• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Дизельне паливо (дизельне паливо ЄВРО-5)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 155 днів назад

300 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500 000.00 UAH
Період оскарження: 24.03.2025 16:08 - 29.03.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: 1891bafd8fbb4ad0bb69a4ae88edfc43
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-24-011600-a.a2
Назва: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.04.2025 15:28
Дата прийняття рішення по скарзі: 01.05.2025 11:26
Автор: ТОВ "КАРПАТСЬКА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ", Олена Філіпенко +380955007047 20cfc22@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 701c45649e074cfcb1ba2a0b22bfe314
Заголовок пункту скарги: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Рішення Замовника, про визначення ТОВ "ІНВЕСТ ЕНЕРГО ТРЕЙДІНГ" переможцем закупівлі є протиправним і незаконним, ухваленим із порушенням вимог Тендерної документації, положень ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: c41023d00a3b413a87423d83db3435af
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-24-011600-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.04.2025 16:56
Автор: ПАТ "УКPНAФТА", Артем Логачов +380950442580 artem.lohachov@ukrnafta.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 35a91cd1f9704952bd68c111c2d1e08f
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації а саме вимоги Додатку 1 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, за пунктами 2.14, 2.15, 2.16.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: з 24.03.2025 року ЛЬВІВСЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ АВТОТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО №1 (далі – Замовник), на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) опублікував повідомлення про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями).
Оголошено закупівлю за предметом: ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти.
Товарна номенклатура: дизельне паливо ЄВРО-5
Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-03-24-011600-a
Очікувана вартість закупівлі – 300 000 000,00 грн з ПДВ
ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «УКPНAФТА» (далі ПАТ «Укрнафта», Скаржник) ознайомившись з вимогами тендерної документації замовника, зі змінами згідно протоколу рішення Уповноваженої особи №2 від 27.03.2025 року, а саме вимоги зазначені в Додатку 1 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, за пунктами (з тексту Додатку 1 до тендерної документації замовника):
2.14. Протокол випробувань зимового дизельного палива, виготовлений/виданий не раніше дати оголошення даної закупівлі, акредитованою лабораторією на відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015 (дизельне паливо ЄВРО-5) та/або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив Затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №927 від 01.08.2013 (із змінами й доповненнями). Крім того, Учасник надає діючий договір (Учасника з незалежною акредитованою лабораторією) про проведення випробувань товару та атестат акредитації цієї лабораторії (атестат повинен бути дійсним на момент проведення випробувань) (оригінал або копія, завірена підписом уповноваженої особи Учасника).
**Учасник та незалежна акредитована лабораторія, між якими укладено договір про проведення випробувань товару, не повинні бути пов’язаними особами в розумінні чинного законодавства України.
2.15. Супровідний лист про направлення Учасником взірця(ів) дизельного палива до акредитованої лабораторії, що видала протокол випробувань відповідно до п. 2.14. Додатку 1 до тендерної документації, який повинен містити найменування та номер даної закупівлі та відмітку лабораторії про отримання взірця(ів) (оригінал або копія, завірена підписом уповноваженої особи Учасника).
2.16. Лист-підтвердження від акредитованої лабораторії, що видала протокол випробувань відповідно до п. 2.14. Додатку 1 до тендерної документації, про проведення відповідного дослідження та його результатів з посиланням на замовника даної закупівлі, номеру даної закупівлі (оригінал або копія, завірена підписом уповноваженої особи Учасника).

ПАТ «УКPНAФТА» вважає що зазначені вимоги замовника є дискримінаційними та такими, що необґрунтовано обмежують конкуренцію, з таких підстав:

ПІДСТАВА 1:
Вимога щодо надання протоколів випробувань дизельного палива, виданих не раніше дати оголошення закупівлі (п. 2.14)
Обмежує конкуренцію:
• Вимога щодо обов'язкового надання протоколів випробувань, датованих не раніше дати оголошення закупівлі, необґрунтовано та штучно обмежує можливість участі постачальників, які вже мають відповідні випробування та сертифікати якості на продукцію.
• Згідно з Технічним регламентом та ДСТУ 7688:2015, паливо поділяється за сезонністю. Період публікації закупівлі припадає на перехід від зимового дизельного пального до літнього, що, в свою чергою, обмежує учасників, які ще не встигли придбати літнє дизельне пальне або у яких вже не залишилося зимового дизельного пального. Та за потреби, Учасники можуть законтрактувати пальне та виконати умови Замовника.
• Паливо, що відповідає чинним нормативним вимогам (ДСТУ 7688:2015 та Технічному регламенту), може бути вироблене вітчизняним виробником, якість якого підтверджується власною акредитованою лабораторією виробника, про що складається паспорт якості (або протокол випробувань) та не передбачає повторного випробування учасником закупівлі, тому що не має об'єктивної необхідності.

ПІДСТАВА 2:
Вимога про надання чинного договору між учасником та незалежною акредитованою лабораторією про проведення випробувань товару (п. 2.14)
Обмежує конкуренцію:
• Документи щодо якості продукції та договірні відносини з акредитованими лабораторіями можуть бути у виробника палива, а не у постачальника. Така ситуація додатково обмежує конкуренцію та створює нерівні умови для різних учасників ринку.
• Договірні відносини між постачальниками та лабораторіями є комерційною угодою, яка не завжди має бути укладена заздалегідь або діяти постійно. Це ставить у вигідніше становище учасників, які мають довгострокові контракти з акредитованими лабораторіями.

ПІДСТАВА 3:
Вимога щодо не пов’язаності учасника та акредитованої лабораторії (п. 2.14)
Обмежує конкуренцію:
• Жоден нормативно-правовий акт України не містить прямої заборони на співпрацю підприємства з лабораторією, якщо така співпраця відповідає всім критеріям незалежного оцінювання якості.
• Якщо лабораторія має відповідну акредитацію та дотримується вимог чинного законодавства, обмеження щодо зв’язків між учасником та лабораторією є штучним та безпідставним.
• Атестат про акредитацію НААУ випробувальної лабораторії засвідчує її незалежність від будь-якого впливу другої сторони.

ПІДСТАВА 4:
Вимоги щодо документального підтвердження відправки взірців палива та підтвердження отримання лабораторією (п. 2.15, п. 2.16)
Обмежує конкуренцію:
• Вимога про надання супровідного листа щодо направлення зразків дизельного палива до лабораторії та підтвердження отримання створює зайві бюрократичні перепони. Супровідний лист не є обов’язковим документом у взаємовідносинах між замовником та випробувальною лабораторією. Можливі інші види взаємодії. Взаємодія між випробувальною лабораторією та замовником регламентується стандартом ДСТУ EN ISO/IEC 17025. Іншу документацію лабораторія вести не зобов’язана.
• Документи щодо якості продукції та договірні відносини з акредитованими лабораторіями можуть бути у вітчизняного виробника палива, а не у постачальника. Оскільки саме вітчизняний виробник зобов’язаний провести випробування у лабораторії. За результатами випробувань виробник надає постачальнику документ про якість.
• Наявність відповідного паспорту якості та висновку випробувань вже повинна бути достатньою для підтвердження якості товару.
• Акредитована випробувальна лабораторія не зобов’язана ніяким нормативним та/або нормативно-правовим актом звітувати перед організаціями, задіяними в тендерних процедурах та додатково надавати не передбачені стандартом ДСТУ EN ISO/IEC 17025 документи про підтвердження надання протоколів випробувань. Звітом про проведення випробувань є безпосередньо сам протокол випробувань.

Висновок:
ПАТ «УКPНAФТА» вважає зазначені вимоги тендерної документації дискримінаційними та такими, що необґрунтовано обмежують конкуренцію. Вони:
• Не дають додаткових переваг у підтвердженні якості запропонованої продукції.
• Звужують коло потенційних учасників.
• Створюють непередбачені чинним законодавством штучні бар'єри та навантаження на випробувальні лабораторії та заявників випробувань.
• Суперечать принципам рівного доступу до публічних закупівель.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації