-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Черкаси
Завершена
2 100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 21 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 21 000.00 UAH
Період уточнення:
10.02.2025 09:24 - 09.03.2025 00:00
Відповідь надана
Щодо усунення дискримінаційних вимог
Номер:
1755c1876360419eb0e0ad8258e42ca0
Дата опублікування:
14.02.2025 13:54
Опис:
Замовником торгів у тендерній документації затвердженій рішенням Уповноваженої особи 01-нго від 07.02.2025, встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь потенційних учасників у процедурі закупівлі послуг «ДК 021:2015: 71250000-5 — Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги Розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Черкаси».
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Учасник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону.
У Додатку 3 до Тендерної Документації (далі – ТД), міститься дискримінаційна вимога щодо наявності в учасника нерухомого майна, що зареєстроване на території міста Черкаси для здійснення господарської діяльності.
Тобто, взяти участь зможуть лише ті учасники, які мають нерухоме майно, що зареєстроване на території міста Черкаси для здійснення господарської діяльності.
Наголошуємо, що адреса розташування учасника як юридична так і фактична у конкретній області немає жодного відношення до надання послуг, які є предметом даної закупівлі, а лише штучно звужують коло потенційних учасників, що є прямою дискримінаційною вимогою.
Замовник ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають відповідних документів, і до того ж не зобов’язані їх отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників, адже участь в даній закупівлі зможе взяти обмежене коло учасників, а можливо і один конкретно визначений.
Також слід зауважити, щодо дискримінаційності аналогічних вимог Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель постановлялись відповідні рішення, для прикладу рішення №7788-р/пк-пз від 01.05.2024 року (UA-2024-04-17-004388-ab1).
З огляду на вищевикладене, просимо Замовника торгів усунути порушення норм законодавства, а саме виключити дискримінаційну вимогу щодо наявності нерухомого майна, що зареєстроване на території міста Черкаси для здійснення господарської діяльності.
У разі неналежного реагування на це звернення будемо змушені звертатися до правоохоронних та контролюючих органів для вжиття відповідних заходів щодо усунення порушень і зловживань у сфері закупівель, відміни процедури закупівлі (розірвання договору) та притягнення винних у порушеннях осіб до відповідальності з відшкодуванням завданих громаді збитків.
Відповідь:
Вимога щодо наявності нерухомого майна, що зареєстроване на території міста Черкаси для здійснення господарської діяльності направлена на стимулювання у здійсненні господарської діяльності Учасниками для сплати податків до бюджету міста Черкаси. А встановлена Замовником кількості працівників та строку виконання послуги при перерахунку у реальні величини може бути значною сумою податків до бюджету міста Черкаси.
Дата відповіді:
14.02.2025 15:34