• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Черкаській області (згідно переліку доріг). ДК 021:2015: 63710000-9

Завершена

288 960 374.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 444 801.87 UAH
Номер: 03122327a3d04f49b2dcda7b6ff747bf
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-05-26-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.05.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 26.05.2025 12:19 - 17.06.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 23.05.2025 № 151 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 9 UA-2025-02-27-005839-a 27.02.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, narizhna.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатом аналізу питання щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі встановлено порушення вимог пунктів 6.2, 6.7, 6.8 Методики, пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КАРПАТ-БУД», стану виконання рішень Комісії АМКУ, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 12 червня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення очікуваної вартості, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, стану виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Черкаській області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 27.02.2025 № 1, зміни до тендерної документації, затверджені протокольним рішенням уповноваженої особи від 06.03.2025 № 4, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «КАРПАТ-БУД» (далі – ТОВ «КАРПАТ-БУД»), вимога про усунення невідповідностей до 27.03.2025 та до 24.04.2025, рішення Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія АМКУ) від 14.04.2025 № 5881-р/пк-пз, від 12.05.2025 № 7567-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір від 25.04.2025, договір від 16.05.2025 № 15/1-02 (далі – Договір), додаткова угода від 19.05.2025 № 1 до договору, додаткова угода від 27.05.2025 № 2 до договору, додаткова угода від 05.06.2025 № 3 до договору на суму 207 830 677,00 грн., пояснення та документи Замовника надані 02.06.2025 та 10.06.2025 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався. Пунктом 3.7. розділу ІІІ Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування (зі змінами), затвердженої наказом Міністерства інфраструктури України від 07.10.2022 № 753 (далі – Методика № 753), передбачено, що визначення кошторисної вартості об`єктів дорожніх робіт та послуг, їх черг та/або пускових комплексів складається інвесторська кошторисна документація таких видів, зокрема як зведені кошторисні розрахунки вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг. На запит Держаудитслужби, щодо надання інформації та відповідних документів (технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість Замовник 02.06.2025 надав зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта дорожніх робіт та послуг від 05.11.2024 (далі – зведений кошторисний розрахунок), на підставі якого визначено очікувану вартість предмету закупівлі на загальну суму 310 651 623,24 грн. з ПДВ, де кошти на покриття ризиків усіх учасників дорожніх робіт та послуг визначено у розмірі 24 944 937,00 грн (без урахування ПДВ). Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно із вимогами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Частиною третьою статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Під час моніторингу встановлено, що відповідно пункту 3 розділу 6 тендерної документації Замовник встановив вимогу що учасником при розрахунку договірної ціни обов’язково повинно бути враховано, зокрема, кошти на покриття ризиків усіх учасників дорожніх робіт та послуг в розмірі 29 944 937,00 грн (без урахування ПДВ) у відповідності до пунктів 6.2, 6.7, 6.8 Методики № 753, що не відповідає сумі коштів на покриття ризиків усіх учасників дорожніх робіт та послуг, які визначені у зведеному кошторисному розрахунку та є більшою на 5 000 000,0 грн (без урахування ПДВ). З огляду на викладене Замовник на порушення вимог пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону включив до тендерної документації вимоги які суперечать вимогам пунктів 6.2, 6.7, 6.8 Методики № 753 та зведеному кошторисному розрахунку. Як наслідок на виконання вимог тендерної документації переможець процедури закупівлі ТОВ «КАРПАТ-БУД» у складі своєї тендерної пропозиції надав розрахунок договірної ціни на загальну суму 213 830 677,00грн., в т.ч. які включають кошти на покриття ризиків усіх учасників дорожніх робіт та послуг в розмірі 29 944 937,00 грн. (без урахування ПДВ). Під час здійснення моніторингу зазначеної закупівлі Замовник Додатковою угодою від 05.06.2025 № 3 до Договору зменшено суму Договору на 6 000 000,00 грн з ПДВ, та підпункт 3.3. розділу 3 Договору виклав у новій редакції, зокрема: «3.3. Сума коштів на покриття ризиків Виконавця в Договірній ціні, становить 24 944 937 грн. 00 коп. (двадцять чотири мільйони дев'ятсот сорок чотири тисячі дев'ятсот тридцять сім грн. 00 коп.), без ПДВ».
Період усунення порушень: 13.06.2025 14:30 - 28.06.2025 00:00
Дата публікації висновку: 13.06.2025 14:30

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 16.06.2025 року Замовником опрацьовано висновки моніторингу та прийнято рішення щодо посилення виконавчої дисципліни працівників Служби, з метою недопущення даних порушень в подальшому. Начальником Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Черкаській області (далі - Служба) проведено виробничу нараду із працівниками тендерно-договірного відділу та відділу інвестиційно-кошторисної роботи, будівництва, реконструкції та капітального ремонту. Під час виробничої наради, від працівників структурних підрозділів було отримано пояснення щодо виникнення даної ситуації. Задля уникнення подібних ситуацій у майбутньому вирішено посилити виконавчу дисципліну працівників Служби, шляхом дистанційного навчання закупівельних фахівців та фахівців інвестиційно-кошторисного відділу (яке проводитиметься найближчим часом органом центральної влади за напрямком діяльності Замовника), з метою недопущення даних порушень в подальшому. Таке навчання буде корисним та сприятиме кращому розумінню традиційних задач та більш відповідальному підходу до проведення закупівель, в тому числі, при розрахунку договірної ціни предмета закупівель.
Дата публікації звіту: 16.06.2025 15:28

Запити/Пояснення