-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Реконструкція діючого каналізаційного напірного колектору від головної каналізаційної насосної станції (ГКНС) по вул. Мельнична до очисних споруд каналізації (ОСК) у м. Жмеринка Вінницької області (коригування)
Завершена
25 014 184.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 250 141.84 UAH
мін. крок: 1% або 250 141.84 UAH
Період уточнення:
07.05.2024 16:01 - 19.05.2024 00:00
Відповідь надана
Вимога про усунення дискримінаційних умов закупівлі
Номер:
c3ef6230999b427fbe5581c596fa8029
Дата опублікування:
10.05.2024 14:28
Опис:
Управлінням житлово-комунального господарства Жмеринської міської ради Вінницької області (далі – «Замовник») 07.05.2024 р. було оголошено відкриті торги з особливостями за предметом закупівлі: «Реконструкція діючого каналізаційного напірного колектору від головної каналізаційної насосної станції (ГКНС) по вул. Мельнична до очисних споруд каналізації (ОСК) у м. Жмеринка Вінницької області (коригування), UA-2024-05-07-008763-a. Згідно Закону України про публічні закупівлі від 5.12.2015 № 922-VIII (далі – «Закон») та статті 16 Закону Замовником до закупівлі UA-2024-05-07-008763-a було встановлено кваліфікаційні критерії. Відповідно п.п. 5.3. п.5. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовником встановлено наступне: «5.3. Наявність документально підтвердженого відповідного досвіду виконання аналогічних договорів: 5.3.1. Інформаційну довідку про виконання аналогічних договорів згідно Додатку 7 цієї документації. 5.3.2. Завірені копії підтверджуючих документів, а саме: аналогічних договорів з додатковими угодами та актів виконаних робіт на всю суму договору). У випадку коли сума актів виконаних робіт не відповідає вказаній вартості договору – надати пояснення. 5.3.3. Оригінали листів-відгуків від контрагентів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів, з зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів. Документи які підтверджують прийняття об’єкта в експлуатацію повинні відповідати вимогам Постанови КМУ №406 від 07.06.2017р. Інформація вказана в документах про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів які Учасник надав на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів повинна бути доступна для перевірки в державних будівельних реєстрах. У випадку якщо Замовником буде встановлено що у відповідних державних будівельних реєстрах відсутня інформація про Учасника як про виконавця/співвиконавця договору який Учасник надав в підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, пропозиція такого Учасника буде відхилена як така що не відповідає вимогам тендерної документації. Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів протягом останніх 4 календарних років з урахування періоду дії військового стану із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі. Під аналогічними розуміються договори співставні за складом та характером робіт.». Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно в тендерній документації повинні міститися відомості, які визначені статтею 22 Закону. Водночас частина 4 статті 22 Закону передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. У відповідності до зазначеної норми замовники не повинні встановлювати в тендерній документації дискримінаційних умов. Учасник закупівлі вважає, що вимога стосовно підтвердження досвіду виконання аналогічного договору на підтвердження якої учасники мають надати документи які підтверджують прийняття об’єкта в експлуатацію та наявність такої інформації у відповідних державних будівельних реєстрах є дискримінаційною та такою, що суттєво порушує Закон та звужує коло учасників. Ця вимога не може бути виконана, оскільки даний документ є виключно документом замовника, а інформація яка в ній зазначається є конфіденційною. Також хочемо зазначити, стосовно подібних вимог Замовника є позитивний досвід учасників закупівель, які подавали скаргу до АМКУ про визнання даних вимог дискримінаційними. Результатом даних скарг є задоволення вимоги та визнання її такою, що порушує Закон та обмежує конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (Рішення АМКУ № 4371-р/пк-пз від 04.07.2017 р. на скаргу UA-2017-06-02-001899-b.b1). Виходячи із вищевикладеного Учасник закупівлі просить Вас розглянути нашу вимогу та задовільнити її шляхом внесення змін до тендерної документації та виключити умову щодо надання документів, які підтверджують прийняття об’єкта в експлуатацію та її підтвердження в державних будівельних реєстрах щодо досвіду виконання аналогічних договорів.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Замовник уважно ознайомився з суттю вашого звернення та зазначає наступне.
Пунктом 1 Розділу 1 Тендерної документації визначено «У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови), встановлення яких передбачено Фінансовою угодою (далі – Фінансова Угода) між Україною’ та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України (далі – ПВУ), ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель.
Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.»
Таким чином вимога щодо наявності «не менше 2 виконаних аналогічних договорів протягом останніх 4 календарних років з урахування періоду дії військового стану із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі.» є однією з таких додаткових вимог визначеною Фінансовою угодою (далі – Фінансова Угода) між Україною’ та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України (далі – ПВУ).
Щодо вимоги «Інформація вказана в документах про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів які Учасник надав на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів повинна бути доступна для перевірки в державних будівельних реєстрах. У випадку якщо Замовником буде встановлено що у відповідних державних будівельних реєстрах відсутня інформація про Учасника як про виконавця/співвиконавця договору який Учасник надав в підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, пропозиція такого Учасника буде відхилена як така що не відповідає вимогам тендерної документації» а також вимоги змісту «Документи які підтверджують прийняття об’єкта в експлуатацію повинні відповідати вимогам Постанови КМУ №406 від 07.06.2017р.» вважаємо за необхідне надати додаткове роз’яснення:
- В тендерній документації Замовника виявлено помилку, а саме у фразі «Документи які підтверджують прийняття об’єкта в експлуатацію повинні відповідати вимогам Постанови КМУ №406 від 07.06.2017р.» вказано не вірний номер та дату постанови КМУ. Замовником будуть внесені відповідні зміни.
- Розроблена відповідно до вимог ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» Постанова Кабінету Міністрів України №461 від 13.04.2011р. «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів» визначає механізм прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів (далі - об’єкти) незалежно від форми власності замовника будівництва, а також визначено зразки документів та спосіб їх подання які необхідно надати до органів державної інспекції архітектури та містобудування замовнику будівництва. Уся подана замовником інформація публікується у відповідних будівельних реєстрах (за виключенням об’єктів, на які поширюється дія Закону України “Про державну таємницю”), або зберігається у паперовому вигляді. Таким чином, перелік документів який Учасник може надати визначено постановою КМУ №461 від 13.04.2044р.
Також зазначаємо, що дана вимога убезпечує Замовника від надання недостовірних даних шляхом надання договорів субпідряду які насправді не виконувались та достовірність яких неможливо перевірити.
Дата відповіді:
13.05.2024 10:59