-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з організації харчування дітей в закладах освіти Дальницької сільської ради Одеського району Одеської області
Завершена
12 547 094.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 62 735.47 UAH
мін. крок: 0.5% або 62 735.47 UAH
Період уточнення:
21.02.2025 16:43 - 27.02.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо оренди харчоблоку
Номер:
16d088be69cc40a5abc53a81a7acac81
Дата опублікування:
25.02.2025 15:26
Опис:
Доброго дня!
В Додатку 6 до Тендерної документації (п.6.3.3.) зазначено, що Виконавець зобов'язаний заключити ДОГОВІР на оренду приміщень та технологічного обладнання, відшкодування витрат за спожиті комунальні послуги та своєчасно здійснювати сплату за використані комунальні послуги. Так, предметом закупівлі є послуги їдалень, які передбачають приготування страв в приміщенні харчоблоку Замовника. На даному етапі учасникам неможливо дізнатися про вигляд та стан харчоблоків, їх забезпеченість будь-яким технологічним обладнанням, наявність відповідних комунікацій тощо, оскільки в період подання тендерних пропозиції законодавством заборонено безпосередньо контактувати учасникам та замовникам і, відповідно, оглядати ці приміщення. Закон України від 03.10.2019 № 157-IX «Про оренду державного та комунального майна в Україні» не передбачає можливості користування майном до укладання договору оренди, відповідно, дозволити переможцю даної закупівлі користуватися Вашими харчоблоками Ви теж не в праві. Оренда приміщень здійснюється шляхом проведення відкритого аукціону. Ми не знайшли жодного актуального аукціону щодо оренди харчоблоків в закладах освіти, де будуть надаватися послуги. Об'єкти оренди теж відсутні. Якщо такі аукціони або об'єкти оренди вже оголошені, просимо надати посилання на них. Умовами Тендерної документації передбачено, що учасник повинен підтвердити лише наявність складських приміщень з холодильним обладнанням, тобто учаснику не потрібно підтверджувати наявність власного харчоблоку. Тож, підкажіть, будь ласка, яким чином учасник повинен здійснювати приготування харчування до моменту проведення аукціонів з оренди харчоблоків? Та як майбутньому Виконавцю надавати для Вас послуги їдалень, якщо переможцем аукціону оренди стане інший учасник? Лише у тому випадку, коли договір оренди між Вами та якимось орендарем вже підписано, єдиним, хто зможе взяти участь у цій закупівлі, є орендар Ваших харчоблоків, що є дискримінаційним по відношенню до інших перспективних учасників. Тоді на підставі чого учасники, які з Вами раніше не співпрацювали і не мають договорів оренди цих харчоблоків, повинні надавати згоду з проектом договору в складі тендерної пропозиції та в подальшому претендувати на перемогу в даному тендері? Ваша тендерна документація жодним чином не передбачає для Виконавця законного виконання обов'язків за договором до моменту проведення аукціонів оренди. Дане питання зовсім не обумовлене умовами договору та Тендерної документації загалом, тож просимо внести відповідні зміни в Тендерну документацію. Інакше ми будемо вимушені звернутися до Антимонопольного комітету, а також звернемо увагу правоохоронних органів та Держаудитслужби на дану процедуру закупівлі.
Відповідь:
Шановний учаснику. Окремо по Ваших питаннях щодо процедури закупівлі.
1. Яким чином учасник повинен здійснювати приготування харчування до моменту проведення аукціонів з оренди харчоблоків?
Переможець процедури закупівлі, із яким буде укладено договір, повинен виконувати умови договору про закупівлю послуг з урахуванням встановлених Замовником вимог та обов’язковим дотриманням діючого законодавства України. Використання приміщень харчоблоків для здійснення організації харчування учнів закладів освіти Дальницької сільської ради до укладення відповідних договорів оренди не передбачене.
2. Як майбутньому Виконавцю надавати для Вас послуги їдалень, якщо переможцем аукціону оренди стане інший учасник?
Замовник даної процедури закупівлі діє виключно в рамках діючого законодавства України. Вирішення питань щодо наявних прогалин у діючому законодавстві (можливість укладення договору оренди потенційним орендарем, що не є надавачем послуг з організації харчування) не входить до повноважень Замовника. Між тим, у відповідності до п.2 ч.1 ст.1 ЗУ «Про оренду державного та комунального майна» аукціон - спосіб передачі в оренду державного та комунального майна особі, яка запропонувала найбільшу орендну плату, що проводиться в електронній формі.
3. Тоді на підставі чого учасники, які з Вами раніше не співпрацювали і не мають договорів оренди цих харчоблоків, повинні надавати згоду з проектом договору в складі тендерної пропозиції та в подальшому претендувати на перемогу в даному тендері?
Учасники процедури закупівлі повинні надати письмове погодження у довільній формі проєкту договору на підставі вимоги, що передбачена п.8.6 Додатку 8 до тендерної документації.
Дата відповіді:
27.02.2025 10:01
Відповідь надана
Просимо надати роз'яснення
Номер:
60a9453c6bc249fe825a42425ccb31bf
Дата опублікування:
25.02.2025 11:23
Опис:
Просимо надати роз'яснення які саме копії документів, які підтверджують відповідну кваліфікацію працівників вимагає замовник? Та на яких працівників мають бути видані ці документи? Якщо посада працівника не вимагає спеціальної освіти, наприклад кухонний працівник, якими документами має бути підтверджена кваліфікація?
Відповідь:
Шановний учаснику. За умовами тендерної документації передбачена вимога щодо надання учасниками копій документів, які підтверджують відповідну кваліфікацію працівників, які будуть задіяні в процесі організації харчування учнів та вихованців закладів освіти Дальницької сільської ради. При цьому, вимога щодо надання таких документів поширюється виключно на спеціальності (посади), що передбачають необхідність спеціальних знань, наприклад: кухарі, технологи, дієтологи тощо. Ненадання таких документів в складі пропозиції щодо посад, які не вимагають спеціальної освіти (кухонний працівник, прибиральник тощо) не буде вважатись невідповідністю встановленому кваліфікаційному критерію.
Дата відповіді:
27.02.2025 10:01
Відповідь надана
Щодо експлуатаційного дозволу
Номер:
5e7e7b99172f42f596c47b5796f89290
Дата опублікування:
24.02.2025 17:58
Опис:
Шановний Замовнику!
Умовами тендерної документації встановлено надати "Оригінал експлуатаційного дозволу Учасника, якщо це передбачено вимогами ст.23 Закону України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зі змінами."
Просимо надати наступні роз'яснення:
1. На які саме приміщення Замовник передбачає надання такого документу?
2. Вами встановлено, що такий документ надається в складі пропозиції, якщо це передбачено вимогами ст.23 Закону України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зі змінами.
П. 2 ст. 23 Закону України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зі змінами встановлює наступне: "Обов’язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють:
1) первинне виробництво харчових продуктів тваринного походження, а також пов’язану з ним діяльність, зокрема зберігання та поводження з первинною продукцією в місці первинного виробництва, за умови що при цьому істотно не змінюється стан такої продукції;
2) транспортування харчових продуктів тваринного походження, у тому числі тих, які потребують дотримання температурного режиму та не можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;
3) зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;
4) виробництво та/або зберігання харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження;
5) експлуатацію закладів громадського харчування, закладів роздрібної торгівлі харчовими продуктами та/або виробництво ремісничих харчових продуктів, виробництво харчових продуктів тваринного походження на малих потужностях з виробництва харчових продуктів тваринного походження."
Отже, керуючись вищевказаним пунктом, а також ст.25 Закону України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зі змінами, Державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу.
Тобто, керуючись чинним законодавством України, учасник може надати мотитвоване пояснення щодо відсутності експлуатаційного дозволу та надати реєстрацію потужностей, і дані документи відповідатимуть вищезазначеній вимозі. Ви ж не прописуєте можливість надання реєстрації потужностей, хоча предметом закупівлі є послуги з організації харчування, які передбачають виробництво готових страв з сировини, яка може бути доставлена свіжою і без додаткового зберігання одразу бути використаною. Тобто, якщо продукція тваринного походження не зберігається на складах учасника, тоді достатньо отримати реєстрацію потужностей на відповідне приміщення та транспорт.
Просимо підтвердити або спростувати наше твердження щодо виконання даної вимоги, або внести відповідні зміни до тендерної документації відповідно до предмету закупівлі та Закону України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зі змінами.
Відповідь:
Шановний учаснику.
За умовами тендерної документації вимагається надання експлуатаційного дозволу на такі типи приміщень, що можуть використовуватись учасником (при їх наявності) для виконання умов договору на закупівлю послуг: складське приміщення, виробниче приміщення, харчоблок тощо.
Щодо необхідності наявності експлуатаційного дозволу. Експлуатаційний дозвіл – це документ дозвільного характеру, який видається операторам ринку харчових продуктів лише за результатами інспектування потужності державними інспекторами Держпродспоживслужби.
Експлуатаційний дозвіл повинні отримувати оператори ринку харчових продуктів, які здійснюють діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження (відповідно до частини 1 ст. 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» далі – Закон).
Тобто, відповідно до вимог Закону, та з урахуванням специфіки порядку організації харчування не території харчоблоків шкіл, експлуатаційний дозвіл необхідно отримувати, так як така діяльність безпосередньо пов’язана з виробництвом харчових продуктів тваринного походження, інгредієнтами яких є неперероблені продукти тваринного походження, а також із зберіганням харчових продуктів тваринного походження, які потребують дотримання спеціального температурного режиму (повинні зберігатися за температури нижче 10 °C).
Дотримання встановлених діючим законодавством України вимог щодо якості та безпечності харчування дітей в закладах освіти, відпочинку та оздоровлення не можливе без здійснення такого процесу як зберігання продукції тваринного походження. А саме, вплив таких критеріїв як: щоденна змінна кількість дітей, що харчуються; сезонність меню; тривалість учбового року з урахуванням роботи дошкільних навчальних закладів в літній період; - передбачають обов’язкову необхідність наявності запасів продукції, а відсутність такої є фактором ризику недотримання кількісних та якісних вимог, що встановлені до послуг з організації харчування дітей.
З урахуванням цього, Замовником встановлена необхідність підтвердження учасниками наявності експлуатаційного дозволу на відповідні потужності, які будуть задіяні переможцем при виконанні умов договору про закупівлю.
Дата відповіді:
26.02.2025 14:36