-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з організації харчування дітей в закладах освіти Дальницької сільської ради Одеського району Одеської області
Завершена
12 547 094.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 62 735.47 UAH
мін. крок: 0.5% або 62 735.47 UAH
Період оскарження:
21.02.2025 16:43 - 27.02.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо протоколу відхилення
Номер:
b1f22d24ea564bb3822c0519f17f382d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-21-010718-a.b2
Назва:
Вимога щодо протоколу відхилення
Вимога:
Доброго дня!
Повідомляємо, що протокол замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ФАБРИКА СМАКУ" опіблікваний в електронній системі закупівель НЕ В ПОВНОМУ ОБСЯЗІ.
Тому ВИМАГЄМО негайно опубліковати вказаний протокол в електронній системі закупівель в повному обсязі.
Так, прийняте замовником рішення за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника має відповідати критеріям обґрунтованості та об`єктивності, із обов`язковим
зазначенням підстав, за яких замовник вирішив прийняти саме таке рішення.
Подібні за змістом висновки, викладені у постанові Верховного Суду від 29.10.2020 у справі № 826/15770/17.
Більш того, за неоприлюднення протоколу про відхилення тендерної пропозиції учасника, в тому числі в повному обсязі, настає адміністративна відповідальність, передбачена ч. 1 ст. 164-14 КУпАП.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол_механічна помилка_1903.2 від 19.03.2025.pdf 20.03.2025 11:39
- Протокол відхилення ТОВ ФАБРИКА СМАКУ_1903 від 19.03.2025.pdf 20.03.2025 11:39
- Скрін екрану.jpg 20.03.2025 11:39
Дата подачі:
19.03.2025 14:26
Вирішення:
При опублікуванні Протоколу №1903 від 19.03.2025 щодо відхилення пропозиції ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» допущена технічна помилка – зіскановано та опубліковано не весь текст протоколу.
В зв’язку із технічною неможливістю додавання будь-яких файлів після прийнятого рішення Замовником, а саме функціональною неможливістю системи PROZORRO публікувати будь-які файли по вже завершеній кваліфікації пропозиції певного учасника, Замовником було прийняте рішення про публікацію повної інформації щодо підстав відхилення пропозиції ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» у розділі ОБРУНТУВАННЯ ЗАКУПІВЛІ.
Вказана інформація була опублікована Замовником 19.03.2025 року о 12.13, з чим Ви можете ознайомитись за посиланням https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2025-02-21-011966-a.
Крім того, в зв’язку із технічною неможливістю приєднання додаткових файлів щодо рішень Замовника по вже завершеній кваліфікації пропозиції певного учасника, Замовником прийнято рішення опублікувати повний текст протоколу разом з рішенням розгляду пропозиції ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "МИСТЕЦТВО СМАКУ"". Так, Протокол №1903 від 19.03.2025 щодо відхилення пропозиції ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» був опублікований на сторінці закупівлі разом із рішенням щодо розгляду пропозиції ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "МИСТЕЦТВО СМАКУ"", а саме 19.03.2025 о 13:09. (на підтвердження додаємо фотофіксацію сторінки закупівлі).
Прийняті рішення Замовника щодо публікації повної необхідної інформації щодо підстав відхилення пропозиції ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» оформлені Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №1903/2 від 19.03.2025 року. (додається)
Повідомляємо, що рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» обгрутоване невідповідністю пропозиції такого учасника умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Так, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» у складі тендерної пропозиції надав:
а) чотирьохтижневе орієнтовне меню (зразок) для послуг з організації харчування учнів закладів загальної середньо освіти (для категорій учнів, що передбачені п.2.1 та п.2.2 Додатку 4 Технічна специфікація (вимоги)), що погоджене органом Держпродспоживслужби за територіальною належністю до закладів освіти Дальницької сільської ради Одеського району Одеської області на 2025 рік;
б) чотиритижневе орієнтовне меню (зразок) для харчування вихованців дитячого садочка у разі п’ятиденного перебування та триразового харчування (файл - 24 Меню послуги їдалень 2025) (для категорії учнів, що передбачена п.2.3 Додатку 4 Технічна специфікація (вимоги)), не погоджене органом Держпродспоживслужби за територіальною належністю до закладів освіти Дальницької сільської ради Одеського району Одеської області на 2025 рік, що не відповідає вимогам технічної специфікації Замовника та вимогам законодавства України.
Організація харчування дітей у закладах освіти здійснюється відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» № 305 від 24.03.2021 р. (далі по тексту – Норми затверджені Постановою № 305 ).
Нормами затвердженими Постановою № 305 визначено окремі вимоги до харчування категорій учнів у закладах дошкільної освіти та окремі вимоги до харчування категорій учнів у закладах загальної середньої освіти. Так меню для закладів дошкільної освіти, споживання основних груп харчових продуктів на сніданок, обід або вечерю у закладах дошкільної освіти у разі п’ятиденного перебування складається за вимогами Додатку 1 до Норм затверджених Постановою № 305, та підлягає перевірці органами Держпродспоживслужби на відповідність вимогам даної категорії дітей (вихованці закладів дошкільної освіти), та у разі відповідності – затвердженню.
Пунктом 36 Норм затверджених Постановою № 305 визначено, що примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету дозволено використовувати після погодження з територіальним органом Держпродспоживслужби. Без такого погодження дозволено використовувати меню, рекомендоване МОЗ.
Згідно з оприлюдненим повідомленням МОЗ щодо затвердження рекомендованого сезонного меню для дітей віком від 1 до 6 (7) років для харчування у закладах освіти, було акцентовано увагу на тому, що в разі внесення змін до меню МОЗ, його потрібно погодити в територіальному підрозділі Держпродспоживслужби відповідно до вимог Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку. (посилання на джерело https://moz.gov.ua/uk/moz-zatverdilo-rekomendovane-sezonne-menju-dlja-ditej-vikom-vid-1-do-6-7-rokiv-dlja-harchuvannja-u-zakladah-osviti)
Надане у складі пропозиції Учасника чотиритижневе орієнтовне меню (зразок) для харчування вихованців дитячого садочка у разі п’ятиденного перебування та триразового харчування (файл - 24 Меню послуги їдалень 2025) містить суттєві відмінності від рекомендованого меню, що визначене Наказом МОЗ від 3 лютого 2022 № 215 «Про затвердження рекомендованого Примірного чотиритижневого сезонного меню рекомендованого для організації триразового харчування дітей віком від 1 до 6(7) років в закладах освіти та інших організованих дитячих колективах» (далі по тексту - меню МОЗ), а відтак не може використовуватись без погодження з територіальним органом Держпродспоживслужби.
Таким чином надане у складі пропозиції ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» меню для вихованців дитячого садочка у разі п’ятиденного перебування та триразового харчування не відповідає умовам технічної специфікації, що визначена Замовником в абзаці 2 п. 4 Додатку 4 (п. 6.2 Додатку 8) тендерної документації, в частині обов’язкового погодження з територіальним органом Держпродспоживслужби.
Окрім того надане у складі пропозиції ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» чотирьохтижневе орієнтовне меню (зразок) для послуг з організації харчування учнів закладів загальної середньо освіти не відповідає такому критерію як сезонність: ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» не надав меню з розбивкою на сезони: зима, весна, літо, осінь, що не відповідає абзацу 2 п. 4 Додатку 4 тендерної документації Замовника.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ФАБРИКА СМАКУ» підлягала відхиленню на підставі зазначеної норми.
Статус вимоги:
Задоволено
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю
Номер:
57d901ce46aa4fafacfff2a89438aeca
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-21-010718-a.a1
Назва:
СКАРГА на умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_Дальник.pdf 26.02.2025 17:00
- Додаток_8_до_тендерної_документації.docx 26.02.2025 17:00
- Додаток_2_до_тендерної_документації_3.doc 26.02.2025 17:00
- Додаток_6_до_тендерної_документації.docx 26.02.2025 17:00
- sign.p7s 26.02.2025 17:06
- рішення від 28.02.2025 № 3092.pdf 28.02.2025 15:17
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.03.2025 №3568.pdf 10.03.2025 14:16
- рішення від 07.03.2025 №3568.pdf 12.03.2025 18:46
- Відповідь АМКУ Дальник.docx 04.03.2025 19:29
- Пояснення Замовника.pdf 04.03.2025 19:29
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.02.2025 18:12
Дата розгляду скарги:
07.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.02.2025 15:18
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
12.03.2025 18:46
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8802981521694d0a9dde51e038b37348
Заголовок пункту скарги:
Порушене право та охоронюваний законом інтерес Суб’єкта оскарження з приводу допущених Замовником порушень при складанні тендерної документації полягає у тому, що Скаржник має право на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних умовах з дотримання усіх вимог, що встановлені Особливостями та Законом.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2.1. Додаток 2 до тендерної документації містить вимогу надати оригінал експлуатаційного дозволу Учасника, якщо це передбачено вимогами ст.23 Закону України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зі змінами.
В цьому ж додатку Замовник встановлює вимогу підтвердити складські та виробничі приміщення, а саме:
- копії документів, що підтверджують наявність власних або орендованих складських приміщень з холодильним обладнанням (документи на право власності, або договір оренди, або договір на складське обслуговування);
- договір на санітарну обробку складських приміщень та завірені копії актів виконаних робіт не менш ніж за один повний календарний місяць до дати подання пропозиції;
- оригінал актів перевірки Держпродспоживслужби складського(-их) приміщення(-нь) та виробничого приміщення, виданих учаснику не раніше другого півріччя 2023 року, складених за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, затверджений Наказом Міністерства економіки України № 143-22 від 21.01.2022 р., акти мають бути без виявлених порушень;
Але варто нагадати Замовнику, що предметом процедури закупівлі є послуги з організації харчування дітей в закладах освіти Дальницької сільської ради Одеського району Одеської області, що не передбачає поставку саме товару або окремих видів продуктів харчування, які потрібно зберігати, а конкретно приготування готових страв на потужностях Замовника. Тобто, Скаржнику, як потенційному учаснику даної процедури закупівлі, немає нагальної потреби спеціально володіти та підтверджувати складські приміщення з експлуатаційним дозволом, оскільки Скаржник володіє власним виробничим приміщенням та в перспективі повинен буде орендувати харчоблок Замовника, на які щоденно отримуватиме свіжі продукти харчування напряму від постачальників товарів, а також Скаржник володіє власним спеціалізованими транспортними засобами, які можуть доставляти продукти харчування та готову продукцію.
Скаржник володіє зареєстрованими не складськими, а виробничими приміщеннями, які оснащені необхідним холодильним та морозильним обладнанням для зберігання, приготування та фасування готових страв, що підтверджується відповідними актами обстеження та аудиту Держспоживслужбою, сертифікатами ISO, які видані саме на ці виробничі потужності тощо, але в даному випадку Замовник обмежує Скаржника в можливості взяти участь в даній процедурі закупівлі, оскільки встановлює вимоги, які жодним чином не пов’язані саме з закупівлею послуг їдалень.
Також Скаржник має укладені договори про закупівлю товарів з виробниками та постачальниками продуктів харчування, які можуть щоденно доставляти свіжі продукти харчування та зберігати продукцію на своїх складських приміщеннях.
Згідно з п. 2 ст. 23 Закону України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зі змінами (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/771/97-%D0%B2%D1%80#Text) встановлено наступне:
"Обов’язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють:
1) первинне виробництво харчових продуктів тваринного походження, а також пов’язану з ним діяльність, зокрема зберігання та поводження з первинною продукцією в місці первинного виробництва, за умови що при цьому істотно не змінюється стан такої продукції;
2) транспортування харчових продуктів тваринного походження, у тому числі тих, які потребують дотримання температурного режиму та не можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;
3) зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;
4) виробництво та/або зберігання харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження;
5) експлуатацію закладів громадського харчування, закладів роздрібної торгівлі харчовими продуктами та/або виробництво ремісничих харчових продуктів, виробництво харчових продуктів тваринного походження на малих потужностях з виробництва харчових продуктів тваринного походження."
Отже, керуючись вищевказаним пунктом, а також ст.25 Закону України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зі змінами, Державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу.
Тобто, керуючись чинним законодавством України, учасник може надати аналогічний документ - реєстрацію потужностей на приміщення, яке буде зазначено в складі тендерної пропозиції.
Але порушуючи норми ст.25 Закону України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зі змінами, Замовник не прописує можливість надання реєстрації потужностей, хоча предметом закупівлі є послуги з організації харчування, які передбачають виробництво готових страв з сировини, яка може бути доставлена свіжою і без додаткового зберігання одразу бути використаною при приготуванні.
Якщо Замовник має бажання, щоб учасники обов’язково зберігали продукцію, тоді, напевно, було б логічно проводити закупівлі кожного продукту харчування окремо, а потім вже шукати персонал для харчоблоку. Який забезпечить приготування готових страв.
Як підсумок, якщо продукція тваринного походження не потребує зберігання на складах учасника, тоді достатньо отримати реєстрацію потужностей на відповідне приміщення та транспорт.
У відповідь на аналогічне запитання, яке було поставлене Замовнику на майданчику, нічого кращого Замовник не зміг відповісти, як те, що «вплив таких критеріїв як: щоденна змінна кількість дітей, що харчуються; сезонність меню; тривалість учбового року з урахуванням роботи дошкільних навчальних закладів в літній період; - передбачають обов’язкову необхідність наявності запасів продукції, а відсутність такої є фактором ризику недотримання кількісних та якісних вимог, що встановлені до послуг з організації харчування дітей.».
Згідно з Проектом договору (Додаток 6 до ТД) Виконавець вищевказаних послуг несе повну відповідальність за несвоєчасне, неякісне або ж небезпечне виконання зобов’язань по договору, і всі ризики повинен враховувати теж виконавець.
З огляду на те, що такі вимоги Замовника порушують принципи публічних закупівель, зокрема принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, просимо прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до додатку 2 та 8 Тендерної документації в цій частині.
2.2. В Додатку 6 до Тендерної документації (п.6.3.3.) зазначено, що Виконавець зобов'язаний заключити ДОГОВІР на оренду приміщень та технологічного обладнання, відшкодування витрат за спожиті комунальні послуги та своєчасно здійснювати сплату за використані комунальні послуги.
Так, предметом закупівлі є послуги їдалень, які передбачають приготування страв в приміщенні харчоблоку Замовника.
На даному етапі учасникам неможливо дізнатися про вигляд та стан харчоблоків, їх забезпеченість будь-яким технологічним обладнанням, наявність відповідних комунікацій тощо, оскільки в період подання тендерних пропозиції законодавством заборонено безпосередньо контактувати учасникам та замовникам і, відповідно, оглядати ці приміщення.
Закон України від 03.10.2019 № 157-IX «Про оренду державного та комунального майна в Україні» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/157-20#Text) не передбачає можливості користування майном до укладання договору оренди, відповідно, дозволити переможцю даної закупівлі користуватися харчоблоками Замовника Замовник теж не в праві.
Оренда приміщень здійснюється шляхом проведення відкритого аукціону. На момент написання цієї скарги, Скаржником не було знайдено жодного актуального аукціону щодо оренди харчоблоків в закладах освіти, де будуть надаватися послуги. Об'єкти оренди теж відсутні.
Умовами Тендерної документації не передбачено умову надання послуг на виробничих потужностях учасника до моменту укладення договору оренди. Тож яким чином учасник повинен здійснювати приготування харчування до моменту проведення аукціонів з оренди харчоблоків? Та як майбутньому Виконавцю надавати для Замовника послуги їдалень, якщо переможцем аукціону оренди може стати і інший учасник?
Лише у тому випадку, коли договір оренди між Замовником та якимось орендарем вже підписано, єдиним, хто зможе взяти участь у цій закупівлі, є орендар харчоблоків Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших перспективних учасників, зокрема і Скаржника.
Виникає послідовне запитання - на підставі чого потенційні учасники, в тому числі і Скаржник, які з Замовником раніше не співпрацювали і не мають договорів оренди цих харчоблоків, повинні надавати письмове погодження у довільній формі проєкту договору (згідно з вимогами Додатку 8 до ТД) в складі тендерної пропозиції та в подальшому претендувати на перемогу в даному тендері? Цього не можливо передбачити, оскільки підписання договору про закупівлю послуг з організації харчування не гарантує подальше підписання договору про оренду харчоблоку. Тендерна документація жодним чином не передбачає для Виконавця законного виконання обов'язків за договором до моменту проведення аукціонів оренди. Дане питання зовсім не обумовлене умовами договору та Тендерною документацією загалом.
Як потенційний учасник, в тому числі і Скаржник, може погодитися з необхідними технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі, якщо Замовник не конкретизує щоденну періодичність доставки готових страв.
З огляду на те, що такі вимоги Замовника порушують принципи публічних закупівель, зокрема принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, просимо прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до додатку 3 та 5 Тендерної документації в цій частині.
Таким чином, вважаємо, що Замовником при оголошенні даної процедури закупівлі було порушено вимоги діючого законодавства, що призвело до встановлення дискримінаційних вимог.
В цьому ж додатку Замовник встановлює вимогу підтвердити складські та виробничі приміщення, а саме:
- копії документів, що підтверджують наявність власних або орендованих складських приміщень з холодильним обладнанням (документи на право власності, або договір оренди, або договір на складське обслуговування);
- договір на санітарну обробку складських приміщень та завірені копії актів виконаних робіт не менш ніж за один повний календарний місяць до дати подання пропозиції;
- оригінал актів перевірки Держпродспоживслужби складського(-их) приміщення(-нь) та виробничого приміщення, виданих учаснику не раніше другого півріччя 2023 року, складених за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, затверджений Наказом Міністерства економіки України № 143-22 від 21.01.2022 р., акти мають бути без виявлених порушень;
Але варто нагадати Замовнику, що предметом процедури закупівлі є послуги з організації харчування дітей в закладах освіти Дальницької сільської ради Одеського району Одеської області, що не передбачає поставку саме товару або окремих видів продуктів харчування, які потрібно зберігати, а конкретно приготування готових страв на потужностях Замовника. Тобто, Скаржнику, як потенційному учаснику даної процедури закупівлі, немає нагальної потреби спеціально володіти та підтверджувати складські приміщення з експлуатаційним дозволом, оскільки Скаржник володіє власним виробничим приміщенням та в перспективі повинен буде орендувати харчоблок Замовника, на які щоденно отримуватиме свіжі продукти харчування напряму від постачальників товарів, а також Скаржник володіє власним спеціалізованими транспортними засобами, які можуть доставляти продукти харчування та готову продукцію.
Скаржник володіє зареєстрованими не складськими, а виробничими приміщеннями, які оснащені необхідним холодильним та морозильним обладнанням для зберігання, приготування та фасування готових страв, що підтверджується відповідними актами обстеження та аудиту Держспоживслужбою, сертифікатами ISO, які видані саме на ці виробничі потужності тощо, але в даному випадку Замовник обмежує Скаржника в можливості взяти участь в даній процедурі закупівлі, оскільки встановлює вимоги, які жодним чином не пов’язані саме з закупівлею послуг їдалень.
Також Скаржник має укладені договори про закупівлю товарів з виробниками та постачальниками продуктів харчування, які можуть щоденно доставляти свіжі продукти харчування та зберігати продукцію на своїх складських приміщеннях.
Згідно з п. 2 ст. 23 Закону України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зі змінами (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/771/97-%D0%B2%D1%80#Text) встановлено наступне:
"Обов’язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють:
1) первинне виробництво харчових продуктів тваринного походження, а також пов’язану з ним діяльність, зокрема зберігання та поводження з первинною продукцією в місці первинного виробництва, за умови що при цьому істотно не змінюється стан такої продукції;
2) транспортування харчових продуктів тваринного походження, у тому числі тих, які потребують дотримання температурного режиму та не можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;
3) зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;
4) виробництво та/або зберігання харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження;
5) експлуатацію закладів громадського харчування, закладів роздрібної торгівлі харчовими продуктами та/або виробництво ремісничих харчових продуктів, виробництво харчових продуктів тваринного походження на малих потужностях з виробництва харчових продуктів тваринного походження."
Отже, керуючись вищевказаним пунктом, а також ст.25 Закону України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зі змінами, Державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу.
Тобто, керуючись чинним законодавством України, учасник може надати аналогічний документ - реєстрацію потужностей на приміщення, яке буде зазначено в складі тендерної пропозиції.
Але порушуючи норми ст.25 Закону України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зі змінами, Замовник не прописує можливість надання реєстрації потужностей, хоча предметом закупівлі є послуги з організації харчування, які передбачають виробництво готових страв з сировини, яка може бути доставлена свіжою і без додаткового зберігання одразу бути використаною при приготуванні.
Якщо Замовник має бажання, щоб учасники обов’язково зберігали продукцію, тоді, напевно, було б логічно проводити закупівлі кожного продукту харчування окремо, а потім вже шукати персонал для харчоблоку. Який забезпечить приготування готових страв.
Як підсумок, якщо продукція тваринного походження не потребує зберігання на складах учасника, тоді достатньо отримати реєстрацію потужностей на відповідне приміщення та транспорт.
У відповідь на аналогічне запитання, яке було поставлене Замовнику на майданчику, нічого кращого Замовник не зміг відповісти, як те, що «вплив таких критеріїв як: щоденна змінна кількість дітей, що харчуються; сезонність меню; тривалість учбового року з урахуванням роботи дошкільних навчальних закладів в літній період; - передбачають обов’язкову необхідність наявності запасів продукції, а відсутність такої є фактором ризику недотримання кількісних та якісних вимог, що встановлені до послуг з організації харчування дітей.».
Згідно з Проектом договору (Додаток 6 до ТД) Виконавець вищевказаних послуг несе повну відповідальність за несвоєчасне, неякісне або ж небезпечне виконання зобов’язань по договору, і всі ризики повинен враховувати теж виконавець.
З огляду на те, що такі вимоги Замовника порушують принципи публічних закупівель, зокрема принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, просимо прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до додатку 2 та 8 Тендерної документації в цій частині.
2.2. В Додатку 6 до Тендерної документації (п.6.3.3.) зазначено, що Виконавець зобов'язаний заключити ДОГОВІР на оренду приміщень та технологічного обладнання, відшкодування витрат за спожиті комунальні послуги та своєчасно здійснювати сплату за використані комунальні послуги.
Так, предметом закупівлі є послуги їдалень, які передбачають приготування страв в приміщенні харчоблоку Замовника.
На даному етапі учасникам неможливо дізнатися про вигляд та стан харчоблоків, їх забезпеченість будь-яким технологічним обладнанням, наявність відповідних комунікацій тощо, оскільки в період подання тендерних пропозиції законодавством заборонено безпосередньо контактувати учасникам та замовникам і, відповідно, оглядати ці приміщення.
Закон України від 03.10.2019 № 157-IX «Про оренду державного та комунального майна в Україні» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/157-20#Text) не передбачає можливості користування майном до укладання договору оренди, відповідно, дозволити переможцю даної закупівлі користуватися харчоблоками Замовника Замовник теж не в праві.
Оренда приміщень здійснюється шляхом проведення відкритого аукціону. На момент написання цієї скарги, Скаржником не було знайдено жодного актуального аукціону щодо оренди харчоблоків в закладах освіти, де будуть надаватися послуги. Об'єкти оренди теж відсутні.
Умовами Тендерної документації не передбачено умову надання послуг на виробничих потужностях учасника до моменту укладення договору оренди. Тож яким чином учасник повинен здійснювати приготування харчування до моменту проведення аукціонів з оренди харчоблоків? Та як майбутньому Виконавцю надавати для Замовника послуги їдалень, якщо переможцем аукціону оренди може стати і інший учасник?
Лише у тому випадку, коли договір оренди між Замовником та якимось орендарем вже підписано, єдиним, хто зможе взяти участь у цій закупівлі, є орендар харчоблоків Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших перспективних учасників, зокрема і Скаржника.
Виникає послідовне запитання - на підставі чого потенційні учасники, в тому числі і Скаржник, які з Замовником раніше не співпрацювали і не мають договорів оренди цих харчоблоків, повинні надавати письмове погодження у довільній формі проєкту договору (згідно з вимогами Додатку 8 до ТД) в складі тендерної пропозиції та в подальшому претендувати на перемогу в даному тендері? Цього не можливо передбачити, оскільки підписання договору про закупівлю послуг з організації харчування не гарантує подальше підписання договору про оренду харчоблоку. Тендерна документація жодним чином не передбачає для Виконавця законного виконання обов'язків за договором до моменту проведення аукціонів оренди. Дане питання зовсім не обумовлене умовами договору та Тендерною документацією загалом.
Як потенційний учасник, в тому числі і Скаржник, може погодитися з необхідними технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі, якщо Замовник не конкретизує щоденну періодичність доставки готових страв.
З огляду на те, що такі вимоги Замовника порушують принципи публічних закупівель, зокрема принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, просимо прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до додатку 3 та 5 Тендерної документації в цій частині.
Таким чином, вважаємо, що Замовником при оголошенні даної процедури закупівлі було порушено вимоги діючого законодавства, що призвело до встановлення дискримінаційних вимог.
×
-
Назва доказу:
Додаток 8 до Тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток_8_до_тендерної_документації.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 6 до Тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток_6_до_тендерної_документації.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до Тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток_2_до_тендерної_документації_3.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами); 2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Дальницькою сільською радою Одеського району Одеської області під час проведення відкритих торгів з особливостями UA-2025-02-21-010718-a та задовольнити дану скаргу повністю; 3. Зобов’язати Дальницьку сільську раду Одеського району Одеської області внести зміни до Тендерної документації процедури закупівлі UA-2025-02-21-010718-a у відповідності до обставин, викладених у даній скарзі.