-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт їдальні Демидівського ліцею Димерської селищної ради за адресою: вул. Фастова, буд. 5, с. Демидів, Вишгородського району, Київської області (код ДК 021:2015:45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)
Завершена
8 111 125.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 40 555.62 UAH
мін. крок: 0.5% або 40 555.62 UAH
Період уточнення:
09.10.2024 16:57 - 26.10.2024 00:00
Відповідь надана
Протокол про внесення змін до річного плану не має сенсу. Внесіть зміни в річний план згідно норм законодавства
Номер:
ec42913c5b8b41d98c43bfe016651167
Дата опублікування:
24.10.2024 16:42
Опис:
Шановний Замовнику, керуючись ст.11 Закону «Про публічні закупівлі» (далі-Закону) Уповноважена особа планує закупівлі та формує річний план закупівель в електронній системі закупівель.
Стаття 4 Закону визначає планування закупівель та інші передумови здійснення закупівель, а саме:
1. Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану !!!!!.
2. У річному плані повинна міститися така інформація:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) назва предмета закупівлі!!!! із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
3) розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі;
4) код економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів);
5) вид закупівлі та орієнтовний початок проведення.
Відповідно до п 21. Особливостей, договір про закупівлю є нікчемним у разі: коли назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.
Відповідно до ст. 32 Закону замовник відміняє тендер у разі:
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Станом на 24.10.2024 Ви внесли зміни в оголошення про закупівлю та опублікували протокол про неможливість внесення змін до річного плану, що не є виходом з ситуації, а лише свідчить про порушення, що зрештою призведуть до відміни торгів.
Частиною 2 статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів до здійснення оплати за договором про закупівлю перевіряє наявність: річного плану (1), договору про закупівлю (2) та звіту про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель (3), що підтверджують проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі та за результатами якої укладено договір про закупівлю. Тобто, у разі проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі, вищезазначені три документа мають бути оприлюдненні в електронній системі закупівель (далі – ЕСЗ) Prozorro і при реєстрації бюджетних зобов’язань ці документи працівники органу Казначейства переглянуть в ЕСЗ. Як Ви збираєтесь пояснювати невідповідність назви в змінах до річного плану фактично закупленим роботам.
Внесіть зміни в річний план (зміни до річного плану) або відмініть процедуру закупівлю та оголосіть у спосіб визначений законодавством, так як немає сенсу учасникам приймати учать в закупівлі, втрачати час та витрачати кошти на закупівлю, яка йде з порушеннями Закону.
Відповідь:
Шановний учаснику,
Дякуємо за вашу увагу до процесу закупівель. Водночас хочемо звернути вашу увагу на таке.
Замовник під час підготовки Тендерної документації керувався вимогами законодавства України у сфері проведення закупівель, а саме Законом України "Про публічні закупівлі" та постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Тендерна документація складена згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням, а також із врахуванням вимог до предмету закупівлі – «ремонту будівлі».
Замовником враховано та складено документацію із врахуванням наступних норм:
-відповідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент";
-відповідно до пункт 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Тендерна документація не містить вимог, що не передбачені законодавством України, а твердження запитання прямо суперечать нормативному регулюванню із наступного.
Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" (ст. 4 та 5) та Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 "Про особливості здійснення публічних закупівель" (далі — Постанова № 1178), предмет закупівлі визначається технічним завданням та умовами проекту договору, який буде укладеного за результатами закупівлі. Тобто, найменування предмета закупівлі в річному плані є інформативним, узагальнюючим, а всі повні вимоги до предмету закупівлі встановлюються на підстав Тендерної документації.
Предмет закупівлі встановлено Розділом першим Тендерної документації «Предмет закупівлі: Капітальний ремонт їдальні Демидівського ліцею Димерської селищної ради за адресою: вул. Фастова, буд. 5, с. Демидів, Вишгородського району, Київської області (код ДК 021:2015:45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)», також предмет закупівлі і вимоги до нього встановлені Додатком № 2 «Технічні вимоги» Тендерної документації, і закупівля містить прямо пов'язаний рядок плану із повною інформацією: UA-P-2024-10-09-015320-a .
Усі зміни, внесені замовником до оголошення, здійснені відповідно до вимог Закону "Про публічні закупівлі" та Постанови № 1178, яка регулює особливості проведення закупівель в умовах воєнного стану.
Згідно з чинним законодавством, учасники закупівлі не мають повноважень контролюючих органів чи суду для встановлення висновків про порушення по надуманих ними обставинами, а також вимагати вносити зміни до річного плану чи скасовувати процедуру.
Отже, враховуючи вищезазначені положення Закону України "Про публічні закупівлі" (№ 922-VIII) та Постанови КМУ № 1178, просимо звернути увагу на встановлені вимоги тендерної документації, а також врахувати пункт 44 Постанови №1178 із метою уникнення допущення порушень учасником процедури, так як наслідок, для уникнення відхилення пропозицій.
Дата відповіді:
25.10.2024 12:19
Відповідь надана
електронні поля заповнені з помилками
Номер:
cffd170e2893492f97346c094ef691b2
Дата опублікування:
23.10.2024 16:36
Опис:
В електронних полях «Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників:» встановлено розмір тендерного забезпечення 42 500,00 грн. (сорок дві тисяч п’ятсот гривень 00 копійок). А вже нижче, в електронному полі Розмір надання забезпечення пропозицій учасників складає 40555.62 UAH. Тендерна документація не береться до уваги, бо не є електронним полем та не може вважатися правильною в цій частині. Просимо прийти до єдиної суми, та визначитись остаточно з розміром забезпечення тендерної пропозиції. Ще раз звертаємо увагу шановного замовника відкритих торгів, що автентичною є інформація саме в електронних полях, і вона не може бути двоякою.
Аналогічно до назви предмета закупівлі, якщо в електронних полях вебпорталу Уповноваженого органу (оголошення та зміни до річного плану) міститься назва - Капітальний ремонт їдальні Демидіського ліцею Димерської селищної ради за адресою: вул. Фастова, буд. 5, с. Демидів, Вишгородського району, Київської області, то саме ці роботи Ви й маєте придбати, якщо завчасно не приймете мір та не внесете зміни в електронні поля оголошення та річного плану. Та й для того, щоб отримати дозвільний документ та почати будівельні роботи після укладення договору про закупівлю (предмет закупівлі якого повинен містити назву саме з електронних полів, а не з тендерної документації), назва об’єкту будівництва з електронних полів Прозорро повинна повністю співпасти з назвою розміщеною на Порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, тобто саме так назва має бути зазначена в проектній та кошторисній документації (пояснення про технічну помилку не виправить ситуацію та матиме юридичні наслідки для розірвання договору підряду). А отже, своїми діями, уповноважена особа замовника спричинить відміну процедури закупівлі, що призведе до зайвих витрат, як часу, так і коштів учасників, та зриву робіт з капітального ремонту.
Відповідь:
«Шановний учаснику! Внесено зміни до електронного поля «Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників» та зазначено вірну суму забезпечення тендерної пропозиції, внесено зміни до електронних полів в оголошення про проведення відкритих торгів стосовно назви предмету закупівлі за ідентифікатором Закупівлі UA-2024-10-09-012736-a. Стосовно внесення змін до річного плану закупівель–оприлюднено протокол від 24.10.2024 року.
Дата відповіді:
24.10.2024 13:51
Відповідь надана
Повторне запитання щодо назви предмета закупівлі (просимо вирішити згідно норм законодавства)
Номер:
a958cf2de1bd4560b0364023aad0d2a7
Дата опублікування:
23.10.2024 15:41
Опис:
17 липня 2020 року набув чинності Наказ Мінекономрозвитку № 1082 від 11.06.2020 року "Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі" (далі - Порядок). Відповідно в цьому наказі зазначена інформація про те, яку інформація потрібно вказувати при публікації закупівель в Прозорро.
Абзацом 2 пункту 3 Порядку чітко визначено, що у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною!!!! (ТОБТО ДОСТОВІРНОЮ) вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Тобто, внесення Вами змін до тендерної документації, вирішує проблему. Автентичною вважатиметься інформація, розміщена шляхом заповнення електронних !!!! полів, тендерна документація не є електронним полем. Прошу повторно розглянути невідповідність назви предмета закупівлі саме в електронних полях оголошення про закупівлю (UA-2024-10-09-012736-a) та змінах до річного плану (UA-P-2024-10-09-015320-a), назви об’єкту будівництва в яких не відповідає висновку експертизи (EX01:1264-7285-1705-1861) та проектній документації в тому числі (PD01:0559-1648-5404-4413). Проектна документація, за якою замовником оримано позитивний експертний звіт містить назву об’єкту будівництва - Капітальний ремонт їдальні Демидівського ліцею Димерської селищної ради за адресою: вул. Фастова, буд. 5, с. Демидів, Вишгородського району, Київської області . Саме ці роботи, Ви як замовник, і маєте придбати, та в подальшому укласти договір згідно проектної та кошторисної документацій, а не те, що зазначаєте в тендерній документації. Сподіваюсь на розуміння.
Відповідь:
«Шановний учаснику, внесено зміни до електронних полів в оголошення про проведення відкритих торгів стосовно назви предмету закупівлі за ідентифікатором Закупівлі UA-2024-10-09-012736-a. Стосовно внесення змін до річного плану закупівель оприлюднено протокол від 24.10.2024 року».
Дата відповіді:
24.10.2024 13:50
Відповідь надана
помилка в назві предмета закупівлі
Номер:
6a008e86775d429e911fdb4a575e514f
Дата опублікування:
22.10.2024 10:15
Опис:
Шановний замовнику назва об’єкту в оголошенні на закупівлю робіт: Капітальний ремонт їдальні Демидіського ліцею Димерської селищної ради за адресою: вул. Фастова, буд. 5, с. Демидів, Вишгородського району, Київської області не відповідає висновку експертизи, тому пропонуємо звернути особливу увагу на слово Демидівського. Просимо внести зміни в оголошення, та річний план. В іншому разі закупівля відбудеться з порушеннями та замовник буде вимушений відмінити відкриті торги, застосувавши п.50 Особливостей.
Пункт 21 Особливостей вказує на те, що Договір про закупівлю є нікчемним у разі: коли назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає роботам, що фактично закуплені замовником.
То ж зверніть увагу на назви в оголошенні та річному плані (змінах до річного плану) і порівняйте їх з позитивним висновком експертизи в реєстрі ЄДЕССБ та усуньте невідповідності у назві предмета закупівлі, як в оголошенні, так і в змінах до річного плану закупівель на 2024 рік. Дякую
Відповідь:
«Шановний учаснику, внесено зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
23.10.2024 15:04
Відповідь надана
Щодо до додатка 2 до ТД
Номер:
5d4c40b330a4447882770ab06d22ce9f
Дата опублікування:
21.10.2024 12:01
Опис:
Шановний Замовнику! Наддайте відповідь щодо визначення договірної ціни, а саме в додатку 2 до ТД пункт 4 абзац 2 зазначається: «Учасник визначає ціну з урахуванням вартості використання обладнання, паливо-мастильних матеріалів, транспортних витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, в тому числі страхування та інших витрат згідно з чинним законодавством. Не врахована вартість окремих робіт не оплачується, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у пропозиції Учасник визначає ціну з урахуванням вартості використання обладнання, паливо-мастильних матеріалів, транспортних витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, в тому числі страхування та інших витрат згідно з чинним законодавством. Не врахована вартість окремих робіт не оплачується, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у пропозиції»
Питання: яке саме страхування ви згодні оплатити щоб враховувати його в договірну ціну?
Також питання щодо пункту 6 додатку 2 до ТД в якому зазначається : «Розрахунок договірної ціни, яку пропонує учасник, повинен забезпечувати достовірне визначення вартості капітального ремонту, бути технічно та економічно обґрунтованим, містити оптимальні витрати необхідних ресурсів, враховувати сучасні технології виконання робіт з урахуванням положень КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва».
Як саме технічно та економічно обґрунтувати договірну ціну ?
Відповідь:
«Шановний учаснику, вимоги тендерної документації викладені з урахуванням Настанови з визначення вартості будівництва Кошторисних норм України. Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії. З урахуванням вимог Настанови Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів (включаючи відрахування на єдиний внесок, на загальнообов’язкове державне соціальне страхування згідно із законодавством, обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів та будівельних машин, витрати зі страхування майна Учасника).
Дата відповіді:
23.10.2024 15:04
Відповідь надана
Щодо приведення у відповідність ТД
Номер:
b182b968e5164567a117981ce25e48b6
Дата опублікування:
15.10.2024 13:04
Опис:
Шановний Замовнику! Відповідно до Додатоку 2 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги):Капітальний ремонт їдальні Демидіського ліцею Димерської селищної ради за адресою: вул. Фастова, буд. 5, с. Демидів, Вишгородського району, Київської області( код ДК 021:2015:45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) Замовник вимагає:
"Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника вищезазначеним вимогам до предмету закупівлі, прописаних у пунктах 1-6 додатку 2 тендерної документації учасником подається гарантійний лист з підтвердженням таких вимог. Учасник може надати спільний гарантійний лист, у якому він підтверджує кожну вимогу пунктів 1-6." Однак, шановний Замовнику зверніть увагу, що після п. 1.4 у вас йде одразу 5 коли повинно бути 2, 3, 4, 5,6. Крім того, а де п. 1, починається одразу з 1.1., а ви вимагаєте надати гарантійний лист на пункти починаючи з 1? а саме: 1.1 Умови виконання робіт замовнику повинні відповідати вимогам чинного законодавства України, що зазвичай ставляться до подібних робіт та норм і технічних характеристик, вимогам будівельних норм, зокрема ДБН А.3.1-5:2016 «Організація будівельного виробництва», ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування, застосування пожежонебезпечних та сертифікованих матеріалів згідно ДБН В 1.1-7:2016 п.7.3.3. та дотримання пожежної безпеки згідно НАПБ А.01.001.2014.
1.2. Місце виконання робіт: вул. Фастова, буд. 5, с. Демидів, Вишгородський район, Київська область
1.3. Термін виконання робіт: 31 липня 2025 року
Якість, строки та порядок виконання робіт повинні відповідати вимогам державних стандартів, норм, правил у сфері безпеки та охорони довкілля.
1.4. Гарантія якості зроблених робіт визначається гарантійним строком будівельних матеріалів протягом строку, визначеного їх виробником, а в частині якості капітального ремонту – протягом 5-и років з дати підписання актів виконаних робіт.
Учасник визначає ціну з урахуванням вартості використання обладнання, паливо-мастильних матеріалів, транспортних витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, в тому числі страхування та інших витрат згідно з чинним законодавством. Не врахована вартість окремих робіт не оплачується, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у пропозиції.
Учасником повинно бути забезпечено дотримання правил охорони праці та техніки безпеки під час виконання робіт, що є предметом закупівлі в роботі на об’єкті підвищеної небезпеки, а також недопущення пошкодження комунікаційних та інженерних мереж, іншого майна, що знаходиться на таких об’єктах.
5. При проведенні капітального ремонту їдальні Демидіського ліцею Димерської селищної ради за адресою: вул. Фастова, буд. 5, с. Демидів, Вишгородського району, Київської області( код ДК 021:2015:45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) передбачається необхідність забезпечення умов дотримання нормативних рівнів впливу можливих шкідливих чинників на довкілля, а також забезпечення санітарно-гігієнічних умов утримання населених пунктів, зокрема використання Підрядником обладнання та матеріалів, що не спричиняють шкоди навколишньому середовищу.
6. Розрахунок договірної ціни, яку пропонує учасник, повинен забезпечувати достовірне визначення вартості капітального ремонту, бути технічно та економічно обґрунтованим, містити оптимальні витрати необхідних ресурсів, враховувати сучасні технології виконання робіт з урахуванням положень КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва». Тому, будь ласка, привідіть у відповідність ТД, а саме додаток 2 до ТД. Дякуємо.
Відповідь:
Шановний учсник. Буде внесено зміни до тендерних документів.
Дата відповіді:
18.10.2024 17:13
Відповідь надана
Щодо роз'яснення вимог до Тендерної документації
Номер:
355072ee9a6d493bbb6ebf9ac4641209
Дата опублікування:
11.10.2024 16:28
Опис:
Шановний Замовнику! Відповідно до останнього абзацу п. 1.2.1. до Додатоку 1 до тендерної документації (РОЗДІЛ І. Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі"):
- Обов’язковою вимогою є наявність в Учасника інженера-проектувальника та інженера з проектно-кошторисної, які пройшли професійну атестацію, що підтверджує їх відповідність кваліфікаційним вимогам пов’язаними із створення об’єктів архітектури та спроможності надання послуг. Надати копію кваліфікаційного сертифікату інженера-проектувальника та інженера з проектно-кошторисної роботи, дійсні на момент розкриття пропозицій. Поясніть будь ласка, наявність якого саме інженера -проектувальника (котрий зазначено в вимозі першим перед інженером з проектно-кошторисної роботи) повинна бути, у частині яких робіт? І надати кваліфікаціний сертифікат на якого саме інженера-проектувальника, у частині яких робіт? Дякуємо.
Відповідь:
Шановний учаснику! Внесено зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
15.10.2024 15:43
Відповідь надана
Щодо надання роз'яснення до вимог Тендерної документації
Номер:
310243e34c8147ccbedfc93e95230572
Дата опублікування:
11.10.2024 16:05
Опис:
Шановний Замовнику! По - перше в Додатку 7 до Тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) не вірно зазначено порядок нумерації пунктів. Після пункту "14" йде пунк "9". По - друге, відповідно до останньго абзацу п. "9" Додатку 7 до Тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) зазначено: "У разі відсутності в учасника в дозволі (дозволах)/деклараціях/інших дозвільних документах позицій, вказаних у переліку, учасник надає дозвіл (дозволів)/декларацій/інших дозвільних документів субпідрядної організації, яку він планує залучити на цей вид робіт." Поясніть будь ласка, не зрозуміло де саме зазначено перелік позицій, котрий повиннен бути в дозволі (дозволах)/деклараціях/інших дозвільних документах в Учасника закупівлі?Дякуємо.
Відповідь:
Шановний учаснику! Внесено зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
15.10.2024 15:42
Відповідь надана
уточнення щодо виконроба
Номер:
55c16fdaa6b742bb91451bfa2c0e01d5
Дата опублікування:
11.10.2024 15:23
Опис:
Шановний Замовник, просимо уточнити, чи буде відповідністю вимогам ТД наявність учасника виконавця робіт з освітньою кваліфікацією технік-будівельник (Диплом молодшого спеціаліста 2012 року), що за чинної редакції Закону про освіту приймається як освіта за рівнем спеціаліст
та змішаним за посадами загальним стажем 5 років (на посадах як виконавець робіт та головний інженер)?
Відповідь:
Шановний учаснику! виходячи зі змісту звернення та керуючись нормами Закону України "Про вищу освіту" диплом про вищу освту за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста (початкова вища освіта) прирівнюється до диплома про вищу освіту за освітньо-професійним ступенем бакалавраю
Дата відповіді:
15.10.2024 15:41