-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
Комплекти спеціалізованого аудіо-візуального та супутнього до нього технічного обладнання, в тому числі програмного забезпечення, для модернізації інфраструктури та обладнання телевізійної студії та апаратної №2 АТ «НСТУ» («Суспільна студія»), в тому числі комплекту для довготривалого архівування програм, включно з розробкою ПЗ, та оновлення обладнання для телевиробництва в 5 (п’яти) регіональних філіях АТ «НСТУ» (Одеса, Миколаїв, Херсон, Дніпро та Суми): Лот 1 – Комплекти спеціалізованого аудіо-візуального та супутнього до нього технічного обладнання для комплексної технічної модернізації інфраструктури АТ «НСТУ», в тому числі комплекту для довготривалого архівування програм; Лот 2 – Комплекти спеціалізованого аудіо-візуального та супутнього до нього технічного обладнання для комплексної технічної модернізації інфраструктури АТ «НСТУ»
Термін поставки: 60 календарних днів з дати підписання Договору. Після поставки товару Учасник здійснює його інсталяцію (встановлення) та інтеграцію, що передбачає комплекс заходів по забезпеченню належного функціонування товару відповідно до потреб та вказівок АТ «НСТУ», протягом 30 (тридцяти) днів після поставки товару.
Завершена
63 309 714.48
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.7% або 442 291.00 UAH
мін. крок: 0.7% або 442 291.00 UAH
Номер:
0eccec7ba67646d8b19395128a66dd21
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-04-23-000074
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.04.2021 00:00
Період моніторингу:
23.04.2021 15:49 - 20.05.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
23.04.2021 № 111
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка директора Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель від 23.04.2021 № ДЗ-003100-33-2021.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
38 UA-2021-02-10-010420-a 10.02.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником установлено порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції Broadcast Solutions GmbH установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та внесення змін до неї, надання роз’яснень щодо тендерної документації та надання відповіді на вимоги учасників щодо усунення порушення, розгляду тендерних пропозицій
ТОВ «Віжн хаус», ТОВ «БМС Техно», ТОВ «Інженер сервіс», своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерних пропозицій переможців, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законом порядку шляхом розірвання договорів від 07.05.2021 № 59-23/1 та № 60-23/1 (за лотом 1 та 2) з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 травня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та внесення змін до неї, надання роз’яснень щодо тендерної документації та надання відповіді на вимоги учасників щодо усунення порушення, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками, своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерних пропозицій переможців, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель акціонерного товариства «Національна суспільна телерадіокомпанія України» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 12.03.2021 (зі змінами), звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 18.02.2021 та від 26.02.2021, роз’яснення Замовника від 19.02.2021, від 02.03.2021, вимоги про усунення порушень від 22.02.2021, від 26.02.2021 та від 03.03.2021, відповіді Замовника на вимоги від 25.02.2021, від 03.03.2021 та від 09.03.2021, реєстри отриманих тендерних пропозицій та протоколи розкриття тендерних пропозицій від 19.04.2021, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Віжн хаус» (далі – ТОВ «Віжн хаус»), товариства з обмеженою відповідальністю «Інженер сервіс» (далі – ТОВ «Інженер сервіс»), компанії Broadcast Solutions GmbH за лотом 1 та за лотом 2, товариства з обмеженою відповідальністю «БМС Техно» (далі – ТОВ «БМС Техно») за лотом 1, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей Broadcast Solutions GmbH за лотом 1 та за лотом 2, протоколи засідання тендерного комітету Замовника від 20.04.2021, повідомлення про намір укласти договори за лотом 1 та за лотом 2 від 20.04.2021, договір поставки від 07.05.2021 № 60-23/1, договір поставки від 07.05.2021 № 59-23/1, пояснення Замовника на запит Держаудитслужби, отримані 05.05.2021 через електронну систему закупівель
За результатами моніторингу установлено, що Замовник оприлюднив учаснику Broadcast Solutions GmbH повідомлення (за лотом 1 та 2) з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційному критерію – наявність працівників відповідної кваліфікацій, які мають необхідні знання та досвід, відповідно до статті 16 Закону.
Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Отже, Замовник установлює до учасників вимоги про усунення невідповідностей у документах, що надані ними у складі тендерних пропозицій.
При цьому Замовник установив учаснику Broadcast Solutions GmbH вимоги про усунення невідповідностей, шляхом надання документів (документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та довідки/інформації про наявність досвіду виконання аналогічного договору та акти (видаткові накладні, тощо) до зазначеного договору) відсутніх у складі тендерної пропозиції учасника, чим порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону.
Моніторингом установлено, що на порушення вимог п.3 та 5 розділу 1 Додатку №4 до тендерної документації учасником Broadcast Solutions GmbH не надано документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції, а також довідку/інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного договору та актів (видаткових накладних, тощо) до зазначеного договору).
Проте, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 закону Замовник не відхилив тендерні пропозиції Broadcast Solutions GmbH (за лотом 1 та 2), як такі, що не відповідали кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації.
Період усунення порушень:
21.05.2021 13:48 - 05.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
21.05.2021 13:48
Оскарження висновку в суді
Опис:
АТ "НСТУ" відправлено позовну заяву до Державної аудиторської служби України в Окружний адміністративний суд м. Києва
Дата публікації:
04.06.2021 11:53
Дата відкриття провадження:
25.06.2021 00:00
Номер відкриття провадження:
не визначено, Категорія справи № 640/15556/21
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
e8ebb41d51f04aec92d24f3689309950
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
28.04.2021 19:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.05.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі комплектів спеціалізованого аудіо-візуального та супутнього до нього технічного обладнання, в тому числі програмного забезпечення, для модернізації інфраструктури та обладнання телевізійної студії та апаратної № 2 АТ «НСТУ» («Суспільна студія»), в тому числі комплекту для довготривалого архівування програм, включно з розробкою ПЗ, та оновлення обладнання для телевиробництва в 5 (п’яти) регіональних філіях АТ «НСТУ» (Одеса, Миколаїв, Херсон, Дніпро та Суми): Лот 1 – Комплекти спеціалізованого аудіо-візуального та супутнього до нього технічного обладнання для комплексної технічної модернізації інфраструктури АТ «НСТУ», в тому числі комплекту для довготривалого архівування програм; Лот 2 – Комплекти спеціалізованого аудіо-візуального та супутнього до нього технічного обладнання для комплексної технічної модернізації інфраструктури АТ «НСТУ» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID:
UA-2021-02-10-010420-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів): яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
192a86683adc49bf9c2d903a3b19a87c
Назва:
Відповідь на запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ від 28.04.2021 р.
Дата опублікування:
05.05.2021 13:42
Опис:
1. Питання: яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Відповідь:
згідно договору № SLMAQM20CA2356 між Державним департаментом США та АТ «НСТУ» (далі – Договір), АТ «НСТУ» отримає грошову грантову допомогу, метою якої є комплексне технічне оновлення АТ «НСТУ» задля забезпечення його можливості бути конкурентоспроможним, стабільним, незалежним та надійно працюючим джерелом інформації для українців. Проєкт зареєстрований в Секретаріаті Кабінету Міністрів як матеріально технічна допомога, відповідно до реєстраційної картки проєкту (програми) № 4606 від 21.12.2020 року та має бути реалізований, згідно зобов’язань, визначених грантовою угодою № SLMAQM20CA2356, відповідно до основного стратегічного завдання: посилення національної інформаційної безпеки, розроблення дієвих механізмів протидії інформаційним загрозам шляхом використання відповідних інструментів реалізації державної інформаційної політики та розвитку національного інформаційного простору, поширення суспільно-важливої інформації (пріоритет 15.5 «Інформаційна політика та безпека») Програми діяльності Кабінету Міністрів України, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 471.
АТ «НСТУ» реалізує Договір у відповідності до умов погоджених сторонами до початку оголошення закупівлі (номер закупівлі ID: UA-2021-02-10-010420-a).
Відповідно до умов Договору, АТ «НСТУ» взяло на себе зобов’язання виконати програму і досягти конкретних цілей, які визначені Договором, а саме:
- модернізація інфраструктури та обладнання для основної студії АТ «НСТУ» (Суспільної студії), а також комплектів розробки та архівування. Оновлення обладнання підтримуватиме функціонування Студії та дозволить іншим каналам перейти у НD формат мовлення. Цей захід сприятиме підвищенню можливості АТ «НСТУ» створювати високоякісні новинні репортажі та інформаційні передачі, незалежні від політичних та олігархічних втручань та протиставляти російським наративам. Вироблені новинні репортажі та програми будуть високотехнологічними, цікавими, об'єктивними, повними, неупередженими, що призведе до збільшення глядацької аудиторії.
- оновлення обладнання для п'яти регіональних філій АТ «НСТУ» на сході та півдні (Одеса, Миколаїв, Херсон, Дніпро та Суми), що сприятиме підвищенню спроможності філій виробляти високотехнологічний та високоякісний контент в цих регіонах. Регіональні філії АТ «НСТУ» повинні скористатися своїми стратегічними платформами для посилення місцевого дискурсу; показу достовірних новин, що протиставляються російській дезінформації та борються з корупцією; та сприяють відчуттю української національної єдності. Оновлені студії також підвищать можливості журналістів у цих регіонах створювати високоякісний новинний контент.
Таким чином грантова допомога є цільова та може бути реалізована лише за дотримання договірних вимог грантодавця та обґрунтованих витрат, про що АТ «НСТУ» уповноважене звітувати грантодавцю на всіх етапах реалізації програми.
Погоджений бюджет гранту є фінансовим вираженням програми АТ «НСТУ», затвердженої в процесі надання гранту за Договором.
Погоджений бюджет гранту відповідає попередньо узгодженій з грантодавцем заявці АТ «НСТУ», зокрема і деталізований бюджет, що визначив усі необхідні для закупівлі позиції технічного обладнання для технічної модернізації АТ «НСТУ» із зазначенням орієнтовної вартості по кожній окремо позиції та погоджений для реалізації програми і мети Договору.
Орієнторна вартість технічного обладнання для модернізації АТ «НСТУ» формувалася у 2020 році, на підставі погодженого з грантодавцем детального бюджету, в межах бюджету гранту, а також додаткового проведення АТ «НСТУ» аналізу середньоринкової вартості такого обладнання серед доступних на ринку України компаній, що спеціалізуються на поставках такого технічного обладнання.
В результаті чого було укладено Договір та зареєстровано проект Секрітаріатом Кабінету Міністрів України.
Додатково слід зазначити, що грантодавець зі свого боку щодо Договору здійснює постійний моніторинг процесу закупівель, погодження результатів тендеру на закупівлю, а в подальшому, здійснюватиме моніторинг встановлення та навчання персоналу, регулярно відвідуючи модернізовані студії.
2. Питання: також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідь:
Пункт 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 "Про ефективне використання державних коштів" (далі - Постанова № 710) зобов'язує розпорядників бюджетних коштів та суб’єктів господарювання державного сектору економіки ззабезпечувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та оприлюднювати таке обгрунтування шляхом розміщення його на веб-сайті.
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України (далі - БКУ) бюджетне призначення - це повноваження головного розпорядника бюджетних коштів щодо надання бюджетних асигнувань, які являють собою повноваження розпорядника бюджетних коштів на взяття бюджетного зобов'язання та здійснення платежів (п. 6 ч. 1 ст. 2 БКУ).
При цьому варто зазначити, що платежі за товар в межах закупівлі UA-2021-02-10-010420-a здійснюються за рахунок не бюджетних асигнувань, а коштів гранту (угода № SLMAQM20CA2356), який внесено в реєстр проектів (програм) міжнародної технічної допомоги (реєстраційна картка проекту (програми) від 21.12.2020 № 4606) (п. 1.1 і п. 5.5 проєкту договору, який є Додатком №3 до тендерної документації).
Гранти являють собою фінансові ресурси, які надаються донором реципієнту на безповоротній основі та спрямовуються на реалізацію цілей, визначених програмою надання гранта, проектом міжнародної технічної допомоги тощо.
В той час як бюджетні кошти - це належні відповідно до законодавства надходження та витрати бюджету (п. 11 ч. 1 ст. 2 БКУ).
Окрім того, в преамбулі Постанови № 710 зазначається сфера її застосування, а саме, що дана Постанова поширюється на правовідносини, які виникають в межах реалізації державних коштів з метою їх ефективного використання.
Таким чином, саме при здійсненні закупівель (платежів) за рахунок бюджетних коштів на Замовника поширюється дія Постанови № 710, зокрема в частині забезпечення та оприлюднення обгрунтування характеристик предмета закупівлі, про що чітко зауважується в преамбулі даної Постанови. Відповідно, правовідносини (закупівлі) в межах реалізації грантових зобов'язань не підпадають під дію Постанови № 710.
Номер:
76950dd81e254a96aa6875ea5e5d8871
Назва:
Обгрунтовані заперечення на висновок ДАСУ
Дата опублікування:
26.05.2021 12:02
Опис:
АТ «НСТУ» не погоджуючись з висновком ДАСУ про результати моніторингу закупівлі UA-2021-02-10-010420-a Комплекти спеціалізованого аудіо-візуального та супутнього до нього технічного обладнання, в тому числі програмного забезпечення, для модернізації інфраструктури та обладнання телевізійної студії та апаратної №2 АТ «НСТУ» («Суспільна студія»), в тому числі комплекту для довготривалого архівування програм, включно з розробкою ПЗ, та оновлення обладнання для телевиробництва в 5 (п’яти) регіональних філіях АТ «НСТУ» (Одеса, Миколаїв, Херсон, Дніпро та Суми): Лот 1 – Комплекти спеціалізованого аудіо-візуального та супутнього до нього технічного обладнання для комплексної технічної модернізації інфраструктури АТ «НСТУ», в тому числі комплекту для довготривалого архівування програм; Лот 2 – Комплекти спеціалізованого аудіо-візуального та супутнього до нього технічного обладнання для комплексної технічної модернізації інфраструктури АТ «НСТУ», який суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» зі змінами (далі - Закон) повідомляє наступне.
Наша позиція ґрунтується на вимогах Закону, роз’ясненнях Уповноваженого органу, рішеннях Антимонопольного комітету України, висновках моніторингів ДАСУ та судових органів.
По-перше, у висновку за результатами моніторингу зазначено, що Замовник оприлюднив учаснику Broadcast Solutions GmbH повідомлення (за лотом 1 та 2) з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційному критерію – наявність працівників відповідної кваліфікацій, які мають необхідні знання та досвід, відповідно до статті 16 Закону, що не відповідає дійсності. Замовник надав учаснику Broadcast Solutions GmbH вимоги про усунення невідповідностей у документах, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та у документах про наявність досвіду виконання аналогічного договору.
Таким чином, дане твердження ДАСУ не відповідає дійсності.
По-друге, щодо встановленого порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону повідомляємо. Зі змісту частини 9 статті 29 та частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» випливає, що при наявності невідповідностей, передбачених частиною 16 статті 29 Закону, замовник зобов’язаний розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах поданих у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Щодо повноважень посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції.
Слід зазначити, Учасник Broadcast Solutions GmbH є резидентом Федеративної Республіки Німеччина. Тому, на виконаняня вимог тендерної документації учасником у складі тендерної пропозиції було надано виписку із торгового реєстру, яка підтверджує повноваження підпису директорів.
Так, згідно наданого витягу з торгового реєстру (який наданий в тендерній пропозиції Учасника), зазначено, що уповноваженими з правом укладати правові угоди від імені компанії з правом підпису є керуючий справами Бредер Штефан, Грабовски Владислав, Кампе Райнер.
Тендерною документацією передбачено, що якщо учасниками процедури закупівлі є іноземні особи, такі учасники можуть надавати замовнику аналогічні документи та інформацію на підтвердження відповідності встановленим у тендерній документації вимогам з урахуванням законодавства країни реєстрації такого учасника. У разі, якщо законодавством для надання документального підтвердження відповідності тієї чи іншої вимоги Замовника передбачено складання іншого документу, ніж той, що вимагається у тендерній документації, до вищезазначеної довідки надається засвідчена печаткою та підписом уповноваженої особи учасника копія відповідного документу з поясненнями, оформленими згідно вищезазначених вимог.
Зауваженням щодо невідповідностей у документах, що підтверджують право підпису, Замовник уточнив інформацію щодо права підпису, оскільки тендерною документацією вимагався інший документ. Broadcast Solutions GmbH надало пояснення, що згідно законодавства Федеративної республіки Німеччина повноваження директора підтверджуються зокрема витягом з торгового реєстру, в якому зазначено, що пан Грабовски Владислав є керуючим справами та має право підписувати документи та укладати угоди від імені компанії.
Таким чином, висновок моніторингу ДАСУ і цій частині є неправомірний та підлягає скасуванню.
Щодо інформації, що підтверджує відповідність учасника встановленим кваліфікаційним критеріям. У складі пропозиції Broadcast Solutions GmbH було надано наступні документи: листи-відгуки від Національної державної телерадіокомпанії Республіки Білорусь, НЕП Бельгія, Свіч ТВ (Кенія), копія договору з Національною державною телерадіокомпанією Республіки Білорусь. Тобто, документи на підтвердження кваліфікації були надані у складі пропозиції і Замовник установив учаснику Broadcast Solutions GmbH вимоги про усунення невідповідностей до документів, що були надані, а не до документів, що були відсутні.
Таким чином, висновок моніторингу ДАСУ і цій частині є неправомірний та підлягає скасуванню.
Таким чином, висновок ДАСУ, що Замовник установив учаснику Broadcast Solutions GmbH вимоги про усунення невідповідностей, шляхом надання документів (документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та довідки/інформації про наявність досвіду виконання аналогічного договору та акти (видаткові накладні, тощо) до зазначеного договору) відсутніх у складі тендерної пропозиції учасника, чим порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та в подальшому на порушення вимог абзацу другого пункту 1 та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 закону Замовник не відхилив тендерні пропозиції Broadcast Solutions GmbH (за лотом 1 та 2), як такі, що не відповідали кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації не відповідає вимогам Закону та документам, наданих Учасником в електронну систему закупівель.
Звертаємо УВАГУ на позицію, викладену у роз’ясненнях Уповноваженого органу, рішеннях Антимонопольного комітету України, висновках моніторингів ДАСУ та судових органів.
По-перше, позиція Органу оскарження щодо питання чи має право учасник (і чи зобов’язаний вчиняти відповідні дії замовник для реалізації такого права) дозавантажувати інформацію та/або документи, що стосуються кваліфікації та права підпису на стадії усунення невідповідностей, якщо такі документи взагалі не були подані у складі пропозиції є сталою, впевненою та непохитною. В сотнях своїх рішень, що стосуються питання дозавантаження нових документів, яких не було у складі пропозиції, АМКУ чітко і беззаперечно зазначає – так, це право учасника, а замовник зобов’язаний надати відповідну можливість.
Це підтверджується зокрема наступними рішеннями:
- рішення №11064-р/пк-пз від 04.06.2020 р. по скарзі до закупівлі UA-2020-04-24-000812-а, замовник ДП «Шахта ім.М.С.Сургая»;
- рішення №23237-р/пк-пз від 15.12.2020 р. по скарзі до закупівлі UA-2020-10-22-007852-c, замовник СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ;
- рішення № 12130-р/пк-пз від 18.06.2020 по скарзі до закупівлі UA-2020-04-30-000829-c, замовник орган місцевого самоврядування "Відділ капітального будівництва та інвестицій Червоноградської міської ради".
Відповідно до позиції АМКУ, якщо учасник подав хоч якісь документи в частині підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та/або права підпису, він має безумовне право виправити помилки в цій частині, зокрема шляхом завантаження документів, яких не вистачає.
Якщо згідно з рішенням АМКУ у ТП учасника наявні невідповідності в документах, щодо яких передбачено право виправлення, Замовник зобов’язаний надати такому учаснику право їх виправити.
По-друге, позиція МЕРТ також дає підстави вважати дії замовника щодо оприлюднення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у документах Broadcast Solutions GmbH цілком правомірними.
Як приклад, у відповіді на запит 1562/2020 зазначено, що визначення невідповідностей в документах, поданих у складі тендерної пропозиції учасника, здійснюється замовником самостійно. У відповіді на запит 800/2020 зазначено, що відповідно до частини 16 статті 29 нової редакції Закону якщо замовником під час розгляду пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
По-третє, судові рішення також дають підстави вважати рішення замовника АТ «НСТУ» правомірним (Категорія справи № 420/12982/20, Дата набрання законної сили: 12.05.2021; Номер судового провадження: 854/2606/21).
Зокрема, як приклад, ДАСУ провела моніторинг закупівлі UA-2020-06-18-006469-с, замовник КП ''Київпастранс'', та виявила порушення, а саме: замовником не розміщено у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах учасника в тому числі і щодо відсутніх документів, чим недотримано вимоги частини 16 статті 29 Закону.
Вважаючи вищевказаний висновок протиправним КП ''Київпастранс'' звернувся до суду з позовом, в якому просить скасувати рішення ДАСУ. Рішенням Одеського окружного адміністративного суду у задоволенні адміністративного позову комунального підприємства Київпастранс до Південного офісу Держаудитслужби про визнання протиправним скасування висновку відмовлено.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції КП ''Київпастранс'' подало апеляційну скаргу.
Згідно інформації, викладеної у судовому рішенні № 420/12982/20: «на думку колегії суддів, положення частини 16 статті 29 Закону №922-VIII мають бути застосовані, також, у випадку необхідності надання уточнюючих або нових документів. Такими діями позивач позбавив учасника закупівлі можливості виправити невідповідності, наведені у протоколі розгляду тендерних пропозицій від 14.07.2020 № 470, та розглядати тендерну пропозицію з урахуванням виправлених або не виправлених невідповідностей, як це передбачено ч.9 ст.26 Закону №922-VIII.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає обґрунтованим висновок Південного офісу Державної аудиторської служби України від 05.10.2020 року про результати моніторингу закупівлі UA-2020-06-18-006469-c про недотримання замовником закупівлі КП «Київпастранс» частини 16 статті 29 Закону №922-VIII, що вірно встановлено судом першої інстанції.»
Суд апеляційної інстанції відповідно до ст.316 КАС України залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Враховуючи викладене, АТ «НСТУ» просить скасувати висновок моніторингу ДАСУ (UA-M-2021-04-23-000074), який не відповідає вимогам Закону.
Слід зазначити, що згідно договору № SLMAQM20CA2356 між Державним департаментом США та АТ «НСТУ» (далі – Договір), АТ «НСТУ» отримає грошову грантову допомогу, метою якої є комплексне технічне оновлення АТ «НСТУ» задля забезпечення його можливості бути конкурентоспроможним, стабільним, незалежним та надійно працюючим джерелом інформації для українців.
Проєкт зареєстрований в Секретаріаті Кабінету Міністрів, як матеріально технічна допомога, відповідно до реєстраційної картки проєкту (програми) № 4606 від 21.12.2020 року та має бути реалізований, згідно зобов’язань, визначених грантовою угодою № SLMAQM20CA2356, відповідно до основного стратегічного завдання: посилення національної інформаційної безпеки, розроблення дієвих механізмів протидії інформаційним загрозам шляхом використання відповідних інструментів реалізації державної інформаційної політики та розвитку національного інформаційного простору, поширення суспільно-важливої інформації (пріоритет 15.5 «Інформаційна політика та безпека») Програми діяльності Кабінету Міністрів України, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 471.
Додатково слід зазначити, що ґрантодавець зі свого боку щодо Договору здійснює постійний моніторинг процесу закупівель, погодження результатів тендеру на закупівлю, а в подальшому, здійснюватиме моніторинг встановлення та навчання персоналу, регулярно відвідуючи модернізовані студії.
Таким чином, висновок ДАСУ, який складений всупереч норм законодавства України про публічні закупівлі, не враховуючи позицію, викладену у роз’ясненнях Уповноваженого органу, рішеннях Антимонопольного комітету України, висновках моніторингів ДАСУ та судових органів ставить під загрозу виконання зобов’язань між Державним департаментом США та АТ «НСТУ».
У разі не врахування доводів АТ НСТУ, позиції, викладені у роз’ясненнях Уповноваженого органу, рішеннях Антимонопольного комітету України, висновках моніторингів ДАСУ та судових органів ми змушені будемо звернутися зі скаргами до Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України та інших державних органів з метою захисту інтересів АТ НСТУ.