• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поліетиленові мішки та пакети для сміття

Завершена

517 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 585.00 UAH
Період оскарження: 03.03.2025 15:27 - 09.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: d9a8d319e3b24377b57e76ac7af10511
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-03-009256-a.b3
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 29.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.04.2025 15:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.05.2025 17:56
Дата виконання рішення Замовником: 13.05.2025 09:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення №7313-р/пк-пз від 07.05.2025 комісії Антимонопольного комітету України Замовник скасовує рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Бойкової Одарки Петрівни.
Автор: ФОП "Бойкова Одарка Петрівна", Одарка Бойкова +380939333908 bojkova.tndrs@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ce5279f84b9c4e29a320658fab9de41a
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішенням про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП «Бойкова Одарка Петрівна» (Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи № 7Д від 15.04.2025)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: КП «Міська лікарня №9» Запорізької міської ради (далі — Замовник) 03.03.2025 відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), було оголошено відкриті торги у порядку, визначеному Особливостями № UA-2025-03-03-009256-a на закупівлю за предметом Поліетиленові мішки та пакети для сміття за ДК 021:2015:19640000-4: Поліетиленові мішки та пакети для сміття (далі – Закупівля).

Розкриття тендерних пропозицій відбулось 14.03.2025. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у Закупівлі взяли шість учасників, а саме:
1) ФОП «ТКАЧЕНКО КИРИЛО ЕДУАРДОВИЧ» із остаточною ціновою пропозицією 443 439,32 грн;
2) ФОП «Бойкова Одарка Петрівна» із остаточною ціновою пропозицією 487 439,32 грн (далі - Скаржник);
3) ФОП Мухо А.О. із остаточною ціновою пропозицією 502 008,46 грн.

Згідно протокольного рішення уповноваженої особи № 7В від 24.03.2025 тендерну пропозицію Скаржника відхилено згідно абзацу 4 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

Скаржником було оскаржено протокольне рішення уповноваженої особи № 7В від 24.03.2025 до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія)

Рішенням Комісії від 09.04.2025 № № 5637-р/пк-пз розглянуто скаргу фізичної особи-підприємця Бойкової Одарки Петрівни (код ЄДРПОУ: 3242312143) від 29 березня 2025 № UA-2025-03-03-009256-a.c2 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі.

Комісія зобов'язала комунальне підприємство «Міська лікарня №9» Запорізької міської ради (код ЄДРПОУ: 05498694) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Бойкової Одарки Петрівни (код ЄДРПОУ: 3242312143) та рішення про визначення фізичної особи-підприємця Мухо Андрія Олеговича (код ЄДРПОУ: 2851910371) переможцем процедури закупівлі — «Поліетиленові мішки та пакети для сміття», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-03-009256-a.

Згідно інформації, яка була опублікована у електронній системі закупівель, відповідно до рішення № 5637-р/пк-пз від 09.04.2025 Замовник скасував рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Бойкової Одарки Петрівни та рішення про визначення фізичної особи-підприємця Муха Андрія Олеговича переможцем процедури закупівлі.

Проте, згідно протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи № 7Д від 15.04.2025 тендерну пропозицію Скаржника відхилено згідно абзацу 2 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а саме: учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Пунктом 1.5 Додатку 3 до тендерної документації встановлено вимогу: «1.5 Спроможність учасника поставити запропонований товар повинна підтверджуватись оригіналом гарантійного листа від виробника (якщо учасник не є виробником товару), або офіційного представника на території України, що підтверджує можливість постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією учасника (надати оригінал такого гарантійного листа).»

Тобто замовник вимагав надання у складі тендерної пропозиції учасника гарантійного листа від виробника.

На виконання наведеної вище вимоги тендерної документації Скаржником надано у складі тендерної пропозиції Гарантійний лист № 127 від 11.03.2025 від ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Укрпластекологія», яке є виробником запропонованого Скаржником товару.

Тобто Скаржником виконано вимогу тендерної документації.

Проте, у протокольному рішенні (протоколу) уповноваженої особи № 7Д від 15.04.2025 зазначено наступне: «Згідно з умовами тендерної документації, а саме п. п. 3.1., п. З « Пакети санітарні », Додатку 3 «Інформація про технічні , якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» встановлена наступна вимога: «Спроможність учасника поставити запропонований товар повинна підтверджуватись оригіналом гарантійного листа від виробника (якщо учасник не є виробником товару ), або офіційного представника на території України, що підтверджує можливість постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією учасника (надати оригінал такого гарантійного листа)».

Учасником закупівлі у своїй тендерній пропозиції надано гарантійний лист Товариства з обмеженою відповідальністю « Укрпластекологія » (надалі - Виробник) від 11.03.2025 р. Nº 127 щодо можливості постачання Товару.

Але, уважно обстеживши офіційний сайт ТОВ «Укрпластекологія» (https://upe.com.ua/ua/product_list/page_2) Замовник не знайшов у переліку пропонуємої продукції «Санітарних пакетів 2300мм*1200мм»

У відповідності до пункту 42 Особливостей: «42. Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції». 17.03.2025 Замовник звернувся до ТОВ «Укрпластекологія» електронним листом (на офіційну адресу ukrplastekologijallc@gmail.com), а також замовним листом (від 17.03.2025) з питанням про спростування або підтвердженням факту виробництва «Санітарних пакетів 2300мм *1200мм », що в тому числі є предметом закупівлі. Виробник не підтвердив виробництва Санітарних пакетів.

Враховуючи вказане вище відповідно до абзацу 2 підпункту 1 пункту 44 Особливостей «Учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель.

Щодо перевірки інформації на сайті.
Тендерна документація не містить окремих вимог щодо необхідності підтвердження будь-якої інформації, в тому числі технічних характеристик, інформацією з сайтів виробника. Відповідно замовник не мав права враховувати наявність або відсутність інформації щодо запропонованого товару на сайті виробника.

Таке твердження підтверджується рішення Органу оскарження № № 2452-р/пк-пз від 01.03.2023, оголошення № UA-2023-01-26-008346-a.

Жодний законодавчий акт не зобов’язує виробника оприлюднювати на своєму сайті всю номенклатуру виробленої продукції.

Щодо звернення до виробника запропонованої продукції.
Пунктом 42 Особливостей визначено, що замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.

У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.

Отже, замовник має право відхилити тендерну пропозицію учасника виключно у разі отримання інформації щодо факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів.

Скаржником було направлено запит № 28/03-2 від 28.03.2025 р. щодо отримання листа, який замовник (КП «Міська лікарня №9» Запорізької міської ради) направив виробнику для спростування або підтвердженням факту виробництва «Санітарних пакетів 2300мм *1200мм ».

У відповідь на зазначений вище запит виробник (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Укрпластекологія») направив запит замовника (який додається), в якому зазначено наступне:

«Товариством з обмеженою відповідальністю «Укрпластекологія» (надалі Виробник ), з метою участі в процедурі публічної закупівлі (Ідентифікатор лоту : UA-2025-03- 03-009256-a), надано учаснику закупівлі ФОП Ткаченко Кирило Едуардович (ІПН 2898607512) гарантійний лист від 11.03.2025 р. Nº 119 (Додаток Nº1) щодо можливості постачання Товару, закупівлі якого здійснюється Замовником із застосуванням вищевказаної процедури публічної закупівлі.

Раніше Замовником опублікована процедура закупівлі щодо придбання контейнерів для зберігання за 021:2015: 44613400-4 Контейнери для зберігання (UA-2025-02-07-006266-a), в якому учасник закупівлі ФОП Бойкова Одарка Петрівна надала гарантійний лист ( Вих . Nº93 від 11.02.2025) від ТОВ «Укрпластекологія», відповідно до якого гарантувала постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника. Однак на офіційному сайті Виробника відсутній товар що був предметом закупівлі. ФОП Бойкова О. П . не було підтверджено жодного виконання аналогічного Договору, що стало підставою для дискваліфікації у участі в публічних закупівлях. Це свідчить про те що Ви надали гарантійний лист на продукцію яку не виробляєте.

Тому, у Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня Nº 9» Запорізької міської ради (надалі - Замовник ) зʼявились не безпідставні сумніви щодо факту виробництва та/або якості виробництва Виробником «Санітарних пакетів».

На підставі вище вказаного, та у відповідності до пункту 42 постанови Кабміну від 12.10.2022 Nº 1178 (із змінами й доповненнями): «42. Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником /переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.». Замовник звертається до Вас з спростуванням або підтвердженням факту виробництва «Санітарних пакетів 2300мм* 1200мм», що в тому числі є предметом закупівлі.
Слід зазначити, що для лікарні придбання санітарних пакетів, в яких будуть транспортуватись трупи, має важливе значення: якість та відповідність технічним характеристикам, які вичерпно прописані у тендерній документації.»

Замовник звертається до Вас як до Виробника товару що є предметом закупівлі, надати на адресу лікарні : м. Запоріжжя, вул. Щаслива/Дудикіна 1/6 зразок «Санітарних пакетів 2300мм*1200мм» з усіма підтверджуючими документами про якість товару у найкоротший термін (до 21.03.2025), разом з копіями виконаних договорів з постачання саме таких пакетів Вашого виробництва.

У випадку не надання товару та документів які підтверджує вище зазначену інформацію Замовником буде розглянуто питання щодо дискваліфікації учасника торгів ФОП Ткаченко К. Е.».

Тобто замовник листом б/н та без дати звертається до виробника не щодо підтвердження інформації, зокрема Гарантійного листа № 127 від 11.03.2025, яка надана Скаржником у складі тендерної пропозиції, а щодо надання зразків з усіма підтверджуючими документами про якість та ще й копій виконаних договорів з постачання виробником «Санітарних пакетів 2300мм*1200мм», що не відповідає вимогам законодавства з публічних закупівель, а саме: замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції (абзац 1 пункту 42 Особливостей).

Щодо посилань на інші закупівлі
У протокольному рішенні (протоколі) уповноваженої особи № 7Д від 15.04.2025 зазначено що замовник здійснював аналіз інших закупівель в яких приймав участь виробник.

Законодавство не передбачає підстав для відхилення тендерної пропозиції пов'язаної з дослідженням інших закупівель, в яких приймав участь виробник.

Замовником не наведено жодного факту порушення Скаржником своїх зобов’язань за раніше укладеними договорами про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання таких договорів.

Згідно протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи № 7Д від 15.04.2025 тендерну пропозицію Скаржника відхилено згідно абзацу 2 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а саме: учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.

Дослідження інших закупівель, щодо іншого предмету та з іншим складом учасників ніяким чином не може підтверджувати факту надання недостовірної інформації у даній закупівлі № UA-2025-03-03-009256-a

Проект договору про закупівлю товарів (додаток 8 до Тендерної документації) містить розділ ІХ, який передбачає заходи забезпечення виконання зобов’язання у випадках порушення вимог договору щодо якості товарів та строків постачання. Таким чином, твердження Замовника про надання недостовірної інформації стосовно можливості виробництва, а отже і постачання товару позбавлене сенсу, оскільки порушення умов договору завдасть збитків Скаржнику та не принесе ніякої вигоди.

Щодо повторного відхилення
Скаржник зазначає, що частина обставин наведених у скарзі вже досліджувались Комісією, оскільки підстави для винесення Замовником протокольного рішення уповноваженої особи № 7В від 24.03.2025 були за своєю суттю аналогічними підставам для винесення оскаржуваного рішення (направлення листа виробнику, дослідження сайту)

У рішенні від 09.04.2025 № № 5637-р/пк-пз Комісією встановлено наступне: «Щодо Пропозиції Скаржника.
У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
Відповідно до пункту 6 розділу 3 Документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Додаток 3 Документації містить інформацію про технічні, якісні та кількісні
характеристики предмета закупівлі.
3. Пакети санітарні.
1. Санітарний пакет 2300мм * 1200мм.
- Габаритні розміри: - довжина санітарного пакета 2300 мм; - ширина санітарного
пакета 1200 мм; -глибина фальця санітарного пакета 250 мм; Товщина плівки: 230 мкр.
3.1 Спроможність учасника поставити запропонований товар повинна
підтверджуватись оригіналом гарантійного листа від виробника (якщо учасник не є виробником товару), або офіційного представника на території України, що підтверджує можливість постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією учасника (надати оригінал такого гарантійного листа).
У складі Пропозиції Скаржника містяться, зокрема:
- гарантійний лист від 11.03.2025 № 127, в якому зазначено, зокрема (Гарнтійний
Лист Виробника санітарні пакети.pdf):
"ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Укрпластекологія", місто Дніпро, є виробничим підприємством, що виготовляє широкий спектр продукції з пластику, поліетилену, поліпропілену, картону та ін., зокрема, санітарних пакетів. Наше виробництво устатковане сучасним обладнанням, що дає нам змогу домагатись найкращих технічних властивостей для продукції. Нашим Офіційним представником та Дистриб’ютором є Фізична особа-підприємець Бойкова Одарка Петрівна, якому надано даний Лист для участі у закупівлі UA-2025-03-03-009256- a. Ми гарантуємо постачання для Учасника запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією Учасника.
Назва: Санітарний пакет 2300мм * 1200мм.
Всі документи на підтвердження якості продукції вважати вірними. ТОВ "Укрпластекологія" гарантує надання їх копій на кожну партію Товару. Лист діє на весь період виконання зобов’язань.
Підпис Директор ТОВ "УПЕ" Ланцов С.В. та печатка ТОВ "Укрпластекологія". Слід зазначити, що Замовником не надано документального підтвердження щодо невідповідності Пропозиції Скаржника вимогам Документації »

Жодних документальних підтверджень, які б підтвердили невідповідність Пропозиції Скаржника вимогам Документації та/або надання недостовірних відомостей, Замовником не надано.

Пункт 42 Особливостей, надає можливість замовнику відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі у випадку отримання достовірної інформації про факт зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів.

Замовник не має права відхиляти тендерну пропозицію учасника ґрунтуючись на своїх припущеннях та аналогіях.

Враховуючи викладене вище замовником було безпідставно відхилено тендерну пропозицію Скаржника, так як недотримано вимоги абзацу 2 пункту 42 Особливостей, а саме: у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: 0a8076dcf463464d94268202169fa3c1
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-03-009256-a.c2
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Дата розгляду скарги: 09.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.04.2025 18:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.04.2025 10:44
Дата виконання рішення Замовником: 14.04.2025 14:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення № 5637-р/пк-пз від 09.04.2025 Замовник скасовує рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Бойкової Одарки Петрівни та рішення про визначення фізичної особи-підприємця Муха Андрія Олеговича переможцем процедури закупівлі.
Автор: ФОП "Бойкова Одарка Петрівна", Одарка Бойкова +380939333908 bojkova.tndrs@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b32cf8aaf150439b9ce7103321ee66a8
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішенням про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП «Бойкова Одарка Петрівна» (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 7Б від 24.03.2025)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Пунктом 1.5 Додатку 3 до тендерної документації встановлено вимогу: «1.5 Спроможність учасника поставити запропонований товар повинна підтверджуватись оригіналом гарантійного листа від виробника (якщо учасник не є виробником товару), або офіційного представника на території України, що підтверджує можливість постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією учасника (надати оригінал такого гарантійного листа).»

Тобто замовник вимагав надання у складі тендерної пропозиції учасника гарантійного листа від виробника.

На виконання наведеної вище вимоги тендерної документації Скаржником надано у складі тендерної пропозиції Гарантійний лист № 127 від 11.03.2025 від ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Укрпластекологія», яке є виробником запропонованого Скаржником товару.

Тобто Скаржником виконано вимогу тендерної документації.

Проте, у протоколі уповноваженої особи № 7Б від 24.03.2025 зазначено наступне:
«Згідно з умовами тендерної документації, а саме п. п. 3.1., п. З « Пакети санітарні », Додатку 3 «Інформація про технічні , якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» встановлена наступна вимога: «Спроможність учасника поставити запропонований товар повинна підтверджуватись оригіналом гарантійного листа від виробника (якщо учасник не є виробником товару ), або офіційного представника на території України, що підтверджує можливість постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією учасника (надати оригінал такого гарантійного листа)».

Учасником закупівлі у своїй тендерній пропозиції надано гарантійний лист Товариства з обмеженою відповідальністю « Укрпластекологія » (надалі - Виробник ) від 11.03.2025 р. Nº 127 щодо можливості постачання Товару.

Проведеними заходами а саме, розгдяду попереднього участника закупівлі ТОП Ткаченко Кирила Едуардовича, встановлено, офіційному сайті Виробника ТОВ «Укрпластекологія» (https://upe.com.ua/ua/product_list/page_2) відсутній товар що є предметом закупівлі, який наведений в гарантійному листі. У відповідності до пункту 42 Особливостей: «42. Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції .». 17.03.2025 Замовник звернувся до ТОВ «Укрпластекологія» електронним листом (на офіційну адресу ukrplastekologijallc@gmail.com), а також замовним листом (від 17.03.2025) з питанням про спростування або підтвердженням факту виробництва «Санітарних пакетів 2300мм *1200мм », що в тому числі є предметом закупівлі. Виробник не підтвердив виробництва Санітарних пакетів.

Таким чином, під час дослідження питання про походження Санітарних пакетів, які є предметом закупівлі, не встановлено факту виробництва ТОВ «Укрпластекологія», що є невідʼємною вимогою тендерної документації.

Виходячи зі змісту вищевказаного гарантійний лист від 11.03.2025 Вих. Nº 127 наданий учасником закупівлі ФОП Бойковою Одаркою Петрівною не відповідає дійсності. Тобто ФОП Бойкова Одарка Петрівна не виконала вимогу п . п . 3.1., п . З « Пакети санітарні », Додатку 3 « Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Тенднрної документація, а саме: «Спроможність учасника поставити запропонований товар повинна підтверджуватись оригіналом гарантійного листа від виробника (якщо учасник не є виробником товару), або офіційного представника на території України, що підтверджує можливість постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією учасника (надати оригінал такого гарантійного листа ».

Тендерна пропозиція Учасника не відповідає встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону вимогам.

Відповідно до абзацу 4 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.»

Щодо перевірки інформації на сайті. Тендерна документація не містить окремих вимог щодо необхідності підтвердження будь-якої інформації, в тому числі технічних характеристик, інформацією з сайтів виробника. Відповідно замовник не мав права враховувати наявність або відсутність інформації щодо запропонованого товару на сайті виробника.

Таке твердження підтверджується рішення Органу оскарження № № 2452-р/пк-пз від 01.03.2023, оголошення № UA-2023-01-26-008346-a.

Щодо звернення до виробника запропонованої продукції. Пунктом 42 Особливостей визначено, що замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.

У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.

Отже, замовник має право відхилити тендерну пропозицію учасника виключно у разі отримання інформації щодо факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів.

Скаржником було направлено запит № 28/03-2 від 28.03.2025 щодо отримання листа, який замовник (КП "Міська лікарня №9" Запорізької міської ради) направив виробнику для спростування або підтвердженням факту виробництва «Санітарних пакетів 2300мм *1200мм ».

У відповідь на зазначений вище запит виробник (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Укрпластекологія») направив запит замовника (який додається), в якому зазначено наступне:

«Товариством з обмеженою відповідальністю «Укрпластекологія» (надалі Виробник ), з метою участі в процедурі публічної закупівлі (Ідентифікатор лоту : UA-2025-03- 03-009256-a), надано учаснику закупівлі ФОП Ткаченко Кирило Едуардович (ІПН 2898607512) гарантійний лист від 11.03.2025 р. Nº 119 (Додаток Nº1) щодо можливості постачання Товару, закупівлі якого здійснюється Замовником із застосуванням вищевказаної процедури публічної закупівлі.

Раніше Замовником опублікована процедура закупівлі щодо придбання контейнерів для зберігання за 021:2015: 44613400-4 Контейнери для зберігання (UA-2025-02-07-006266-a), в якому учасник закупівлі ФОП Бойкова Одарка Петрівна надала гарантійний лист ( Вих . Nº93 від 11.02.2025) від ТОВ «Укрпластекологія», відповідно до якого гарантувала постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією Учасника. Однак на офіційному сайті Виробника відсутній товар що був предметом закупівлі. ФОП Бойкова О. П . не було підтверджено жодного виконання аналогічного Договору, що стало підставою для дискваліфікації у участі в публічних закупівлях. Це свідчить про те що Ви надали гарантійний лист на продукцію яку не виробляєте.

Тому, у Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня Nº 9» Запорізької міської ради (надалі - Замовник ) зʼявились не безпідставні сумніви щодо факту виробництва та/або якості виробництва Виробником «Санітарних пакетів».

На підставі вище вказаного, та у відповідності до пункту 42 постанови Кабміну від 12.10.2022 Nº 1178 (із змінами й доповненнями): «42. Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником /переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.». Замовник звертається до Вас з спростуванням або підтвердженням факту виробництва «Санітарних пакетів 2300мм* 1200мм», що в тому числі є предметом закупівлі.
Слід зазначити, що для лікарні придбання санітарних пакетів, в яких будуть транспортуватись трупи, має важливе значення: якість та відповідність технічним характеристикам, які вичерпно прописані у тендерній документації.»

Замовник звертається до Вас як до Виробника товару що є предметом закупівлі, надати на адресу лікарні : м. Запоріжжя, вул. Щаслива/Дудикіна 1/6 зразок «Санітарних пакетів 2300мм*1200мм» з усіма підтверджуючими документами про якість товару у найкоротший термін (до 21.03.2025), разом з копіями виконаних договорів з постачання саме таких пакетів Вашого виробництва.

У випадку не надання товару та документів які підтверджує вище зазначену інформацію Замовником буде розглянуто питання щодо дискваліфікації учасника торгів ФОП Ткаченко К. Е.».

Тобто замовник листом б/н та без дати звертається до виробника не щодо підтвердження інформації, зокрема Гарантійного листа № 127 від 11.03.2025, яка надана Скаржником у складі тендерної пропозиції, а щодо надання зразків з усіма підтверджуючими документами про якість та ще й копій виконаних договорів з постачання виробником «Санітарних пакетів 2300мм*1200мм», що не відповідає вимогам законодавства з публічних закупівель, а саме: замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції (абзац 1 пункту 42 Особливостей).

Окрім зазначеного, листом №11 від 28.03.2025 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Укрпластекологія» повідомили про те, що відповідь на даний лист не була направлена замовнику, оскільки в паперовому вигляді було отримано тільки 21.03.2025 (документи на підтвердження надаються), а направлений лист на електронну пошту було розглянуто тільки 28.03.2025 року.

Враховуючи викладене вище замовником було безпідставно відхилено тендерну пропозицію Скаржника, так як недотримано вимоги абзацу 2 пункту 42 Особливостей, а саме: у разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.

Також варто відзначити, що підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника є абзац 4 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, що також не відповідає вимогам закупівельного законодавства.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга щодо тендерної документації, а саме встановлення дискримінаційних вимог замовником

Номер: 10a681497a894fd8a3e24a7127e203a5
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-03-009256-a.a1
Назва: Скарга щодо тендерної документації, а саме встановлення дискримінаційних вимог замовником
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.03.2025 17:52
Автор: ТОВ "УКРПЛАСТЕКОЛОГІЯ", Тонконог Анатолій +380686556385 tonkonog.anatoliy@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: cd87bb9053f249f1936eb98b0a63d543
Заголовок пункту скарги: Скаржник вважає дискримінаційними та такими, що порушують чинне законодавство України вимоги пункту 2. Пакети для побутових відходів Додатку 3 до Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпункту 2.1 пункту 2. Пакети для побутових відходів Додатку 3 до Тендерної документації товар, запропонований Учасником, повинен бути введений в обіг відповідно до законодавства. Учасник надає, зокрема, ТУ.
Таблиця пункту 2. Пакети для побутових відходів Додатку 3 до Тендерної документації в колонці “Технічні характеристики до предмета закупівлі” визначає ТУУ 25.2-23058539-02-2002.
Відповідно до підпункту 2.2. пункту 2. Пакети для побутових відходів Додатку 3 до Тендерної документації запропонований товар повинен відповідати заявленим технічним вимогам. Для підтвердження учасник надає заповнену таблицю щодо відповідності технічним вимогам. У разі подання еквіваленту, учасником надається порівняльна таблиця.

Проте, в Додатку 3 до Тендерної документації містить примітка: “У разі, якщо у Медико-Технічних вимогах йде посилання на конкретну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип товару, то слід вважати,вираз «або еквівалент».”, яка не передбачає можливості надання Скаржником еквіваленту до ТУ, що суперечить нормам частини 3 статті 23 Закону та є дискримінаційною відносно Скаржника.

Таким чином участь у Закупівлі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які запропонують товар, виготовлений саме згідно з ТУУ 25.2-23058539-02-2002, в також мають зазначенне ТУ У що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.

Відповідно до абзацу другого частини третьої статті 23 Закону у разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними 8 системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".

Відповідно до частини четвертої статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".

СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016 Технічні умови України. Настанови щодо типової побудови, викладення, оформлення, позначення, прийняття та надання чинності (далі - СОУ) визначає методичні рекомендації щодо розроблення, побудови, викладення, оформлення, позначення технічних умов на продукцію, процеси, послуги , а також щодо надання їм чинності, перевірки, перегляду, внесення змін та скасування.

Пунктом 4.1 розділу 4 СОУ наведено поняття технічні умови — нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги.

Відповідно до пункту 4.11 розділу 4 СОУ право власності на технічні умови належать підприємствам (установам, організаціям), які їх прийняли. Власник технічних умов має право володіти, користуватись і розпоряджатись належними йому технічними умовами на свій розсуд і у своїх інтересах відповідно до Цивільного Кодексу України

Відповідно до пункту 6.3. розділу 6 визначена структура позначення технічних умов, де
ТУ - індекс документа - «ТУ»;
У - скорочена назва держави «У» - через пробіл після позначення індексу документа;
ХХ.Х - код продукції за ДК 016 (три перші знаки) - через пробіл після позначення скороченої назви держави;
ХХХХХХХХ - код підприємства (організації) або фізичної особи-підприємця - власника технічних умов згідно з «Єдиним державним реєстром підприємств і організацій України» (ЄДРПОУ) (вісім знаків або десять знаків відповідно) - через дефіс після позначення коду продукції;
ХХХ - порядковий номер, що його надає власник технічних умов (три знаки) - через дефіс після позначення коду підприємства (організації) - власника технічних умов;
ХХХХ - рік прийняття (чотири знаки) – через двокрапку після порядкового номеру.

Тобто, значення “23058539” в у ТУУ 25.2-23058539-02-2002, вказаних Замовником в Тендерній документації відповідає унікальному коду ЄДРПОУ конкретного виробника, які є власником цих технічних умов.

З урахуванням викладеного учасники мають підтвердити відповідність нормативного документу, на підставі якого виготовляється товар, що пропонується ними до поставки, нормативному документу, що зазначений Замовником в Додатку 3 до Тендерної документації. Документ ТУУ 25.2-23058539-02-2002 є технічними умовами конкретного виробника товару, що відображають особливості процесу виробництва та сировини саме цього виробника, та він відсутній у відкритому доступі. Таким чином, відсутня можливість надання еквіваленту товару, що виготовляється іншим виробником за своїм ТУ.

При цьому, Скаржник може забезпечити поставку в межах Закупівлі якісних, безпечних товарів індивідуальними замовленнями та відповідно з вимогами пункту 2 Додатку 3 до Документації згідно ТУ У 22.2-34410050-001:2016, які є еквівалентнми ТУУ 25.2-23058539-02-2002.
Позиція Скаржника підтверджується рішенням Органу оскарження № 14319-р/пк-пз від 26.08.2024.
Враховуючи викладене, вимоги встановлені замовником в тендерній документації порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник просить внести зміни до пункту 2. Пакети для побутових відходів Додатку 3 до Тендерної документації, зазначити біля кожного посилання на ТУУ 25.2-23058539-02-2002 в Тендерній документації вираз "або еквівалент" або виключити вимогу щодо відповіності товару конкретному ТУУ 25.2-23058539-02-2002, надавши можливість запропонувати кожному потеційному учасника технічна умови виробника, які будуть відповідати вимогам пункту 2. Пакети для побутових відходів Додатку 3 до Тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації