• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. У разі якщо документ чи інформація, надання яких передбачено цією тендерною документацією, складені іншою мовою, учасник у складі тендерної пропозиції надає автентичний переклад цього документа на українську мову. Застосовані критерії оцінки – ціна.

Завершена

38 270 465.55 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 382 704.00 UAH
Період оскарження: 14.10.2024 16:08 - 25.10.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

щодо неправомірного відхилення

Номер: e7814bf6c9564854819e3fcfd161606a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-14-012011-a.c2
Назва: щодо неправомірного відхилення
Скарга:
Комунальне підприємство «Черкасиводоканал» Черкаської міської ради, ідентифікаційний код: 03357168 (надалі – Замовник), оголошено закупівлю № UA-2024-10-14-012011-a, про проведення відкритих торгів (з особливостями) за предметом: ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. ТОВ «ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ» (надалі – Учасник, Скаржник) є учасником закупівлі № UA-2024-10-14-012011-a за предметом закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія, з очікуваною вартістю предмета закупівлі в розмірі 38 270 465,55 грн з ПДВ. Відповідно з вимогами пункту 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цієї постанови і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Нашим підприємством подано тендерну пропозицію у повній відповідності з нормами права та умовами тендерної документації цієї закупівлі. Рішенням уповноваженої особи Замовника, відповідно до протоколу № 966 від 29.11.2024 (надалі – Протокол), пропозиція Учасника була відхилена з підстав визначених в абз. 5, пп. 1 п. 44 Особливостей – «не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей». З наведеним рішенням Замовника не можливо погодитись з підстав наступного. 26.11.2024 Замовник оприлюднив повідомлення про усунення невідповідностей у складі пропозиції, де зазначив наступне: «під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ» по закупівлі Електрична енергія за кодом CPV за ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія, встановлено невідповідність в документах поданої зазначеним учасником тендерній пропозиції, подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме: Відповідно до Додатку №5 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» тендерної документації, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: - діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи). Вказаний документ не наданий Учасником в складі тендерної пропозиції. Для усунення виявлених невідповідностей, ТОВ «ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ» необхідно додати до своєї пропозиції протягом 24 годин, з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей: - Діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи)». Повідомляємо, що відповідно до пункту 2.3 додатку 5 до тендерної документації передбачено необхідність надання у складі пропозиції учасника діючого договору про врегулювання небалансів електричної енергії, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи). На виконання зазначеної вимоги нами у складі тендерної пропозиції було надано договір від 22.03.2024 № БГ-24/0828 (про входження ТОВ «ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ» до балансуючої групи) з накладеним електронним підписом сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи). Відповідно до пункту 1.2 розділу 1 «Предмет договору» договору від 22.03.2024 № БГ-24/0828 за умовами цього Договору, сторона, відповідальна за баланс зобов’язується: нести перед оператором системи передач фінансову відповідальність за небаланси електричної енергії балансуючої групи, до складу якої увійшов Учасник; врегульовувати небаланси Учасника; здійснювати купівлю-продаж електричної енергії в обсязі небалансів, обумовлених учасниками балансуючої групи; надавати Учаснику послуги з адміністрування фінансових гарантій, а Учасник зобов’язується: нести фінансову відповідальність за свої небаланси електричної енергії перед стороною, відповідальною за баланс; здійснювати купівлю-продаж у сторони, відповідальної за баланс електричну енергію в обсязі своїх небалансів; оплачувати стороні, відповідальній за баланс послуги з адміністрування фінансових гарантій. Таким чином, предметом наданого договору є саме врегулювання небалансів. Варто відмітити, що згідно з підпунктом 14 пункту 2.2 Розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1467 при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися організаційних вимог, зокрема, укласти договори, які є обов’язковими для здійснення діяльності на ринку електричної енергії, та виконувати умови цих договорів, зокрема своєчасно та в повному обсязі сплачувати за електричну енергію, куплену на ринку електричної енергії, та за послуги, що надаються на ринку електричної енергії. Відповідно до підпункту 1.1.2. пункту 1.1 Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (далі – Правила) договір про врегулювання небалансів електричної енергії - договір, відповідно до якого суб'єкт господарювання набуває статусу учасника ринку та здійснюється врегулювання небалансів електричної енергії. ТОВ «ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ» є учасником ринку, що підтверджується, зокрема, ліцензією з постачання електричної енергії споживачу, виданою відповідно до Постанови НКРЕКП від 05.03.2019 № 289 та приєднанням до типового договору про врегулювання небалансів електричної енергії шляхом підписання заяви-приєднання (копії договорів та заява приєднання додаються). Додатково інформацію можна перевірити в Реєстрі учасників оптового енергетичного ринку оприлюдненому на вебпорталі НКРЕКП за посилання https://www.nerc.gov.ua/dobrochesnist-ta-prozorist-remit/reyestr-uchasnikiv-optovogo-energetichnogo-rinku. Таким чином наявність у ТОВ «ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ» ліцензії з постачання електричної енергії споживачу свідчить про відповідність нашого товариства вимогам законодавства у сфері енергетики в тому числі ліцензійним вимогам, що в свою чергу підтверджує наявність діючого договору про врегулювання небалансів електричної енергії. Слід зазначити, що частиною другою статті 70 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що з метою врегулювання небалансів з оператором системи передачі учасник ринку має стати стороною, відповідальною за баланс, або передати свою відповідальність іншій стороні, відповідальній за баланс, шляхом входження до балансуючої групи. Сторони, відповідальні за баланс, зобов’язані нести фінансову відповідальність за небаланси електричної енергії перед оператором системи передачі. Відповідно до пункту 5 частини першої статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» балансуюча група - об'єднання учасників ринку, що створюється на підставі договору про створення балансуючої групи, у межах якого визначений договором учасник ринку, який входить до такого об'єднання, несе відповідальність за баланс електричної енергії всіх інших учасників ринку, що входять до такого об'єднання. Таким чином, наше підприємство скористалось нормою частини другої статті 70 Закону України «Про ринок електричної енергії» та передало відповідальність іншій стороні, відповідальній за баланс, шляхом входження до балансуючої групи, уклавши відповідний договір предметом якого є врегулювання небалансів. Окремо вважаємо за необхідне зазначити, що нашим підприємством було укладено договір про врегулювання небалансів з оператором системи передач. Цей договір був завантажений нами 27.11.2024 на вимогу замовника. Крім того, наголошуємо, що договір про врегулювання небалансів укладеним з оператором системи передач, є договором приєднання і підтвердженням його укладення є повідомлення про приєднання, яке також надано нами на вимогу замовника. Варто відмітити, що відповідно до підпункту 1.5.1. пункту 1.5. Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307, якщо учасник ринку передає свою фінансову відповідальність за небаланси іншій стороні, відповідальній за баланс шляхом входження до її балансуючої групи, договір про врегулювання небалансів, укладений між оператором системи передач та цим учасником ринку, призупиняє свою дію в частині фінансової відповідальності за небаланси на час дії договору щодо участі в балансуючій групі. Таким чином дія договору про врегулювання небалансів електричної енергії, укладеного ТОВ «ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРЖДІ» з оператором системи передачі наразі призупинена. Зважаючи на зазначене, ТОВ «ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРЖДІ» у складі тендерної пропозиції надало саме діючий договір про врегулювання небалансів (договір від 22.03.2024 № БГ-24/0828), який містить підпис сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи), що у повній мірі відповідає вимогам тендерної документації Замовника. Наголошуємо, що тендерна документація не містила окремих вимог надати договір про врегулювання небалансів, укладений саме з операторами системи передачі. Також наголошуємо, що тендерною документацією передбачено можливість надання договору про врегулювання небалансів підписаного стороною, відповідальною за баланс (балансуючої групи) і саме такий договір нами надано у складі тендерної пропозиції. Крім того, тендерна документація не містила окремих вимог надати договір саме з назвою «про врегулювання небалансів», вимога передбачала надання договору, предметом якого є врегулювання небалансів. Отже нашим підприємством було у повному обсязі виконано вимоги тендерної документації та надано договору про врегулювання небалансів електричної енергії, з накладеним електронним підписом сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи), що відповідає умовам тендерної документації. Таким чином, відхилення нашої тендерної пропозиції з наведеної вище підстави є неправомірним та таким що підлягає скасуванню. Просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції. Відхиливши нашу тендерну пропозицію Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, а також законі права та інтереси Скаржника. За цих умов прийняте Замовником у Протоколі рішення про невідповідність пропозиції Учасника вимогам тендерної документації, прийнято з порушенням вимог Закону «Про публічні закупівлі» та Особливостей, що як наслідок є дискримінацією Учасника, яка полягає у протиправній дискваліфікації його пропозиції. Всі наявні докази вищенаведеним обставинам додаються до даної скарги. На підставі вищевказаного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178,
Дата розгляду скарги: 13.12.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.12.2024 13:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.12.2024 17:01
Дата виконання рішення Замовником: 18.12.2024 10:37
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №19881-р/пк-пз від 13.12.2024р., було вирішено скасувати рішення Уповноваженої особи від 28.11.2024р. №966 про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ" за процедурою закупівлі – «Електрична енергія» (Ідентифікатор закупівлі UA-2024-10-14-012011-a), визнати його переможцем відкритих торгів та прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю за предметом - Електрична енергія за кодом CPV за ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ", Кудим Олександр 380505432967 INFO@EVROENERGO.COM https://evroenergo.com/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 34a4c01c5b244b5687156a27173eda78
Заголовок пункту скарги: неправомірне відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Комунальне підприємство «Черкасиводоканал» Черкаської міської ради, ідентифікаційний код: 03357168 (надалі – Замовник), оголошено закупівлю № UA-2024-10-14-012011-a, про проведення відкритих торгів (з особливостями) за предметом: ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
ТОВ «ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ» (надалі – Учасник, Скаржник) є учасником закупівлі № UA-2024-10-14-012011-a за предметом закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія, з очікуваною вартістю предмета закупівлі в розмірі 38 270 465,55 грн з ПДВ.
Відповідно з вимогами пункту 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цієї постанови і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Нашим підприємством подано тендерну пропозицію у повній відповідності з нормами права та умовами тендерної документації цієї закупівлі.
Рішенням уповноваженої особи Замовника, відповідно до протоколу № 966 від 29.11.2024 (надалі – Протокол), пропозиція Учасника була відхилена з підстав визначених в абз. 5, пп. 1 п. 44 Особливостей – «не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
З наведеним рішенням Замовника не можливо погодитись з підстав наступного.
26.11.2024 Замовник оприлюднив повідомлення про усунення невідповідностей у складі пропозиції, де зазначив наступне:
«під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ» по закупівлі Електрична енергія за кодом CPV за ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія, встановлено невідповідність в документах поданої зазначеним учасником тендерній пропозиції, подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме: Відповідно до Додатку №5 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» тендерної документації, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: - діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи). Вказаний документ не наданий Учасником в складі тендерної пропозиції. Для усунення виявлених невідповідностей, ТОВ «ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ» необхідно додати до своєї пропозиції протягом 24 годин, з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей: - Діючий договір про врегулювання небалансів електричної енергії, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи)».
Повідомляємо, що відповідно до пункту 2.3 додатку 5 до тендерної документації передбачено необхідність надання у складі пропозиції учасника діючого договору про врегулювання небалансів електричної енергії, з накладеним кваліфікованим/удосконаленим електронним підписом операторами системи передачі або сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи).
На виконання зазначеної вимоги нами у складі тендерної пропозиції було надано договір від 22.03.2024 № БГ-24/0828 (про входження ТОВ «ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ» до балансуючої групи) з накладеним електронним підписом сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи).
Відповідно до пункту 1.2 розділу 1 «Предмет договору» договору від 22.03.2024 № БГ-24/0828 за умовами цього Договору, сторона, відповідальна за баланс зобов’язується: нести перед оператором системи передач фінансову відповідальність за небаланси електричної енергії балансуючої групи, до складу якої увійшов Учасник; врегульовувати небаланси Учасника; здійснювати купівлю-продаж електричної енергії в обсязі небалансів, обумовлених учасниками балансуючої групи; надавати Учаснику послуги з адміністрування фінансових гарантій, а Учасник зобов’язується: нести фінансову відповідальність за свої небаланси електричної енергії перед стороною, відповідальною за баланс; здійснювати купівлю-продаж у сторони, відповідальної за баланс електричну енергію в обсязі своїх небалансів; оплачувати стороні, відповідальній за баланс послуги з адміністрування фінансових гарантій.
Таким чином, предметом наданого договору є саме врегулювання небалансів.
Варто відмітити, що згідно з підпунктом 14 пункту 2.2 Розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1467 при провадженні ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися організаційних вимог, зокрема, укласти договори, які є обов’язковими для здійснення діяльності на ринку електричної енергії, та виконувати умови цих договорів, зокрема своєчасно та в повному обсязі сплачувати за електричну енергію, куплену на ринку електричної енергії, та за послуги, що надаються на ринку електричної енергії.
Відповідно до підпункту 1.1.2. пункту 1.1 Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (далі – Правила) договір про врегулювання небалансів електричної енергії - договір, відповідно до якого суб'єкт господарювання набуває статусу учасника ринку та здійснюється врегулювання небалансів електричної енергії.
ТОВ «ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ» є учасником ринку, що підтверджується, зокрема, ліцензією з постачання електричної енергії споживачу, виданою відповідно до Постанови НКРЕКП від 05.03.2019 № 289 та приєднанням до типового договору про врегулювання небалансів електричної енергії шляхом підписання заяви-приєднання (копії договорів та заява приєднання додаються). Додатково інформацію можна перевірити в Реєстрі учасників оптового енергетичного ринку оприлюдненому на вебпорталі НКРЕКП за посилання https://www.nerc.gov.ua/dobrochesnist-ta-prozorist-remit/reyestr-uchasnikiv-optovogo-energetichnogo-rinku.
Таким чином наявність у ТОВ «ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ» ліцензії з постачання електричної енергії споживачу свідчить про відповідність нашого товариства вимогам законодавства у сфері енергетики в тому числі ліцензійним вимогам, що в свою чергу підтверджує наявність діючого договору про врегулювання небалансів електричної енергії.
Слід зазначити, що частиною другою статті 70 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що з метою врегулювання небалансів з оператором системи передачі учасник ринку має стати стороною, відповідальною за баланс, або передати свою відповідальність іншій стороні, відповідальній за баланс, шляхом входження до балансуючої групи.
Сторони, відповідальні за баланс, зобов’язані нести фінансову відповідальність за небаланси електричної енергії перед оператором системи передачі.
Відповідно до пункту 5 частини першої статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» балансуюча група - об'єднання учасників ринку, що створюється на підставі договору про створення балансуючої групи, у межах якого визначений договором учасник ринку, який входить до такого об'єднання, несе відповідальність за баланс електричної енергії всіх інших учасників ринку, що входять до такого об'єднання.
Таким чином, наше підприємство скористалось нормою частини другої статті 70 Закону України «Про ринок електричної енергії» та передало відповідальність іншій стороні, відповідальній за баланс, шляхом входження до балансуючої групи, уклавши відповідний договір предметом якого є врегулювання небалансів.

Окремо вважаємо за необхідне зазначити, що нашим підприємством було укладено договір про врегулювання небалансів з оператором системи передач. Цей договір був завантажений нами 27.11.2024 на вимогу замовника. Крім того, наголошуємо, що договір про врегулювання небалансів укладеним з оператором системи передач, є договором приєднання і підтвердженням його укладення є повідомлення про приєднання, яке також надано нами на вимогу замовника.
Варто відмітити, що відповідно до підпункту 1.5.1. пункту 1.5. Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307, якщо учасник ринку передає свою фінансову відповідальність за небаланси іншій стороні, відповідальній за баланс шляхом входження до її балансуючої групи, договір про врегулювання небалансів, укладений між оператором системи передач та цим учасником ринку, призупиняє свою дію в частині фінансової відповідальності за небаланси на час дії договору щодо участі в балансуючій групі.
Таким чином дія договору про врегулювання небалансів електричної енергії, укладеного ТОВ «ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРЖДІ» з оператором системи передачі наразі призупинена.
Зважаючи на зазначене, ТОВ «ЄВРО ТРЕЙД ЕНЕРЖДІ» у складі тендерної пропозиції надало саме діючий договір про врегулювання небалансів (договір від 22.03.2024 № БГ-24/0828), який містить підпис сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи), що у повній мірі відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Наголошуємо, що тендерна документація не містила окремих вимог надати договір про врегулювання небалансів, укладений саме з операторами системи передачі. Також наголошуємо, що тендерною документацією передбачено можливість надання договору про врегулювання небалансів підписаного стороною, відповідальною за баланс (балансуючої групи) і саме такий договір нами надано у складі тендерної пропозиції.
Крім того, тендерна документація не містила окремих вимог надати договір саме з назвою «про врегулювання небалансів», вимога передбачала надання договору, предметом якого є врегулювання небалансів.
Отже нашим підприємством було у повному обсязі виконано вимоги тендерної документації та надано договору про врегулювання небалансів електричної енергії, з накладеним електронним підписом сторони, відповідальної за баланс (балансуючої групи), що відповідає умовам тендерної документації.
Таким чином, відхилення нашої тендерної пропозиції з наведеної вище підстави є неправомірним та таким що підлягає скасуванню.
Просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції.
Відхиливши нашу тендерну пропозицію Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, а також законі права та інтереси Скаржника.
За цих умов прийняте Замовником у Протоколі рішення про невідповідність пропозиції Учасника вимогам тендерної документації, прийнято з порушенням вимог Закону «Про публічні закупівлі» та Особливостей, що як наслідок є дискримінацією Учасника, яка полягає у протиправній дискваліфікації його пропозиції.
Всі наявні докази вищенаведеним обставинам додаються до даної скарги.
На підставі вищевказаного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації

Номер: 347c15a68c644220a6e8d8b69bfc0a33
Ідентифікатор запиту: UA-2024-10-14-012011-a.a1
Назва: СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 29.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.10.2024 17:19
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 01.11.2024 17:50
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 01.11.2024 17:50
Автор: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", ЖУК РОМАН ЄВСТАХІЙОВИЧ 380934108320 gasenergotendr@gmail.com http://gasenergotrade.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6e61c3bb0aa4415e9c1f44b3a71255ae
Заголовок пункту скарги: Умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі (Додаток 1 ТД)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1) Відповідно до Додатку 1 Тендерної документації Замовником встановлено: «При провадженні господарської діяльності з постачання електричної енергії, постачальник повинен дотримуватись вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії; відсутні порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії; не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, застереження щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та/або штрафи та/або призупинення ліцензії.»

Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:

Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)», ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення» .
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023, а також ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення».
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.

Окрім того, зазначена вимога є дискримінаційною щодо ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» та такою, що унеможливлює участь у цій закупівлі з огляду на таке:

ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» у відповідь на своє звернення до НКРЕКП отримало лист №13994/14.1.1/7-23 від 20.12.2023 року, яким встановлено, що «ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не дотримано вимоги нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджені постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469 (далі – Ліцензійні умови з постачання електричної енергії споживачу). Відповідно до статей 17, 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» НКРЕКП постановою від 11 квітня 2023 року № 647 застерегла Товариство щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та не застосовувала до Товариства санкції у вигляді накладення штрафу.»
Тобто, у ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» були незначні порушення Ліцензійних умов, що стало підставою для відповідного застереження НКРЕКП, проте це не спричинило втрату ліцензії на постачання електричної енергії споживачу, а отже не позбавило ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» право здійснювати відповідну ліцензію.
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі наявності застережень НКРЕКП.
Такі застереження носять виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливають на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Більше того, наявність таких застережень в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2024 році, адже суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаної довідки носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника.
Таким чином, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може надати відповідну довідку згідно з формою наведеною нижче, щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469, через наявність таких обставин, а отже і позбавлене права взяти участь в цій закупівлі.

Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.

Аналогічною є практика Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні №14048 -р/пк-пз від 20.08.2024.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 196936ecea95455fb4a5633fbfab5474
Заголовок пункту скарги: Умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі (п. 9.3. Додатку 5)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 9.3 Додатку 5 тендерної документації Замовником вимагається надання: «9.3. Лист від Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку виданий у поточному році.»

Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:

Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)», ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення» .
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023, а також ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення».
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.

Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначений вище документ.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» отримало ліцензію на постачання електричної енергії відповідно до Постанови НКРЕКП №146 від 23.01.2024 року, проте не зобов’язане отримувати для здійснення постачання електричної енергії оскаржуваний документ, у зв’язку з чим не може взяти участь у цій закупівлі. Більше того, нами було надіслано запит у Державну податкову службу України про надання відповідного листа за 2024 рік, проте було отримано відмову через те, що надання таких листів не відноситься до компетенції Державної податкової служби України.
Таким чином, Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть вищезазначену інформацію, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.

Аналогічною є практика Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні №14048 -р/пк-пз від 20.08.2024.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 109a91ef51fc4b3bbb0a3b46a229bb5d
Заголовок пункту скарги: Умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі (п. 9.6.Додатку 5)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 9.6 Додатку 5 тендерної документації Замовником вимагається надання: «Інформація від Державної податкової служби України, в якій містяться дані про відкриті рахунки у банківських та інших фінансових установах.»

Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:

Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2022, IDT)», ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення» .
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023, а також ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення».
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.

Крім того, жодними іншими нормативно-правовим актами, ліцензійним умовами тощо, не передбачено обов’язку для постачальника електричної енергії отримувати зазначений вище документ.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» отримало ліцензію на постачання електричної енергії відповідно до Постанови НКРЕКП №146 від 23.01.2024 року, проте не зобов’язане отримувати для здійснення постачання електричної енергії оскаржуваний документ, у зв’язку з чим не може взяти участь у цій закупівлі. Більше того, надання такої довідки з інформацією про усі банківські рахунки немає відношення до предмету цієї закупівлі, оскільки розрахунки за укладеним договором будуть здійснюватись виключно через один рахунок із спеціальним режимом використання.
Таким чином, Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних, дискримінаційних вимог.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації