Номер:
5ea9e7ed3fd54732bfa908d78dba5a24
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
11.03.2024 15:32
Опис:
ановний Замовнику! Вивчивши умови тендерної документації, нами встановлено наявність у ній дискримінаційних вимог, які очевидно спрямовані на звуження конкуренції та створення приференцій для певного коло учаників, а саме: Тендерною документацією вимагається наявність досвіду не менше 2 виконаних аналогічних договорів протягом останніх 4 років із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі, а також підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів. Повідомляємо Вас, що дані вимоги прямо суперечать Закону України "Про публічні закупівлі" (ст. 16), який не ставить жодних вимог щодо кількості договорів, суми договорів і тим більше років їх вионання. Багаторічна практика розгляду скарг Антимонопрльним комітетом підтверджує необгрунтованість Вашої вимоги, зокрема Рішення у закупівлях UA-2020-09-08-002744-c, UA-2020-12-18-015905-c, UA-2020-12-18-015905-c. Ви, як Замовник, на якого покладається ообов'язок дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, даними вимогами порушуєте ці принципи, оскільки досягти максимальної економії та ефективності, за умови обмеження кола учасників тендеру, неможливо. Вимагаємо неухильно додержуватися вимог законодавства та усунути дискимінаційні вимоги з тендерної документвації щодо кількості виконаних аналогічних договорів, їх вартості та років виконання. Також тендерною документацію передбачено надання документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів. Повідомляємо, що такі документи формляються та отримуються згідно чинним законодавством України ЗАМОВНИКАМИ. Учасник як Підрядник, за виконаними договорами, не уповноважений на подання таких документів, а тому його участь у наступних тендерах не може бути обмежена такою вимогою. Достатнім підтвердженням наявністю досвіду виконання договорів згідно законодавства є акт виконаних робіт. Документи про прийняття в експлуатацію об'єкту не є підтвердженням кваліфікації та наявності досвіду в учасника, ця вимога вставнолена лише для обмеження конкуренції, оскільки не має іншої обгрунтованої та розумної мети. Наше підприємство, як потенційний учасник тендеру, має достатній досвід виконання аналогічних договорів. Проте, дискримінаційна вимога щодо надання підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, порушує наші права чи законні інтереси та перешкоджає можливості взяти участь у тендері. Звертаємося до замовника з вимогою внести зміни до тендерної документації, прибравши з неї вказані вище дискримінаційні вимоги. У випадку не задоволення наших вимог, ми будемо змушені подати відповідну скаргу до АМКУ, а також звернутися до правоохоронних органів з метою припинення незаконних дій Замовника.
Відповідь:
Шановний учаснику. З приводу вашої вимоги повідомляємо наступне.
У пункті 2 Розділу 1 Тендерної документації передбачено: "У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови), встановлення яких передбачено Фінансовою угодою (далі – Фінансова Угода) між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Надзвичайної кредитної програми для відновлення України (далі – НКПВУ), реалізованої відповідно до Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком, ратифікованої Законом від 22.04.2015 р. № 346-VIII , а які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель.
Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.
Дана тендерна документація затверджена згідно примірної тендерної документації для закупівлі робіт щодо субпроектів та об’єктів у межах Надзвичайної кредитної програми для відновлення України. Повну відповідальність за зміст конкретної тендерної документації щодо конкретної закупівлі несуть відповідні замовники- кінцеві бенефіціари за НКПВУ".
Статтею 6 ЗУ "Про публічні закупівлі" передбачено: "1. Якщо міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, передбачено інший порядок закупівлі, ніж визначений цим Законом, застосовуються положення міжнародного договору України, з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону. 2. Закупівля товарів, робіт і послуг за кошти кредитів, позик, грантів, що надані відповідно до міжнародних договорів України Міжнародним банком реконструкції та розвитку, Міжнародною фінансовою корпорацією, Багатостороннім агентством з гарантування інвестицій, Міжнародною асоціацією розвитку, Європейським банком реконструкції та розвитку, Європейським інвестиційним банком, Північним інвестиційним банком, а також іншими міжнародними валютно-кредитними організаціями, здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими цими організаціями з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону, а в разі невстановлення таких правил і процедур - відповідно до цього Закону, а також з урахуванням встановлених законом вимог щодо ступеня локалізації виробництва.3. Закупівля товарів, робіт і послуг на умовах співфінансування в рамках проектів, що реалізуються за рахунок кредитів, позик, грантів організацій, зазначених у частині другій цієї статті, ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ЗГІДНО З ПРАВИЛАМИ І ПРОЦЕДУРАМИ, ВСТАНОВЛЕНИМИ ЦИМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ, а в разі невстановлення таких правил і процедур - відповідно до цього Закону.".
Відповідно Європейським інвестиційним банком затверджено "Керівні принципи імплементації програми", з якими можна ознайомитись на сайті Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України (Мінінфраструктури).
Оскільки наша закупівля здійснюється в рамках "Надзвичайної кредитної програми для відновлення України" (про що зазначається у тендерній документації), відповідно УСІ ВИМОГИ тендерної документації, в тому числі і згадана вами, розроблені та затверджені згідно "Керівних принципів імплементації програми", затверджених Європейським інвестиційним банком
Дата відповіді:
14.03.2024 22:04