробітної плати та інших складових вартості проектних робіт, відсоткові показники вартості проектних робіт, наведені у додатку 1 цієї Настанови, можуть уточнюватися за формулою (1) за обгрунтовуючими розрахунками, погодженими із замовником.
Розмір прибутку залежить від виду будівництва та його технічної та технологічної складності, стадійності проектування, класу наслідків (відповідальності), терміновості проектування, умов його фінансування тощо та погоджується із замовником (пункту 5.2. Настанови з визначення вартості).
Водночас, зобов'язання подавати кошторис на ПКД під час подачі документів у складі тендерної пропозиції не передбачається згідно вимог п.2.3 проекту договору про закупівлю, відповідно до вимог Настанови з визначення вартості, а також іншими вимогами тендерної документації, а відповідний розрахунок, який буде складати невід’ємну частину укладеного договору про закупівлю за результатами торгів, має бути складений переможцем закупівлі та погоджений із замовником.
Дякуємо за запитання і запрошуємо до участі у закупівлі !
Дата відповіді:
10.11.2025 13:48
Відповідь надана
Зниження кваліфікаційних вимог
Номер:
064afa5d5b28405cb8a8f47489f57b6a
Дата опублікування:
07.11.2025 15:46
Опис:
Просимо надати роз’яснення щодо причин внесення змін до тендерної документації, якими суттєво знижено кваліфікаційні вимоги до учасників.
Такі зміни виглядають як невиправдане спрощення умов участі у процедурі закупівлі та можуть свідчити про спробу пристосувати вимоги під окремого учасника, який не відповідав початковим, більш обґрунтованим критеріям. Подібна практика порушує принципи відкритості, добросовісної конкуренції та рівного ставлення до всіх учасників, передбачені Законом України «Про публічні закупівлі».
Крім того, зниження кваліфікаційних вимог без належного обґрунтування створює ризики залучення до виконання договору учасників, які не мають достатнього досвіду, технічних ресурсів або персоналу для належного виконання робіт. Вказане у свою чергу, може негативно вплинути на якість і строки виконання договору, а також створити підстави для неефективного використання бюджетних коштів.
З огляду на викладене, просимо надати пояснення:
– з яких підстав Замовником знижено кваліфікаційні вимоги;
– чи здійснювалась оцінка впливу таких змін на якість та безпеку виконання робіт.
Відповідь:
Шановний учаснику! На Ваше звернення до Замовника повідомляємо, що згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих Особливостей. Відповідно до абзаців 6-8 пункту 28 Особливостей, у тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством; підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами. При цьому, тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації (абзац 10 пункту 28 Особливостей).
Водночас, тендерна документація містить перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника всім чотирьом кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону (Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій наявність, Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю). Таким чином, відсутні ризики залучення до виконання договору учасників, які не мають достатнього досвіду, технічних ресурсів або персоналу для належного виконання робіт. Зазначаємо, що зниження кваліфікаційних вимог сприятиме розширенню кола потенційних учасників закупівлі, а отже збільшенню конкуренції і потенційного зменшення вартості закупівлі, що в свою чергу дозволить заощадити бюджетні кошти, а також не вплине негативно на якість та безпеку виконання робіт (оскільки вимагається документально підтверджений у головного інженера проєкту (ГІПа) або головного архітектора проєкту (ГАПа) досвід виконання робіт, аналогічних предмету закупівлі, а саме — розроблення проєктної документації на об’єкт будівництва класу наслідків (відповідальності) СС3). Дякуємо за запитання і запрошуємо до участі у закупівлі !
Дата відповіді:
10.11.2025 13:48
Відповідь надана
Щодо класу наслідків ПРУ
Номер:
dd46819caa6b4c4c98d782e9b55c2cb4
Дата опублікування:
04.11.2025 23:25
Опис:
При розрахунку класу наслідків (відповідальності) об'єкта будівництва особи, які перебувають в укритті (ПРУ), враховуються як періодично перебуваючі. Відповідно ДСТУ 8855:2019 :Постійне перебування передбачає проживання або постійну роботу (наприклад, мешканці житлових будинків, персонал підприємств). Періодичне перебування стосується людей, які відвідують об'єкт тимчасово (учні вищого навчального закладу). Особи, які використовують ПРУ під час повітряної тривоги, роблять це тимчасово, на період загрози. Отже, вони за своєю суттю є періодично перебуваючими в контексті загального функціонування будівлі. Тому ПРУ на 600 осіб (з яких до 400 осіб постійно перебуваючих) буде мати клас наслідків СС2. І всі вимоги, щодо інженеріів-проектувальників з квал. сертифікатом СС3 є не обгрунтованим. Просим внести відповідні зміни щодо вимог до проектувальників та виконаних об'єктів під керівництвом ГІПа.
Відповідь:
Щодо надання відповіді на попереднє питання: Питання 33
- "Просимо вас повідомити на підставі якого нормативного документу ви вимагаєте: "...отримання Замовником позитивного комплексного висновку державної експертизи проектно-кошторисної документації, розробленої згідно з цим договором та узгодженої всіма уповноваженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування та іншими органами (організаціями)" . З яких це пір експертний документ має бути кимось узгоджуватися? що бред?"
Відповідь 33
- "Шановний учаснику! Зауваження прийнято, відповідно до чинного законодавства необхідно отримати експертний звіт (позитивний). Дякуємо за запитання !"
Питання 34
- "При розрахунку класу наслідків (відповідальності) об'єкта будівництва особи, які перебувають в укритті (ПРУ), враховуються як періодично перебуваючі. Відповідно ДСТУ 8855:2019 :Постійне перебування передбачає проживання або постійну роботу (наприклад, мешканці житлових будинків, персонал підприємств). Періодичне перебування стосується людей, які відвідують об'єкт тимчасово (учні вищого навчального закладу). Особи, які використовують ПРУ під час повітряної тривоги, роблять це тимчасово, на період загрози. Отже, вони за своєю суттю є періодично перебуваючими в контексті загального функціонування будівлі. Тому ПРУ на 600 осіб (з яких до 400 осіб постійно перебуваючих) буде мати клас наслідків СС2. І всі вимоги, щодо інженеріів-проектувальників з квал. сертифікатом СС3 є не обгрунтованим. Просим внести відповідні зміни щодо вимог до проектувальників та виконаних об'єктів під керівництвом ГІПа."
Відповідь 34
- "Шановний учаснику! Повідомляємо, що попередній розрахунок класу наслідків (відповідальності) об’єкта будівництва було виконано за допомогою калькулятора розрахунку класу наслідків на порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (https://e-construction.gov.ua/ua/kalkuljator-rozrahunku-klasu-naslidkiv)
При введенні вихідних даних відповідно до технічного завдання система автоматично визначила клас наслідків (відповідальності) – СС3 (значний рівень).
Остаточне підтвердження класу наслідків буде надано на етапі розроблення проектної документації та проходження експертизи."
Дата відповіді:
07.11.2025 09:31
Відповідь надана
узгодження експертизи
Номер:
da0dbd2ff4c04c36be4d375b3577079a
Дата опублікування:
04.11.2025 17:39
Опис:
просимо вас повідомити на підставі якого нормативного документу ви вимагаєте: "...отримання Замовником позитивного комплексного висновку державної експертизи проектно-кошторисної документації, розробленої згідно з цим договором та узгодженої всіма уповноваженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування та іншими органами (організаціями)" . З яких це пір експертний документ має бути кимось узгоджуватися? що бред?
Відповідь:
При розрахунку класу наслідків (відповідальності) об'єкта будівництва особи, які перебувають в укритті (ПРУ), враховуються як періодично перебуваючі. Відповідно ДСТУ 8855:2019 :Постійне перебування передбачає проживання або постійну роботу (наприклад, мешканці житлових будинків, персонал підприємств). Періодичне перебування стосується людей, які відвідують об'єкт тимчасово (учні вищого навчального закладу). Особи, які використовують ПРУ під час повітряної тривоги, роблять це тимчасово, на період загрози. Отже, вони за своєю суттю є періодично перебуваючими в контексті загального функціонування будівлі. Тому ПРУ на 600 осіб (з яких до 400 осіб постійно перебуваючих) буде мати клас наслідків СС2. І всі вимоги, щодо інженеріів-проектувальників з квал. сертифікатом СС3 є не обгрунтованим. Просим внести відповідні зміни щодо вимог до проектувальників та виконаних об'єктів під керівництвом ГІПа.
Дата відповіді:
07.11.2025 09:27
Відповідь надана
державна експертиза
Номер:
b6f1237d31694b36af7c39cf28d93eb6
Дата опублікування:
04.11.2025 17:24
Опис:
звертаємо увагу на те що зазначена в п.5.1.3 договору, вимога отримання виключно державної експертизи проєкту суперечить п.2 ст.31 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності…» де сказано що: 2. Експертиза проектів будівництва проводиться в установленому Кабінетом Міністрів України порядку експертними організаціями незалежно від форми власності, які відповідають критеріям, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування, відомості про які внесені таким органом до Реєстру будівельної діяльності. Просимо вас усунути невідповідність законодавству.
Відповідь:
Шановний учаснику! Зауваження прийнято, відповідно до чинного законодавства необхідно отримати експертний звіт (позитивний). Дякуємо за запитання !
Дата відповіді:
07.11.2025 09:27
Відповідь надана
5.1.3 погодження проекту
Номер:
5e010f7e3099459da68fcd52bdd76eff
Дата опублікування:
04.11.2025 17:22
Опис:
вимога п.5.1.3, 1.2, 1.4, 1.6 договору суперечать п.6.ст.31 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» згідно якого: Проектна документація на будівництво об’єктів та зміни до неї не потребують погодження державних органів, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, підприємств, установ та організацій, отримання будь-яких інших погоджень, узгоджень, висновків (у тому числі рішень архітектурно-містобудівної ради) тощо, не передбачених цим Законом. Просимо усунути порушення Закону.
Відповідь:
Шановний учаснику! Так відповідно до чинного законодавства, проектна документація на будівництво об’єктів та зміни до неї не потребують погодження державних органів, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, підприємств, установ та організацій, отримання будь-яких інших погоджень, узгоджень, висновків (у тому числі рішень архітектурно-містобудівної ради) тощо, не передбачених цим Законом - не потребує, а тому будуть внесені відповідні зміни в тендерну документацію. Дякуємо за запитання !
Дата відповіді:
07.11.2025 09:27
Відповідь надана
не висновок, а звіт
Номер:
4513b3d238f548958eb52729f7747d43
Дата опублікування:
04.11.2025 17:19
Опис:
Звертаємо увагу замовника, що згідно вимог ст.31 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , ПКМУ 560 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/560-2011-%D0%BF#Text назва документу за результатами розгляду експертизи це: "експертний звіт, або оцінка", а не "висновок експертизи", як зазначено дод. 2-завдання на проєктування та в договорі. отже ніяких висновків та тим паче відгуків для експертних документів чинним законодавством не передбачено. Просимо виправити невідповідність в п.5.1.3 договору.
Відповідь:
Шановний учаснику! Замовником будуть внесені відповідні зміни, дякуємо за запитання !
Дата відповіді:
07.11.2025 09:26
Відповідь надана
щодо відсотків по етапах робіт
Номер:
6e03948f12e14e7381445407d523c6d9
Дата опублікування:
04.11.2025 17:15
Опис:
просимо вас повідомити, хто саме та на якому із етапів, чи на підставі якого нормативного документи повинен визначити в тексті договору (п.5.1.1, 5.1.2, 5.1.3 який саме відсоток припадає на кожен із етапів оплати? а також просимо зазначити в договорі на підставі якого нормативного документи необхідно визначати значення кожного із відсотків!!!
Відповідь:
Шановний учаснику! Відповідна інформація буде узгоджуватись під час укладання договору виходячи з пропозицій виконавця.
Дата відповіді:
07.11.2025 09:26
Відповідь надана
про договір
Номер:
44f31587b87f467d9964161a176bf3ae
Дата опублікування:
04.11.2025 17:06
Опис:
чи потрібно учаснику надавати заповнений проєкт договору із додатками?
Відповідь:
Шановний учаснику! Надавати заповнений проєкт договору із додатками не потрібно.
Дата відповіді:
07.11.2025 09:26