-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Русанівська ( від вул. Північна до вул. Івана Франка) в місті Радомишлі Житомирського району, Житомирської області
Завершена
10 636 370.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 53 181.85 UAH
мін. крок: 0.5% або 53 181.85 UAH
Період уточнення:
06.08.2025 16:08 - 18.08.2025 00:00
Відповідь надана
ISO 39001
Номер:
7329e94bc0ac434d83ed6d22271ddce0
Дата опублікування:
14.08.2025 09:42
Опис:
Шановні представники замовника!
На підставі частини 2 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" звертаємося з проханням роз'яснити та переглянути окремі положення тендерної документації, які можуть суперечити вимогам чинного законодавства.
ПРЕДМЕТ ЗВЕРНЕННЯ
Просимо переглянути та виключити з тендерної документації наступні кваліфікаційні вимоги:
1. Вимогу щодо ДСТУ ISO 39001:2015 (ISO 39001:2012, IDT), а саме:
• Діючий сертифікат на систему управління безпекою дорожнього руху
• Звіт про проходження аудиту за цим стандартом
2. Частину вимоги щодо сертифіката внутрішнього аудитора, а саме:
• У кваліфікаційній вимозі "Діючий сертифікат внутрішнього аудитора про успішне проходження навчання стосовно вимог: ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 39001:2012, ISO 37001:2016, ISO 45001:2018" просимо виключити стандарт "ISO 39001:2012"
ПРАВОВІ ПІДСТАВИ ДЛЯ ЗВЕРНЕННЯ
Зазначені вимоги, на нашу думку, не відповідають положенням:
• Статті 16 частина 2 Закону України "Про публічні закупівлі" щодо пропорційності кваліфікаційних критеріїв предмету закупівлі
• Статті 16 частина 3 щодо заборони встановлення критеріїв, які не є необхідними для виконання договору
• Статті 3 щодо принципів максимальної економії, недискримінації та справедливої конкуренції
ОБҐРУНТУВАННЯ ПОЗИЦІЇ
Щодо вимоги ДСТУ ISO 39001:2015
1. Невідповідність предмету закупівлі:
• Предмет закупівлі: капітальний ремонт дорожнього покриття на локальній ділянці довжиною близько одного кілометра
• Стандарт ISO 39001: система управління безпекою дорожнього руху для транспортних операторів
• Відсутній безпосередній зв'язок між локальним ремонтом покриття та системним управлінням безпекою дорожнього руху
2. Невідповідність цільового призначення стандарту:
• Стандарт ISO 39001 розроблений для організацій, що здійснюють транспортні послуги (автоперевізники, логістичні компанії, управління транспортних парків)
• Стандарт призначений для постійної операційної діяльності у сфері дорожнього руху, а не для разових будівельно-ремонтних робіт
• Ремонт дорожнього покриття не передбачає управління транспортними потоками, а обмежується відновленням технічного стану дорожнього полотна
3. Відсутність технічної обґрунтованості:
• Ремонтні роботи виконуються в межах існуючої дорожньої інфраструктури без зміни геометричних параметрів дороги
• Роботи не передбачають модифікації схем організації дорожнього руху
• Забезпечення безпеки під час виконання будівельних робіт регулюється відповідними державними будівельними нормами та правилами охорони праці
4. Створення необґрунтованих обмежень конкуренції:
• Вимога обмежує можливості участі малих та середніх підприємств будівельної галузі
• Звужує коло потенційних учасників без об'єктивної технічної необхідності
• Створює додаткові фінансові витрати на сертифікацію, непропорційні обсягу робіт
5. Відсутність впливу на якість виконання робіт:
• Якість ремонту дорожнього покриття залежить від технічної кваліфікації будівельних фахівців та якості використовуваних матеріалів
• Наявність сертифіката ISO 39001 не впливає на професійні компетенції виконання будівельно-монтажних робіт
• Стандарт регулює управлінські процеси в сфері експлуатації транспорту, а не технологічні аспекти будівництва
Щодо включення ISO 39001:2012 до переліку стандартів для внутрішнього аудитора
1. Дублювання кваліфікаційних вимог:
• Вимога щодо ISO 39001:2012 у складі сертифіката внутрішнього аудитора дублює окрему вимогу стосовно ДСТУ ISO 39001:2015
• Створює подвійне регулювання одного і того ж аспекту діяльності
• Порушує принцип недискримінації через надмірність регуляторних вимог
2. Невідповідність специфіці будівельних робіт:
• Стандарт ISO 39001:2012 (безпека дорожнього руху) призначений для організацій транспортної галузі
• Ремонт дорожнього покриття не включає функції управління дорожнім рухом
• Стандарт регулює експлуатаційні процеси, що не стосуються будівельно-монтажних технологій
3. Створення додаткових перешкод для участі:
• Включення ISO 39001:2012 до переліку ускладнює участь спеціалізованих будівельних підприємств
• Звужує коло учасників без технічної обґрунтованості для конкретного предмета закупівлі
• Створює додаткові витрати на навчання за стандартом, що не є релевантним для виконання робіт
4. Достатність альтернативних стандартів:
• Стандарт ISO 9001:2015 (управління якістю) забезпечує контроль якості виконання робіт
• Стандарт ISO 14001:2015 (екологічне управління) регулює екологічні аспекти діяльності
• Стандарти ISO 37001:2016 та ISO 45001:2018 покривають питання корпоративної етики та охорони праці
• Додаткове включення ISO 39001:2012 не підвищує ефективність контролю якості ремонтних робіт
ПОСИЛАННЯ НА ПРАКТИКУ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ
Підтвердженням обґрунтованості нашої позиції є практика Антимонопольного комітету України:
• Рішення АМКУ від 12.12.2016 № 173-рп "Рекомендації щодо застосування законодавства про публічні закупівлі"
• Усталена практика скасування надмірних вимог щодо ISO-сертифікації для локальних будівельних робіт
• Принцип пропорційності кваліфікаційних критеріїв відповідно до специфіки предмета закупівлі
Просимо замовника:
1. Виключити з тендерної документації кваліфікаційні вимоги щодо:
o ДСТУ ISO 39001:2015 та звіту про проходження відповідного аудиту
o Стандарту ISO 39001:2012 з переліку вимог до сертифіката внутрішнього аудитора
Переконані, що врахування зазначених пропозицій сприятиме:
• Забезпеченню справедливої конкуренції між учасниками процедури закупівлі
• Залученню більшої кількості кваліфікованих підрядників
• Оптимізації співвідношення ціни та якості робіт
• Дотриманню принципів законодавства про публічні закупівлі.
Відповідь:
Дякуємо . У відповідь на ваше звернення повідомляємо про таке:
ISO 39001 — це міжнародний стандарт системи менеджменту безпеки дорожнього руху. Він встановлює вимоги до організації процесів, які зменшують ризик дорожньо-транспортних пригод та їх наслідків. Для ремонтно-будівельних робіт на вулицях або дорогах це означає: планування і організацію безпечних схем руху транспорту і пішоходів під час ремонту; контроль швидкості та напрямків руху в зоні робіт; підготовку персоналу до дій у разі аварійних ситуацій; встановлення тимчасових знаків і бар’єрів; швидке реагування на інциденти, щоб уникнути травм та заторів.
Таким чином, вимога щодо подання в складі тендерної пропозиції діючого сертифікату на систему управління безпекою дорожнього руху ДСТУ ISO 39001:2015 ( ISO 39001:2012, IDT) «Системи управління безпекою дорожнього руху зумовлена необхідністю встановлення відповідності та обізнаності учасника щодо належного дотримання безпеки дорожнього руху та не створює дискримінації учасників.
Відповідно, є повністю обґрунтованою вимога Замовника щодо наявності у штаті Учасника закупівлі внутрішнього аудитора, який успішно пройшов навчання з вимог ДСТУ ISO 39001:2015 (ISO 39001:2012, IDT) «Системи управління безпекою дорожнього руху».
Така вимога не лише передбачає формальне підтвердження наявності у підприємства відповідного сертифіката ISO, але й гарантує, що у штаті є кваліфікована особа, яка здійснюватиме постійний контроль за дотриманням положень зазначеного стандарту на всіх етапах виконання робіт (надання послуг). Це забезпечує реальне впровадження вимог стандарту в діяльність підприємства, а не лише їх декларативне виконання.Зважаючи на викладене, такі вимоги є необхідними в контексті дотримання вимог безпеки дорожнього руху при реалізації проекту за предметом закупівлі.
З повагою.
Дата відповіді:
15.08.2025 16:04