• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Експертне обстеження (технічне діагностування) та технічний огляд обладнання

Завершена

749 108.33 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 7 491.08 UAH
Період оскарження: 20.11.2024 15:24 - 25.11.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2024-11-20-012978-a про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», протокол від 04.12.2024 № 87/1

Номер: b8a3d9b50ef741e99b1d9e7972ea69ba
Ідентифікатор запиту: UA-2024-11-20-012978-a.b1
Назва: Скарга на рішення Замовника закупівлі UA-2024-11-20-012978-a про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», протокол від 04.12.2024 № 87/1
Скарга:
Дата розгляду скарги: 19.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.12.2024 17:15
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 20.12.2024 17:52
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Житомирський експертно-технічний центр Держпраці", Романюк Віктор Миколайович 380672666981 zhetc.tender@ukr.net http://www.etc.zt.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e5376cfbedce4330a195e607ff8e27e8
Заголовок пункту скарги: Неправомірне, надумане та необгрунтоване відхилення тендерної пропозиції Учасника-Переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Товариством з обмеженою відповідальністю «Житомирський експертно-технічний центр Держпраці» прийнято участь у публічній закупівлі № UA-2024-11-20-012978-a. За результатами аукціону, нашим підприємством надано найбільш вигідну цінову пропозицію, яка в подальшому автоматизованою системою визначена як така, що найбільш економічно вигідна.
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 03.12.2024 Замовником зареєстровано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції. В термін до 04.12.2024, 08:47:01, ТОВ «Житомирський ЕТЦ» необхідно виконати вимогу Замовника наступного змісту: «1. Виявлені невідповідності: 1.1. Учасник в складі тендерної пропозиції не подав інформацію (список) працівників, які мають діючий допуск до виконання особливих робіт (із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади, діючої категорії допуску, дати висновку органу СБУ за результатами спецперевірки, номеру та дати наказу про надання допуску), а також не надав інформацію про допуск до виконання особливих робіт керівника підприємства (директора) із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади, діючої категорії допуску, дати висновку органу СБУ за результатами спецперевірки, номеру та дати наказу про надання допуску? інформації про назву підприємства чи організації, якою йому надано допуск. 2. Посилання на вимогу ТД, щодо якої виявлені невідповідності: 2.1. абзац 7 пункту 1 розділу 3 ТД, підпункт 7.1.2. пункту 7 додатку 5 до ТД «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції». 3. Перелік інформації, яку повинен надати Учасник для усунення виявлених порушень: 3.1. Список персоналу, який має діючий допуск до виконання особливих робіт (із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади, діючої категорії допуску, дати висновку органу СБУ за результатами спецперевірки, номеру та дати наказу про надання допуску), отриманий згідно вимог Постанови КМУ «Про затвердження Порядку проведення спеціальної перевірки для надання фізичним особам допуску до виконання особливих робіт на ядерних установках, з ядерними матеріалами, радіоактивними відходами, іншими джерелами іонізуючого випромінювання» від 25.12.1997 № 1471, Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» і Закону України «Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання», та буде залучений до надання послуг/виконання робіт в межах зон обмеження доступу. Допуск персоналу учасника має бути наданий підприємством, що є учасником процедури закупівлі. До списку обов'язково включати керівника підприємства із зазначенням додаткової інформації про назву підприємства чи організації, якою йому надано допуск.».
На виконання вимог Замовника у встановлений строк Учасником до автоматизованої системи ProZorro 03.12.2024 завантажено наступні документи: - «Довідка про усунення невідповідностей.pdf».
Згодом, через автоматизовану систему ProZorro 04.12.2024 Замовником зареєстровано протокольне рішення від 04.12.2024 № 87/1, згідно якого тендерну пропозицію ТОВ «Житомирський ЕТЦ» відхилено відповідно до абз. 5 підпункту 2 пункту 44 та абз. 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) – вважаючи, що начебто тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що не може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей, а також у зв’язку із не виправленням виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у складі тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовником у зазначеному оскаржуваному рішенні як підставу для відхилення тендерної пропозиції вказано: «Учасник не виконав вимоги абзацу 7 пункту 1 розділу 3 ТД, підпункту 7.1.2. пункту 7 додатку 5 до ТД не подав у складі тендерної пропозиції інформацію про наявність допусків до особливих робіт у працівників та керівника, а також не виправив виявлені не відповідності замовником».
Зауважимо, що причинами для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ» обрано одразу дві, предметно кардинально різні між собою, підстави, за яких докорінно неможливо встановити, що саме в дійсності стало причиною для прийняття оскаржуваного рішення від 04.12.2024 № 87/1.

У відповідності до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відповідно, документи та інформація, які вимагаються Замовником згідно вимог цієї тендерної документації у складі тендерної пропозиції, але не передбачені чинним законодавством України, не подаються у складі тендерної пропозиції, про що Учасник або Переможець повинен надати обґрунтування із зазначенням причин неподання документів та/або інформації. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Статтею 29 Закону «Про публічні закупівлі» визначено порядок розгляду та оцінки Замовником тендерної пропозиції Учасника. Згідно даної норми чинного законодавства, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 встановлено, що «Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до статті 64 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку»:
«Допуск осіб до роботи на ядерних установках з ядерними матеріалами і об'єктах, призначених для поводження з радіоактивними відходами, іншими джерелами іонізуючого випромінювання, надає керівник підприємства, установи, організації за наявності позитивних висновків спеціальної перевірки всіх відомостей, що подають про себе особи, які бажають виконувати роботи на ядерних установках з ядерними матеріалами і об'єктах, призначених для поводження з радіоактивними відходами, іншими джерелами іонізуючого випромінювання, відповідно до вимог цього Закону.»
Згідно з абзацом 3 пункту 6 Порядку проведення спеціальної перевірки для надання фізичним особам допуску до виконання особливих робіт на ядерних установках, з ядерними матеріалами, радіоактивними відходами, іншими джерелами іонізуючого випромінювання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1997 р. N 1471:
«Керівникам підприємств приватної форми власності, що провадять свою діяльність на умовах найму згідно з договорами про виконання особливих робіт, допуск може надаватися відповідно до наказів керівників підприємств, з якими укладаються такі договори. Копії наказів надсилаються до Держатомрегулювання. Документи для проведення спеціальної перевірки оформляються керівниками підприємств приватної форми власності.»

На виконання вищезазначених вимог чинних нормативно-правових актів України та тендерної документації Замовника, до тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ» завантажено «Довідка про спецдопуск.pdf», а в подальшому з метою усунення невідповідностей «Довідка про усунення невідповідностей.pdf». Згідно вказаних файлів вбачається, що для виконання вимог Замовника щодо отримання персоналом допуску до виконання особливих робіт (із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади, діючої категорії допуску, дати висновку органу СБУ за результатами спецперевірки, номеру та дати наказу про надання допуску), згідно вимог Постанови КМУ «Про затвердження Порядку проведення спеціальної перевірки для надання фізичним особам допуску до виконання особливих робіт на ядерних установках, з ядерними матеріалами, радіоактивними відходами, іншими джерелами іонізуючого випромінювання» від 25.12.1997 № 1471, Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» та Закону України «Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання» (надається в межах надання послуг/виконання робіт), між Замовником та Учасником має бути підписаний договір. Про це Замовнику також наголошувалось у зверненнях до нього у період уточнень, з проханням внести відповідні зміни до тендерної документації, але відповідне звернення залишилось проігнорованим. Видача допуску персоналу учасника не може бути надане підприємством, що є учасником процедури закупівлі, ще й до моменту підписання договору, оскільки це у повній мірі суперечить законодавству та порядку отримання відповідного допуску.

Незважаючи на вказані вище обставини, без належного обґрунтування та доказів, Замовником – Філія «ВП «Рівненська АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом», посилаючись на абз. 5 підпункту 2 пункту 44 та абз. 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, до автоматизованої системи закупівель завантажено протокольне рішення від 04.12.2024 № 87/1, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ», яке являється предметом оскарження відповідно до даної скарги.

Отже, згідно зазначених вище норм чинного права та описаних обставин, протокольне рішення Замовника від 04.12.2024 № 87/1 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Житомирський ЕТЦ» з підстав, що начебто тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що не може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей, а також у зв’язку із не виправленням виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у складі тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей – є надуманим, дискримінуючим, необґрунтованим та таким, що не відповідає чинним нормативно-правовим актам України. Оскаржуване рішення порушує права та охоронювані законом інтереси Учасника, що лягли в основу принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника