• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул. Русанівська ( від вул. Північна до вул. Івана Франка) в місті Радомишлі Житомирського району, Житомирської області

Завершена

10 636 370.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 53 181.85 UAH
Період уточнення: 06.08.2025 16:08 - 18.08.2025 00:00
Відповідь надана

ISO 39001

Номер: 7329e94bc0ac434d83ed6d22271ddce0
Дата опублікування: 14.08.2025 09:42
Опис: Шановні представники замовника! На підставі частини 2 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" звертаємося з проханням роз'яснити та переглянути окремі положення тендерної документації, які можуть суперечити вимогам чинного законодавства. ПРЕДМЕТ ЗВЕРНЕННЯ Просимо переглянути та виключити з тендерної документації наступні кваліфікаційні вимоги: 1. Вимогу щодо ДСТУ ISO 39001:2015 (ISO 39001:2012, IDT), а саме: • Діючий сертифікат на систему управління безпекою дорожнього руху • Звіт про проходження аудиту за цим стандартом 2. Частину вимоги щодо сертифіката внутрішнього аудитора, а саме: • У кваліфікаційній вимозі "Діючий сертифікат внутрішнього аудитора про успішне проходження навчання стосовно вимог: ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 39001:2012, ISO 37001:2016, ISO 45001:2018" просимо виключити стандарт "ISO 39001:2012" ПРАВОВІ ПІДСТАВИ ДЛЯ ЗВЕРНЕННЯ Зазначені вимоги, на нашу думку, не відповідають положенням: • Статті 16 частина 2 Закону України "Про публічні закупівлі" щодо пропорційності кваліфікаційних критеріїв предмету закупівлі • Статті 16 частина 3 щодо заборони встановлення критеріїв, які не є необхідними для виконання договору • Статті 3 щодо принципів максимальної економії, недискримінації та справедливої конкуренції ОБҐРУНТУВАННЯ ПОЗИЦІЇ Щодо вимоги ДСТУ ISO 39001:2015 1. Невідповідність предмету закупівлі: • Предмет закупівлі: капітальний ремонт дорожнього покриття на локальній ділянці довжиною близько одного кілометра • Стандарт ISO 39001: система управління безпекою дорожнього руху для транспортних операторів • Відсутній безпосередній зв'язок між локальним ремонтом покриття та системним управлінням безпекою дорожнього руху 2. Невідповідність цільового призначення стандарту: • Стандарт ISO 39001 розроблений для організацій, що здійснюють транспортні послуги (автоперевізники, логістичні компанії, управління транспортних парків) • Стандарт призначений для постійної операційної діяльності у сфері дорожнього руху, а не для разових будівельно-ремонтних робіт • Ремонт дорожнього покриття не передбачає управління транспортними потоками, а обмежується відновленням технічного стану дорожнього полотна 3. Відсутність технічної обґрунтованості: • Ремонтні роботи виконуються в межах існуючої дорожньої інфраструктури без зміни геометричних параметрів дороги • Роботи не передбачають модифікації схем організації дорожнього руху • Забезпечення безпеки під час виконання будівельних робіт регулюється відповідними державними будівельними нормами та правилами охорони праці 4. Створення необґрунтованих обмежень конкуренції: • Вимога обмежує можливості участі малих та середніх підприємств будівельної галузі • Звужує коло потенційних учасників без об'єктивної технічної необхідності • Створює додаткові фінансові витрати на сертифікацію, непропорційні обсягу робіт 5. Відсутність впливу на якість виконання робіт: • Якість ремонту дорожнього покриття залежить від технічної кваліфікації будівельних фахівців та якості використовуваних матеріалів • Наявність сертифіката ISO 39001 не впливає на професійні компетенції виконання будівельно-монтажних робіт • Стандарт регулює управлінські процеси в сфері експлуатації транспорту, а не технологічні аспекти будівництва Щодо включення ISO 39001:2012 до переліку стандартів для внутрішнього аудитора 1. Дублювання кваліфікаційних вимог: • Вимога щодо ISO 39001:2012 у складі сертифіката внутрішнього аудитора дублює окрему вимогу стосовно ДСТУ ISO 39001:2015 • Створює подвійне регулювання одного і того ж аспекту діяльності • Порушує принцип недискримінації через надмірність регуляторних вимог 2. Невідповідність специфіці будівельних робіт: • Стандарт ISO 39001:2012 (безпека дорожнього руху) призначений для організацій транспортної галузі • Ремонт дорожнього покриття не включає функції управління дорожнім рухом • Стандарт регулює експлуатаційні процеси, що не стосуються будівельно-монтажних технологій 3. Створення додаткових перешкод для участі: • Включення ISO 39001:2012 до переліку ускладнює участь спеціалізованих будівельних підприємств • Звужує коло учасників без технічної обґрунтованості для конкретного предмета закупівлі • Створює додаткові витрати на навчання за стандартом, що не є релевантним для виконання робіт 4. Достатність альтернативних стандартів: • Стандарт ISO 9001:2015 (управління якістю) забезпечує контроль якості виконання робіт • Стандарт ISO 14001:2015 (екологічне управління) регулює екологічні аспекти діяльності • Стандарти ISO 37001:2016 та ISO 45001:2018 покривають питання корпоративної етики та охорони праці • Додаткове включення ISO 39001:2012 не підвищує ефективність контролю якості ремонтних робіт ПОСИЛАННЯ НА ПРАКТИКУ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ Підтвердженням обґрунтованості нашої позиції є практика Антимонопольного комітету України: • Рішення АМКУ від 12.12.2016 № 173-рп "Рекомендації щодо застосування законодавства про публічні закупівлі" • Усталена практика скасування надмірних вимог щодо ISO-сертифікації для локальних будівельних робіт • Принцип пропорційності кваліфікаційних критеріїв відповідно до специфіки предмета закупівлі Просимо замовника: 1. Виключити з тендерної документації кваліфікаційні вимоги щодо: o ДСТУ ISO 39001:2015 та звіту про проходження відповідного аудиту o Стандарту ISO 39001:2012 з переліку вимог до сертифіката внутрішнього аудитора Переконані, що врахування зазначених пропозицій сприятиме: • Забезпеченню справедливої конкуренції між учасниками процедури закупівлі • Залученню більшої кількості кваліфікованих підрядників • Оптимізації співвідношення ціни та якості робіт • Дотриманню принципів законодавства про публічні закупівлі.
Відповідь: Дякуємо . У відповідь на ваше звернення повідомляємо про таке: ISO 39001 — це міжнародний стандарт системи менеджменту безпеки дорожнього руху. Він встановлює вимоги до організації процесів, які зменшують ризик дорожньо-транспортних пригод та їх наслідків. Для ремонтно-будівельних робіт на вулицях або дорогах це означає: планування і організацію безпечних схем руху транспорту і пішоходів під час ремонту; контроль швидкості та напрямків руху в зоні робіт; підготовку персоналу до дій у разі аварійних ситуацій; встановлення тимчасових знаків і бар’єрів; швидке реагування на інциденти, щоб уникнути травм та заторів. Таким чином, вимога щодо подання в складі тендерної пропозиції діючого сертифікату на систему управління безпекою дорожнього руху ДСТУ ISO 39001:2015 ( ISO 39001:2012, IDT) «Системи управління безпекою дорожнього руху зумовлена необхідністю встановлення відповідності та обізнаності учасника щодо належного дотримання безпеки дорожнього руху та не створює дискримінації учасників. Відповідно, є повністю обґрунтованою вимога Замовника щодо наявності у штаті Учасника закупівлі внутрішнього аудитора, який успішно пройшов навчання з вимог ДСТУ ISO 39001:2015 (ISO 39001:2012, IDT) «Системи управління безпекою дорожнього руху». Така вимога не лише передбачає формальне підтвердження наявності у підприємства відповідного сертифіката ISO, але й гарантує, що у штаті є кваліфікована особа, яка здійснюватиме постійний контроль за дотриманням положень зазначеного стандарту на всіх етапах виконання робіт (надання послуг). Це забезпечує реальне впровадження вимог стандарту в діяльність підприємства, а не лише їх декларативне виконання.Зважаючи на викладене, такі вимоги є необхідними в контексті дотримання вимог безпеки дорожнього руху при реалізації проекту за предметом закупівлі. З повагою.
Дата відповіді: 15.08.2025 16:04