-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне Г(Г2) (13-100)
Торги не відбулися
29 999 978.87
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 149 999.89 UAH
мін. крок: 0.5% або 149 999.89 UAH
Період уточнення:
15.01.2025 14:32 - 22.01.2025 00:00
Відповідь надана
Дотримання норм законодаства
Номер:
c587b35697d84716bac6b1f328485898
Дата опублікування:
21.01.2025 14:02
Опис:
Шановна Уповноважена особа, якщо на Вас чинять тиск особи керівного складу КЕЧ, сторонні "потенційні" переможці, Ви можете повідомити про це уповноважені органи. Лише в такому випадку Ви не нестимете відповідальність, передбачу Кримінальним і Кодексом про адмінправопорушення України. Ваші попередні закупівлі не містять таких незаконних та недбало складених вимог, як ця. Зокрема, Ви вказуєте в Додатку 1 - Обсяг чистого прибутку учасника за 2023 рік ТА 2022 рік повинен становити не менше 10% вартості цієї закупівлі. Тобто сумарно прибуток за 2022 плюс 2023 рік має становити не менше 10%? Як Ви будете оцінювати пропозицію, якщо навіть некоректно прописали незаконну вимогу. Тож вкотре просимо вивчити норми законодавства та встановити в тендерній документації вимогу про підтвердження фінансової спроможності. В поміч - https://infobox.prozorro.org/articles/kvalifikaciyni-kriteriji-diskriminaciyni-umovi-dosvid-vikonannya-analogichnih-dogovoriv-ta-nayavnist-finansovoji-spromozhnosti-yaka-pidtverdzhuyetsya-finansovoyu-zvitnistyu
Відповідь:
Дякуємо за Ваше звернення. Ваші зауваження щодо якогось тиску є недоцільними, але щодо вимог до підтвердження фінансової спроможності учасників варто зазначити наступне:
КЕВ міста Житомир оголосили закупівлю значної кількості твердого палива постачання якого планується здійснювати в опалювальний період з розвозкою в декілька місць Житомирської області. Умова розрахунків – після оплата після виконання Постачальником умов договору. При цьому прошу звернути Вашу увагу що умовами документації не вимагається від потенційних постачальників підтвердити досвід аналогічних поставок за попередній період. Також відсутні будь-які вимоги на підтвердження в потенційного постачальника наявності кваліфікованих працівників (персоналу) та наявність в постачальника матеріально-технічної бази, вантажних автомобілів та спец техніки яка буде залучена до виконання договору поставки. Тому в даній процедурі закупівлі немає обмежень для участі будь –кого, навіть для осіб які взагалі не мають досвіду аналогічних поставок.
Щодо встановлених технічних вимог, то тендерною документацією передбачено лише надання сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик на визначену марку вугілля, та довідку довільної форми про фактичну наявність частини вугілля на складі потенційного постачальника або виробника з яким такий постачальний співпрацює. Водночас ми не вимагаємо жодних інших підтверджуючих документів про походження вугілля та законність його набуття, що створює максимально відкриті умови для всіх учасників які виявили бажання прийняти участь в даній закупівлі.
Водночас мінімальні вимоги до предмету закупівлі та до кваліфікації постачальника ставлять перед нами питання чи дійсно потенційний постачальник в змозі виконати поставку великої кількості палива на умовах після оплати. Тому єдиним критерієм, який дозволяє підтвердити фінансову спроможність підприємства, є його фінансова звітність, яка характеризує його фінстан зокрема активи і пасиви. Якщо оцінювати валовий дохід від реалізації товарів і послуг, то він лише підтверджує обіг коштів на рахунках, однак не свідчить про реальну фінансову стійкість компанії. Чистий прибуток, у свою чергу, є об'єктивним показником що підприємство не є збитковим а відповідно може виконувати зобов’язання. Для прикладу підприємства так звані «мінімізатори» та «фірми одноденки» мають значний обіг коштів по рахунку, однак їх якісні фінансові показники прибутку та сплачених податків є нікчемними.
Хочу зазначити, що вимога щодо позитивного чистого прибутку за останніх кілька років, встановлена для забезпечення вибору надійних та відповідальних постачальників. Зважаючи на значну суму закупівлі та важливість безперебійного постачання кам'яного вугілля, ми прагнемо мінімізувати ризики співпраці з фіктивними компаніями або компаніями з нестабільним фінансовим становищем.
Така вимога дозволяє впевнитися, що учасник є фінансово стабільним, має достатні ресурси для виконання зобов’язань та забезпечення поставок у встановлені строки. Чистий прибуток є одним із ключових показників фінансової стійкості компанії, оскільки свідчить про її здатність не лише отримувати доходи, а й ефективно їх використовувати, сплачуючи податки та забезпечуючи позитивний фінансовий результат.
Щодо Вашого зауваження стосовно коректності формулювання, зазначаємо, що вимога сформульована таким чином, щоб учасники мали можливість підтвердити свою спроможність виконати умови договору, уникаючи ризиків для замовника. Це також відповідає принципам прозорості та добросовісної конкуренції, передбаченим Законом України "Про публічні закупівлі". До того ж аналіз рішень органу оскарження з даного питання свідчить що встановлення замовником кваліфікаційного критерію про наявність в учасника фінансової спроможності виконати закупівлю шляхом встановлення вимоги про наявність останнього позитивного чистого прибутку за звітний період не порушує норми чинного законодавства. Зокрема рішенням №2447-р/пк-пз від 01.03.2023 Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія), розглянувши скаргу приватного підприємства "ЖИЗНЬ" від 17 лютого 2023 № UA-2023-02-15-000901-a.a2 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі, шляхом встановлення вимог до чистого доходу учасника постановила наступне:
«Замовник не вимагає надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі. Таким чином, порушення вимог чинного законодавства відсутні в цій частині. Одначе Закон не обмежує Замовника у встановленні способу підтвердження відповідності критерію фінансової спроможності виключно шляхом підтвердження обсягу річного доходу (виручки). Так, Замовником встановлено спосіб підтвердження – надання копії фінансової звітності за останній звітний період, та вимоги до показників фінансової звітності – "на кінець звітного періоду сумарна вартість активів складає не менше очікуваної вартості закупівлі, учасник мав позитивний чистий прибуток". Згідно зі ст. 6 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" передбачено регуляція питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади. Методологія та форми складання фінансової звітності регулюються в Україні затвердженими Міністерством фінансів національними положеннями (стандартами). Серед іншого фінансова звітність повинна містити інформацію про активи, вартість запасів, грошей чи їх еквівалентів, обсяг річного доходу (виручки), інформацію про наявність чи відсутність чистого прибутку (П(С)БО 1 "Загальні вимоги до фінансової звітності"; П(с)БО 2 "Баланс"; ЩС)БО 3 "Звіт про фінансові результати" та ін). Таким чином вимога тендерної документації є законною. Також така вимога є обґрунтованою в межах даної закупівлі, оскільки передбачається виконання значного обсягу робіт без здійснення попередньої оплати. Саме тому обсяг запасів та грошей чи їх еквівалентів є суттєвим. Відтак, вказана вимога є законною та обґрунтованою і не містить дискримінаційної складової.
Сподіваюся, що наше обґрунтування допоможе Вам краще зрозуміти мету встановлених вимог. Дякую що дочитали до кінця.
З повагою,
Уповноважена особа Замовника
Дата відповіді:
22.01.2025 15:58
Відповідь надана
Встановлена дискримінаційна вимога до учасників
Номер:
bb824a34f07b4edbbdb651e572a8b6fc
Дата опублікування:
21.01.2025 07:19
Опис:
Відсутні об'єктивні підстави вважати, що договір закупівлі не може бути виконаний переможцем закупівлі, якщо його чистого прибутку складає менше ніж 10% від очікуваної вартості даної закупівлі. Наприклад, наша компанія є новоствореним підприємством та не має достатнього прибутку за визначений Замовником період.
Обсяг чистого прибутку у зазначеному в тендерній документації розмірі жодним чином не вказуює на фінансову спроможність учасників торгів, так як свідчать лише про їх господарську діяльність за попередній рік та жодним чином не свідчать про наявність коштів на рахунках учасників, а також не гарантують виконання умов договору за результатами закупівлі.
Зазначена вимога порушує вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
У зв’язку з вищевикладеним просимо виключити дискримінаційну вимогу тендерної документації та викласти дану вимогу в наступній редакції:
Обсяг чистого доходу учасника за 2023 рік або 2022 рік повинен становити не менше 10% вартості цієї закупівлі.
Відповідь:
Закон не обмежує Замовника у встановленні способу підтвердження відповідності критерію фінансової спроможності виключно шляхом підтвердження обсягу річного доходу (виручки). Так, Замовником встановлено спосіб підтвердження – надання копії фінансової звітності за звітний період, та вимоги до показників фінансової звітності – щоб учасник мав позитивний чистий прибуток сумарно за кілька останніх років в розмірі 10% від вартості закупівлі . Згідно зі ст. 6 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" передбачено регуляція питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади. Методологія та форми складання фінансової звітності регулюються в Україні затвердженими Міністерством фінансів національними положеннями (стандартами). Серед іншого фінансова звітність повинна містити інформацію про активи, вартість запасів, грошей чи їх еквівалентів, обсяг річного доходу (виручки), інформацію про наявність чи відсутність чистого прибутку (П(С)БО 1 "Загальні вимоги до фінансової звітності"; П(с)БО 2 "Баланс"; ЩС)БО 3 "Звіт про фінансові результати" та ін). Крім того центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, на своєму офіційному веб-сайті оприлюднюється перелік платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, тому замовник бажає щоб потенційний постачальник мав не лише значний обіг коштів по поточному рахунку а й прагнув до добровільного дотримання податкового законодавства декларував прибуток і сплачував податки. Таким чином вимога тендерної документації є цілком законною. Також така вимога є обґрунтованою в межах даної закупівлі, оскільки передбачається постачання значного обсягу твердого палива без здійснення попередньої оплати. Саме тому обсяг запасів та грошей чи їх еквівалентів у потенційного постачальника є суттєвим. Відтак, вказана вимога є законною та обґрунтованою і не містить дискримінаційної складової для постачальників які дотримуються податкового законодавства..
Дата відповіді:
21.01.2025 14:47
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
c1a988aeb3664651b3d4087c69de084e
Дата опублікування:
20.01.2025 17:24
Опис:
Шановний Замовник, на зауваження щодо дискримінаційних вимог, а саме "Обсяг чистого прибутку від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) учасника за 2023 рік або 2022 рік повинен становити не менше 10% вартості цієї закупівлі.", Вами було надано відповідь:
"У відповідь повідомляємо, що до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни".
Поняття відповідні зміни, розуміється як виправлення вашої вимоги, у відповідності із чинним законодавством.
АЛЕ!
Ви не тільки не виправили, так ще й встановили додаткову дискримінаційну вимогу!
Обсяг чистого прибутку учасника за 2023 рік та 2022 рік повинен становити не менше 10% вартості цієї закупівлі.
Наголошуємо на тому, що згідно Закону:
У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник НЕ МАЄ ПРАВА вимагати надання підтвердження обсягу РІЧНОГО ДОХОДУ (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Отже, маємо два обмеження:
1. дохід має бути визначений за рік;
2. дохід не може бути більше очікуваної вартості предмета закупівлі.
Саме обсягу річного доходу (виручки), але ніяк ні чистого прибутку !
Вивчайте Закон!
Відповідь:
Закон не обмежує Замовника у встановленні способу підтвердження відповідності критерію фінансової спроможності виключно шляхом підтвердження обсягу річного доходу (виручки). Так, Замовником встановлено спосіб підтвердження – надання копії фінансової звітності за звітний період, та вимоги до показників фінансової звітності – щоб учасник мав позитивний чистий прибуток сумарно за кілька останніх років в розмірі 10% від вартості закупівлі . Згідно зі ст. 6 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" передбачено регуляція питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади. Методологія та форми складання фінансової звітності регулюються в Україні затвердженими Міністерством фінансів національними положеннями (стандартами). Серед іншого фінансова звітність повинна містити інформацію про активи, вартість запасів, грошей чи їх еквівалентів, обсяг річного доходу (виручки), інформацію про наявність чи відсутність чистого прибутку (П(С)БО 1 "Загальні вимоги до фінансової звітності"; П(с)БО 2 "Баланс"; ЩС)БО 3 "Звіт про фінансові результати" та ін). Крім того центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, на своєму офіційному веб-сайті оприлюднюється перелік платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, тому замовник бажає щоб потенційний постачальник мав не лише значний обіг коштів по поточному рахунку а й прагнув до добровільного дотримання податкового законодавства декларував прибуток і сплачував податки. Таким чином вимога тендерної документації є цілком законною. Також така вимога є обґрунтованою в межах даної закупівлі, оскільки передбачається постачання значного обсягу твердого палива без здійснення попередньої оплати. Саме тому обсяг запасів та грошей чи їх еквівалентів у потенційного постачальника є суттєвим. Відтак, вказана вимога є законною та обґрунтованою і не містить дискримінаційної складової для постачальників які дотримуються податкового законодавства..
Дата відповіді:
21.01.2025 14:47
Відповідь надана
Зміни
Номер:
61da2b284e454658a913ff9851aa4457
Дата опублікування:
19.01.2025 22:27
Опис:
Шановний замовник, коли будуть внесені зміни, згідно Ваших відповідей?
Відповідь:
Доброго дня! Зміни будуть внесені 20.01.2025
Дата відповіді:
20.01.2025 09:11
Відповідь надана
Вимогив ТД, що не існують
Номер:
321696afb2a04b0f8565ebfec48a3859
Дата опублікування:
17.01.2025 13:21
Опис:
Фінансова звітність містить рядок 2000 "Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)" та 2350 "Чистий прибуток (збиток)". Ви вигадали термін "Обсяг чистого прибутку від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)" та додали це до ТД. Прохання вивчити нормативну базу та керуватися виключно термінами, затвердженими законодавством України. Також внести зміни до тендерної документації на підставі вимог законодавства у цій частині також.
Відповідь:
Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення! У відповідь повідомляємо, що до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді:
17.01.2025 15:13
Відповідь надана
Уточнення вимог
Номер:
6b86c2dd65ed45f583c001dc3ebee633
Дата опублікування:
16.01.2025 17:25
Опис:
Додатком 6 передбачено: Учасник на підтвердження відсутності негативного досвіду співпраці з Замовником надає гарантії у формі довідки за підписом замовника торгів про відсутність негативного досвіду співпраці з Учасником за увесь період його існування. Аналогічна вимога визначена дискримінаційною ще 6 років тому Колегією АКУ. Термін "період існування" взагалі не може бути використаний в даному контексті. Ви, Марія - є уповноваженою особою Замовника. Чий "період існування" Ви маєте на увазі - свій, Вашого керівника, юридичної особи з кодом ЄДРПОУ 08492505? Та чий підпис від Замовника Ви б мріяли бачити на такій довідці, бо Замовник - це юридична особа, а підпис ставить фізична особа. В будь-якому випадку Ви маєте виключити цю вимогу, як дискримінаційну.
Також просимо врахувати всі попередні вимоги/питання до закупівлі, бо, наразі, це виглядає як намір незаконного укладання договору та подальшого незаконного витрачання держаних коштів, а в умовах воєнного стану відповідальність за це збільшено.
Відповідь:
Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення! У відповідь повідомляємо, що до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді:
17.01.2025 15:13
Відповідь надана
ТД та умови закупівлі спрямовані на забезпечення перемоги конкретного субєкта
Номер:
45a18aed23a4487f9c57679c19adaa42
Дата опублікування:
16.01.2025 17:15
Опис:
Чи можете Ви, Лось Марія Юріївна, розробити тендерну документацію, що не буде мати на меті перемогу ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" або іншої структури, пов'язаної з Жуком Р.Є.? На якій підставі при купівлі вугілля ви вимагаєте довідку про його наявність та у подальшому складаєте акт акт фактичної наявності ДЕРЕВИНИ (Додаток 6)? Повідомляємо, що технологія перетворення вугілля в деревину ще не має наукового підтвердження та не застосовується на практиці.
Відповідь:
Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення! У відповідь повідомляємо, що допущено технічну помилку та до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді:
17.01.2025 15:13
Відповідь надана
Тендерна пропозиція повинна складатися з
Номер:
e73ada9868c74d578041a1379501dd6f
Дата опублікування:
16.01.2025 14:00
Опис:
п. 1 Розділу ІІІ ТД містить
3.1.2. Тендерна пропозиція повинна складатися з:
1. Додаток № 1 до тендерної документації - Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей);
2. Додаток № 2 до тендерної документації – Тендерна пропозиція;
3. Додаток № 3 до тендерної документації – Проєкт договору про закупівлю товарів за публічні кошти;
4. Додаток № 4 до тендерної документації – Форма
забезпечення тендерної пропозиції;
5. Додаток № 5 до тендерної документації – Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі;
6. Додаток № 6 до тендерної документації – Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі;
7. Додаток № 7 до тендерної документації – Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі.
Не зрозуміло щодо Додатку № 5 та Додатку № 7. Ці додатки повинні бути підписані учасниками чи як?
Можливо це помилка?
Відповідь:
Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення!
Додатки №5 та №7 є частиною тендерної документації та не потребують підписання чи заповнення Учасниками на етапі подання тендерної пропозиції.
Дата відповіді:
17.01.2025 15:13
Відповідь надана
АКТ
Номер:
3984de46bbe1428bb943fbe59408a467
Дата опублікування:
16.01.2025 13:09
Опис:
З метою забезпечення своєчасності поставок та враховуючи особливості здійснення основного виду діяльності Замовника в умовах дії особливого правового режиму – воєнного стану, який згідно Закону про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» №3891-IX від 23.07.2024 року продовжено на 90 діб, Учасник надає у складі тендерної пропозиції довідку довільної форми щодо фактичної наявності вугілля (не менше 1200 тон) на складі з наданням доступу уповноваженій посадовій особі КЕВ м. Житомир для огляду місця її зберігання. Огляд проводиться на підставі офіційного листа-звернення на ім’я Замовника щодня з 09 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв., крім суботи та неділі.
За результатами огляду складається акт фактичної наявності деревини за підписом представника Замовника з відбитком печатки та представника Учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі, Учасник у складі пропозиції надає належно оформлений акт.
Як Учасник може надати належно оформлений акт огляду, якщо огляду не було?
Відповідь:
Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення! У відповідь повідомляємо, що до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді:
17.01.2025 15:11
Відповідь надана
Деревина
Номер:
58ec3e59c237459cbe45247a8f79313b
Дата опублікування:
16.01.2025 13:08
Опис:
У Загальних вимогах, ДОДАТОК 6 до тендерної документації, зазначено:
1. Надати гарантійний лист про те, що ціна пропозиції Учасника включає податки і збори, обов’язкові платежі, що сплачуються або мають бути сплачені згідно з чинним законодавством, витрати на поставку товару до місця поставки (передачі) ДЕРЕВИНИ, навантаження, розвантаження, та інші витрати.
2. За результатами огляду складається акт фактичної наявності ДЕРЕВИНИ за підписом представника Замовника з відбитком печатки та представника Учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі, Учасник у складі пропозиції надає належно оформлений акт.
Виправте помилку.
Відповідь:
Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення та зауваження! У відповідь повідомляємо, що до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді:
17.01.2025 15:11