• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-95, дизельне паливо (талони або скретч-картки)

ДК 021:2015: 09132100-4 Бензин (Бензин А-95), 09134200-9 Дизельне паливо (Дизельне паливо) - відповідно до НАКАЗУ МРЕТСГУ №1082 від 11.06.2020 визначення предмета закупівлі товару за ЄЗС, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі). Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції мають бути складені українською мовою. Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100%. З урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, визначених ПКМУ від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами).

Завершена

9 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 45 000.00 UAH
Період оскарження: 10.03.2023 14:16 - 19.03.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінація в ТД

Номер: 66f67cf0a02f4f48974663dafb32b4dd
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-10-007477-a.a1
Назва: Дискримінація в ТД
Вимога:
в додатку 2 до ТД визначено: "- у разі, якщо Учасник є партнером власника (емітента) товару (талонів/скретч-карток на пальне), що закуповується замовником, у складі тендерної пропозиції Учасником надається оригінал листа від власника (емітента) товару (талонів/скретч-карток на пальне), який за своїм змістом засвідчує право Учасника здійснювати реалізацію товару (талонів/скретч-карток на пальне) стороннім організаціям;" Вимога надати зазначений вище лист є дискримінаційною та такою, що може створювати додаткові труднощі для подальшої співпраці учасника публічних закупівель з його контрагентами. Потенційні учасники публічних закупівель, укладають партнерські договори з контрагентами на здійснення відпуску нафтопродуктів. Зазначеними договорами не передбачена можливість та право вимагати від партнера надати лист-гарантію. Це обумовлено тим, що потенційні учасники беруть численну участь у публічних закупівлях і вимагати від партнера щоразу надавати певні документи із накладенням кваліфікованого електронного підпису – створить додаткові незручності та поставить під сумнів подальшу співпрацю. У Замовника є можливість особисто звернутися до партнера учасника для підтвердження достовірності та дії договору. Із зазначеного вище вбачається, що у вимогах Додатка № 2 до тендерної документації прописані вимоги, які навмисно звужують конкуренцію шляхом позбавлення учасників на рівні права під час участі у закупівлі.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно до вимог чинного законодавства, що регулює відносини у сфері публічних закупівель, на Замовника покладається обов’язок щодо дотримання принципів здійснення публічних закупівель визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема принципу недискримінації (п. 4 ч. 1), який забороняє встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників, що прямо чи опосередковано призведуть до зменшення кількості суб’єктів господарювання, що будуть приймати участь у процедурі закупівлі. Вимогами пункту 2 частини 2 статті 16 Закону визначено, що Замовник в тендерній документації зазначає один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. В свою чергу частина 1 статті 16 Закону наділяє Замовника правом вимагати від учасників процедури закупівлі подання ними документального підтвердження інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. У п. 29 Особливостей зазначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Відповідно п. 45 Особливостей під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону. З метою дотримання принципів здійснення публічних закупівель та з метою розширення потенційного кола учасників, не зважаючи на очікувану вартість закупівлі, Замовник скористався своїм правом та не застосував до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону у тендерній документації. Таким чином, участь у процедурі закупівлі можуть взяти всі зацікавлені потенційні учасники, зокрема і ті, що на даний час не мають досвіду виконання аналогічних договорів. Враховуючи практику Антимонопольного комітету України, який визнає дискримінацію учасників публічних закупівель, як обмеження прав когось із них шляхом встановлення у тендерній документації вимог, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників, Замовник у повній мірі дотримався принципу недискрімінації учасників та рівного ставлення до них. Слід зауважити, що Замовник законодавчо наділений правом визначати у тендерній документація іншу інформацію, яку вважає за необхідне включити до тендерної документації. (ч. 3 ст. 22 Закону). Згідно умов пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 2 до тендерної документації. Однією із складових вимог до тендерної пропозиції Замовником, зокрема у Додатку №2 було визначено, що у разі, якщо Учасник є партнером власника (емітента) товару (талонів/скретч-карток на пальне), що закуповується замовником, у складі тендерної пропозиції Учасником надається оригінал листа від власника (емітента) товару (талонів/скретч-карток на пальне), який за своїм змістом засвідчує право Учасника здійснювати реалізацію товару (талонів/скретч-карток на пальне) стороннім організаціям. Звертаємо увагу, що Замовником вимагається надання оригіналу саме «ЛИСТА» від власника (емітента) товару, а не «лист-гарантію», який за своєю правовою природою суттєво відрізняється від «листа» який носить лише інформаційний характер і не створює жодних правових наслідків для суб’єкта господарювання, який його надав, в свою чергу «гарантійний лист» – це особливий діловий некомерційний лист, який є способом забезпечення виконання зобов’язання стороною угоди. При цьому, передумовою встановлення такої вимоги слугує запорукою вибору надійного постачальника з пропозицією найменшої конкурентної ціни і відсіювання недавно створених «компаній-прокладок» без репутації, без відповідальності та гарантій виконання зобов’язань за договором, який буде укладено за результатами проведення процедури закупівлі. Більш того, слід зауважити, що жодної вимоги про накладення кваліфікованого електронного цифрового підпису на такий «лист» Замовником у тендерній документації встановлено не було. Звертаємо увагу, що отримання інформації від партнера Учасника за запитом третьої особи, якою в даному випадку виступає Замовник, є неможливим, оскільки не має під собою правового підгрунття, яке б слугувало достатньою підставою для надання такої інформації суб’єктом господарювання (партнером учасника), оскільки відповідно до вимог чинного законодавства, така інформація може носити конфіденційний характер і поширюються за бажанням такого суб’єкта господарювання або надається за запитом правоохоронних чи контролюючих органів виключно у випадках встановлених чинним законодавством України. Відповідно до статті 21 Закону України "Про інформацію", конфіденційна інформація разом із службовою та таємною інформацією належить до інформації з обмеженим доступом. Підставою для визначення інформації конфіденційною є бажання фізичної чи юридичної особи вважати певну інформацію про неї чи інформацію, що знаходиться у її володінні, конфіденційною. Що стосується конфіденційної інформації для юридичної особи, то це інформація, яка міститься в договорах, контрактах, листах, звітах, аналітичних матеріалах, виписках з бухгалтерських рахунків, схемах, графіках, специфікаціях і інших документах, що фігурують в діяльності юридичної особи. З наведеного вбачається, що реалізувати можливість на отримання інформації від партнера, який є власником (емітентом) товару, Учасником про право реалізації останнім такого, Замовник може виключно встановивши вимогу про надання учасником у складі своєї тендерної пропозиції відповідного листа від власника (емітента) товару. Відповідно до вимог чинного законодавства інформація про господарську діяльність суб’єкта господарювання по своїй суті є комерційною таємницею, яку такий суб’єкт господарювання має право не надавати без достатніх правових підстав правового обґрунтування необхідності Отже, вимога Замовника щодо надання у своїй тендерній пропозиції листа від власника (емітента) товару, у разі якщо учасник є партнером власника (емітента) товару (талонів/скретч-карток на пальне), що закуповується замовником, не є дискримінаційною у розумінні вимог Закону, оскільки не обмежує прав потенційних учасників закупівлі, а відтак у діях Замовника відсутні ознаки не дотримання принципу недискримінації, що в свою чергу свідчить про неухильне дотриманням вимог Закону. Враховуючи вищевикладене відсутні підстави для задоволення вимоги учасника про внесення змін до тендерної документації, як такої що не ґрунтується на вимогах закону.
Статус вимоги: Відхилено