-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Послуги з організації шкільного харчування» (ДК 021:2015: 55520000-1 — Кейтерингові послуги)
Завершена
1 009 031.10
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 045.16 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 045.16 UAH
Період уточнення:
21.07.2021 19:35 - 27.07.2021 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
8e4ac28d879548dd82cae85ea8678713
Дата опублікування:
26.07.2021 20:26
Опис:
Добрий вечір! Чому саме акт обстежень/перевірок, виданого відповідним територіальним відділенням Держпродспоживслужби України у 2020р. або у 2021р. має співпадати: «Адреса за якою здійснювалась перевірка має відповідати адресі навчального закладу, в якому учасником надавались послуги з харчування та щодо якого учасником подається аналогічний догові», і чи буде підставою для відхилення пропозиції у випадку, якщо акт обстежень/перевірок, виданого відповідним територіальним відділенням Держпродспоживслужби України буде виданий за однією адресою, а аналогічний договір надано з іншої установи (інша адреса)? Дана вимога є дискримінаційною.
Відповідь:
Адреса за якою здійснювалась перевірка відповідним територіальним відділенням Держпродспоживслужби України у 2020р. або у 2021р., а відтак і складений відповідний акт обстежень/перевірок має відповідати адресі навчального закладу, в якому учасником надавались послуги з харчування та щодо якого учасником подається аналогічний договір.
Даний акт вимагається з тою метою, щоб перевірити, чи належним чином надавались послуги, і чи при наданні послуг учасник дотримувався усіх норм санітарного законодавства. Якщо аналогічний договір буде з одним навчальним закладом, а акт обстеження - за іншим, тоді втрачається сенс даного документа. Він не підтвердить належне надання послуг саме там, де був укладений аналогічний договір.
Крім цього, щодо правових підстав наявності такого акту обстежень/перевірок в учасників тендеру, то слід зазначити,що у Постанові Кабінету Міністрів України від 31.10.2018 № 896 визначається періодичність інспектування потужностей – в залежності від категорії ризику від чотирьох разів на рік до одного разу на два роки - це щодо планових заходів контролю, що розроблені на основі ризик-орієнтованого підходу, та проводяться на основі річних планів.
Разом з тим, відповідно до частини 4 статті 18 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин" - заходи державного контролю можуть здійснюватися позапланово у разі виявлення невідповідності або появи обґрунтованої підозри щодо невідповідності, а також в інших встановлених законом випадках.
Таким чином, будь-який суб’єкт господарювання, що бажає взяти участь у процедурі закупівлі, має законне право звернутися із заявою до відповідного органу державного нагляду про проведення позапланового заходу контролю потужностей та отримати необхідний документ. Відтак, вимога на наявність в учасника відкритих торгів акту обстажень/перевірок відповідного територіального відділення Держпродспоживслужби України спрямована виключно на збереження здоров’я дітей під час харчування в навчальних закладах з метою недопущення постачання неякісних продуктів та сировини.
Крім цього, Наказом Міністерства освіти та науки України та Міністерства охорони здоров’я України вiд 15.08.2006 № 620/563 на Замовника покладено обов’язок організувати повноцінне, безпечне і якісне харчування дітей (замовлення і прийняття до закладу безпечних і якісних продуктів харчування і продовольчої сировини у необхідній кількості, додержання умов і термінів їх зберігання, технології виготовлення страв, правил особистої гігієни працівників харчоблоків, виконання норм харчування тощо).
Отже, з огляду на вищевикладене, дана вимога Додатку №2 до Тендерної документації щодо того,що адреса за якою здійснювалась перевірка має відповідати адресі навчального закладу, в якому учасником надавались послуги з харчування та щодо якого учасником подається аналогічний договір, не являється дискримінаційною, зумовлена вимогами нормативних актів: Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»; Закон України «Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної та небезпечної продукції»; Закон України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин», Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів».
Таким чином, дана вимога Додатку №2 тендерної документації відповідає вимогам чинного законодавства України та не являється дискримінаційною.
У випадку, якщо учасником відкритих торгів буде надано акт обстежень/перевірок відповідного територіального відділення Держпродспоживслужби України, який буде виданий за однією адресою, а аналогічний договір надано з іншої установи, тобто за іншою адресою, то це буде підставою для відхилення пропозиції, оскільки такий акт буде суперечити тендерній документації.
Дата відповіді:
27.07.2021 21:21