• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт службових приміщень, навчальних кабінетів, коридорів, частини даху та фасаду з утепленням будівлі Вищого професійного училища Львівського державного університету безпеки життєдіяльності м. Вінниця з гуртожитком та прибудовами, м. Вінниця вул. Генерала Арабея, 7 інвентарний №101310001 (ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)

Завершена

17 742 296.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 88 715.00 UAH
Період уточнення: 06.02.2025 10:31 - 18.02.2025 00:00
Відповідь надана

Технічна частина

Номер: c12bf0dc5c974412b834fbf73b8752e9
Дата опублікування: 13.02.2025 09:49
Опис: Доброго дня! В Локальному кошторисі 02-01-01 п.114 "Монтаж конструкцій пандусу" 0,14645 т. У Відомості ресурсів пандус, чи металоконструкції на цю вагу не вказано. Запитання: пандус виготовляє Підрядник? Чи пандус є на будмайданчику Замовника?
Відповідь: Доброго дня! Проектною документацією передбаченою виготовленням підрядником пандусу із залізобетонних конструкцій з улаштуванням металевих поручнів. Попередньо підрядник демонтує існуючий пандус із залізобетонних конструкцій. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді: 13.02.2025 12:05
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: c194e920e1a44367b7a3d02b55a90cfe
Дата опублікування: 11.02.2025 15:33
Опис: Шановний Замовнику, в розміщеній Вами тендерній документації зазначена кваліфікаційна вимога, що є прямою дискримінацією щодо таких учасників: - мають один виконаний аналогічний договір, що повністю узгоджується з приписами ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі»; - мають аналогічний/аналогічні договори укладені за попередні 5 років (що узгоджується з Наказом Мінекономіки від 22.11.2024 року № 26335); - мають аналогічний договір виконаний починаючи з 2022 року, проте заключений в попередніх роках (беручи до уваги роздуми Замовника, що виконання робіт до 2022 року (у мирний час) не можна прирівнювати до виконання робіт в період дії правового режиму воєнного стану); - мають підтвердження досвіду виконання декількох договорів, що сумарно відповідають рекомендованим обсягам виконаних аналогічних договорів, зокрема для закупівель очікуваною вартістю до 100 млн. грн. Встановивши такі надмірні вимоги Замовник штучно, необґрунтовано звузив коло потенційних учасників та фактично позбавляє нас, а також інших суб'єктів господарювання можливості прийняти участь в означеній закупівлі, що є порушенням принципів закупівлі. Просимо надати пояснення, чому Договір має бути саме УКЛАДЕНИМ з 2022 року? Та чому договорів має бути саме 2, а не 1,3,5 і т.д? Чому сума КОЖНОГО виконаного договору повинна складати не менше 60 % від очікуваної вартості цієї закупівлі, а не сумарно різними договорами, як зазначено Наказом Мінекономіки від 22.11.2024 року № 26335? А також хочемо звернути Вашу увагу, що Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації, задля відсутності вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників та дотримання принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель (ч.1,5 ст. 5, ч.4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»).
Відповідь: Шановний Учаснику! Дякуємо за звернення та висловлені зауваження щодо кваліфікаційних вимог тендерної документації. Щодо вимоги про укладення договору з 2022 року Встановлення цієї вимоги обумовлене необхідністю підтвердження спроможності учасника виконувати договірні зобов’язання в умовах правового режиму воєнного стану, який передбачає низку ризиків та складностей для виконавця робіт, що може вплинути як на якість так і вчасність виконання робіт. Виконання робіт у післявоєнний або довоєнний період не є рівнозначним виконанню аналогічних робіт у складних умовах поточної ситуації, що вимагає особливого рівня організації, мобільності та адаптації до обмежень та ризиків воєнного часу. Щодо вимоги про наявність двох виконаних аналогічних договорів Вимога обумовлена специфікою предмета закупівлі, що потребує підтвердженого досвіду виконання аналогічних проєктів. Наявність двох аналогічних договорів свідчить про спроможність учасника працювати з більшими обсягами робіт, що є критично важливим для забезпечення своєчасного та якісного виконання зобов’язань за даною закупівлею. Щодо вимоги про вартість кожного виконаного договору (не менше 60% від очікуваної вартості закупівлі) Ця вимога встановлена з метою підтвердження фінансової та технічної спроможності учасника самостійно виконати значний обсяг робіт у межах одного контракту. Виконання аналогічних договорів на менші суми не є достатнім підтвердженням спроможності виконати зобов’язання за цією закупівлею без ризиків для якості та строків. Дякуємо за вашу активну позицію та зацікавленість у прозорості публічних закупівель.
Дата відповіді: 12.02.2025 15:06
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 3d2e5d9fc11a44ae8a9125808f41e71a
Дата опублікування: 11.02.2025 13:46
Опис: Доброго дня! Прошу звернути увагу Замовника на наявність дискримінаційних вимог тендерної документації, які потребують внесення змін. Згідно вимог додатку 1 до тендерної документації встановлена умова щодо надання аналогічних за предметом закупівлі договорів. Звертаю увагу Замовника на помилковість трактування положень Методичних рекомендацій, а саме: Вимога ТД: *Аналогічним вважається договір щодо виконання Учасником робіт капітального ремонту або нового будівництва або реконструкції об’єкту будівництва, а саме: будинку, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, укладений Учасником та виконаний ним в повному обсязі у період з 2022 року. Рекомендації Мінекономіки: Аналогічним рекомендовано визначати договір, укладений ПРОТЯГОМ ОСТАННІХ 5 РОКІВ з дати, що передує даті оголошення процедури закупівлі, предметом якого є виконання робіт з нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту чи реставрації будівель Примітка: Не відповідає Методичним рекомендаціям щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, оскільки строк надання аналогічного договору обмежено трьома роками. Вимога ТД: Сума кожного виконаного договору повинна складати не менше 60 % від очікуваної вартості цієї закупівлі. Рекомендації Мінекономіки: При цьому замовникам рекомендується встановлювати вимогу до загальної суми виконання аналогічних договорів в обсягах, що відповідають певному відсотку очікуваної вартості предмета закупівлі, наприклад згідно з таблицею: Обсяг виконання аналогічних договорів Примітка: ЗАГАЛЬНА СУМА ВИКОНАННЯ аналогічного договору (Обсяг виконання аналогічних договорів), мається на увазі не повністю виконаний договір, що становить певний відсоток від очікуваної вартості, а мається на увазі договір, що діє, але відсоток його виконання (обсяг виконання) не менше 80 відсотків від очікуваної вартості. Не відповідає Методичним рекомендаціям. Вимога ТД: 1.1. На підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник у складі своєї пропозиції надає довідку в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного* за предметом закупівлі договору (НЕ МЕНШЕ ДВОХ АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ), яка повинна містити наступну інформацію. Рекомендації Мінекономіки: Відповідно до Закону та Особливостей замовники зобов’язані дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, зокрема принципу недискримінації учасників процедури закупівлі та рівного ставлення до них, та не встановлювати жодних особливих умов, які надавали б перевагу одним суб’єктам господарювання перед іншими. У зв’язку з цим замовникам рекомендується враховувати практику органу оскарження під час підготовки тендерної документації та уникати встановлення вимог, які вже визнавалися дискримінаційними. Зокрема, це стосується таких вимог: 5) УСТАНОВЛЕННЯ КОНКРЕТНО ВИЗНАЧЕНОЇ КІЛЬКОСТІ АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ; Сторінка 22-23 Методичних рекомендацій Відповідно до Закону та Особливостей замовники зобов’язані дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, зокрема принципу недискримінації учасників процедури закупівлі та рівного ставлення до них, та не встановлювати жодних особливих умов, які надавали б перевагу одним суб’єктам господарювання перед іншими. У зв’язку з цим замовникам рекомендується враховувати практику органу оскарження під час підготовки тендерної документації та уникати встановлення вимог, які вже визнавалися дискримінаційними. Зокрема, це стосується таких вимог: 5) УСТАНОВЛЕННЯ КОНКРЕТНО ВИЗНАЧЕНОЇ КІЛЬКОСТІ АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ; Сторінка 22-23 Методичних рекомендацій Примітка: Не відповідає Методичним рекомендаціям. Також, з цього приводу слід зазначити про практику АМКУ. Номер закупівлі та висновок АМКУ UA-2020-12-18-015905-c Виконати дану умову зможуть лише ті учасники, які мають не менше одного повністю виконаного аналогічного договору за 2018 та не менше одного договору, що виконано за 2019 із попередніми Замовниками, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання UA-2020-09-08-002744-c Взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності аналогічний договір, вартість якого складає не менше 75% від очікуваної вартості закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Відповідь: Доброго дня! Дякуємо за ваше звернення та детальний аналіз тендерної документації. Відповідно до статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі”, замовник має право встановлювати кваліфікаційні критерії для підтвердження відповідності учасників, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Усі вимоги тендерної документації є обґрунтованими та не містять ознак дискримінації. 1. Щодо періоду виконання аналогічних договорів (з 2022 року) Встановлення вимоги щодо виконання договорів саме з 2022 року пояснюється необхідністю підтвердження спроможності учасника виконувати роботи в умовах воєнного стану. Рекомендації Мінекономіки передбачають, що аналогічним договором можна вважати договір, укладений протягом останніх 5 років. Водночас ці рекомендації носять виключно консультативний характер і не є обов’язковими до виконання. Замовник має право самостійно визначати період, за який має бути підтверджено досвід, враховуючи реалії ведення господарської діяльності в умовах воєнного стану. Оскільки з 2022 року Україна перебуває у стані війни, умови виконання будівельних робіт значно змінилися. Враховуючи це, досвід роботи у період до 2022 року не може бути повністю релевантним до нинішніх реалій. Таким чином, вимога щодо періоду виконання договорів з 2022 року не є дискримінаційною, а спрямована на забезпечення виконання робіт учасником, який має відповідний досвід у сучасних умовах. 2. Щодо вимоги про вартість виконаних договорів (не менше 60% від очікуваної вартості) Рекомендації Мінекономіки передбачають, що для закупівель з очікуваною вартістю до 100 млн грн замовникам доцільно визначати загальний обсяг виконання аналогічних договорів на рівні не менше 80% від очікуваної вартості закупівлі. Водночас у цій закупівлі замовником встановлено значно м’якшу вимогу – лише не менше 60% від очікуваної вартості. Це означає, що коло потенційних учасників не звужується, а навпаки, розширюється, що сприяє добросовісній конкуренції. 3. Щодо вимоги про надання не менше двох аналогічних договорів Методичні рекомендації Мінекономіки містять загальну рекомендацію щодо встановлення чітко визначеної кількості аналогічних договорів. Водночас практика органу оскарження свідчить, що дискримінаційними можуть бути лише ті вимоги, які суттєво звужують конкуренцію без обґрунтованої необхідності, а в Замовника така необхідність є обґрунтованою. Встановлення мінімальної кількості договорів (у даному випадку – не менше двох) є виправданим, оскільки підтверджує не лише наявність одиничного досвіду виконання робіт, а й стабільність роботи учасника на ринку. Крім того, така вимога дозволяє уникнути ситуацій, коли учасник виконав лише один договір без необхідної Замовнику системності та надійності у своїй діяльності. Вимога щодо двох аналогічних договорів є помірною та обґрунтованою, оскільки не встановлює надмірних обмежень і водночас забезпечує залучення досвідчених підрядників. Вимоги тендерної документації спрямовані не на обмеження конкуренції, а на забезпечення належного виконання договору в умовах воєнного стану у встановлені Замовником терміни. Вони відповідають законодавству України та враховують особливості ринку будівельних робіт у поточних реаліях. З огляду на викладене, підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні. Дякуємо за розуміння!
Дата відповіді: 12.02.2025 15:32
Відповідь надана

Відомість ресурсів

Номер: d669f3df001943158f4f4b95b09db792
Дата опублікування: 11.02.2025 12:30
Опис: Доброго дня! Згідно вимог Настанови, Замовник надає відомість ресурсів/специфікацію. Просимо долучити відомість ресурсів, яка необхідна для підготовки цінової пропозиції і кошторисних розрахунків Учасника
Відповідь: Доброго дня! Внесено відповідні зміни до Тендерної документації. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді: 11.02.2025 15:50
Відповідь надана

Кваліфікаційний критерій: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів

Номер: 6907596f392c4a7090a3967fff03c3e7
Дата опублікування: 11.02.2025 11:43
Опис: Шановний Замовник! Просимо надати роз'яснення з приводу кваліфікаційного критерію: наявність аналогічного досвіду. В ТД зазначено, цитую: *Аналогічним вважається договір щодо виконання Учасником робіт капітального ремонту або нового будівництва або реконструкції об’єкту будівництва, а саме: будинку, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, укладений Учасником та виконаний ним в повному обсязі у період з 2022 року. В відповідях на запитання на майданчику Prozorro ви зазначаєте, що аналогічний Договір має бути саме ВИКОНАНИЙ в період з 2022 року. Просимо уточнити: аналогічний договір має бути і укладений і виконаний з 2022 року, чи саме виконаний, а укладений може бути і раніше? Завчасно дякуємо за відповідь!
Відповідь: Доброго дня. Ознайомившись з Вашим питанням щодо року укладення та виконання аналогічних договорів, які має подати Учасник на підтвердження інформації про його відповідність встановленому замовником кваліфікаційному критерію, відповідно до статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі”, звертаємо Вашу увагу, згідно формулювання кваліфікаційних критерій встановлених в тендерній документації зазначено: «Аналогічним вважається договір щодо виконання Учасником робіт капітального ремонту або нового будівництва або реконструкції об’єкту будівництва, а саме: будинку, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, УКЛАДЕНИЙ Учасником ТА ВИКОНАНИЙ ним в повному обсязі у період з 2022 року.» Отож, враховуючи вищевикладене, аналогічний договір має бути і укладений і виконаний у період з 2022 року. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді: 11.02.2025 12:56
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога щодо року виконання аналогічних договорів

Номер: 9542d12d032140398c4ba9d38ad1ec13
Дата опублікування: 06.02.2025 21:35
Опис: Шановний Замовник! Відповідно до Додатку №1 тендерної документації Ви вимагаєте: 1.1. На підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник у складі своєї пропозиції надає довідку в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного* за предметом закупівлі договору …. щодо виконання Учасником робіт капітального ремонту або нового будівництва або реконструкції об’єкту будівництва, а саме: будинку, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, укладений Учасником та виконаний ним в повному обсязі У ПЕРІОД З 2022 РОКУ. Вимога щодо року надання аналогічного договору укладеного та виконаного з 2022 є дискріманційною, оскільки, наприклад, наше підприємство має відповідні договори до 2022 року, тому це заважає нам прийняти участь у даній закупівлі, чим Ви дискримінуєте та обмежуєте участь нашого підприємства. Зазначена дискримінація підтверджується позитивною практикою АМКУ по оскарженню подібних вимог. Просимо змінити вищезазначену вимоги закупівлі та надати можливість нашому підприємству прийняти участь у закупівлі.
Відповідь: Доброго дня. Ознайомившись з Вашим питанням щодо року виконання аналогічних договорів, які має подати Учасник на підтвердження інформації про його відповідність встановленому замовником кваліфікаційному критерію, відповідно до статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі”, варто зазначити, що вимога Замовника про надання виконаного договору в період з 2022 року є такою, що відповідає положенням Закону України “Про публічні закупівлі”, так, як, відповідно до статті статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі” Замовник може встановлювати, зокрема, такий кваліфікаційний критерій, як “наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)”, він може і зазначати в тендерній документації інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників такому критерію. Зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному критерію, визначається Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Законодавство України не забороняє, а навпаки сприяє обранню надійних учасників закупівель - потенційних виконавців робіт. Замовник вважає, що виконання робіт до 2022 року (у мирний час) не можна прирівнювати до виконання робіт в період дії правового режиму воєнного стану. Вимога щодо надання аналогічних договорів, виконаних у період з 2022 року по сьогоднішній день є необхідною для Замовника, як підтвердження того, що учасник - потенційний виконавець робіт спроможній виконувати роботи в особливий період - період дії правового режиму воєнного стану в Україні, який введений саме з 2022 року. Враховуючи вищевикладене, у Замовника відсутні законодавчі підстави вносити зміни до тендерної документації. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді: 07.02.2025 17:45
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога щодо вартості аналогічних договорів

Номер: 1a108c7e6f18400191bde274a0874eb8
Дата опублікування: 06.02.2025 21:32
Опис: Шановний Замовник! Відповідно до Додатку №1 - під аналогічним договором у цій документації вважається «*Аналогічним вважається договір щодо виконання Учасником робіт капітального ремонту або нового будівництва або реконструкції об’єкту будівництва, а саме: будинку, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, укладений Учасником та виконаний ним в повному обсязі У ПЕРІОД З 2022 РОКУ. СУМА КОЖНОГО ВИКОНАНОГО ДОГОВОРУ ПОВИННА СКЛАДАТИ НЕ МЕНШЕ 60 % ВІД ОЧІКУВАНОЇ ВАРТОСТІ ЦІЄЇ ЗАКУПІВЛІ». Вимога щодо суми аналогічного договору НЕ МЕНШЕ 60 % від очікуваної вартості цієї закупівлі є дискримінаційною, оскільки Ви вимагаєте аналогічний договір більше 10 645 375,00 грн. Наше підприємство має багато договорів на меншу суму, тому це заважає нам прийняти участь у даній закупівлі, чим Ви дискримінуєте та обмежуєте участь нашого підприємства. Зазначена дискримінація підтверджується позитивною практикою АМКУ по оскарженню подібних вимог. Просимо змінити вищезазначену вимоги закупівлі та надати можливість нашому підприємству прийняти участь у закупівлі.
Відповідь: Доброго дня. Ознайомившись з Вашим питанням щодо вартості аналогічних виконаних договорів, які має подати Учасник на підтвердження інформації про його відповідність встановленому замовником кваліфікаційному критерію, відповідно до статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі”, варто зазначити, що вимога Замовника про надання виконаного договору сума якого повинна складати не менше 60 % від очікуваної вартості є такою, що відповідає змісту Закону України “Про публічні закупівлі”, так, як, відповідно до статті статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі” Замовник може встановлювати, зокрема, такий кваліфікаційний критерій, як “наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)”, він може і зазначати в тендерній документації інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників такому критерію. Зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному критерію, визначається Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Законодавство України не забороняє, а навпаки сприяє обранню надійних учасників закупівель - потенційних виконавців робіт. Викладена позиція щодо законного зазначення в тендерній документації способу підтвердження кваліфікаційного критерію “наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)” шляхом надання виконаного договору з конкретною визначеною замовником вартістю, знаходить підтвердження в рішеннях комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, рішення від 15.12.2016 № 2116-р/пк-пз (посилання на сторінку із розміщеним рішенням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2016-11-11-000537-c ). Разом з цим, слід звернути увагу, що Міністерством економіки України, як уповноваженим органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, з метою встановлення єдиного підходу до підготовки та здійснення публічних закупівель робіт з будівництва нових, реконструкції, капітального ремонту та реставрації існуючих будівель, було видано наказ від 22.11.2024 № 26335, яким затверджено “Методичні рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (посилання на сторінку на якій можна ознайомитись з наказом: https://me.gov.ua/view/bac36254-9e62-4e10-bed0-dc21e5a7eafb ). В них в таблиці на сторінці 27 зазначені рекомендовані обсяги виконаних аналогічних договорів, зокрема для закупівель очікуваною вартістю до 100 млн. грн. рекомендується визначати замовником у тендерній документації обсяг виконання аналогічних договорів - не менше ніж 80 % очікуваної вартості. У даній закупівлі Замовником встановлена менша межа - 60 %. Враховуючи вищевикладене, у Замовника відсутні законодавчі підстави вносити зміни до тендерної документації. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді: 07.02.2025 17:02
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога щодо кількості аналогічних договорів

Номер: b9d99771d7994f7aa47932a5f92d8f18
Дата опублікування: 06.02.2025 21:30
Опис: Шановний Замовник! Відповідно до Додатку №1 тендерної документації Ви вимагаєте: 1.1. На підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник у складі своєї пропозиції надає довідку в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного* за предметом закупівлі договору (НЕ МЕНШЕ ДВОХ АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ), а під аналогічним договором у цій документації вважається «*Аналогічним вважається договір щодо виконання Учасником робіт капітального ремонту або нового будівництва або реконструкції об’єкту будівництва, а саме: будинку, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, укладений Учасником та виконаний ним в повному обсязі У ПЕРІОД З 2022 РОКУ. СУМА КОЖНОГО ВИКОНАНОГО ДОГОВОРУ ПОВИННА СКЛАДАТИ НЕ МЕНШЕ 60 % ВІД ОЧІКУВАНОЇ ВАРТОСТІ ЦІЄЇ ЗАКУПІВЛІ» Вважаємо вимогу, щодо надання 2-х аналогічних договорів дискримінаційною. Зазначена дискримінація підтверджується позитивною практикою АМКУ по оскарженню подібних вимог. Просимо змінити вищезазначену вимогу закупівлі та надати можливість нашому підприємству прийняти участь у закупівлі.
Відповідь: Доброго дня. Ознайомившись з Вашим питанням щодо кількості аналогічних договорів в кількості не менше 2 (двох), які має подати Учасник на підтвердження інформації про його відповідність єдиному встановленому замовником кваліфікаційному критерію, відповідно до статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі” - “наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)”, варто зазначити, що назва самого кваліфікаційного критерію передбачає множину (слова “аналогічних”, “договорів”), а під множиною розуміється кількість - не менше 2 (двох). Тому вимога щодо надання “не менше двох аналогічних договорів” в повній мірі відповідає змісту статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі”. Так, як, відповідно до статті статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі” Замовник може встановлювати, зокрема, такий кваліфікаційний критерій, як “наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)”, він може і зазначати в тендерній документації інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників такому критерію. Зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному критерію, визначається Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Разом з цим, законодавство України не забороняє, а навпаки сприяє обранню надійних учасників закупівель - потенційних виконавців робіт. Викладена позиція щодо законного зазначення в тендерній документації способу підтвердження кваліфікаційного критерію “наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)” шляхом надання більше одного аналогічного договору, знаходить підтвердження в рішеннях комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, рішення від 15.12.2016 № 2116-р/пк-пз (посилання на сторінку із розміщеним рішенням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2016-11-11-000537-c ), рішення від 13.01.2017 № 168-р/пк-пз (пункт 1) (посилання на сторінку із розміщеним рішенням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2016-11-30-001452-c ) Враховуючи вищевикладене, у Замовника відсутні законодавчі підстави вносити зміни до тендерної документації. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді: 07.02.2025 16:04