ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-14 Хмелів – Чернеча Слобода – Буринь на ділянці км 0+000 - км 25+540 (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-19-14 Хмелів – Чернеча Слобода – Буринь на ділянці км 0+000 - км 25+540 (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) Документи тендерної пропозиції, які підготовлені Учасником повинні бути складені українською мовою Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія. Розмір забезпечення тендерної пропозиції (0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі ): – 2 050 230,00 грн. ; Строк дії забезпечення тендерної пропозиції не менше ніж 90 днів з кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Гарантія має набувати чинності з дня її надання. Банківська гарантія повинна бути оформлена у відповідності до вимог Постанови правління національного банку України від 15.12.2004 №639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах».
Завершена
410 046 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 100 460.00 UAH
Вирішення:Відповідно до статті 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними, зазнає обмеження у визнанні, і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об'єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
При цьому, не замовником, а Законом «Про публічні закупівлі» (статтями 16 та 22) встановлено ряд обмежень щодо реалізації юридичною особою права участі у процедурах публічних закупівель.
Згідно із частиною 5 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.
У відповіді на запит 11/2016 щодо участі у торгах об’єднання юридичних осіб Мінекономіки зазначає, що: "У разі якщо учасником процедури закупівлі є консорціум, утворений відповідно до норм Господарського кодексу України, документальне підтвердження інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям може бути надане консорціумом щодо відповідності таким кваліфікаційним критеріям підприємством-учасником консорціуму та консорціум має документальне підтвердження того, що у підприємства-учасника консорціуму виникнуть обов’язки щодо виконання зобов’язань перед консорціумом у разі укладення договору за результатами процедури закупівлі. Водночас така можливість має бути передбачена в тендерній документації".
Виходячи із того, що за своєю правовою природою кожен консорціум являється об’єднанням юридичних осіб, тому наведена Мінекономіки позиція застосовна до кожного такого об’єднання.
Відповідно до абзацу 2 пункту 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону.
Таким чином, зазначені Замовником у тендерній документації вимоги для об’єднання учасників щодо подання у складі тендерної пропозиції нотаріально завіреного гарантійного листа/зобов’язання/підтвердження про виникнення в учасника(ів об’єднання) обов’язків на виконання зобов’язань у разі укладення договору за результатами процедури закупівлі у повній мірі відповідають вимогам Закону.
Саме одним з цих документів обʼєднання юридичних осіб як учасник тендеру зможе підтвердити, що у підприємства-учасника виникнуть обов’язки щодо виконання зобов’язань перед обʼєднанням у разі укладення договору за результатами процедури закупівлі.
При цьому, у відповідності до пункту 3 частини 2 статті 121 Господарського кодексу України підприємство - учасник господарського об'єднання має право одержувати від господарського об'єднання в установленому порядку інформацію, пов'язану з інтересами підприємства. Тому, з метою уникнення ризику спотворення результатів торгів та участі у торгах недобросовісних учасників Замовником і вимагається вищезазначений нотаріально засвідчений документ.
Відтак, Замовником не встановлено вимог до учасника торгів, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
З урахуванням викладеного, дії Замовника щодо кваліфікаційних вимог в тендерній документації по наданню гарантійного листа/зобов’язання/підтвердження виконання зобов’язань за результатами процедури закупівлі від кожного учасника об’єднання, яким надано підтвердження кваліфікаційних критеріїв, засвідчений нотаріально, не містять ознак дискримінації, та є обґрунтованими з боку Замовника.
Слід також зазначити, що вимога тендерної документації про нотаріальне посвідчення гарантійного листа/зобов’язання/підтвердження виконання зобов’язань за результатами процедури закупівлі від кожного учасника об’єднання являється гарантією вільного волевиявлення його учасників щодо участі об’єднання у процедурі публічної закупівлі та надання для належного виконання умов договору (у випадку визнання об’єднання переможцем процедури закупівлі) своєї матеріально-технічної бази, обладнання та кваліфікованих працівників, адже перед посвідченням такого документа нотаріус перевірить правоздатність підприємств-підписантів і повноваження їх представників.
Окрім того, звертаємо Вашу увагу на те, що підпунктом 5.4. пункту 5 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації передбачено надання нотаріально посвідченого гарантійного листа/зобов’язання/підтвердження виконання зобов’язань за результатами процедури закупівлі (одного з цих документів) лише тими учасниками обʼєднання, якими надано підтвердження кваліфікаційних критеріїв для даної процедури публічної закупівлі (наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Таким чином, доводи про те, що види діяльності окремого учасника (засновника) об’єднання можуть і не мати прямого відношення до будівництва доріг та автострад свідчить про те, що такими учасниками не може бути надане підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, вказаним у тендерній документації цієї процедури закупівлі.
Відтак, надання учасниками об’єднання зазначених нотаріально посвідчених гарантійних документів, які надали інформацію на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям для подання у складі тендерної пропозиції учасника-об’єднання, являється об’єктивно необхідною для Замовника вимогою і її виконання залежить виключно від волевиявлення учасників об’єднання, які матимуть відношення до виконання робіт (послуг) у майбутньому.
З урахуванням вищезазначеного вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:25.01.2021 00:00