-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
34140000-0 - Великовантажні мототранспортні засоби (Підмітально-прибиральна машина)
Завершена
4 174 460.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 872.30 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 872.30 UAH
Номер:
c1bca370eef94b3f8dd8de64aa8c732c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-02-26-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.02.2021 00:00
Період моніторингу:
26.02.2021 11:51 - 23.03.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
26.02.2021 № 170
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 26.02.2021 № 170
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
28 UA-2020-10-15-003390-b 15.10.2020
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення пункту пункту 2 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII, частини 11 статті 29 Закону № 922-VIII, пункту 8 частини другої статті 21 Закону № 922-VIII.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції Переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема розірвати договір, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22.03.2021
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію зі змінами, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 26.11.2020 б/н (далі – ТД), протокол засідання тендерного комітету від 08.12.2020 б/н, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 04.12.2020, протокол розкриття, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АВТО-РЕГІОН» (далі – Переможець), повідомлення про намір укласти договір від 29.12.2020 року, договір від 15.01.2021 № 15/01-2021, додаткова угода від 29.01.2021 № 1, пояснення замовника від 11.03.2021.
Аналізом інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено, що на порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону № 922-VIII опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції.
За результатами проведеного моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції Переможця вимогам ТД.
Так, відповідно до пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД переможець процедури закупівлі повинен надати Замовнику інформацію у вигляді довідки у довільній формі про форму оподаткування Учасника з наданням підтвердження у вигляді документа виданого відповідним уповноваженим органом державної влади або його копії завіреної відповідно до вимог тендерної документаці.
В складі тендерної пропозиції Переможця відсутній підтверджуючий документ, виданий відповідним уповноваженим органом державної влади або його копія, завірена відповідно до вимог тендерної документаці, чим не дотримано вимог пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Відповідно до розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» пункт 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» ТД Учасник процедури закупівлі має надати Замовнику:
- Довідку від виробника або його офіційного представника на ім’я Замовника з посиланням на дану закупівлю (номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель) про наявність сервісного центру на території України (інформація про місце знаходження, та їх контакти, графік роботи).
- Оригінал або копію гарантійного листа виробника або його офіційного представника, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, а також назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.
У складі тендерної пропозиції Переможця містися довідка від виробника та гарантійний лист виробника, викладений іноземною мовою, що є порушенням умовам ТД.
Згідно розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» пункту 12 ТД переможець процедури закупівлі повинен надати Замовнику підтвердження дійсності оригіналів офіційних документів з метою використання їх на території України, документи повинні бути легалізовані у встановленому порядку або засвідчені спеціальним штампом «Apostille» (апостиль), якщо країна, в якій цей учасник зареєстрований, підписала відповідну конвенцію, крім випадку, якщо існують угоди між двома або декількома державами, які відміняють або спрощують зазначену процедуру або звільняють сам документ від легалізації.
Документи легалізуються учасниками торгів – іноземними суб’єктами господарювання наступним чином:
а) за спрощеною процедурою проставлення Апостиля (Apostille) відповідно до статей 3 та 4 Гаазької Конвенції від 05.10.1961
або
б) за процедурою консульської легалізації відповідно до Віденської Конвенції «Про консульські зносини» 1963 року
або
в) завірений нотаріально (в разі, якщо документ не потребує легалізації згідно з міжнародною угодою (конвенцією тощо) між Україною та країною-учасника торгів ) та в такому випадку надається лист-роз‘яснення, складений в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою, з посиланням на відповідну міжнародну угоду (конвенцію тощо) між Україною та країною-учасника торгів, згідно з якою документ не потребує легалізації.
В складі тендерної пропозиції Переможця відсутній документ, який повинен бути легалізований у встановленому порядку або засвідчений спеціальним штампом «Apostille» (апостиль), підтверджуючий документ, виданий відповідним уповноваженим органом державної влади або його копія, завірена відповідно до вимог тендерної документації, чим не дотримано вимог пункту 12 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином, в порушення пункту 2 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовник не відхилив тендерну пропозицію Переможця як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
Вищезазначене призвело до порушення частини 11 статті 29 Закону № 922-VIII, якою передбачено, що у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Період усунення порушень:
22.03.2021 15:01 - 06.04.2021 01:00
Дата публікації висновку:
22.03.2021 15:01
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення
до висновку про результати моніторингу закупівлі від 22.03.2021 року
(UA-2020-10-15-003390-b)
Відповідно до наказу Північного офісу Держаудитслужби
від 26.02.2021 № 170 «Про початок моніторингу закупівель» був здійснений моніторинг відкритих торгів на закупівлю великовантажних мототранспортних засобів (підмітально-прибиральна машина), проведених комунальним підприємством «Благоустрій Софіївки» Софіївсько-Борщагівської сільської ради (далі – Замовник) (інформація про процедуру закупівлі опублікована в електронній системі закупівель Prozorro за номером UA-2020-10-15-003390-b).
За результатами моніторингу закупівлі Північним офісом Держаудитслужби 22.03.2021 опубліковано висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, відповідно до якого, за результатами розгляду тендерних пропозицій встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «АВТО-РЕГІОН» вимогам тендерної документації.
Поряд з цим Північний офіс Держаудитслужби зобов’язав Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема розірвати договір, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Замовник категорично не погоджується з висновками Північного офісу Держаудитслужби, заперечує наявність будь-яких порушень під час проведення даних відкритих торгів та, користуючись наданим Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) правом, надає свої аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу цієї процедури закупівлі.
Так, твердження щодо порушень Замовником Закону ґрунтуються на вільній інтерпретації вимог тендерної документації (нова редакція), затвердженої рішенням тендерного комітету Замовника від 26.11.2020, попри їх чітке та однозначне викладення Замовником, та на суб’єктивних судженнях посадових осіб Північного офісу Держаудитслужби наведених в констатуючій частині висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, зокрема у ньому зазначено: «Відповідно до пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД учасник процедури закупівлі повинен надати Замовнику інформацію у вигляді довідки у довільній формі про форму оподаткування Учасника з наданням підтвердження у вигляді документа виданого відповідним уповноваженим органом державної влади або його копії завіреної відповідно до вимог тендерної документації. В складі тендерної пропозиції ТОВ «АВТО-РЕГІОН» відсутній підтверджуючий документ, виданий відповідним уповноваженим органом державної влади або його копія, завірена відповідно до вимог тендерної документації, чим не дотримано вимог пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.»
Замовник заперечує такий висновок ґрунтуючись на однозначності вимог тендерної документації та фактично наданих документів в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АВТО-РЕГІОН». Так, відповідно до пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасник процедури закупівлі повинен надати Замовнику інформацію у вигляді довідки у довільній формі про форму оподаткування Учасника з наданням підтвердження у вигляді документа виданого відповідним уповноваженим органом державної влади або його копії завіреної відповідно до вимог тендерної документації.
На виконання даної вимоги тендерної документації ТОВ «АВТО-РЕГІОН» у складі своєї тендерної пропозиції надало довідку довільної форми про форму його оподаткування, в якій зазначено, що згідно Податкового кодексу України ТОВ «АВТО-РЕГІОН» є платником податку на прибуток на загальних підставах та платником податку на додану вартість за ставкою 20% (5. Довідка про форму оподаткування.pdf). На підтвердження обраного виду оподаткування ТОВ «АВТО-РЕГІОН» у складі своєї тендерної пропозиції надало документ, виданий відповідним уповноваженим органом державної влади, а саме витяг з реєстру платників податку на додану вартість (6. Витяг з Реєстру платників ПДВ.pdf), чим в повній мірі виконало вимоги пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Окрім цього у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі також зазначено: «Відповідно до розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» пункт 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» ТД Учасник процедури закупівлі має надати Замовнику: - Довідку від виробника або його офіційного представника на ім’я Замовника з посиланням на дану закупівлю (номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель) про наявність сервісного центру на території України (інформація про місце знаходження, та їх контакти, графік роботи). - Оригінал або копію гарантійного листа виробника або його офіційного представника, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, а також назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі. У складі тендерної пропозиції Переможця містися довідка від виробника та гарантійний лист виробника, викладений іноземною мовою, що є порушенням умовам ТД. Згідно розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» пункту 12 ТД переможець процедури закупівлі повинен надати Замовнику підтвердження дійсності оригіналів офіційних документів з метою використання їх на території України, документи повинні бути легалізовані у встановленому порядку або засвідчені спеціальним штампом «Apostille» (апостиль), якщо країна, в якій цей учасник зареєстрований, підписала відповідну конвенцію, крім випадку, якщо існують угоди між двома або декількома державами, які відміняють або спрощують зазначену процедуру або звільняють сам документ від легалізації. Документи легалізуються учасниками торгів – іноземними суб’єктами господарювання наступним чином: а) за спрощеною процедурою проставлення Апостиля (Apostille) відповідно до статей 3 та 4 Гаазької Конвенції від 05.10.1961 або б) за процедурою консульської легалізації відповідно до Віденської Конвенції «Про консульські зносини» 1963 року або в) завірений нотаріально (в разі, якщо документ не потребує легалізації згідно з міжнародною угодою (конвенцією тощо) між Україною та країною-учасника торгів ) та в такому випадку надається лист-роз‘яснення, складений в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою, з посиланням на відповідну міжнародну угоду (конвенцію тощо) між Україною та країною-учасника торгів, згідно з якою документ не потребує легалізації. В складі тендерної пропозиції Переможця відсутній документ, який повинен бути легалізований у встановленому порядку або засвідчений спеціальним штампом «Apostille» (апостиль), підтверджуючий документ, виданий відповідним уповноваженим органом державної влади або його копія, завірена відповідно до вимог тендерної документації, чим не дотримано вимог пункту 12 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД»
Замовник заперечує такий висновок ґрунтуючись на однозначності вимог тендерної документації та фактично наданих документів в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АВТО-РЕГІОН». Так, відповідно до розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» пункт 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» ТД Учасник процедури закупівлі має надати Замовнику: - Довідку від виробника або його офіційного представника на ім’я Замовника з посиланням на дану закупівлю (номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель) про наявність сервісного центру на території України (інформація про місце знаходження, та їх контакти, графік роботи). - Оригінал або копію гарантійного листа виробника або його офіційного представника, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, а також назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.
На виконання даної вимоги тендерної документації ТОВ «АВТО-РЕГІОН» у складі своєї тендерної пропозиції надало файл (4. Технічні специфікації (1).pdf), у якому наявні довідка від виробника обладнання (компанія USTLIN-EL ТЕМ МАК SAN TIC LTD STI) з усіма, зазначеними у тендерній документації, реквізитами про наявність сервісного центру на території України та гарантійний лист виробника, який підтверджує можливість поставки ТОВ «АВТО-РЕГІОН» товару, який є предметом даної процедури закупівлі, викладених іноземною та українською мовами (забезпечений автентичний переклад), чим в повній мірі виконало вимоги пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Поряд з цим ТОВ «АВТО-РЕГІОН» у складі своєї тендерної пропозиції надало файл (11. Інші документи та матеріали (1).pdf), в якому наведено гарантійний лист про те, що зазначена в тендерній пропозиції інформація є чинною, автентичною оригіналам документів та достовірною, чим також підтвердило відповідність своєї тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації.
Проте слід зазначити, що вимога тендерної документації щодо легалізації документів (підтвердження дійсності оригіналів офіційних документів з метою використання їх на території України) у встановленому законодавством порядку або засвідчені спеціальним штампом «Apostille» (апостиль), якщо країна, в якій цей учасник зареєстрований, підписала відповідну конвенцію, крім випадку, якщо існують угоди між двома або декількома державами, які відміняють або спрощують зазначену процедуру або звільняють сам документ від легалізації, відноситься безпосередньо до учасника-нерезидента (іноземний суб’єкт господарювання), та не розповсюджується на ТОВ «АВТО-РЕГІОН», який офіційно зареєстрований та веде господарську діяльність в Україні.
Водночас документи та інформація, які вимагаються замовником відповідно до вимог цієї тендерної документації у складі тендерної пропозиції, але не передбачені чинним законодавством України для учасників не подаються останніми в складі своєї тендерної пропозиції. Жодних інших вимог, щодо завіряння перекладу наданих документів в тендерній документації не встановлено.
Враховуючи вищевикладене Замовник вимагає скасувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, проведеного Північним офісом Держаудитслужби, який опублікований в електронній системі закупівель Prozorro 22.03.2021, визнати процедуру закупівлі великовантажних мототранспортних засобів (підмітально-прибиральна машина) (інформація про процедуру закупівлі опублікована в електронній системі закупівель Prozorro за номером UA-2020-10-15-003390-b) такою, що проведена у відповідності до вимог Закону.
У разі невиконання зазначених законних вимог, для захисту наших інтересів будемо змушені звернутися до судових органів в порядку передбаченому Законом та, з метою недопущення подібних незаконних дій з боку посадових осіб Північного офісу Держаудитслужби – до Центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю (Державної аудиторської служби України) для надання об’єктивної оцінки компетентності дій посадових осіб Північного офісу Держаудитслужби, які безпосередньо проводили моніторинг зазначеної процедури закупівлі та затверджували висновок за його результатами.
Дата публікації звіту:
24.03.2021 12:22
Запити/Пояснення
Номер:
8682cb9d149e46509fadb7efdccdc976
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
05.03.2021 10:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.03.2021 00:00
Опис:
1. Яким чином та на підставі яких документів Комунальним підприємством “Благоустрій Софіївки” Софіївсько-Борщагівської сільської ради здійснено обґрунтування технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
4fb8437c7ecc4b6abe0efd2e44a06e3d
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби за ID: UA-2020-10-15-003390-b
Дата опублікування:
11.03.2021 20:30
Опис:
За результатами опрацювання запиту Північного офісу Держаудитслужби, оприлюдненого в електронній системі закупівель 05.03.2021, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі підмітально-прибиральної машина (ID: UA-2020-10-15-003390-b) щодо надання пояснень, про те, яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість тендерний комітет комунального підприємства “Благоустрій Софіївки” Софіївсько-Борщагівської сільської ради (далі – Замовник) повідомляє наступне.
Щодо визначення очікуваної вартості предмету закупівлі
При визначені очікуваної вартості закупівлі Замовник керувався Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Згідно із цією методикою, одним із методів визначення очікуваної вартості є метод аналізу ринку, який полягає у дослідженні загальнодоступної інформації щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель «Prozorro» чи на аналогічних торгівельних електронних майданчиках) та проведення ринкових консультацій.
Використання такого інструменту, як ринкові консультації, дозволяє визначити структуру ринку, ступінь конкуренції та можливі варіанти предмету закупівлі з урахуванням інновацій та нових технічних рішень. Під час проведення ринкових консультацій замовники можуть направляти учасникам ринку повідомлення (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо) з описом необхідних та бажаних вимог до предмета закупівлі, в яких, крім іншого, слід зазначати, що надсилання таких повідомлень (анкет, запитів, запрошень) не тягне за собою виникнення зобов'язань з боку замовника щодо надання переваг учасникам ринку, що брали участь в ринкових консультаціях. Зацікавлені учасники ринку надсилають свої пропозиції із зазначенням можливих варіантів, замовники опрацьовують та аналізують отримані пропозиції.
Саме такий метод при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі використав Замовник та здійснив заходи щодо проведення попередніх ринкових консультацій з потенційними постачальниками з дотриманням принципів недискримінації та прозорості. Замовник зробив запит цінових пропозицій до виробників/постачальників щодо конкретного товару та отримав 3 комерційні пропозиції щодо предмету закупівлі. Використовуючи ці данні та враховуючи ціни попередніх закупівель та метод порівняння ринкових цін Замовник визначив загальну очікувану вартість предмету закупівлі.
Щодо визначення технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі
Для початку слід зазначити, що у законодавстві України відсутні нормативно-правові акти, які регулюють порядок визначення технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Водночас, відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Тому у тендерній документації Замовником визначено чіткі технічні параметри предмету закупівлі з урахуванням вимог Замовника та з дотриманням принципів здійснення закупівель, а саме добросовісної конкуренції учасників, недискримінації учасників та максимальної економії та ефективності.
У процесі підготовки технічного завдання та технічних вимог до предмету закупівлі Замовник виходив з міркувань ціни та якості предмету закупівлі, ретельно проаналізувавши моделі аналогічної комунальної техніки, що присутні на сучасному ринку комунальної техніки України. При цьому використовувались дані про машини як з відкритих джерел, так і з отриманих пропозицій при здійсненні аналізу відповідного ринку.
За результатами таких заходів, обрані необхідні технічні характеристики предмету закупівлі, що відповідають потребі для виконуваних функцій підприємства, з урахуванням якісних та технічних показників, які зумовлюють помірні експлуатаційні витрати в процесі їх використання, витривалість механізму, придатність до ремонту, а також надійність, технологічність та високий рівень безпеки.
Відтак, Замовником сформовано технічне завдання та опис основних конструкційних частин та агрегатів, які якомога повністю відповідають потребі Замовника, зокрема в частині безпечної експлуатації предмету закупівлі.
При цьому слід зазначити, що технічним характеристикам, зазначеним у тендерній документації відповідають як мінімум три моделі комунальної техніки від різних виробників, чим забезпечено принцип вільної конкуренції серед учасників.
Також, зважаючи на те, що Північний офіс Держаудитслужби перевіряє питання щодо визначення технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі Замовниками, просимо Вас, як контролюючий, компетентний в даному питанні орган пояснити, якими нормативно-правовими актами мають керуватись Замовники при визначенні таких характеристик.