• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-14 Хмелів – Чернеча Слобода – Буринь на ділянці км 0+000 - км 25+540 (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-14 Хмелів – Чернеча Слобода – Буринь на ділянці км 0+000 - км 25+540 (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) Документи тендерної пропозиції, які підготовлені Учасником повинні бути складені українською мовою Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія. Розмір забезпечення тендерної пропозиції (0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі ): – 2 050 230,00 грн. ; Строк дії забезпечення тендерної пропозиції не менше ніж 90 днів з кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Гарантія має набувати чинності з дня її надання. Банківська гарантія повинна бути оформлена у відповідності до вимог Постанови правління національного банку України від 15.12.2004 №639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах».

Завершена

410 046 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 100 460.00 UAH
Номер: 332d0899ce7d464d8a03375916eec182
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-10-03-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.10.2022 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 03.10.2022 12:39 - 25.10.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 03.10.2022 № 234 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 38 UA-2020-12-21-006818-a 21.12.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, vynohradov.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо дотримання інших вимог законодавства у сфері публічних закупівель установлено порушення статті 27 Закону. За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, надання роз’яснень до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом приведення забезпечення виконання договору до умов договору про закупівлю (з урахуванням внесених змін), в частині терміну виконання зобов’язань та строку дії за ним, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 жовтня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз’яснень до тендерної документації,розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю,надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служба автомобільних доріг у Сумській області(далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням тендерного комітетупротокол від 21.12.2020 № 12.12, протокол розгляду тендерних пропозицій від 03.02.2021, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-Південь», товариства з обмеженою відповідальністю «Ростдорстрой» та приватного підприємства «Будгарант-7» (далі – ПП «Будгарант-7»), повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей до 30.01.2021, протокол засідання тендерного комітету від 10.02.2021 № 10.02 ВП, повідомлення про намір укласти договір від 10.02.2021, договір підряду від 26.02.2021 № 3-С-2021 (далі – Договір № 3-С-2021), повідомлення про внесення змін до договору від 17.09.2021 та від 14.02.2022, додаткові угоди від 17.09.2021 № 4 та від 14.02.2022 № 10, пояснення на запит Держаудитслужби, отримані 04.10.2022 через електронну систему закупівель. Моніторингом установлено, що за результатами проведених торгів Замовник 26.02.2021 уклав з ПП «Будгарант-7» Договір № 3-С-2021, терміном дії – до 31.12.2022 року. Додатковою угодою від 14.02.2022 № 10 Замовник вніс зміни до договору та продовжив термін його дії – до 31.12.2023 року. Учасник-переможець ПП «Будгарант-7» до укладання Договору № 3-С-2021 вніс відповідне забезпечення виконання договору (банківська гарантія від 25.02.2021 № 2947/21-ГВ, видана акціонерним товариством «Банк інвестицій та заощаджень»), терміном дії до 31.12.2022. Слід зазначити, що забезпеченням виконання договору про закупівлю є надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником за договором про закупівлю (пункт 9 частини першої статті 1 Закону). Поряд з цим, відповідно до частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до статті 638 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. У разі зміни договору зобов’язання сторін змінюються відповідно до змінених умов щодо предмета, місця, строків тощо (статті 653 ЦК України). Згідно із статтею 650-1 ЦК України сторони договору можуть погодити перелік запевнень, що надаються стороною або сторонами щодо обставин, які мають значення для укладення, виконання або припинення такого договору. Сторона, яка умисно або з необережності надала іншій стороні неправдиві запевнення про обставини, що мають значення для укладення, виконання або припинення договору, зобов’язана відшкодувати стороні, яка покладалася на такі запевнення, збитки, завдані у зв’язку з неправдивістю таких запевнень, якщо інше не передбачено договором. Зазначені запевнення також визначені у статті 27 Закону якою передбачено, що Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю. Під час проведення процедури закупівлі Замовник визначив обов’язкові вимоги до заповнення договору/забезпечення договору про закупівлю, а саме: строк дії забезпечення виконання договору про закупівлю має бути не меншим строку дії такого договору (пункт 6 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації). Зі змісту наданої учасником-переможцем ПП «Будгарант-7» банківської гарантії від 25.02.2021 № 2947/21-ГВ (забезпечення виконання договору) вбачається, що гарант за цією гарантією безумовно і безвідклично зобов’язується протягом 5 (п’яти) банківських днів заплатити бенефіціару повну гарантійну суму, після отримання від бенефіціара письмової вимоги, із зазначенням у ній, що сума, яку бенефіціар вимагає сплатити, має бути виплачена останньому у зв’язку з невиконанням принципалом своїх зобов’язань у відповідності до договору. Такі письмові вимоги бенефіціара повинні бути надані гаранту не пізніше 31.12.2022. Зобов’язання гаранта перед бенефіціаром за цією гарантією обмежуються сумою, що не перевищує гарантійну суму та закінчується повністю і автоматично у приміщенні 31.12.2022. Гарантія набуває чинності з моменту підписання її гарантом і діє до 31.12.2022. будь-яка вимога повинна бути отримана гарантом не пізніше зазначеної дати, після настання якої гарантія втрачає чинність незалежно від того, чи буде вона повернута для анулювання, чи ні. Водночас зазначена банківська гарантія від 25.02.2021 № 2947/21-ГВ не поширюється на зобов’язання банку-гаранта перед Замовником щодо перерахунку компенсації/збитків (забезпечення виконання договору) у разі невиконання та/або неналежного виконання учасником-переможцем ПП «Будгарант-7» Договору № 3-С-2021 зобов’язань, що виникнуть після 2022 року (термін дії Договору № 3-С-2021 з урахуванням внесених змін – до 31.12.2023). Слід зазначити, що фінансування закуплених послуг із поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-14 Хмелів – Чернеча Слобода – Буринь на ділянці км 0+000 - км 25+540 здійснюється з держаного бюджету України. Детальні зобов’язання Підрядника щодо якості та надання послуг, відповідальності сторін викладено в Договорі № 3-С-2021. Так, згідно із пунктом 1.1. розділу І Договору № 3-С-2021 підрядник у порядку та на умовах, визначених цим договором, зобов’язується на власний ризик власними силами і засобами /або із залученням субпідрядних організацій, надати Замовнику, а Замовник – прийняти і оплатити за рахунок бюджетних коштів послуги із поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-14 Хмелів – Чернеча Слобода – Буринь на ділянці км 0+000 - км 25+540. Згідно із розділом VII Договору № 3-С-2021 у разі невиконання або неналежного виконання своїх зобов’язань за договором сторони несуть відповідальність, передбачену чинним законодавством України. Підрядник несе відповідальність: за порушення строків виконання робіт за видами робіт відповідно до календарного графіку; за якість виконаних робіт, випробування матеріалів, устаткування тощо. В разі порушення підрядником зобов’язань за договором, Замовник може в односторонньому порядку застосувати до підрядника оперативно-господарську санкцію, передбачену пунктом 4 частини першої статті 236 Господарського кодексу України, а саме: відмовитись від встановлення на майбутнє відносин з підрядником та/або субпідрядником. Отже, умовами договору визначений захист інтересів Замовника щодо належного виконання учасником-переможцем ПП «Будгарант-7» Договору № 3-С-2021 до повного його виконання. Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З огляду на зазначене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 04.10.2022 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника із запитом про надання пояснень стосовно внесення учасником-переможцем ПП «Будгарант-7» забезпечення виконання договору про закупівлю: з моменту набрання чинності договору і до повного виконання переможцем своїх зобов’язань за договором (з урахуванням змін щодо терміну дії договору про закупівлю, внесених додатковою угодою від 14.02.2022 № 10). На зазначений запит Держаудитслужби Замовник 07.10.2022 надав інформацію щодо банківської гарантії від 25.02.2021 № 2947/21-ГВ, виданої акціонерним товариством «Банк інвестицій та заощаджень» та копію останньої. Також зазначив про відсутність обов’язку для продовження строку дії даної банківської гарантії. Зазначеним учасник-переможець ПП «Будгарант-7» не підтвердив надання забезпечення виконання зобов’язань за Договором № 3-С-2021, яке б покривало ризик Замовника від невиконання/не належного виконання Підрядником своїх зобов’язань за договором до закінчення терміну його дії (до 31.12.2023) та позбавив Замовника права звернення до банку-гаранта з вимогою надати відповідну компенсацію за невиконання/не належне виконання договору, що фінансується з державного бюджету України. Отже, Замовник уклав зміни до Договору № 3-С-2021(додаткову угоду від 14.02.2022 № 10) з порушенням особливостей визначених статтею 27 Закону, в частині надання забезпечення виконання договору та його повернення після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю.
Період усунення порушень: 25.10.2022 17:36 - 08.11.2022 23:00
Дата публікації висновку: 25.10.2022 17:36

Оскарження висновку в суді

Опис: Висновок оскаржено в Сумському окружному адміністративному суді 07.11.2022 р.
Дата публікації: 08.11.2022 18:21
Дата відкриття провадження: 07.11.2022 00:00
Номер відкриття провадження: 2-а/480/7468/22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку від 25.10.2022 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-12-21-006818-a Відповідно до наказу Державної аудиторської служби України від 03.10.2022 року № 234 Департаментом моніторингу закупівель здійснювався моніторинг закупівлі ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-14 Хмелів – Чернеча Слобода – Буринь на ділянці км 0+000 - км 25+540 (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), ідентифікатор доступу до закупівлі UA-2020-12-21-006818-a, за результатами проведення якого 25.10.2022 року складено та оприлюднено в електронній системі закупівель висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-12-21-006818-a (далі – Висновок) та зобов’язано САД у Сумській області здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом приведення забезпечення виконання договору до умов договору про закупівлю (з урахуванням внесених змін), в частині терміну виконання зобов’язань та строку дії за ним, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. САД у Сумській області (далі – Замовник) детально опрацьовано та проаналізовано зазначений Висновок. Однак, Замовник вважає його незаконним та необґрунтованим, тому, керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), до нього надаються аргументовані заперечення. Контролюючий орган вбачає порушення Замовником статті 27 Закону, зазначаючи, що учасник-переможець ПП «Будгарант-7» не підтвердив надання забезпечення виконання зобов’язань за Договором № 3-С-2021, яке б покривало ризик Замовника від невиконання/не належного виконання Підрядником своїх зобов’язань за договором до закінчення терміну його дії (до 31.12.2023 року) та позбавив Замовника права звернення до банку-гаранта з вимогою надати відповідну компенсацію за невиконання/неналежне виконання договору, що фінансується з державного бюджету України. Так, відповідно до пункту 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації учасник-переможець не пізніше дати укладання договору про закупівлю супровідним листом на адресу Замовника надає оригінал банківської гарантії у розмірі 0,5% вартості договору. Так, переможцем ПП «Будгарант-7» на адресу САД у Сумській області супровідним листом №16 від 25.02.2021 року надано оригінал банківської гарантії №2947/21-ГВ від 25.02.2021 року. Тендерною документацією на закупівлю ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-14 Хмелів – Чернеча Слобода – Буринь на ділянці км 0+000 - км 25+540 (далі – ТД) визначено строк дії забезпечення виконання договору про закупівлю – не менше строку дії такого договору, який на момент укладення договору становив до 31.12.2022 року. Строк дії наданої Переможцем гарантії – до 31.12.2022 року, що відповідає вимогам Замовника, встановленим у ТД. При цьому, ТД на закупівлю та укладений договір не містять вимог щодо обовʼязкової зміни строку дії гарантії у разі продовження строку дії договору. Разом з тим, наголошую на тому, що пунктом 31 ч. 1 ст. 1 Закону визначено, що тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Таким чином, тендерна документація – це документація, що містить інформацію щодо торгів, визначає їх мету та умови проведення тендеру, вимоги до предмета закупівлі та до учасників, містить проект договору, що буде укладений за результатом проведення торгів. Замовник керується нею під час оголошення торгів, проведення процедури закупівлі, учасники – під час підготовки тендерних пропозицій та до моменту укладення договору. Тож завершення процедури закупівлі супроводжується укладенням договору між Замовником та Переможцем, після чого сторони керуються виключно його умовами. Так, пунктом 5.9 Договору №3-С-2021 від 26.02.2021 року передбачено, що Підрядник гарантує виконання договору шляхом внесення забезпечення на користь Замовника у розмірі 0,5% від вартості договору. Забезпечення виконання договору повертається після належного виконання (без зауважень, претензій та застосування санкцій) Підрядником завдань за договором, у разі визнання судом результатів процедури закупівлі або договору про закупівлю недійсними та у випадках, передбачених статтею 43 Закону України «Про публічні закупівлі», але не пізніше п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин. У разі невиконання договору з вини Підрядника забезпечення не повертається та в повному розмірі підлягає перерахуванню на користь Замовника або до відповідного бюджету, з якого здійснювалося фінансування робіт. При невиконанні договору у визначеному обсязі, але при недотриманні вимог щодо якості та термінів виконання робіт, а також наявності не врегульованих претензій і санкцій – забезпечення не повертається у обсязі нестягнених нарахованих санкцій, пені та спричинених збитків, зазначених у розділі VІІ Договору, та перераховується на рахунок Замовника або відповідного бюджету. Тобто, умови укладеного між САД у Сумській області та ПП «Будгарант-7» договору не містять вимог щодо обовʼязкової зміни строку дії гарантії у разі продовження строку дії договору. У звʼязку з недостатністю бюджетного фінансування у 2022 році по обʼєкту Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-14 Хмелів – Чернеча Слобода – Буринь на ділянці км 0+000 - км 25+540, керуючись п. 4 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», Сторонами за договором №3-С-2021 від 26.02.2021 року продовжено дію Договору та строк надання послуг до 31.12.2023 року шляхом підписання додаткової угоди. При цьому контрагент за Договором з власної волі погодився на виконання умов договору та надання послуг в наступному бюджетному періоді на тих умовах та за тією ціною, що визначена в ньому, незважаючи на значне подорожчання складових вартості об’єкту ремонту, пов’язаних з інфляційними процесами в державі. Висновком зазначено порушення ст. 27 Закону. При цьому : - частиною 1 ст. 27 Закону передбачено, що Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, – вказана норма дотримана на умовах ТД; - частиною 2 ст. 27 Закону визначено випадки повернення Замовником забезпечення виконання договору про закупівлю – вказана норма не застосовувалася через відсутність відповідних обставин; - частиною 3 ст. 27 Закону встановлено вимоги до розміру забезпечення виконання договору про закупівлю – вказана дотримана на умовах ТД; - частиною 4 ст. 27 Закону передбачено, що кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників – вказана норма не застосовувалася через відсутність відповідних обставин. Враховуючи вищезазначене, взагалі не зрозуміло в порушенні якої норми статті 27 Закону контролюючий орган вбачає порушення, допущене Замовником. Виходячи з вищевикладеного, висновок Держаудитслужби від 25.10.2022 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-12-21-006818-a містить необґрунтовані та передчасні висновки про порушення САД у Сумській області, яке полягає у не відхиленні тендерної пропозиції, яка підлягала відхиленню відповідно до Закону.
Дата публікації звіту: 01.11.2022 10:54

Запити/Пояснення