ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Капітальний ремонт будівлі Юр’ївський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІI ступенів – дошкільний навчальний заклад Новослобідської сільської ради Конотопського району Сумської області по вул. Шкільна, 1А, с. Юр’єве, Новослобідська сільська рада, Конотопський район, Сумська область» Коригування. (ДК 021:2015: код 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»)
1. Найменування замовника: ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ НОВОСЛОБІДСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ КОНОТОПСЬКОГО РАЙОНУ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ.
2. Категорія замовника: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі».
3. Ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань: 41823411.
4. Місцезнаходження замовника: 41543, Сумська обл., Путивльський р-н, село Князівка, ВУЛИЦЯ ЖОВТНЕВА, будинок 25.
5. Контактна особа замовника, уповноважена здійснювати зв’язок з учасниками: Чернякова Тетяна Михайлівна, голова тендерного комітету, начальник відділу, тел. +380669712890, e mail: osvita_novasloboda@ukr.net.
6. Вид предмета закупівлі: Роботи.
7. Конкретна назва предмета закупівлі: ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Капітальний ремонт будівлі Юр’ївський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІI ступенів – дошкільний навчальний заклад Новослобідської сільської ради Конотопського району Сумської області по вул. Шкільна, 1А, с. Юр’єве, Новослобідська сільська рада, Конотопський район, Сумська область» Коригування.
8. Коди та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): ДК 021:2015: код 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація» (окремі частини предмету закупівлі (лоти) – не передбачено).
9. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг: 1 робота.
10. Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: по вул. Шкільна, 1А, с. Юр’єве, Новослобідська сільська рада, Конотопський район, Сумська область, 41543.
11. Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31.12.2022 року.
12. Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків): Оплата здійснюється у строк 20 (двадцяти) календарних днів з дати підписання Замовником Акту КБ-2в та Довідки КБ-3, за умови наявності відповідних коштів на рахунках Замовника.
13. Очікувана вартість предмета закупівлі: 11 713 601,00 грн. (одинадцять мільйонів сімсот тринадцять тисяч шістсот одна гривня 00 копійок) з ПДВ.
14. Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): не передбачено.
15. Джерело фінансування закупівлі: Кошти державного бюджету – 9 307 412,00 грн. (дев’ять мільйонів триста сім тисяч чотириста дванадцять гривень 00 копійок); кошти місцевого бюджету – 2 406 189,00 грн. (два мільйони чотириста шість тисяч сто вісімдесят дев’ять гривень 00 копійок).
16. Розмір мінімального кроку пониження ціни: 1% від загальної очікуваної вартості.
17. Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування): не застосовується. Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію «Ціна». Критерії оцінки тендерних пропозицій: ціна (питома вага цінового критерію – 100 %).
18. Інші критерії, що застосовуватимуться під час оцінки тендерних пропозицій, та їх питома вага (за наявності): відсутні.
19. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: «26» серпня 2021 року.
20. Розмір забезпечення тендерних пропозиції (якщо замовник вимагає його надати): Не вимагається.
21. Вид забезпечення тендерних пропозиції (якщо замовник вимагає його надати): Не вимагається.
22. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: не передбачено, оскільки забезпечення тендерних пропозиції не вимагається.
23. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загально прийнятого застосування. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі "інтернет", адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни).Тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову. Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд.
24. Дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі»: визначаються електронною системою закупівель автоматично, оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини першої статті 10 цього Закону України «Про публічні закупівлі».
25. Дата та час проведення електронного аукціону: визначаються електронною системою закупівель автоматично, оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини першої статті 10 цього Закону України «Про публічні закупівлі».
____________________________
*Оголошення про проведення відкритих торгів сформовано у відповідності до положень статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII (зі змінами та доповненнями).
Завершена
11 713 601.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 117 136.01 UAH
Період уточнення:10.08.2021 13:56 - 16.08.2021 00:00
Відповідь надана
Щодо опублікованої відповіді, наданої замовником 13.08.2021 о 16:44
Номер:9c0c70bab61a42959940ff3e601e1f5b
Пов'язаний елемент:Закупівля
Дата опублікування:13.08.2021 16:55
Опис:Перепрошую, але ви не надали відповіді на конкретно поставлене запитання.
34 ПРАЦІВНИКА ЦЕ ЗАГАЛЬНА КІЛЬКІСТЬ ПРАЦЮЮЧИХ ГЕНПІДРЯДНИКА ТА СУБПІДРЯДНИКА РАЗОМ, ЧИ ЦЕ КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ ТІЛЬКИ ГЕНПІДРЯДНИКА?
Відповідь:це загальна кількіст працюючих за зазначеним предметом закупівлі, що визначено проектною документацією. Замовником передбачено у документації можливість залучення учасниками субпідрядних організацій для виконання вимог закупівлі уцілому.
Дата відповіді:13.08.2021 17:06
Відповідь надана
дод1.п.4.4. Сертифікат. якості учасника ДСТУ ISO 9001:2015
Номер:a28939d7cdc044f4b152deba3b834bae
Пов'язаний елемент:Закупівля
Дата опублікування:13.08.2021 15:45
Опис:Згідно яких нормативних документів вимагається даний сертифікат. Чи обов"язкова дана вимога ? Крім того, на теперішній час актуальна версія — ISO 19011:2018.
Відповідь:Вимога передбачена Тендерною документацією, що була затверджена тендерним комітетом Замовника, опублікована відповідно до вимог Закону України "Про публічні заупівлі", звичайно вона є обовязковою. У разі якщо законодавством передбачено внесеня змін до нормативного документу на систему управління якістю Учасника ДСТУ ISO 9001:2015, учасники можуть у складі пропозиції надати додатково розяснення щодо не надання сертифікату такого виду, з посиланням на законодавчі підстави такого не надання.
Дата відповіді:13.08.2021 16:52
Відповідь надана
Довідка про наявність працівників
Номер:d7325e7daa4f4aed9dd5b8c159126daa
Пов'язаний елемент:Закупівля
Дата опублікування:13.08.2021 15:35
Опис:Шановний замовнику!
У пункті 2.1 Додатку 1 до тендерної документації зазначено, що учасник тендерної закупівлі повинен надати замовнику Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, які будуть залучені до виконання робіт за формою №2 додатку 2.
Далі по тексту, мінімальна кількість таких працівників, яка необхідна для виконання робіт у одну зміну по предмету закупівлі у встановлені строки капітального ремонту, визначена відповідно до проектної документації на капітальний ремонт і становить 34 працівника. Працівники учасника, зазначені у довідці можуть бути у штаті чи працювати за трудовими аба цівільно-правовими.
Виникає питання, 34 працівника це загальна кількість працюючих генпідрядника та субпідрядника разом, чи це кількість працівників тільки генпідрядника?
Просимо надати роз'яснення стосовно цього пункту та викласти його з уточненнями.
Відповідь:Учасникам закупівлі надано право на зулучення субпідрядних організацій.
Дата відповіді:13.08.2021 16:44
Відповідь надана
Дозвільні документи
Номер:bc7b1380b5b44d11a5d192e072e7861d
Пов'язаний елемент:Закупівля
Дата опублікування:12.08.2021 15:33
Опис:Відповідно до Переліку видів робіт підвищеної небезпеки "Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу (група А") (Додаток 2 до Порядку (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77) змінено формулювання "зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аваріцних частин", а саме нове формулювання викладено у п.23. вищезазначеного порядку:
Монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин.
Просимо викласти дану вимогу в наступній редакції:
"- зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аваріцних частин (або монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин)
Відповідь:Дякуємо за звернення, найближчим часом Замовником буде переглянуто вимоги документації та внесено відповідні зміни шляхом опублікування нової редакції Тендерної документації та додатків до неї. Слідкуйте за повідомленнями системи.
Дата відповіді:12.08.2021 17:02
Відповідь надана
Підтвердження відповідності
Номер:534abdb251944ab7a8ceec716ceeef02
Пов'язаний елемент:Закупівля
Дата опублікування:12.08.2021 14:45
Опис:Шановний замовнику!
Пунктом 4.5 розділу І Додатку 1 до Тендерної документації встановлена вимога щодо надання копія(ї) дозволу (декларації) виданих на ім’я Учасника, дійсного на весь період робіт на виконання робіт підвищеної небезпеки виданий(-і) Державною службою України з питань праці або її територіальними органами, або Держгірпромнаглядом або його територіальними органами, або іншими уповноваженими державними органами на виконання робіт підвищеної небезпеки з:
- зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин;
- зварювальні роботи, газополум’яні роботи;
- роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра;
- зберігання балонів із стисненим, зрідженим, вибухонебезпечним та інертним газом.
Вищевикладена Вами вимога призводить до дискримінації учасників, які мають діючий дозвіл (декларацію), але термін дії яких закінчується в період виконання робіт.
Крім того, слід зазначити, що пунктом 21 ст.11 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» визначено, що документи дозвільного характеру, що не обумовлені міжнародними зобов’язаннями або іншими обмеженнями, встановленими законом, строк дії яких закінчується у період карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням короновірусної хвороби (COVID-19), вважаються такими, дію яких продовжено на період карантину та обмежувальних заходів і протягом трьох місяців з дня його закінчення.
На даний час Урядом країни продовжено адаптований карантин в Україні до 01 жовтня 2021 року , тобто не скасовувано. Тому дозволи, (декларації) строк дії яких минув, автоматично продовжуються і є діючими.
Пунктом 10 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» № 1107 від 26 жовтня 2011 р. зазначено, що строк видачі (продовження строку дії) дозволу або повідомлення роботодавця, виробника або постачальника про відмову у його видачі (продовженні строку дії) становить десять робочих днів з дня отримання документів. Відповідно, якщо учасником тендерної процедури закупівлі буде подано в період уточнень документи на отримання нового дозволу (декларації) це займе час, більший ніж строк подання тендерної пропозиції, і таким чином, підприємство не зможе взяти участь у відкритих торгах, чим будуть порушені його права і законні інтереси.
Крім того, нами було в червні 2021 року подано пакет документів для продовження вищезазначеного дозволу до Управління Держпраці у Сумській області. Згідно відповіді уповноваженого органу нам повернено документи відповідно до п. 21 ст.11 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».
Виходячи з вищевикладеного, просимо у п.4.5 розділу І Додатку 1 до Тендерної документації виключити слова «дійсного на весь період робіт» так викласти в наступній редакції:
«Копія(ї) дозволу (декларації) виданих на ім’я Учасника, на виконання робіт підвищеної небезпеки виданий(-і) Державною службою України з питань праці або її територіальними органами, або Держгірпромнаглядом або його територіальними органами, або іншими уповноваженими державними органами на виконання робіт підвищеної небезпеки з:
- зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин;
- зварювальні роботи, газополум’яні роботи;
- роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра;
- зберігання балонів із стисненим, зрідженим, вибухонебезпечним та інертним газом».
В іншому випадку ми будемо вимушені звернутись до АМКУ для оскарження даної вимоги відповідно до норм чинного законодавства.
Відповідь:Дякуємо за звернення, найближчим часом Замовником буде переглянуто вимоги документації та внесено відповідні зміни шляхом опублікування нової редакції Тендерної документації та додатків до неї. Слідкуйте за повідомленнями системи.
Дата відповіді:12.08.2021 17:02
Відповідь надана
необгрунована відповідь замовника щодо вимоги фінансової спроможності.
Номер:8389b85364af45608acc12ec57725c3b
Пов'язаний елемент:Закупівля
Дата опублікування:11.08.2021 14:47
Опис:Вибачте, але Ви не обгрунтували свою вимогу.Адже учасник надає лист, що виконання робіт розпочне без авансового платежу, до чого тут дохід за попередній рік в розмірі 100% очікуваної закупівлі, надає довідку про рух обігових коштів, надає довідку , що відсутні заборгованості по кредитам та податкам(яка перевіряються).Тим більше, ви вимагаєте фінансові звіти за два роки, а відсотки за один рік. Складається враження, що присутня корупційна складова і закупівля розрахована на конкретного виконавця.Або обгрунтуйте свою вимогу або буде подане оскарження.Відповідно Ст.16 Закону :кваліфікаційні критерії процедури закупівлі,один з критеріїв, який вимагає замовник, пункт 4)наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.Відсотки там не встановлені,не займайтесь перекручуванням Закону. Дякуємо.
Відповідь:Дякуємо за звернення, найближчим часом Замовником буде переглянуто вимоги документації та внесено відповідні зміни шляхом опублікування нової редакції Тендерної документації та додатків до неї. Слідкуйте за повідомленнями системи.
Дата відповіді:11.08.2021 15:53
Відповідь надана
наявність ліцензії
Номер:ba6f195810034575951c4183542da14c
Пов'язаний елемент:Закупівля
Дата опублікування:11.08.2021 14:34
Опис:Шановний замовнику, відповідно до п. 4.3 Додатку 1 до Тендерної документації, учасник повинен надати копію (-ї) діючу(-і) ліцензію(-ії) з додатками
учасника та субпідрядника(-ів) (у разі залучення)
на провадження господарської діяльності у
будівництві.
Видану на ім’я Учасника ліцензію з додатками на
право провадження господарської діяльності з
будівництва об’єктів, що за класом наслідків
(відповідальності) належать до об’єктів з середніми
та значними наслідками та включають таку
діяльність як:
- монтажу електропостачання та
електроосвітлення;
- зведення металевих конструкцій; зведення
збірних бетонних та залізобетонних конструкцій;
зведення дерев’яних конструкцій.**
А також інформацію від уповноваженого органу
про наявність в Учасника ліцензії на провадження
господарської діяльності з (вогнезахисного
просочування глибокого чи поверхневого,
вогнезахисного обробляння (фарбування,
штукатурення, обмотування, облицювання),
вогнезахисного заповнення). Просимо надати роз"яснення чи буде достатнім надати копію ліцензії Учасника на провадження господарської діяльності у
будівництві, видану на ім’я Учасника з додатками на
право провадження господарської діяльності з
будівництва об’єктів, що за класом наслідків
(відповідальності) належать до об’єктів з середніми
та значними наслідками та включають таку
діяльність як:
- зведення металевих конструкцій; зведення
збірних бетонних та залізобетонних конструкцій;
зведення дерев’яних конструкцій.
А для субпідрядника, якого Учасник планує залучити до виконання робіт надати копію ліцензії, яка включає таку діяльність, як монтаж електропостачання та електроосвітлення і інформацію від уповноваженого органу про наявність в нього ліцензії на провадження господарської діяльності з вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання, вогнезахисного заповнення ?
Відповідь:Дякуємо за звернення, найближчим часом для задоволення такої можливості підтвердження Замовником буде переглянуто вимоги документації та внесено відповідні зміни шляхом опублікування нової редакції Тендерної документації та додатків до неї. Слідкуйте за повідомленнями системи.
Дата відповіді:11.08.2021 15:52
Відповідь надана
Щодо опублікованої відповіді в 12.57
Номер:e15b352a34164452ad209f599581ee20
Пов'язаний елемент:Закупівля
Дата опублікування:11.08.2021 14:33
Опис:Ви не відповіли на запитання та не підтвердили свою вимогу.Ви перепичатали з Правил виконання робіт на висоті і самі собі противорічете.Все вірно про роботи верхолазні та скалелазні, але ключеве слово там виконання в безопорному просторі.Згідно вашого технічного завдання таких робіт немає в вашому переліку.Роботи виконуються на висоті за допомогою риштувань та механізмів, що передбачено дозволом на виконання робіт на висоті понад 1,3 м або декларацією.ми вам написали визначення даних робіт де враховані і підйомники і механізми.Не зробивши зміни, буде подано оскарження, що потягне за собою призупинення закупівлі і виконання робіт.Ви напряму порушуєте вимоги ст 5 Закону на початку процедури закупівлі.
Відповідь:Дякуємо за звернення, найближчим часом Замовником буде переглянуто вимоги документації та внесено відповідні зміни шляхом опублікування нової редакції Тендерної документації та додатків до неї. Слідкуйте за повідомленнями системи.
Дата відповіді:11.08.2021 15:51
Відповідь надана
Щодо кваліфікаційних критеріїв
Номер:0a10159a0ecd4cfbb18317763838eef2
Пов'язаний елемент:Закупівля
Дата опублікування:11.08.2021 12:02
Опис:пунктом 2 розділу ІІ Інші документи, що надає учасник,вимагається надання фінансової звітності за два попередні роки і відхиляє пропозицію учасника, якщо дохід за попередній рік менше ніж 100% від очікуваної вартості закупівлі.В кризовий рік -рік пандемії багато підприємств Сумщини не досягли даного критерію. Даною вимогою Ви порушуєте ст. 5 Закону пункти 4 та 6- недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. Якщо в Учасника достатньо матеріальних ресурсів, обігових коштів, працівників, економічно вигідна ціна,то на якій підставі згідно даного пункту здійснюється відхилення його пропозиції?Це пряме порушення ст.5.Внесіть будь-ласка зміни до даного пункту. Завчасно дякуємо.
Відповідь:Щодо вашого звернення повідомляємо наступне: Замовником передбачено такого характеру вимогу з тих самих підств, що вказуєте ви у своєму зверненні. Задля досягнення позитивного результату, якісного виконання робіт та їх вчасне завершення та сдачу в експлуатацію Замовнику, було остаточно вирішено щодо внесення у Тендерну документацію вимогу щодо підтвердження фінансового становища учасників, що планують приймати участь, а у майбутньому виконати добросовісно ремонтні роботи. Також відповідно до опублікованого у складі Тендерної прпозиції проекту договору, що буде підписаний за результатами визначення переможця закупвілі (після публікування повідомлення про намір укласти договір) Замовником не передбачено авансового лпатежу на рахунок Переможця (підрядника), усі види робіт повинні бути виконані за рахунок учасника-переможця. Просимо враховувати думку Замовника та у разі неспроможності Вами виконання умов закупівлі прийняти рішення щодо участі у даній закупівлі.
Замовник сформулював таку вимогу спираючись на власний досвід виконання роботи за схожим обємом робіт у минулому.
Дата відповіді:11.08.2021 13:07
Відповідь надана
перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності
Номер:600d55cf8dfc40d0bdefae46802e02b3
Пов'язаний елемент:Закупівля
Дата опублікування:11.08.2021 11:27
Опис:Відповідно до пункту 4.5. додатку 1 до тендерної документації вами вимагається надання дозволів підвищеної небезпеки, а саме роботи верхолазні та скалелазні. Згідно Закону "Про публічні закупівлі", Замовник не вправі вимагати документи від учасників, які не відносяться до предмету закупівлі ( в даному разі відповідно до технічного завдання).Згідно затвердженого наказу Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничного нагляду №62 від 27.03.2007 року , роботи верхолазні та скалелазні - це роботи які виконуються у безопорному просторі...Дана вимога не відповідає закупівлі.Просимо внести зміни до додатку 1.Для виконавців робіт достатньо мати дозвіл або декларацію на роботи на висоті понад 1,3 м-це роботи які виконуються на висоті 1,3 м і більше від поверхні грунту, перекриття або робочого настилу, у тому числі з робочих платформ підйомників і механізмів, а також на відстані менше 2м від неогороджених перепадів на висоті 1,3 м і більше, (визначення згідно того ж наказу)що відповідає обсягам та переліку робіт даної закупівлі.Дякуємо.
Відповідь:Роботи верхолазні та скелелазні - виконуються на висоті 5 метрів і більше над поверхнею ґрунту, з перекриття або робочого настилу, та роботи, що виконуються за допомогою підйомних і підвісних колисок, механічних підіймачів та будівельних підйомників. Згідно інвесторської кошторисної документації виконання капітального ремонту за даним предметом закупівлі в Підсумковій відомості ресурсів до локального кошторису передбачені для виконання роботи - пiдiймачi щогловi будiвельнi та пiдiймачi вантажопасажирськi, відповідно Замомвником було передбачено у тендерній документації вимогу щодо підтвердження відповідності учасниками вимогам Закону України "Про охорону праці". Адже обов'язок роботодавця одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки згідно чинного законодавства України.
Роботи верхолазні та скелелазні, що виконуються на висоті 5 метрів і більше над поверхнею ґрунту, з перекриття або робочого настилу, та робіт, що виконуються за допомогою підйомних і підвісних колисок, механічних підіймачів та будівельних підйомників, включено до Переліку робіт підвищеної небезпеки, що здійснюються роботодавцем на підставі декларації відповідності його матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки.
В свою чергу Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті, затверджені наказом Держгірпромнагляду від 27.03.2007 N 62, зареєстровані в Мін'юсті України 04.06.2007 за N 573/13840, визначають, що:
- роботи верхолазні - роботи, що виконуються безпосередньо з елементів конструкцій, обладнання або з монтажних пристосувань, тимчасових драбин, трапів, установлених на конструкціях, робочих платформ підйомників і механізмів, у безопорному просторі тощо на висоті 5 м і більше від поверхні ґрунту, перекриття або робочого настилу.