• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

« Ремонт реставраційний (покрівля та горищне перекриття) Вовчанського ліцею № 2 Вовчанської районної ради, Харківської області за адресою: м. Вовчанськ, вул. Гагаріна, 12 (Коригування)».(Реставрація).

Завершена

13 960 965.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 139 609.65 UAH
Номер: 35760cf003cc4b72a510f79c515cd566
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-06-07-000055
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.06.2021 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 07.06.2021 18:01 - 01.07.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 07.06.2021 № 250 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Курган Г. від 07.06.2021 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 07.06.2021 № 250 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу. 9 UA-2021-05-12-002195-c 12.05.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Ганна КУРГАН
Адреса: Ukraine, Харківська, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.), +38 (0 67) 577-68-67, toretto.kh@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини четвертої статті 23 Закону. За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону. За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, своєчасності надання відповіді на запитання до процедури, своєчасності розгляду вимог про усунення порушення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом відміни тендеру, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 червня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (редакція від 23.01.2021) (далі – Закон), своєчасності надання відповіді на запитання до процедури, своєчасності розгляду вимог про усунення порушення, розгляду тендерних пропозицій. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Вовчанської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 19.05.2021 № 3/366, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДКОМ-НІКО» (далі – ТОВ «БУДКОМ-НІКО»), протокол засідання тендерного комітету від 03.06.2021 № 4/371, повідомлення про намір укласти договір від 03.06.2021 року. Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Додаток 2 «Технічне завдання» до тендерної документації містить посилання на виробника вогнезахисного матеріалу ECOSEPT-450-1 та виробника штукатурної суміші Кнауф Ротбанд без зазначення обґрунтування необхідності використання саме цих товарів під час виконання робіт по предмету закупівлі, що є порушенням вимог частини четвертої статті 23 Закону. Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до вимог пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен підтвердити кваліфікаційний критерій, визначений пунктом 1 частини другої статті 16 Закону шляхом надання довідки на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) учасника про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі, та перелік техніки, яку має учасник за встановленою формою. Водночас, пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації встановлена вимога щодо підтвердження учасником відповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації шляхом надання договірної ціни та розрахунків до неї засвідчених підписом учасника/уповноваженої особи учасника та відбитком печатки учасника (у разі її використання учасником), з підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника, а саме: договірна ціна, локальний кошторис, відомість ресурсів, розрахунок загальновиробничих витрат, розрахунок адміністративних витрат, розрахунок прибутку та календарний графік виконання робіт (відповідно до норм Мінрегіонбуду України). При цьому, надана у складі тендерної пропозиції ТОВ «БУДКОМ-НІКО» довідка про наявність у учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі від 27.05.2021 № 11 (далі – довідка № 11) не підтверджує наявності окремих машин та механізмів, використання яких передбачено, наданим учасником локальним кошторисом на будівельні роботи № 2-1-1 та технічним завданням (Додаток 2 до тендерної документації). Так, у ході розгляду зазначеного питання встановлено, що технічним завданням тендерної документації передбачено виконання робіт з улаштування покриттів з гранітних плит, високоякісного штукатурення цементним розчином по каменю стін з прорізними рустами, улаштування гідроізоляційного шару з рулонних матеріалів насухо з проклеюванням швів полотнищ бутіловою стрічкою та робіт із зміни мауерлатів МБ4 мауерлатними балками МБН-1. Відповідно до локального кошторису на будівельні роботи № 2-1-1, наданого у складі тендерної пропозиції ТОВ «БУДКОМ-НІКО», на роботи з улаштування покриттів з гранітних плит застосована елементна норма ЕН11-33-8, на роботи з високоякісного штукатурення цементним розчином по каменю стін з прорізними рустами – РН11-42-2. Зазначені норми передбачають застосування підіймачів щоглових будівельних, вантажопід’ємністю 0,5 т. Також, відповідно до локального кошторису, учасником на роботи з із зміни мауерлатів МБ4 мауерлатними балками МБН-1 застосовано елементну норму РН8-6-5, а на роботи з улаштування гідроізоляційного шару з рулонних матеріалів насухо з проклеюванням швів полотнищ бутіловою стрічкою – РН8-31-2. Зазначені норми передбачають використання котла електричного бітумного, місткістю 1 м3. Оскільки, у довідці № 11 відсутня будь-яка інформація щодо наявності в учасника котла електричного бітумного, місткістю 1 м3 та підіймачів щоглових будівельних, вантажопід’ємністю 0,5т то ТОВ «БУДКОМ-НІКО» не підтверджено наявності достатньої кількості обладнання, машин та механізмі для виконання робіт передбачених технічним завданням (Додаток 2 до тендерної документації). Крім того встановлено, що пункт 2 частини 6 розділу ІІІ тендерної документації містить вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції учасника оригіналу або копії дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки, виданого Державною службою України з питань праці (Державною службою гірничого нагляду та промислової безпеки України)/її територіальними органами, що є дійсним на дату розкриття тендерних пропозицій; чи оригінал або копію Декларації відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці під час виконання таких робіт підвищеної небезпеки: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра. Проте, у переліку робіт дозволу №2484.19.32 виданого учаснику Головним управлінням держпраці у Київській області відсутня інформація щодо виконання робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на висоті понад 1,3 метра. Також встановлено, що декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, надана у складі тендерної пропозиції ТОВ «БУДКОМ-НІКО» містить підпис лише керівника ТОВ «БУДКОМ-НІКО» та не зареєстрована у територіальному органі Держпраці, отже є не дійсною. Враховуючи вищезазначене, ТОВ «БУДКОМ-НІКО» не підтверджено наявності у нього дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на висоті понад 1,3 метра та не підтверджено відповідності матеріально-технічної бази для виконання зазначених робіт. Також, моніторингом зазначеного питання встановлено, що календарний графік робіт, наданий у складі тендерної пропозиції ТОВ «БУДКОМ-НІКО» не відповідає вимогам пункту 2 частини 6 розділу ІІІ тендерної документації в частині відсутності підпису та печатки сертифікованого інженера-проектувальника та не відповідає вимогам наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.12.2011 № 361. Крім того встановлено, що надані на виконання вимог підпункту 3.3 пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації акт приймання виконаних робіт за вересень 2020 року та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за вересень 2020 року від Генпідрядника ТОВ «БУДКОМ-НІКО» підписані Сивоненко О.О. Проте, відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 02.07.2020 року, наданої у складі тендерної пропозиції учасника, єдиною особою, яка має право вчиняти юридичні дії від імені ТОВ «БУДКОМ-НІКО» являється керівник – Снісаренко Віктор Васильович. Таким чином, Замовником порушено вимоги абзацу другого пункту 1 та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону, в частині не відхилення учасника ТОВ «БУДКОМ-НІКО», який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «БУДКОМ-НІКО» та оприлюднив повідомлення про намір укласти договір від 03.06.2021 року.
Період усунення порушень: 08.06.2021 17:34 - 24.06.2021 00:00
Дата публікації висновку: 08.06.2021 17:34

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатом проведеного моніторингу та оприлюдненого висновку про його результати щодо закупівлі «Ремонт реставраційний (покрівля та горищне перекриття) Вовчанського ліцею № 2 Вовчанської районної ради, Харківської області за адресою: м. Вовчанськ, вул. Гагаріна, 12 (Коригування)».(Реставрація) та відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), надаємо обґрунтовані заперечення на висновок Держаудитслужби. 1. Відповідно до вимог статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"». Таким чином, законом передбачено використання в технічній специфікації конкретної марки, якщо таке посилання необхідне. Оскільки предметом даної закупівлі є роботи, то технічним завданням є кошторисна документація, яка розроблена відповідною проектною організацією з дотриманням норм чинного законодавства та яка пройшла відповідну експертизу. Замовник не може вносити зміни до технічного завдання на власний розсуд. Саме тому в технічній специфікації вказано конкретні марки, які були використані проектною організацією. При цьому, з метою дотримання вимог чинного законодавства у пункті 6 розділу 3 тендерної документації встановлено: «У деяких випадках, технічне завдання Замовника може містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У такому разі будь-яке подібне посилання учаснику слід читати в розумінні виразу «або еквівалент». Враховуючи вищевикладені обставини, вважаємо безпідставним висновок щодо порушення вимог законодавства в цій частині. 2. У висновку Держаудитслужби зазначено, що учасником у довідці про наявність у учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі не містить достатньої кількості обладнання, машин та механізмі для виконання робіт передбачених технічним завданням. Проте, це зауваження є необґрунтованим та таким, що не відповідає дійсності. По-перше, відповідно до вимог пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен підтвердити кваліфікаційний критерій, визначений пунктом 1 частини другої статті 16 Закону шляхом надання довідки на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) учасника про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт, що є предметом закупівлі, та перелік техніки, яку має учасник за встановленою формою. Документацією не було передбачено окремих вимог стосовно переліку машин, механізмів, обладнання, яке повинно включатися до довідки про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Маємо зауважити, що Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі-орган оскарження) вже розглядалося подібне питання. Позиція органа оскарження зазначена у рішенні № 5504-р/пк-пз від 08.06.2018 року. Так в рішенні зазначається про відсутність порушень у тендерній пропозиції Скаржника. Зокрема, Антимонопольний комітет України пояснює, що документація не містить окремих вимог до переліку техніки, що має бути зазначена у довідці про наявність в учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази. На підставі вищезазначеного, учасник жодним чином не порушив умов тендерної документації. Крім цього, аналогічна позиція викладена в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 18568-р/пк-пз від 13.12.2019 року. По-друге, у складі тендерної пропозиції учасника міститься файл під назвою «22. ДЦ сметчик.pdf». В цьому файлі наявний розділ до розрахунку договірної ціни «Відомість ресурсів». Слід зауважити, що всі позиції машин та механізмів, які містяться у відомості ресурсів включені в довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. На підставі вищезазначеного, вважаємо безпідставним висновок щодо порушення вимог законодавства в цій частині. 3. Згідно з п. 2 ч. 6 розділу 3 тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі), учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати оригінал або копію дозволу учасника на виконання робіт підвищеної небезпеки, виданого Державною службою України з питань праці (Державною службою гірничого нагляду та промислової безпеки України)/її територіальними органами, що є дійсним на дату розкриття тендерних пропозицій; чи оригінал або копію Декларації відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці під час виконання таких робіт підвищеної небезпеки: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра. У складі пропозиції ТОВ "БУДКОМ-НІКО" міститься дозвіл учасника на виконання робіт підвищеної небезпеки, виданого Державною службою України з питань праці (Державною службою гірничого нагляду та промислової безпеки України)/її територіальними органами, що є дійсним на дату розкриття тендерних пропозицій. Слід зауважити, що у документації не зазначено, які види робіт підвищеної небезпеки повинен містити дозвіл. Крім цього, учасник надав Декларацію відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці під час виконання таких робіт підвищеної небезпеки: роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра. Слід зазначити, що документація не містить окремих вимог щодо поряду оформлення декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Таким чином, пропозиція Переможця відповідає умовам тендерної документації. Аналогічна позиція міститься у рішенні ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ №18384-р/пк-пз від 30.09.2020 року. Крім цього, згідно з п. 21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 декларація подається роботодавцем не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Декларація подається роботодавцем або уповноваженою ним особою, надсилається поштою до адміністратора центру надання адміністративних послуг у паперовій формі або в електронній формі через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему Держпраці. Територіальний орган Держпраці здійснює реєстрацію декларацій на безоплатній основі протягом п’яти робочих днів з дня їх отримання. Таким чином, декларація, надана у складі пропозиції ТОВ "БУДКОМ-НІКО" відповідає нормам чинного законодавства України. 4. Згідно з п.4 частини 6 розділу 3 тендерної документації замовника, учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції наступні документи: договірну ціну та розрахунки до Договірної ціни, засвідчені підписом учасника/уповноваженої особи учасника та відбитком печатки учасника (у разі її використання учасником), з підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника, а саме: - договірна ціна; - локальний кошторис; - відомість ресурсів; - розрахунок загальновиробничих витрат; - розрахунок адміністративних витрат; - розрахунок прибутку. - календарного графіку виконання робіт (відповідно до норм Мінрегіонбуду України). У складі тендерної пропозиції ТОВ "БУДКОМ-НІКО" міститься календарний графік виконання робіт. Він підписаний учасником. Слід зазначити, що тендерною документацією не було передбачено вимогу щодо засвідчення з підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника саме календарного графіку. Календарний графік не є договірною ціною та розрахунком до договірної ціни. В тендерній документації встановлювалася вимога щодо засвідчення саме цих документів. Крім цього, Згідно з п. 2.4 РЕКОМЕНДАЦІЙ зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві, затверджених наказом Мінрегіонбуду 13.01.2009 N 2 залежно від особливостей будівництва, зокрема, його складності, строків, чисельності виконавців робіт, розподілу функцій між Замовником та Підрядником тощо, можуть використовуватись різні варіанти графіків виконання робіт, у тому числі у формі діаграм. Однак важливо, щоб графік надавав можливість контролювати хід будівництва у часі, визначати відповідність фактичних строків виконання робіт запланованим, встановлювати причини порушення цих строків, виявляти роботи, від своєчасності виконання яких залежить дотримання строків виконання інших робіт. Один із можливих варіантів графіка приведено в таблиці 1. У п. 2.2 Рекомендацій зазначено, що 2.2. Графік може бути складений у розрізі окремих об'єктів, що входять у склад будови (пускових комплексів, черг), із врахуванням строків будівництва, визначених договором та календарним планом будівництва (у разі спорудження об'єкта протягом декількох років), вимог технології виконання робіт, техніки безпеки та організації будівельного виробництва, визначених проектно-технологічною документацією. Основою для розроблення графіка є інформація щодо обсягів робіт, передбачених у проектно-кошторисній документації, виробничих можливостей виконавців, що будуть задіяні для виконання робіт, планів Замовника щодо фінансування виконання робіт у часі тощо. Також Підряднику доцільно враховувати визначені умовами договору строки передачі Замовником будівельного майданчика (фронту робіт) та дозвільної документації. З вищенаведеного вбачається, що наказом Мінрегіонбуду 13.01.2009 N 2 не встановлено обов’язкової форми для складання календарного графіку. У складі тендерної пропозиції ТОВ "БУДКОМ-НІКО" міститься календарний графік виконання робіт. Всі рекомендації, надані Мінрегіонбудом враховані Учасником. 5. У висновку Держадитслужба зазначає , що надані на виконання вимог підпункту 3.3 пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації акт приймання виконаних робіт за вересень 2020 року та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за вересень 2020 року від Генпідрядника ТОВ «БУДКОМНІКО» підписані Сивоненко О.О. Проте, відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 02.07.2020 року, наданої у складі тендерної пропозиції учасника, єдиною особою, яка має право вчиняти юридичні дії від імені ТОВ «БУДКОМ-НІКО» являється керівник – Снісаренко Віктор Васильович. Висновки Держаудитслужби з вищенаведеного питання є безпідставними та носять суб’єктивний характер з наступних причин. У ст. 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зазначено, що первинним є документ, який містить відомості про господарську операцію і підтверджує її здійснення. Пунктом 2.1 Положення «Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.95 р. № 88 (далі – Положення № 88) визначено, що первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, які містять відомості про господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Тобто, акт здачі-приймання виконаних робіт відноситься до первинних документів. Первинний документ повинен містити обов’язкові реквізити, а саме такі як (ч. 2 ст. 9 Закону № 996, п. 2.4 Положення № 88): назва, дата і місце складання документа (форми); назва підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції; одиниця виміру операції (у натуральному та/або вартісному вираженні); посади осіб, відповідальних за здійснення операції та правильність її оформлення; підпис або інші дані, що дають можливість ідентифікувати особу, яка брала участь в операції. В жодному нормативно-правовому акті не вказана обов’язковість підписання первинних документів, конкретно, керівником організації, дані про якого містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Підписантом може бути будь-яка особа, якій надані певні повноваження. Виходячи з вищенаведеного, Замовник не має правових підстав стверджувати, що акт приймання виконаних робіт за вересень 2020 року та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за вересень 2020 року від Генпідрядника ТОВ «БУДКОМНІКО» підписані з порушенням норм чинного законодавства. Крім цього, з наявних у складі тендерної пропозиції учасника документів Замовник не має можливості встановити, хто був керівником організації у вересні 2020 року. На підставі вищенаведеного, просимо вас прийняти пояснення Відділу освіти Вовчанської міської ради Харківської області до розгляду. Наголошуємо, про відсутність підстав здійснювати заходи про усунення порушень. На підставі ч.8 ст.8 Закону Замовником надано аргументовані заперечення.
Дата публікації звіту: 16.06.2021 14:05