• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-95, дизельне паливо (талони або скретч-картки)

ДК 021:2015: 09132100-4 Бензин (Бензин А-95), 09134200-9 Дизельне паливо (Дизельне паливо) - відповідно до НАКАЗУ МРЕТСГУ №1082 від 11.06.2020 визначення предмета закупівлі товару за ЄЗС, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі). Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції мають бути складені українською мовою. Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100%. З урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, визначених ПКМУ від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами).

Завершена

9 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 45 000.00 UAH
Період уточнення: 10.03.2023 14:16 - 19.03.2023 00:00
Відповідь надана

дискримінація

Номер: 631df86de28c44f5a10ce2486e5172f9
Дата опублікування: 14.03.2023 14:43
Опис: 1. Чому Ви наполягаєте на вимогах ТД, які обмежуть конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, які мають талони номіналом 10 та/або 20л? 2. Якщо дати можливість прийняти участь всім мережам, які крім талонів 5л або 15л мають талони інших стандартних номіналів 10л та 20л, а це фактично всі мережі, які представлені у всіх регіонах України, то можливо досягти значної економії бюджетних коштів. Чи у Вас інші цілі при проведенні цієї закупівлі?
Відповідь: Порядок здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг визначається нормативно-правовими актами, що регулюють відносити у сфері публічних закупівель, зокрема Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Вимогами статті 5 Закону встановлено, що замовники під час здійснення закупівель повинні дотримуватись принципів максимальної економії та ефективності, добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та ін. На час дії правового режиму воєнного стану, введеного на території держави Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 року, порядок здійснення закупівель товарів, робіт і послуг регламентовано Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178. Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Вимогами частини 4 статті 5 Закону встановлено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, тобто такі вимоги яким можуть відповідати обмежене коло учасників. Замовник законодавчо наділений правом визначати у тендерній документація іншу інформацію, яку вважає за необхідне включити до тендерної документації. (ч. 3 ст. 22 Закону) Частиною 1 статті 23 Закону передбачено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Водночас частина 4 статті 23 Закону визначає, що технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Звертаємо увагу, що жодним нормативно-правовим актом не визначено обов’язок суб’єкта господарювання, який здійснює роздрібну торгівлю нафтопродуктами, у разі реалізації палива за допомогою паливних талонів або скретч-карток, встановлювати певний номінал (кількість палива визначеного виду) таких талонів. Згідно пункту 3 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої спільним наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, міністерства транспорту та зв’язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 року №281/171/578/155 Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Пунктом 9 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 року № 1442 ( в редакції ПКМУ від 04.12.2019 р. № 1159) визначено, що розрахунки за реалізовані нафтопродукти здійснюються готівкою та/або у безготівковій формі (із використанням електронних платіжних засобів, паливних карток, талонів, відомостей на відпуск пального тощо) в установленому законодавством порядку. Виходячи з аналізу зазначених нормативно-правових актів, талон або скретч-картка є не що інше як розрахунковий документ, який дає право тому чи іншому покупцю отримати в мережі АЗС суб’єкта господарювання визначену кількість палива, номінал яких визначається таким суб’єктом господарювання на власний розсуд. Звертаємо увагу, що ГУДСНС України у Запорізькій області є територіальним органом Державної служби України, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, гасіння пожеж та ін.. Задля реалізації основної мети, що полягає у захисті населення і територій від надзвичайних ситуацій та їх наслідків, необхідно забезпечити постійну боєздатність та готовність підпорядкованих підрозділів Замовника до виконання дій за призначенням, що в свою чергу поширюється не лише на особовий склад, а й на транспортні засоби. Пунктом 1.7. Настанови з експлуатації транспортних засобів в органах та підрозділах ДСНС України, затвердженої наказом Державної служби України від 27.06.2013 року № 432, готовність транспортних засобів до дій за призначенням визначається належним технічним станом, надійністю, наявністю підготовленого особового складу (водіїв, механіків-водіїв, операторів установок та інших спеціалістів (далі - водії) та повним спорядженням ТЗ. Таким чином, виходячи зі специфіки діяльності замовника, для забезпечення готовності підпорядкованих підрозділів до виконання дій за призначенням, з метою недопущення порушення вимог чинного законодавства, що регулює відносини у сфері публічних закупівель, зокрема щодо вимог недискримінації учасників, у тендерній документації замовником передбачена альтернатива для потенційних учасників щодо номіналу талонів або скретч-карток, а саме: - «Талони або скретч-картки повинні бути номіналом 5 (або 15) л.». Тобто, потенційний учасник може запропонувати талони або скретч-картки на паливо номіналом як 5л, так і 15л. Таким чином, встановлені вимоги тендерної документації у цій закупівлі, не є дискримінаційними в розумінні вимог Закону, оскільки не обмежують прав потенційних учасників закупівлі в наданні у складі тендерної пропозиції талонів або скретч-карток номіналом як 5 л, так і 15 л. Аналогічного висновку дійшов Антимонопольний комітет України у своєму рішенні від 01.06.2021 року №12207-р/пк-пз. Також слід зауважити, що номінал талонів жодним чином не впливає на ціну товару, очікувана вартість якого була визначена Замовником з дотримання вимог наказу Міністерства економіки України від 18.02.2020 року №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», а відтак у діях Замовника відсутні ознаки не дотримання принципу максимальної економії, що в свою чергу є свідченням законності прийнятого рішення, зокрема про встановлення вимог у тендерній документації щодо наявності у потенційного учасника талонів або скретч-карток номіналом 5л (або 15л). Вищенаведене свідчить про повне дотримання Замовником вимог діючого законодавства, що регулює відносин у сфері публічних закупівель, про відсутність дій, що обмежують конкуренцію або призвели до дискримінації учасників, тому вимоги учасника про внесення змін до тендерної документації є безпідставними і такими, що не ґрунтуються на вимогах закону, та як наслідок задоволенню не підлягають.
Дата відповіді: 16.03.2023 14:26
Відповідь надана

дискриминация

Номер: b02f872b3bc148b59b7e3626131e8dfa
Дата опублікування: 14.03.2023 14:22
Опис: А у какой сети есть талоны 5л, у которой есть минимум 1 АЗС в каждой области?
Відповідь: Порядок здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг визначається нормативно-правовими актами, що регулюють відносити у сфері публічних закупівель, зокрема Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Вимогами статті 5 Закону встановлено, що замовники під час здійснення закупівель повинні дотримуватись принципів максимальної економії та ефективності, добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та ін. На час дії правового режиму воєнного стану, введеного на території держави Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 року, порядок здійснення закупівель товарів, робіт і послуг регламентовано Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178. Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Вимогами частини 4 статті 5 Закону встановлено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, тобто такі вимоги яким можуть відповідати обмежене коло учасників. Замовник законодавчо наділений правом визначати у тендерній документація іншу інформацію, яку вважає за необхідне включити до тендерної документації. (ч. 3 ст. 22 Закону) Частиною 1 статті 23 Закону передбачено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Водночас частина 4 статті 23 Закону визначає, що технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Звертаємо увагу, що жодним нормативно-правовим актом не визначено обов’язок суб’єкта господарювання, який здійснює роздрібну торгівлю нафтопродуктами, у разі реалізації палива за допомогою паливних талонів або скретч-карток, встановлювати певний номінал (кількість палива визначеного виду) таких талонів. Згідно пункту 3 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої спільним наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, міністерства транспорту та зв’язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 року №281/171/578/155 Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Пунктом 9 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 року № 1442 ( в редакції ПКМУ від 04.12.2019 р. № 1159) визначено, що розрахунки за реалізовані нафтопродукти здійснюються готівкою та/або у безготівковій формі (із використанням електронних платіжних засобів, паливних карток, талонів, відомостей на відпуск пального тощо) в установленому законодавством порядку. Виходячи з аналізу зазначених нормативно-правових актів, талон або скретч-картка є не що інше як розрахунковий документ, який дає право тому чи іншому покупцю отримати в мережі АЗС суб’єкта господарювання визначену кількість палива, номінал яких визначається таким суб’єктом господарювання на власний розсуд. Звертаємо увагу, що ГУДСНС України у Запорізькій області є територіальним органом Державної служби України, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, гасіння пожеж та ін.. Задля реалізації основної мети, що полягає у захисті населення і територій від надзвичайних ситуацій та їх наслідків, необхідно забезпечити постійну боєздатність та готовність підпорядкованих підрозділів Замовника до виконання дій за призначенням, що в свою чергу поширюється не лише на особовий склад, а й на транспортні засоби. Пунктом 1.7. Настанови з експлуатації транспортних засобів в органах та підрозділах ДСНС України, затвердженої наказом Державної служби України від 27.06.2013 року № 432, готовність транспортних засобів до дій за призначенням визначається належним технічним станом, надійністю, наявністю підготовленого особового складу (водіїв, механіків-водіїв, операторів установок та інших спеціалістів (далі - водії) та повним спорядженням ТЗ. Таким чином, виходячи зі специфіки діяльності замовника, для забезпечення готовності підпорядкованих підрозділів до виконання дій за призначенням, з метою недопущення порушення вимог чинного законодавства, що регулює відносини у сфері публічних закупівель, зокрема щодо вимог недискримінації учасників, у тендерній документації замовником передбачена альтернатива для потенційних учасників щодо номіналу талонів або скретч-карток, а саме: - «Талони або скретч-картки повинні бути номіналом 5 (або 15) л.». Тобто, потенційний учасник може запропонувати талони або скретч-картки на паливо номіналом як 5л, так і 15л. Таким чином, встановлені вимоги тендерної документації у цій закупівлі, не є дискримінаційними в розумінні вимог Закону, оскільки не обмежують прав потенційних учасників закупівлі в наданні у складі тендерної пропозиції талонів або скретч-карток номіналом як 5 л, так і 15 л. Аналогічного висновку дійшов Антимонопольний комітет України у своєму рішенні від 01.06.2021 року №12207-р/пк-пз. Також слід зауважити, що номінал талонів жодним чином не впливає на ціну товару, очікувана вартість якого була визначена Замовником з дотримання вимог наказу Міністерства економіки України від 18.02.2020 року №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», а відтак у діях Замовника відсутні ознаки не дотримання принципу максимальної економії, що в свою чергу є свідченням законності прийнятого рішення, зокрема про встановлення вимог у тендерній документації щодо наявності у потенційного учасника талонів або скретч-карток номіналом 5л (або 15л). Вищенаведене свідчить про повне дотримання Замовником вимог діючого законодавства, що регулює відносин у сфері публічних закупівель, про відсутність дій, що обмежують конкуренцію або призвели до дискримінації учасників, тому вимоги учасника про внесення змін до тендерної документації є безпідставними і такими, що не ґрунтуються на вимогах закону, та як наслідок задоволенню не підлягають.
Дата відповіді: 16.03.2023 14:26
Відповідь надана

Невідповідність тендерної документації вимогам частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»

Номер: 41aadc2546824b3e80dbb1346fa66958
Дата опублікування: 13.03.2023 17:34
Опис: Додатком № 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі», передбачено вимоги до талонів або скретч-карток, а саме: - «Талони або скретч-картки повинні бути номіналом 5(або 15),10, 20 літрів». В ході аналізу талонів/карток/дозвільних документів на паливо торгівельних марок, які є наявними на ринку нафтопродуктів, талони/скретч-картки номіналом 15 літрів є лише у емітента скретч-карток ТОВ «Інтекс Інвест» торгівельної марки «Авіас». Враховуючи вищенаведене, Ваша тендерна документація містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації інших учасників - суб’єктів господарювання. Тому, просимо внести зміни до тендерної документації шляхом вилучення вимог щодо наявності у Учасника талонів/скретч-карток номіналом 15 літрів та привести її у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідь: Дискримінаційні вимоги — це вимоги, які встановлюються в тендерній документації та яким можуть відповідати лише обмежене коло учасників. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частина 1 статті 23 Закону № 922 передбачає, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. З метою дотримання всіх вищезазначених вимог, у тендерній документації передбачена альтернатива для потенційних учасників щодо номіналу талонів або скретч-карток, а саме: - «Талони або скретч-картки повинні бути номіналом 5 (або 15) л.». Таким чином потенційний учасник може запропонувати талони або скретч-картки на паливо номіналом як 5л., так і 15л. Отож, встановлені вимоги тендерної документації у цій закупівлі, уже виходячи тільки з вищенаведеного не є дискримінаційними, оскільки не обмежують прав потенційних учасників закупівлі в наданні у складі тендерної пропозиції талонів або скретч-карток номіналом як 5 л., так і 15 л., а також встановлення цих вимог також не свідчить і не може свідчити, що цій вимозі може відповідати лише один учасник, оскільки у тендерній документації не міститься вимоги щодо надання талонів або скретч-карток номіналом лише 15 л.
Дата відповіді: 14.03.2023 14:00