-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поліетиленові мішки та пакети для сміття
Завершена
517 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 585.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 585.00 UAH
Період уточнення:
03.03.2025 15:27 - 09.03.2025 00:00
Відповідь надана
Невідповідність вимог ТД Наказу МОЗ № 325
Номер:
a7c046e821a843e190460f3e23189be9
Дата опублікування:
06.03.2025 13:10
Опис:
Шановний Замовнику!
В Додатку 3 до ТД щодо предмету закупівлі "Пакети для медичних відходів категорії В" містяться наступні вимоги:
1. Призначення: для збору медичних відходів категорії В, як первинне або вторинне пакування
2. Маркування міжнародним попередженням із логотипом про біологічну небезпеку та написом «Особливо небезпечно»
3. Колір - червоний.
4. Маркування має відповідати вимогам наказу МОЗ України від 08.06.2015 № 325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами» та бути українською мовою безпосередньо на товарі. На підтвердження учасник надає чітке фото продукції з можливістю розбірливого читання маркування.
Зазанчаємо, що вказані в переліку одночасно ці вимоги суперечать одна одній та наказу МОЗ України від 08.06.2015 № 325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами», відповідно до Додатку 1 якого для медичних відходів категорії B, які не пройшли оброблення/знешкодження передбачене маркування ємностей (первинного паковання) як "Напис для маркування: "Особливо небезпечно" АБО ємність червоного кольору", для маркування ємностей (вторинного паковання) як маркування міжнародним попередженням із логотипом про біологічну небезпеку, назва закладу, назва суб'єкта господарювання, що отримав Ліцензію і якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг.
Тобто, для відповідності маркування вимогам Наказу МОЗ № 325 пакет, що використовується як первинне пакування має АБО бути червоного кольору, АБО мати напис "Особливо небезпечено". Враховуючі це, нанесення напису "Особливо небезпечно" на пакет червоного кольору, який використовується як первинне або вторинне паковання, суперечить чітким вимогам зазначеного Наказу, який визначає колір та напис як два різні варіанти маркування, які не застосовуються одночасно, через що виконати вказані Замовником вимоги одночасно неможливо, оскільки за умови їх виконання маркування пакетів не буде відповідати вимогам наказу МОЗ України від 08.06.2015 № 325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами».
Просимо внести відповідні зміни та привести вимоги тендерної документації у відповідність до чинного законодавства.
Відповідь:
Розглянувши ваше запитання, повідомляю, що в зміст тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді:
07.03.2025 12:59
Відповідь надана
Надання висновків Державної СЕС
Номер:
6e595d8289da41119fb27b977cf03ed3
Дата опублікування:
06.03.2025 09:31
Опис:
Шановний Замовнику!
Серед вимог додатку 3 до Тенедерної документації міститься вимога "3.2 Учасник повинен надати Висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи про те, що пакети та ТУ, згідно яких відбувається виробництво пакетів, відповідають санітарним нормам чинного законодавства України.".
Зазанчаємо, що відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
Відповідно до ПРИКІНЦЕВИХ ТА ПЕРЕХІДНИХ ПОЛОЖЕНЬ Закону України №2573-IX від 06.09.2022 "Про систему громадського здоров’я": 1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через 12 місяців з дня набрання ним чинності. 2. Визнати такими, що втратили чинність з дня введення в дію цього Закону, зокрема, Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 27, ст. 218 із наступними змінами).
Тобто, з 1 жовтня 2023 набрав чинності Закон України «Про систему громадського здоров’я» № 2573-ІХ від 06.09.2022, відповідно до прикінцевих положень якого Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» № 4004-XII від 24.02.1994 втратив чинність.
Частина 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) передбачає, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
За таких умов, вимога Документації щодо надання у складі Пропозиції висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої Пропозиції.
Також ця вимога є дискримінаційною по відношенню до потенційних учасників, які розробили та зареєстрували належним чином ТУ У та почали виробництво продукції, що відповідає якісним та технічним вимогам Замовника, після 01.10.2023 р., отримали щодо продукції та ТУ У підтвердження відповідності санітарним та епідеміологічним вимогам у вигляді іншого чинного документа, але не в змозі фізично отримати висновок Державної СЕС, згідно з чинним законодавством.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Просимо прибрати вказану вимогу з тенедерної документації.
Відповідь:
Розглянувши ваше запитання, повідомляю, що в зміст тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді:
07.03.2025 12:59
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога ТД
Номер:
e1866002ea6749f9b303c326e1fa966c
Дата опублікування:
04.03.2025 19:20
Опис:
Звертаємо увагу Замовника, що в Додатку 3 до тендерної документації "Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" містяться вимоги відповідності товару вимогам ТУУ 25.2-23058539-02-2002.
Зазначаємо, що технічні умови України (ТУ У) — нормативний документ, що встановлює внутрішні технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги. ТУ встановлюють вимоги до продукції, призначеної до самостійного постачання (виконання, надавання) та регулюють відносини між виробником (постачальником) та споживачем (користувачем).
ТУ є технічним документом, який розробляється за рішенням розробника (виробника) або за вимогою замовника (споживача) продукції.
Структура позначення технічних умов згідно СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016[4]:
ТУ У ХХ.Х–ХХХХХХХХ–ХХХ:ХХХХ
де ТУ - індекс документа - «ТУ»;
У - скорочена назва держави «У» - через пробіл після позначення індексу документа;
ХХ.Х - код продукції за ДК 016 (три перші знаки) - через пробіл після позначення скороченої назви держави;
ХХХХХХХХ - код підприємства (організації) або фізичної особи-підприємця - власника технічних умов згідно з «Єдиним державним реєстром підприємств і організацій України» (ЄДРПОУ) (вісім знаків або десять знаків відповідно) - через дефіс після позначення коду продукції;
ХХХ - порядковий номер, що його надає власник технічних умов (три знаки) - через дефіс після позначення коду підприємства (організації) - власника технічних умов;
ХХХХ - рік прийняття (чотири знаки) – через двокрапку після порядкового номеру.
Тобто, значення 23058539 у вказаних Замовником ТУ відповідає унікальному коду ЄДРПОУ конкретного виробника, які є власником цих технічних умов.
Відповідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Відповідно до вимог законодавства, а саме ч. 3 та ч. 4 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі", у разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
В Додатку 3 до документації зазначається, що «У разі, якщо у Медико-Технічних вимогах йде посилання на конкретну марку чи фірму, па-тент, конструкцію або тип товару, то слід вважати,вираз «або еквівалент», але обґрунтування посилання на ТУ У, відповідно до вимог законодавства, з боку Замовника відсутнє, тому незрозуміло, чи трактує замовник посилання на ТУ У в своїй документації саме як посилання на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва або, вказавши ТУ У, намагається уникнути виконання вимог законодавства щодо можливості пропозиції еквівалентних товарів.
Також зазначаємо, що Технічні умови - це внутрішній нормативний документ підприємства, який визначається як об'єкт права інтелектуальної власності. Жодним чинним нормативним документом не передбачено обов'язку власника технічних умов надання їх для ознайомлення третім особам, наприклад, потенційним учасникам закупівілі. У складі самої тендерної документації до закупівлі текст вказаних технічних умов також відсутній, що не дає змогу потенційним учасникам ознайомитись з ними та визначити еквівалентність запропонованої продукції вимогам вказаних технічних умов.
Таким чином, вказана вимога є дискримінаційною за своєю суттю, такою, що надає перевагу окремому суб'єкту господарювання - власнику зазначених ТУ У.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Просимо прибрати дискримінаційну вимогу зі складу тендерної документації
Відповідь:
Розглянувши ваше запитання, повідомляю, у відповідності до ч. 3 та ч. 4 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" на які ви посилаєтесь, наші посилання на ТУ були зроблені з метою вичерпного опису характеристик предмету закупівлі. Крім того до кожного посилання додається вираз «або еквівалент», тобто кожен учасник має змогу запропонувати товар з еквівалентними характеристиками.
Дата відповіді:
07.03.2025 13:05