-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Експертне обстеження (технічне діагностування) та технічний огляд обладнання
Завершена
749 108.33
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 7 491.08 UAH
мін. крок: 1% або 7 491.08 UAH
Період уточнення:
20.11.2024 15:24 - 25.11.2024 00:00
Відповідь надана
Щодо 17020 та 17025
Номер:
8190ed04f5aa4353a15a327b3617b858
Дата опублікування:
22.11.2024 12:42
Опис:
Шановний замовнику та уповноважена особа. Згідно вимог Постанови N 687 від 26 травня 2004 р. п.2 «експертна організація - незалежний суб’єкт господарювання, який проводить технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) устатковання та провадить діяльність у цій сфері як третя сторона відповідно до вимог, встановлених Міністерства економіки України 27 листопада 2023 року № 17954.
Згідно до Наказу МІНЕКОНОМІКИ від 27.11.23р №17954 «Про затвердження Вимог до суб'єктів господарювання, які мають намір виконувати (виконують) експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, проводити (проводять) технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» опублікований в офіційному віснику України, 2024р., №14 цей наказ набирає чинності через три місяці з дня його офіційного опублікування, тобто 15.05.2024р.
Підпункт 1 пункту 9 Вимог до суб'єктів господарювання, які мають намір виконувати (виконують) експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, проводити (проводять) технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затверджених цим наказом, який набирає чинності через три місяці з дня набрання чинності цим наказом, тобто 15.08.2024.
Але з 15.05.24 вступив в силу підпункт 2 пункту 9 Вимог до суб'єктів господарювання, які мають намір виконувати (виконують) експертизу стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, проводити (проводять) технічний огляд, експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затверджених цим наказом, передбачає:
«9. Суб’єкти господарювання, які зазначені у підпункті 2 пункту 1 цих Вимог, разом з виконанням вимог підпунктів 2 – 6 пункту 7 цих Вимог, повинні:
2) для виконання завдань, що визначені сферою їх акредитації, у передбачених законодавством випадках, організаційно-методичними та експлуатаційними документами провадити відповідні випробування власною або залученою на підставі укладених договорів, акредитованою національним органом України з акредитації випробувальною лабораторією, яка має не менше двох фахівців не нижче другого рівня кваліфікації з кожного застосовуваного методу контролю, які мають підтверджену кваліфікацію у встановленому законодавством про охорону праці порядку та на умовах трудового договору виконують свої завдання»
Тобто з 15.05.2024 повинна бути акредитована випробувальна лабораторія за стандартом ДСТУ EN ISO/IEC 17025.
Просимо прописати, вимоги до експертних організація, а саме наявність 17020 та 17025. Також експертна організація, має бути включена до інформаційного переліку експертних організацій, що виконують технічний огляд, експертне обстеження машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки оприлюднених на веб-сайті Держпраці відповідно до вимог наказу Міністерства економіки України від 27.11.2023р. №17954. ось посилання прошу ознайомтесь https://dsp.gov.ua/idnist-orhaniv-z-inspektuvannia/. Лише експертні організації ,які є в даному переліку можуть виконувати дані роботи згідно від 27.11.2023р. №17954.
Відповідь:
Доброго дня, у відповідь на Ваше запитання повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 28 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Частиною 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено перелік відомостей, які повинна містити тендерна документація.
Згідно з частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Принагідно повідомляємо, що інформація щодо акредитованих органів оцінки відповідності, а також акредитованих випробувальних лабораторій розміщено на офіційному ресурсі Національного агентства з акредитації України за посиланням https://naau.org.ua/.
Крім того, зазначаємо, що згідно пунктів 2,3 вимог до суб’єктів господарювання наказу Міністерства економіки України від 27.11.2023р. №17954 обов’язок направлення та оприлюднення інформації на офіційному сайті Держпраці про суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва, технічного огляду машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки покладається на експертну/спеціалізовану організацію та Держпраці відповідно.
Таким чином, внесення змін до тендерної документації замовника є необгрунтованими, оскільки підтвердження інформації, яку просить включити до складу вимог до учасника тендерної документації потенційний учасник є у відкритому доступі.
Дата відповіді:
25.11.2024 14:52
Відповідь надана
Щодо спецдопуску
Номер:
3ad9e18ae1ff4dc5959602b39ccfec70
Дата опублікування:
21.11.2024 14:26
Опис:
В тендерній документації зазначено, що Учасник повинен надати, поміж іншим, «Список персоналу, який має діючий допуск до виконання особливих робіт (із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади, діючої категорії допуску, дати висновку органу СБУ за результатами спецперевірки, номеру та дати наказу про надання допуску), отриманий згідно вимог Постанови КМУ «Про затвердження Порядку проведення спеціальної перевірки для надання фізичним особам допуску до виконання особливих робіт на ядерних установках, з ядерними матеріалами, радіоактивними відходами, іншими джерелами іонізуючого випромінювання» від 25.12.1997 № 1471, Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» і Закону України «Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання», та буде залучений до надання послуг/виконання робіт в межах зон обмеження доступу.»
Звертаємо Вашу увагу на те, що згідно з пунктом 10 Порядку проведення спеціальної перевірки для надання фізичним особам допуску до виконання особливих робіт на ядерних установках, з ядерними матеріалами, радіоактивними відходами, іншими джерелами іонізуючого випромінювання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1997 р. N 1471 (далі – «Порядок»):
«Фізичні особи, які не мають допуску, можуть перебувати у місцях, де виконуються особливі роботи, тільки у супроводі визначених керівником підприємства посадових осіб, які мають допуск відповідної категорії.»
А згідно з вимогами пункту 3 Порядку проведення технічного огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 р. N 687:
«Технічний огляд та/або експертне обстеження проводиться за участю роботодавця або призначених ним відповідальних осіб.»
Таким чином вимога щодо обов’язкової наявності допуск персоналу до особливих робіт є недоцільною, оскільки згідно з вимогами діючого законодавства технічний огляд та/або експертне обстеження НЕ МОЖЕ ПРОВОДИТИСЬ БЕЗ УЧАСТІ РОБОТОДАВЦЯ АБО ПРИЗНАЧЕНИХ НИМ ВІДПОВІДАЛЬНИХ ОСІБ, а отже і необхідність наявності у виконавців відповідного дозволу НЕ Є ОБОВ’ЯЗКОВОЮ.
Також звертаємо Вашу увагу на те, що згідно з пунктом 6 Порядку:
«Керівникам підприємств приватної форми власності, що провадять свою діяльність на умовах найму згідно з договорами про виконання особливих робіт, допуск може надаватися відповідно до наказів керівників підприємств, з якими укладаються такі договори.
Копії наказів надсилаються до Держатомрегулювання. Документи для проведення спеціальної перевірки оформляються керівниками підприємств приватної форми власності.»
А згідно з пунктом 15 Порядку:
«У разі виконання працівниками підприємств особливих робіт на інших підприємствах перелік погоджується керівниками інших підприємств.»
Отже для отримання зазначеного вище допуску Учасник повинен попередньо погодити з Замовником перелік посад працівників, робота на яких потребує допуску до виконання особливих робіт, а на момент подання тендерної пропозиції залишається невизначеним факт виконання робіт саме цим замовником. Таким чином вказаний перелік може бути сформований та погоджений уже по факту підписання договору, а ніяк не на момент подання тендерної пропозиції.
Зважаючи на вище викладене просимо Вас вилучити з тендерної документації дискримінаційну вимогу щодо надання Учасником списку персоналу, який має діючий допуск до виконання особливих робіт.
Відповідь:
У відповідь на ваше запитання повідомляємо наступне.
ЗУ «Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання» встановлює, що у зв’язку з необхідністю забезпечення національної безпеки України обмежується доступ до виконання особливих робіт. Перелік особливих робіт і порядок надання допуску до їх виконання визначаються Кабінетом Міністрів України.
Порядок проведення спеціальної перевірки для надання фізичним особам допуску до виконання особливих робіт на ядерних установках, з ядерними матеріалами, радіоактивними відходами, іншими джерелами іонізуючого випромінювання, який затверджений Постановою КМУ від 25.12.1997 року № 1471 (далі - Порядок), встановлює, що до особливих робіт належать роботи, які неможливо виконати без доступу до місць, де діють обмеження.
Згідно Наказу Державної інспекції ядерного регулювання України «Про затвердження Вимог до зон обмеження доступу, контролю та управління доступом у зони обмеження доступу» від 05.12.2011 р. № 177 зонами обмеження доступу є захищена зона, особливо важлива зона, внутрішня зона, зона контрольованого доступу.
Відповідно до діючих «Правил про затвердження Правил фізичного захисту ядерних установок та ядерних матеріалів» затверджених наказом ДКЯР № 116 від 04.08.2006 захищена зона - оточена фізичним бар'єром територія, що знаходиться під захистом, в якій розміщуються внутрішні та особливо важливі зони, ядерні установки та ядерні матеріали II категорії.
Технічною специфікацією передбачено перелік обладнання, яке розміщується і відповідно роботи будуть виконуватись в межах захищеної зони (суворого режиму), отже виконання послуг відноситься до особливих робіт.
Так, дійсно у відповідності до пункту 10 Порядку фізичні особи, які не мають допуску, можуть перебувати у місцях, де виконуються особливі роботи, тільки у супроводі визначених керівником підприємства посадових осіб, які мають допуск відповідної категорії.
Однак, такі фізичні особи не мають права виконувати роботи в межах захищеної зони, а лише перебувати, дане твердження підтверджується абз. 3 п. 9 Порядку де встановлено, що виконання особливих робіт без допуску відповідної категорії забороняється.
З огляду на вищевказне, зміни до тендерної документації, про які просить потенційний учасник торгів, не можуть бути внесені, оскільки суперечать чинному законодавству України.
Дата відповіді:
22.11.2024 15:51