• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. У разі якщо документ чи інформація, надання яких передбачено цією тендерною документацією, складені іншою мовою, учасник у складі тендерної пропозиції надає автентичний переклад цього документа на українську мову. Застосовані критерії оцінки – ціна.

Завершена

38 270 465.55 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 382 704.00 UAH
Період уточнення: 14.10.2024 16:08 - 25.10.2024 00:00
Відповідь надана

дискримінаційні вимоги

Номер: 0c8c6d2a3faa46078f118152546783eb
Дата опублікування: 17.10.2024 14:12
Опис: Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації: «При провадженні господарської діяльності з постачання електричної енергії, постачальник повинен дотримуватись вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії; відсутні порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії; не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, застереження щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та/або штрафи та/або призупинення ліцензії.» Вважаємо, що ця вимога тендерної документації Замовника повинна бути вилучена з її тексту з огляду на наступне. Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)», ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення» . Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023, а також ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення». Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Окрім того, зазначена вимога є дискримінаційною з огляду на те, що в учасника можуть бути незначні порушення Ліцензійних умов, що стало підставою для відповідного застереження НКРЕКП, проте це не спричинило втрату ліцензії на постачання електричної енергії споживачу, а отже не позбавило такого учасника право здійснювати відповідну ліцензію. Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі наявності застережень НКРЕКП. Такі застереження носять виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливають на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Більше того, наявність таких застережень в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2024 році, адже суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаної довідки носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника. Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо внести відповідні зміни до Документації та виключити їх. 2. Відповідно до п. 9.3. Додатку 5 Тендерної документації вимагається надання: «9.3. Лист від Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку виданий у поточному році.» Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та ДСТУ 3466-96 . Зазначений документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96. Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначений вище документ. Таким чином, Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог. 3. Відповідно до п. 9.6. Додатку 5 Тендерної документації вимагається надання: «9.6. Інформація від Державної податкової служби України, в якій містяться дані про відкриті рахунки у банківських та інших фінансових установах.» Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)» та ДСТУ 3466-96 . Зазначений документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 та ДСТУ 3466-96. Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначений вище документ. Тому, з метою уникнення затягування процедури закупівлі просимо внести відповідні зміни в тендерну документацію. В іншому випадку змушені будемо звернутись до органу оскарження.
Відповідь: Шановний потенційний учаснику! 1. Відповідно до додатку 1 до тендерної документації передбачено, що при провадженні господарської діяльності з постачання електричної енергії, постачальник повинен дотримуватись вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії; відсутні порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії; не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, застереження щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та/або штрафи та/або призупинення ліцензії. Наголошуємо, що дана процедура закупівлі оголошена у повній відповідності до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості). Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Враховуючи, що вимога додатку 1 до тендерної документації встановлена не до предмету закупівлі, а до учасника, така вимога не порушує пункт 29 Особливостей. Звертаємо вашу увагу на те, що дана вимога тендерної документації не порушує вимог чинного законодавства, що регулює відносини учасників ринку електричної енергії. У зв’язку з наведеним, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації у цій частині. 2. Відповідно до пункту 9.3 додатку 5 до тендерної документації передбачено інші документи, що надаються учасниками у складі тендерної пропозиції, зокрема, лист від Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку виданий у поточному році. Звертаємо вашу увагу на те, що відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Враховуючи, що вимога пункту 9.3 додатку 5 до тендерної документації встановлена не до предмету закупівлі, а до учасника, така вимога не порушує пункт 29 Особливостей. Провівши аналіз в електронній системі нами встановлено, що учасники процедур закупівель, мають змогу надати такий документ у складі тендерної пропозиції. Наголошуємо, що такий документ можна легко отримати за допомогою сервісів обслуговування клієнтів від Державної податкової служби України. Підсумовуючи викладене, хочемо зазначити, що вимога про надання зазначеного документу є цілком законною та не є дискримінаційною. У зв’язку з наведеним, відсутні підстави для внесення змін до документації тендерної документації у цій частині. 3. Відповідно до пункту 9.6 додатку 5 до тендерної документації передбачено інші документи, що надаються учасниками у складі тендерної пропозиції, зокрема, інформація від Державної податкової служби України, в якій містяться дані про відкриті рахунки у банківських та інших фінансових установах. Звертаємо вашу увагу на те, що відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Враховуючи, що вимога пункту 9.6 додатку 5 до тендерної документації встановлена не до предмету закупівлі, а до учасника, така вимога не порушує пункт 29 Особливостей. Провівши аналіз в електронній системі нами встановлено, що учасники процедур закупівель, мають змогу надати такий документ у складі тендерної пропозиції. Наголошуємо, що такий документ можна легко отримати за допомогою сервісів обслуговування клієнтів від Державної податкової служби України. У зв’язку з наведеним, відсутні підстави для внесення змін до документації тендерної документації у цій частині.
Дата відповіді: 21.10.2024 14:10
Відповідь надана

Тендерна документація

Номер: c4670f4c1d8e488f9f2fe9c5e67e7c9c
Дата опублікування: 16.10.2024 20:18
Опис: Шановний замовнику, п.2.3 Додатку 5 до ТД містить вимогу6 "Діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи)." Повідомляємо, що договір про врегулювання небалансів електричної енергії з НЕК "Укренерго" є публічним та укладається сторонами з урахуванням статті 634 Цивільного кодексу України та розміщено на офіційному сайті НЕК «УКРЕНЕРГО» https://ua.energy/ шляхом Повідомлення про приєднання до договору про врегулювання небалансів електричної енергії. Окрім того, Постачальники електроенергії можуть входити до іншої балансуючої групи та укладати договори в паперовій формі з накладанням печатки. Усуньте, будь ласка, дискримінаційні вимоги вишезазначеного пункту для можливості участі більшої кількості учасників, що дасть Вам, як Замовнику, можливість застосувати принципи публічних закупівель, що зазначені в ст.5 Закону Укоаїни "Про публічні закупівлі": 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідь: Шановний потенційний учаснику! Дійсно, відповідно до пункту 2.3 додатку 5 до тендерної документації передбачено документи, що підтверджують відповідність умовам технічної специфікації, зокрема, діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи). Зазначена вимога встановлена з метою відбору постачальника, який має у наявності всі необхідні договори для забезпечення безперебійного постачання електричної енергії, зокрема, договір про врегулювання небалансів електричної енергії. Перед оголошенням процедури закупівлі нами було детально досліджено чинне законодавство, що регулює відносини учасників ринку електричної енергії та проведено аналіз в електронній системі закупівель та встановлено, що учасники процедур закупівель, які уклали відповідний договір мають змогу надати його копію у складі тендерної пропозиції у відповідності до вимог, що визначені у додатку 5 до тендерної документації. Крім того, повідомляємо, що зазначена вимога не суперечить ні законодавству у сфері публічних закупівель ні законодавству у сфері постачання електричної енергії. У зв’язку з наведеним, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді: 21.10.2024 14:09