-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дизельне паливо (дизельне паливо ЄВРО-5)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 156 днів назад
300 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 500 000.00 UAH
Період уточнення:
24.03.2025 16:08 - 29.03.2025 00:00
Відповідь надана
Просимо надати роз'яснення
Номер:
1ce1a6cbc1234d6f8c3e640da99a1a88
Дата опублікування:
26.03.2025 16:21
Опис:
Просимо надати роз’яснення щодо вимог тендерної документації, зокрема пункту 2.10. Додатку 1:
2.10. Ліцензія або Витяг Державної служби України з безпеки на транспорті на перевезення небезпечних вантажів (оригінал або копія, завірена підписом уповноваженої особи Учасника). У разі залучення субпідрядної організації для перевезення пального (небезпечного вантажу) Учасник повинен надати:
• чинний договір, укладений між Учасником та субпідрядною організацією на перевезення пального (небезпечного вантажу) (оригінал або копія, завірена підписом уповноваженої особи Учасника);
• ліцензію або Витяг Державної служби України з безпеки на транспорті на перевезення небезпечних вантажів субпідрядної організації (оригінал або копія, завірена підписом уповноваженої особи Учасника).
Учасник здійснює співпрацю з іншою організацією на підставі партнерського договору про перевезення, який за своєю юридичною природою не є субпідрядним договором. У зв’язку з цим виникає питання: чи допускається в рамках цієї закупівлі (код ДК 021:2015 09134200-9 "Дизельне паливо") використання партнерської угоди як альтернативи субпідряду, чи організація, що виконує перевезення, має розглядатися виключно як субпідрядник незалежно від типу договору?
Крім того, вважаємо за необхідне зазначити, що вимога щодо обов’язкового залучення саме субпідрядника може мати дискримінаційний характер. Вона потенційно обмежує участь компаній, які використовують партнерські угоди для організації перевезень, що є поширеною практикою на ринку. Таке формулювання може звузити коло потенційних учасників, порушуючи принципи конкуренції та рівного доступу, передбачені Законом України "Про публічні закупівлі".
Просимо надати офіційне роз’яснення з цього питання, щоб забезпечити чітке розуміння умов тендеру та уникнути можливих непорозумінь під час подання пропозицій.
Заздалегідь вдячні за вашу відповідь!
Відповідь:
Добрий день, щодо Вашого запитання повідомляємо, що в рамках цієї закупівлі допускається використання партнерської угоди як альтернативи субпідряду. З метою уникнення можливих непорозумінь під час подання тендерних пропозицій внесено відповідні зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
27.03.2025 15:29
Відповідь надана
Звернення
Номер:
c05c7bf816484a31b4a4c27107e853e5
Дата опублікування:
26.03.2025 16:19
Опис:
Звертаємося до Вас із проханням переглянути та внести зміни до тендерної документації, а саме до пункту 2.14 Додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до п. 2.14 тендерної документації, учасник зобов’язаний надати:
2.14 Протоколи випробувань дизельного палива (зима-літо), виготовлені/видані не раніше дати оголошення даної закупівлі, акредитованою лабораторією на відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015 (дизельне паливо ЄВРО-5) та/або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив Затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №927 від 01.08.2013 (із змінами й доповненнями).
Крім того, Учасник надає діючий договір (Учасника з незалежною акредитованою лабораторією) про проведення випробувань товару та атестат акредитації цієї лабораторії (атестат повинен бути дійсним на момент проведення випробувань) (оригінал або копія, завірена підписом уповноваженої особи Учасника).
**Учасник та незалежна акредитована лабораторія, між якими укладено договір про проведення випробувань товару, не повинні бути пов’язаними особами в розумінні чинного законодавства України.
Згідно з Технічним регламентом, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України №927 від 01.08.2013, літній період починається з 16 квітня по 15 жовтня. Станом на 26 березня 2025 року, а також на момент оголошення закупівлі та проведення аукціону, в обігу перебуватиме виключно зимове дизельне паливо, оскільки літній період розпочнеться лише 16 квітня 2025 року. Таким чином, вимога щодо надання протоколів випробувань літнього дизельного палива на етапі подання тендерних пропозицій є неможливою до виконання, адже відповідного товару ще немає в обігу.
Така вимога може необґрунтовано обмежувати участь потенційних постачальників у закупівлі, що суперечить принципам недискримінації, рівного ставлення та конкурентності, передбаченим статтею 5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Просимо внести зміни до п. 2.14 Додатку 1 до тендерної документації, а саме:
1. Виключити вимогу щодо надання протоколів випробувань літнього дизельного палива на етапі подання тендерних пропозицій, залишивши лише вимогу щодо зимового дизельного палива, яке перебуває в обігу на момент закупівлі.
2. Доповнити пункт можливістю для учасників надати лист-гарантію, в якому учасник зобов’язується надати протоколи випробувань літнього дизельного палива, виготовлені/видані акредитованою лабораторією на відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015 та Технічного регламенту, перед початком постачання літнього палива в рамках виконання договору.
Пропонована редакція п. 2.14:
Протоколи випробувань зимового дизельного палива, виготовлені/видані не раніше дати оголошення даної закупівлі, акредитованою лабораторією на відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015 (дизельне паливо ЄВРО-5) та/або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №927 від 01.08.2013 (із змінами й доповненнями). Учасник також надає діючий договір з незалежною акредитованою лабораторією про проведення випробувань товару та атестат акредитації цієї лабораторії (атестат повинен бути дійсним на момент проведення випробувань) (оригінал або копія, завірена підписом уповноваженої особи Учасника). Учасник та незалежна акредитована лабораторія, між якими укладено договір, не повинні бути пов’язаними особами в розумінні чинного законодавства України. Щодо літнього дизельного палива учасник надає лист-гарантію про надання протоколів випробувань, виготовлених/виданих акредитованою лабораторією на відповідність зазначеним стандартам, не пізніше 16 квітня 2025 року або перед постачанням літнього палива в рамках договору.
Внесення запропонованих змін сприятиме створенню справедливих умов для всіх учасників закупівлі, усуне необґрунтовані обмеження для участі та приведе тендерну документацію у відповідність до реальних ринкових умов і вимог законодавства України.
Просимо розглянути це звернення у найкоротші строки та повідомити про прийняте рішення через веб-портал Уповноваженого органу в системі ProZorro.
Відповідь:
Добрий день, внесено зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
27.03.2025 15:26
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
f105644240284fa180af5470e79db582
Дата опублікування:
25.03.2025 10:44
Опис:
Шановний Замовнику! Вимогами п. 2.14 Додатку 1 Тендерної документації зазначено, що Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати: "Протоколи випробувань дизельного палива (зима-літо), виготовлені/видані не раніше дати оголошення даної закупівлі, акредитованою лабораторією на відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015 (дизельне паливо ЄВРО-5) та/або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив Затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №927 від 01.08.2013 (із змінами й доповненнями). Крім того, Учасник надає діючий договір (Учасника з незалежною акредитованою лабораторією) про проведення випробувань товару та атестат акредитації цієї лабораторії (атестат повинен бути дійсним на момент проведення випробувань) (оригінал або копія, завірена підписом уповноваженої особи Учасника).
**Учасник та незалежна акредитована лабораторія, між якими укладено договір про проведення випробувань товару, не повинні бути пов’язаними особами в розумінні чинного законодавства України", а також, як продовження до п.2.14, вимоги п.2.15: "Супровідний лист про направлення Учасником взірців дизельного палива до акредитованої лабораторії, що видала протокол випробувань нафтопродуктів відповідно до п. 2.14. Додатку 1 до тендерної документації, який повинен містити найменування та номер даної закупівлі та відмітку лабораторії про отримання взірців (оригінал або копія, завірена підписом уповноваженої особи Учасника)." Вважаємо дані вимоги дискримінаційними та такими, що порушують принципи публічних закупівель, визначених в статті 3 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема таких як добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Дані вимоги суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі через неможливість надання протоколів випробувань дизельного палива (зима-літо), виготовлені/видані не раніше дати оголошення даної закупівлі, в період від дати оголошення закупівлі до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, оскільки учасники вже мають відповідний ресурс (ДП) та необхідні технічні документи по ньому (паспорти якості, сертифікати, протоколи випробувань, деларації), що був завезений на митну територію України до дати оголошення закупівлі, а наступний ресурс (ДП) планується або в період до кінцевої дати подання або пізніше. Звертаємо увагу шановного Замовника, що згідно оголошення про проведення закупівлі та тендерної документації вимоги стосуються як зимового так і літнього дизельного палива, а період постачання (строк дії договору) до 31.12.2025 року, тому незрозуміло з якою метою встановлена ця вимога, якщо в період оголошення даної закупівлі на ринку України реалізується та постачається виключно зимове дизельне паливо! Крім того, необхідно зазначити, що технічні документи включно з протоколами випробувань надаються на партію товару строком дії 1 рік та при надходженні наступного ресурсу акредитованою лабораторією видаються/виготовляються інші технічні документи включно з протоколами випробувань на відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015 (дизельне паливо ЄВРО-5) та/або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив Затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №927 від 01.08.2013 (із змінами й доповненнями), тому вимоги визначені в п.2.15 та п.2.16 Додатку 1 тендерної документації, що залучають акредитовану лабораторію до процесу підготовки тендерної пропозиції учасника є недоцільними. Враховуючи вищенаведену інформацію звертаємося до Замовника з вимогою про скасування (видалення) пп.2.14; 2.15; 2.16 Додатку 1 тендерної документації, як таких, що є дискримінаційними, порушують принципи публічних закупівель та суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі. Також повідомляємо, що з метою попередження наявності корупційної складової в даній закупівлі, залишаємо за собою право звернутися до органів оскарження, в разі, якщо наша вимога не буде задоволена.
Відповідь:
Добрий день, повідомляємо, що згідно з п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі - Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Таким чином повноваження щодо визначення умов проведення процедури закупівлі, видів документів та інформації, які мають бути подані учасниками, їх змісту та форми належать саме Замовнику, які він реалізовує шляхом складення тендерної документації.
Щодо твердження про «неможливість надання протоколів випробувань дизельного палива (зима-літо), виготовлені/видані не раніше дати оголошення даної закупівлі, в період від дати оголошення закупівлі до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, оскільки учасники вже мають відповідний ресурс (ДП) та необхідні технічні документи по ньому (паспорти якості, сертифікати, протоколи випробувань, декларації), що був завезений на митну територію України до дати оголошення закупівлі, а наступний ресурс (ДП) планується або в період до кінцевої дати подання або пізніше» повідомляємо наступне:
1) тендерна документація не містить прив’язки щодо дати видачі паспортів якості та/або сертифікатів якості натомість встановлено вимогу що вони повинні бути дійсні на дату проведення електронного аукціону та розкриття тендерних пропозицій.
2) не вдається зрозуміти в чому полягає неможливість взяття зразків вже наявного ресурсу (ДП), що вже завезений на митну територію України та провести його випробування на відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015 (дизельне паливо ЄВРО-5) та/або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив Затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №927 від 01.08.2013 (із змінами й доповненнями).
Щодо запитання/твердження «… що згідно оголошення про проведення закупівлі та тендерної документації вимоги стосуються як зимового так і літнього дизельного палива, а період постачання (строк дії договору) до 31.12.2025 року, тому незрозуміло з якою метою встановлена ця вимога, якщо в період оголошення даної закупівлі на ринку України реалізується та постачається виключно зимове дизельне паливо!» повідомляємо, що
ЛК АТП №1 не закуповує товар однією партією, натомість планує закуповувати товар партіями протягом певного періоду часу відповідно до вимог сезонності (зими-літо).
Додатково інформуємо, що законодавчого визначення поняття «дискримінація» не існує. В юридичній енциклопедії міститься наступне визначення: дискримінація (лат. discriminatio – відокремлення, розділення, розрізнення) – умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб; створення умов, які ставлять яку-небудь організацію чи громадян у гірше становище порівняно з іншими.
Частина 2 та частина 3 статті 5 Закону розкриває поняття недискримінації для закупівель, передбачених Законом, а саме: учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах, а також замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
ЛК АТП №1 забезпечило вільний доступ до інформації про закупівлю всіх зацікавлених осіб, шляхом її розміщення через електронну систему закупівель.
Враховуючи вищевикладене, ЛК АТП №1 не порушило будь-яких прав потенційних учасників та не встановило жодних обмежень у тендерній документації, оскільки вони для всіх є однакові.
Дата відповіді:
27.03.2025 15:25