-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Черкаській області (згідно переліку доріг). ДК 021:2015: 63710000-9
Завершена
288 960 374.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 444 801.87 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 444 801.87 UAH
Період уточнення:
27.02.2025 12:17 - 09.03.2025 00:00
Відповідь надана
Відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції
Номер:
166f8e353433492a934c363bd5ca71b9
Дата опублікування:
03.03.2025 17:29
Опис:
Шановний Замовнику! Відповідно до Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178: "47. Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: 1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі; 2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення; 3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією; 4) суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України “Про захист економічної конкуренції”, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів; 5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку; 6) керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку; 7) тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника; 8) учасник процедури закупівлі визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура; 9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” (крім нерезидентів); 10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом); 11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; 12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту. Замовник самостійно за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджує в електронній системі закупівель відсутність в учасника процедури закупівлі підстав, визначених підпунктами 1 і 7 цього пункту. У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом." Тож, чи правильно ми розуміємо, що Замовнику не потребується інформація про наявність чи відсутність заборгованості перед бюджетом і якщо припустити, що у учасника наявна заборгованість перед бюджетом, то в умовах воєнного стану це не є підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника ?? В інших закупівлях інші Замовники нам відповідали на таке питання, що ми правильно розуміємо, що не потребується подавати/перевіряти інформацію про наявність чи відсутність заборгованості перед бюджетом і якщо у учасника наявна якась заборгованість перед бюджетом, то в умовах воєнного стану це не є підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника.
Відповідь:
У тендерній документації по закупівлі не встановлено вимог щодо надання Учасником інформації про наявність чи відсутність заборгованості перед бюджетом.
Дата відповіді:
06.03.2025 09:48
Відповідь надана
Щодо банківської гарантії
Номер:
6f2a3e0e68aa4562bf0cee16667b2927
Дата опублікування:
03.03.2025 12:20
Опис:
Шановний Замовник, ознайомившись з тендерною документацією нами було виявлено невідповідність, а саме у вимогах, що стосуються банківської гарантії. По-перше, в тендерній документації вказано, що банківська гарантія повинна бути надана банком-резидентом України яка має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року № 2628. У подальшій тендерній документації зазначено, що в тексті гарантії обов’язково повинно бути зазначено інформацію яка дещо відрізняється від наведеної у вищезазначеній формі, що робить неможливим надання гарантії по формі на яку посилається Замовник в тендерній документації. Враховуючи це, ми вважаємо, що така вимога створює можливості для маніпуляцій як з боку замовника так і з боку потенційних учасників.
По-друге, в тендерній документації вказано: «Тендерна пропозиція, у складі якої буде банківська гарантія, що не відповідає умовам тендерної документації, буде відхилена Замовником», що дещо суперечить постанові КМУ №1178, де взагалі відсутня така підстава для відхилення. Дана вимога, на нашу думку, дає Замовнику додатковий важель для відсіювання не бажаних учасників. В постанові вказано, що тендерна пропозиція відхиляється у разі не надання забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником і крапка.
По-третє, навіть якщо і були виявленні розбіжності в тексті гарантії (це не тягне за собою зміну технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, що мають істотне значення), чому не застосовується виправлення виявлених замовником невідповідностей протягом 24 годин, що в даному випадку було б доречно застосувати?
Отже, враховуючи вищезазначене просимо Вас внести зміни до тендерної документації та прибрати вищеописані суперечливі вимоги які можуть спотворити результати торгів.
Відповідь:
Відповідно до частини 2 Розділу 3 Тендерної документації банківська гарантія, надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (далі - Постанова НБУ) та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року № 2628. Ви вказуєте, що ТД Замовника встановлює вимоги до тексту гарантії, у якому міститься інформація, яка дещо відрізняється від наведеної у вищезазначеній формі. Разом з тим, Ви не конкретизуєте, які відмінності існують між вимогами до гарантії, установленими зазначеними правовими актами та вимогами, передбаченими ТД, що унеможливлює надання чіткої відповіді на поставлене питання. Гарантія, надана гарантом як забезпечення тендерної пропозиції відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", повинна відповідати вимогам до забезпечення тендерної пропозиції, установленим нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель. Наказом від 14 грудня 2020 року № 2628 Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі – Наказ) затверджено Форму забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Частина 4 Розділу 5 ТД містить інформацію щодо процедури усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією. Тобто, можливість усунення невідповідностей в інформації та документах тендерної пропозиції застосовується в повному обсязі в рамках чинного законодавства. З огляду на наведене, Замовник не вбачає наявності умов у закупівлі, що можуть спотворити результати торгів з огляду на сформульовані вами питання.
Дата відповіді:
06.03.2025 09:47
Відповідь надана
Щодо виробничих баз
Номер:
f1ec9ac70c0a48e1b82778bc6e3cf3cf
Дата опублікування:
02.03.2025 13:48
Опис:
Відповідно до вимог частини № 1.1.2 розділу № 1.1. додатку № 1 до тендерної документації Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність матеріально - технічної бази (виробничих баз, офісних приміщень, тощо).
В підтвердження інформації викладеної в довідці Учасник процедури закупівлі надає:
- посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії документів, які підтверджують право власності Учасника процедури закупівлі на об’єкти, перелічені Учасником процедури закупівлі в графі 2 Таблиці
або
- посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії договорів дійсних та чинних, протягом всього строку* виконання договору про закупівлю: оренди, суборенди та ін. (*договори, що посвідчують право користування: оренди, суборенди та ін. на всі вказані у довідках об’єкти, які не є власністю Учасника процедури закупівлі, мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю, на строк виконання робіт (послуг);
- акти приймання-передачі (або інший(і) документ(и), який(і) підтверджує(ють) факт передачі) Учаснику процедури закупівлі таких об’єктів до договорів (у разі, коли вимогами чинного законодавства України та/або умовами зазначених договорів передбачено їх складання
або
- лист підтвердження адресований Замовнику торгів, у довільній формі, від учасника об’єднання про надання згоди щодо використання Учасником (об’єднанням учасників) його матеріально - технічної бази (виробничих баз, офісних приміщень, тощо), під час виконання робіт за предметом закупівлі у разі перемоги у даній процедурі закупівлі
або
- посвідчена відповідно до умов тендерної документації копія договору, який укладений учасником об’єднання на користь третьої особи - Учасника (об’єднання учасників), дійсного та чинного, протягом всього строку* виконання договору про закупівлю: оренди, суборенди та ін. (*договір, що посвідчує право користування: оренди, суборенди та ін. на вказаний у довідці об’єкт (и), який не є власністю Учасника (об’єднання учасників) або учасника об’єднання, та який укладено учасником об’єднання на користь третьої особи - Учасника (об’єднання учасників), має бути укладений на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю);
- акт(и) приймання-передачі учасником об’єднання на користь третьої особи - Учасника (об’єднання учасників) (або інший(і) документ(и), який(і) підтверджує(ють) факт отримання учасником об’єднання на користь третьої особи - Учасника (об’єднання учасників)) такого об’єкта за договором (у разі, коли вимогами чинного законодавства України та/або умовами зазначеного договору передбачено його складання).
Кількість виробничих баз повинні забезпечити виконання вимог ДСТУ 9185:2022 «Настанова щодо зимового утримування автомобільних доріг».
Для забезпечення ведення господарської діяльності автор звернення має на праві користування офісні приміщення, однак не має виробничі бази на території Черкаської області.
Зазначена вимога ставить потенційних учасників, які мають значний досвід виконання аналогічних видів робіт (послуг), у невигідне становище. Зокрема, замовник вимагає вже на етапі подання тендерної пропозиції мати у власності або в оренді виробничі бази на території Черкаської області. Однак учасники, які раніше успішно надавали аналогічні послуги в інших регіонах України, не мають виробничих баз у цій області, оскільки до моменту укладення договору немає об’єктивної необхідності у таких об’єктах.
Умови тендерної документації фактично змушують потенційних учасників ще до укладення договору здійснювати значні фінансові витрати на оренду або придбання виробничих баз. Це є необґрунтованим, оскільки на момент проведення тендеру немає гарантії перемоги, що робить такі інвестиції ризикованими та економічно невиправданими.
З метою забезпечення належного виконання договору, логічно та обґрунтовано внести вимогу про наявність виробничих баз до проекту договору, що укладається із переможцем тендеру. Таким чином, переможець буде зобов’язаний забезпечити необхідні приміщення та обладнання після підтвердження факту отримання договору на закупівлю послуг. Даний підхід забезпечить баланс між вимогами замовника та можливістю рівноправної участі всіх потенційних учасників у тендері.
Враховуючи вищевикладене, просимо виключити вимогу про наявність виробничих баз з вимог частини № 1.1.2 розділу № 1.1. додатку № 1 до тендерної документації.
Відповідь:
Експлуатаційне утримання автомобільних доріг передбачає в т.ч. оперативне виконання комплексу робіт по забезпеченню сталого та безпечного проїзду автотранспорту автомобільними дорогами, зокрема:
- усунення загрози безпечного проїзду автотранспорту (у тому числі снігоочищення, запобігання утворенню та ліквідування зимової слизькості тощо);
- ліквідація наслідків дорожньо-транспортних пригод;
- ліквідація наслідків стихійного лиха, надзвичайних та аварійних ситуацій;
- виконання аварійних робіт відповідно до п.7.9 ДСТУ8747 у разі аварійних ситуацій.
Наявність достатньої кількості виробничих баз, пропорційно розташованих відносно мережі доріг, що підлягають утриманню, підтверджує спроможність виконавця забезпечити належне надання послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення. Відстань між виробничими базами зберігання протиожиледних матеріалів повинна відповідати вимогам ДСТУ 9185:2022.
Крім того, при розрахунку ціни тендерної пропозиції, обов’язково враховуються витрати, які нестиме учасник процедури закупівлі вподальшому, у разі визначення його переможцем. Складовою вартості послуг з утримання є: витрати на перевезення матеріалів,виходячи з власної транспортної схеми та складування їх; витрати на користування залученими матеріально-технічними та виробничими базами, тощо. Інформація про матеріально-технічну (виробничу) базу, без документального підтвердження її приналежності учаснику, не гарантує ії наявність в подальшому та належне виконання договору.
Дата відповіді:
05.03.2025 11:51
Відповідь надана
Відсутність додатків з переліками документів для учасників та переможця закупівлі
Номер:
9e8b88c4d5bc428b9cb997914f207efd
Дата опублікування:
02.03.2025 13:47
Опис:
Підпунктами 5, 9, 13-18 пункту 1, пунктами 2, 8, тощо розділу 1 тендерної документації Замовником встановлені вимоги до документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та переможцем процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Відповідно до пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Слід зазначити, що згадані вище вимоги тендерної документації наведені не в окремих додатках. Враховуючи вищевикладене, відсутність у складі тендерної пропозиції, наприклад, забезпечення (банківської гарантії) не може бути підставою для відхилення Замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі.
На підставі викладеного, просимо внести зміни до тендерної документації та оформити зазначені вимоги в окремих додатках відповідно до пункту 28 Особливостей.
Відповідь:
Розділ 1 тендерної документації не містить підпунктів 5,9,13-18 пункту 1, пунктів 2,8 зазначеного вами змісту. Тож, Замовник не має можливості надати роз’яснення з цього приводу. Водночас повідомляємо, що окремі Додатки № 6.1. та № 6.2. до тендерної документації містять переліки документів, що подаються учасниками та переможцями процедури закупівлі. Підстави відхилення тендерних пропозицій викладені в частині 4 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації.
Дата відповіді:
05.03.2025 08:57
Відповідь надана
Документальне підтвердження досвіду виконання аналогічних робіт/послуг - 2
Номер:
7e8c5c9eb0944b40a42fe5180386b6d8
Дата опублікування:
02.03.2025 13:46
Опис:
Згідно з вимогами розділу № 1.3 Додатку № 1 до тендерної документації тендерної документації, сума аналогічного (аналогічних) договору (договорів) має складати не менше 50% від очікуваної вартості предмета даної процедури закупівлі.
Автору звернення незрозуміло, чи має сума кожного окремого наданого аналогічного договору складати не менше 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі, чи допускається, що зазначені 50% можуть бути розраховані від сумарної вартості всіх наданих Учасником аналогічних договорів. Оскільки у першому випадку така вимога значно звужує коло потенційних учасників та може трактуватися як їх дискримінація.
З метою уникнення невірного трактування змісту тендерної документації, просимо внести зміни до даної вимоги, виклавши її у наступній редакції:
«При цьому, сума одного аналогічного договору або сумарно декількох аналогічних договорів має складати не менше 50% від очікуваної вартості предмета даної процедури закупівлі.».
Відповідь:
Відповідно до Частини №1.1.2 Розділу 1.3. Додатку №1 Учасник має підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) одним аналогічним договором або сумарно (декількома аналогічними договорами). При цьому, сума аналогічного (аналогічних) договору (договорів) має складати не менше 50% від очікуваної вартості предмета даної процедури закупівлі.
Враховуючи наведене, Учасник має підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) одним аналогічним договором або сумарно (декількома аналогічними договорами). При цьому, сума одного аналогічного договору або сумарно декількох аналогічних договорів має складати не менше 50% від очікуваної вартості предмета даної процедури закупівлі.
Дата відповіді:
05.03.2025 08:57
Відповідь надана
Документальне підтвердження досвіду виконання аналогічних робіт/послуг - 1
Номер:
033566b6282d46db8e5f2c2e7b66ddea
Дата опублікування:
02.03.2025 13:45
Опис:
У вимозі розділу № 1.3 Додатку № 1 до тендерної документації зазначено про необхідність надання документального підтвердження досвіду виконання робіт/надання послуг на автомобільних дорогах загального користування будь-якої категорії одним договором або сумарно декількома в обсязі не менше ніж 30% від об’ємів основних (ключових) видів робіт у натуральних величинах згідно з Технічною специфікацією. При цьому, у відповідному розділі наведено таблицю з переліком основних (ключових) видів робіт. Виходячи з даних Технічної специфікації, згадана таблиця містить 100 % від об’ємів основних (ключових) видів робіт.
Таким чином, автору звернення незрозуміло, чи повинні учасники вираховувати 30 % з даних таблиці або орієнтуватися на Технічну специфікацію.
З метою уникнення різночитань і невірного трактування змісту тендерної документації, просимо внести зміни до даної вимоги, виклавши її у наступній редакції:
«Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт/надання послуг на автомобільних дорогах загального користування будь-якої категорії одним договором або сумарно декількома в обсязі не менше 30 % від кількості, зазначеної у таблиці з Переліком основних (ключових) робіт, наведеної вище у даному розділі.»
Відповідь:
Відповідно до Частини №1.1.2 Розділу 1.3. Додатку №1 Учасник має підтвердити наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) одним аналогічним договором або сумарно (декількома аналогічними договорами) з наступних видів основних (ключових) робіт згідно з наведеною в тендерній документації формою. Перелік та обсяг основних (ключових) видів робіт визначено відповідно до технічної специфікації. Одночасно повідомляємо, що тендерною документацією чітко зазначено, що Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт/надання послуг на автомобільних дорогах загального користування будь-якої категорії одним договором або сумарно декількома в обсязі не менше ніж 30% від об’ємів основних (ключових)видів робіт в натуральних величинах згідно з Технічною специфікацією.
Враховуючи наведене, Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт/надання послуг на автомобільних дорогах загального користування будь-якої категорії одним договором або сумарно декількома в обсязі не менше 30 % від кількості, зазначеної у таблиці «Перелік основних (ключових) робіт», наведеної у Частині №1.1.2 Розділу 1.3. Додатку №1 до тендерної документації.
Дата відповіді:
05.03.2025 08:55
Відповідь надана
Документальне підтвердження використання техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо)
Номер:
70c808b7845648e6a13fa31b6d48f030
Дата опублікування:
02.03.2025 13:44
Опис:
Відповідно до частини № 1.1.1 розділу № 1.1 додатку № 1 до тендерної документації Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати довідку за формою Таблиці щодо наявності відповідно до відомості обсягів робіт технічної специфікації, техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо). Стовпчик 5 згаданої форми містить примітку в частині зазначення приналежності, зокрема:
* якщо Учасник є власником або володіє майном на праві господарського відання чи оперативного управління, зазначається "власний", в інших випадках – зазначається “право користування” транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо (договір оренди, лізингу або в інший спосіб, визначений законодавством України).
Нижче Замовник на підтвердження інформації, зазначеної Учасниками у довідці, у випадку якщо техніка не є власністю Учасника процедури закупівлі, а залучена, вимагає посвідчені копії договорів, які укладені Учасником процедури закупівлі (Учасником або Учасником (об’єднання учасників)), дійсних та чинних, протягом всього строку* виконання договору про закупівлю: оренди (лізингу), суборенди та ін. (*договори, що посвідчують право користування: оренди, суборенди та ін., крім лізингу, на всю техніку, зазначену Учасником або Учасником (об’єднання учасників) у складі тендерної пропозиції.
Зазначена вимога передбачає обов’язкове підтвердження «права користування» транспортними засобами, основними будівельними (дорожніми) машинами, механізмами, обладнанням та устаткуванням тощо на підставі договорів оренди, лізингу, суборенди тощо. Однак така вимога обмежує коло учасників лише тими, хто має транспортні засоби виключно на праві користування, і фактично унеможливлює участь суб’єктів господарювання, які залучають транспортні засоби на підставі договорів надання послуг, що за своєю правовою природою не є договорами, які підтверджують право користування майном.
На нашу думку, зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки створює штучні перешкоди для потенційних учасників, які мають намір взяти участь у даній закупівлі, залучаючи транспортні засоби на договірних засадах без набуття права користування ними.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них є обов’язковим при здійсненні закупівель. Встановлення таких обмежень суперечить зазначеному принципу та безпідставно звужує конкурентне середовище.
Враховуючи викладене, просимо внести відповідні зміни до тендерної документації, виключивши вираз «право користування» та доповнивши вимогу частини № 1.1.1 розділу № 1.1 додатку № 1 до тендерної документації виразом «договір про надання послуг», що дозволить розширити коло потенційних учасників, забезпечуючи рівні умови для всіх зацікавлених суб’єктів господарювання.
Відповідь:
На виконання вимог частини №1.1.1 розділу №1 додатку №1 до тендерної документації, Учасник повинен підтвердити кваліфікаційний критерій «Наявність в Учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». Згідно умов Замовника, якщо техніка не є власністю Учасника процедури закупівлі, а залучена, то Учасником процедури закупівлі на всю, вказану у довідці техніку (транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини, механізми, обладнання та устаткування), подаються посвідчені копії договорів, які укладені Учасником процедури закупівлі (Учасником або Учасником (об’єднання учасників)), дійсних та чинних, протягом всього строку виконання договору про закупівлю: оренди (лізингу), суборенди та інші. Замовник розуміє під «іншими договорами», в тому числі, і «договір про надання послуг».
Дата відповіді:
05.03.2025 08:52