-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
34140000-0 - Великовантажні мототранспортні засоби (Підмітально-прибиральна машина)
Завершена
4 174 460.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 872.30 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 872.30 UAH
Період оскарження:
15.10.2020 19:15 - 30.11.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Дискримінаційні вимоги тендерної документації:
Номер:
52eae45c652945f090c7092b3f2132c4
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-15-003390-b.b4
Назва:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації:
Скарга:
Див. документ СКАРГА.pdf
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА.pdf 26.10.2020 11:02
- рішення від 28.09.2020 № 20084.pdf 28.10.2020 21:55
- інформація про перенесення від 06.11.2020 № 17715.pdf 09.11.2020 10:45
- інформація про резулятивну частину рішення від 17.11.2020 № 21367.pdf 18.11.2020 15:51
- рішення від 17.11.2020 № 21367.pdf 20.11.2020 21:29
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.10.2020 12:18
Дата розгляду скарги:
06.11.2020 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.10.2020 21:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.11.2020 21:29
Дата виконання рішення Замовником:
26.11.2020 15:02
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення АМКУ № 21367 р/пк-пз від 17.11.2020 року були внесені зміни в тендерну документацію за процедурою закупівлі «ДК 021:2015 34140000-0 Великовантажні мототранспортні засоби (Підмітально-прибиральна машина)» оголошення про проведення якої було оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-10-15-003390-b
Вимога
Залишено без розгляду
Зміна вимог ТД
Номер:
7b4710237221482a9dc75eeaf334e63a
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-15-003390-b.a3
Назва:
Зміна вимог ТД
Вимога:
Шановний замовник.
Просимо внести зміни до Додатку 3, тендерної документації, а саме:
1. «Косарка-мульчер GS41-140 для високої трави або еквівалент. Ширина підстригання трави не менше 140 см»
Змінити на: Косарка-мульчер. Ширина підстригання трави не менше 140 см
2. «Передня циліндрична щітка для прибирання невеликої кількості снігу. Висотою не менше 10 см, робоча ширина не більше 132 см, діаметр щітки не менше 420 мм»
Змінити на: Передня циліндрична щітка для прибирання невеликої кількості снігу. Висотою не менше 10 см, робоча ширина не меньше 132 см, діаметр щітки не менше 420 мм
Заздалегідь дякуємо!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.10.2020 18:41
Вирішення:
1. Щодо технічних вимог на товар.
Відповідно до частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII року в редакції від 19.04.2020 року № 114-IX, тендерний комітет під час складання вимог за тендерною документацією з метою відбору якісного суб’єкта господарювання, потенційного учасника-переможця має право встановити технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
«У тендерній документації зазначаються такі відомості:
інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)».
Окремо статтею 23 Закону унормовано: «Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі.
У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами.»
Відтак, Замовником сформовано технічне завдання та опис основних конструкційних частин та агрегатів, які якомога повністю відповідають потребі Замовника, зокрема в частині експлуатації товару.
Ми згодні відкоригувати параметр довжина машини таким чином «Не більше 3500мм». Дякуємо, що звернули увагу на неточність в описі цього параметру.
Також справедливим буде запропоноване змінення параметрів передньої циліндричної щітки для прибирання невеликої кількості снігу наступним чином «робоча ширина не менше 132 см».
При підготовці тендеру були ретельно вивчені моделі аналогічної комунальної техніки, присутні на сучасному ринку комунальної техніки України. При цьому використовувались дані про машини як з відкритих джерел, так і з отриманих комерційних пропозицій.
В тому числі вивчалися ті моделі, що вказані в порівняльній таблиці, наведеній в тексті вимоги.
Наводимо наші висновки стосовно машин з наведеної таблиці в порівнянні з вимогами тендерної документації:
Машина City Ranger 2260 від датського виробника EGHOLM оснащена значно меншим по об’єму бункером для сміття (на 22%), меншим баком для води (на 28%), швидкість пересування менша (на 20%) , висота вивантаження менша (що призведе до використання контейнерів для сміття меншої ємності та більших затрат на логістика сміття), ширина підстригання трави також менша. Всі ці параметри сумарно приведуть до значного зниження продуктивності використання машини, збільшення часу на переїзди та розвантаження машини, заправку її водою. Щодо ширини підмітання: City Ranger 2260 забезпечує необхідну максимальну ширину підмітання тільки з використанням трьох щіток, це значно збільшує постійні витрати та експлуатацію машини. Ця модель меншого класу не буде ефективним вибором для рішення задач прибирання в умовах нашого селища.
Машина City Master 650 від німецького виробника HAKO оснащена меншим по об’єму бункером для сміття (на 14%), потужність двигуна також менша. Це призведе до зменшення продуктивності прибирання в умовах нашого селища.
Машина Сіtу Саt 1300 від BUСНЕR забезпечує вивантаження сміття в нижчий контейнер для сміття (що призведе до використання контейнерів для сміття меншої ємності та більших затрат на логістика сміття), довжина машини більша, що негативно впливає на її маневреність , максимальна допустима вага машини значно більша (на 300кг), це важливо при роботі на газонах, внутрішній радіус цієї машини значно більший, що суттєво знижує маневреність машини.
Окрім зазначених моделей, були проаналізовані наявні на ринку інші моделі від виробників HAKO, Karcher, Dulevo, Max Holder, Mathieu. Технічному завданню відповідають три моделі від різних виробників, всі ці моделі класу бункеру для сміття 0,7-0,8куб.м: Karcher MIC 35, Holder X 45, Mathieu MC 110. Таким чином, забезпечено принцип вільної конкуренції та принцип доцільності при проведенні закупівлі, а саме відповідність предмету закупівлі ефективному використанню в умовах нашого селища.
Машини більшого класу не розглядалися, тому що вага та габарити таких машин не відповідають вимогам експлуатації.
З огляду на вказане повідомляємо про часткове задоволення Ваших вимог та інформуємо про неможливість зміни інших технічних та інших конструкційних позицій для товару, оскільки їх зміна або коригування суттєво плине на можливість експлуатації товару за заявленою потребою Замовника.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
04.12.2020 00:04
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги тендерної документації:
Номер:
e06bba60cc294ddeb3a7d5e2b788ab28
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-15-003390-b.a2
Назва:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації:
Вимога:
Див. файл "Вимога UA-2020-10-15-003390-b.pdf"
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога UA-2020-10-15-003390-b.pdf 20.10.2020 18:31
Дата подачі:
20.10.2020 18:31
Вирішення:
1. Щодо технічних вимог на товар.
Відповідно до частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII року в редакції від 19.04.2020 року № 114-IX, тендерний комітет під час складання вимог за тендерною документацією з метою відбору якісного суб’єкта господарювання, потенційного учасника-переможця має право встановити технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
«У тендерній документації зазначаються такі відомості:
інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)».
Окремо статтею 23 Закону унормовано: «Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі.
У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами.»
Відтак, Замовником сформовано технічне завдання та опис основних конструкційних частин та агрегатів, які якомога повністю відповідають потребі Замовника, зокрема в частині експлуатації товару.
Ми згодні відкоригувати параметр довжина машини таким чином «Не більше 3500мм». Дякуємо, що звернули увагу на неточність в описі цього параметру.
Також справедливим буде запропоноване змінення параметрів передньої циліндричної щітки для прибирання невеликої кількості снігу наступним чином «робоча ширина не менше 132 см».
При підготовці тендеру були ретельно вивчені моделі аналогічної комунальної техніки, присутні на сучасному ринку комунальної техніки України. При цьому використовувались дані про машини як з відкритих джерел, так і з отриманих комерційних пропозицій.
В тому числі вивчалися ті моделі, що вказані в порівняльній таблиці, наведеній в тексті вимоги.
Наводимо наші висновки стосовно машин з наведеної таблиці в порівнянні з вимогами тендерної документації:
Машина City Ranger 2260 від датського виробника EGHOLM оснащена значно меншим по об’єму бункером для сміття (на 22%), меншим баком для води (на 28%), швидкість пересування менша (на 20%) , висота вивантаження менша (що призведе до використання контейнерів для сміття меншої ємності та більших затрат на логістика сміття), ширина підстригання трави також менша. Всі ці параметри сумарно приведуть до значного зниження продуктивності використання машини, збільшення часу на переїзди та розвантаження машини, заправку її водою. Щодо ширини підмітання: City Ranger 2260 забезпечує необхідну максимальну ширину підмітання тільки з використанням трьох щіток, це значно збільшує постійні витрати та експлуатацію машини. Ця модель меншого класу не буде ефективним вибором для рішення задач прибирання в умовах нашого селища.
Машина City Master 650 від німецького виробника HAKO оснащена меншим по об’єму бункером для сміття (на 14%), потужність двигуна також менша. Це призведе до зменшення продуктивності прибирання в умовах нашого селища.
Машина Сіtу Саt 1300 від BUСНЕR забезпечує вивантаження сміття в нижчий контейнер для сміття (що призведе до використання контейнерів для сміття меншої ємності та більших затрат на логістика сміття), довжина машини більша, що негативно впливає на її маневреність , максимальна допустима вага машини значно більша (на 300кг), це важливо при роботі на газонах, внутрішній радіус цієї машини значно більший, що суттєво знижує маневреність машини.
Окрім зазначених моделей, були проаналізовані наявні на ринку інші моделі від виробників HAKO, Karcher, Dulevo, Max Holder, Mathieu. Технічному завданню відповідають три моделі від різних виробників, всі ці моделі класу бункеру для сміття 0,7-0,8куб.м: Karcher MIC 35, Holder X 45, Mathieu MC 110. Таким чином, забезпечено принцип вільної конкуренції та принцип доцільності при проведенні закупівлі, а саме відповідність предмету закупівлі ефективному використанню в умовах нашого селища.
Машини більшого класу не розглядалися, тому що вага та габарити таких машин не відповідають вимогам експлуатації.
З огляду на вказане повідомляємо про часткове задоволення Ваших вимог та інформуємо про неможливість зміни інших технічних та інших конструкційних позицій для товару, оскільки їх зміна або коригування суттєво плине на можливість експлуатації товару за заявленою потребою Замовника.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
04.12.2020 00:04
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги тендерної документації:
Номер:
3fdc0d61be1a4bbe9b86e5990e7b5fc3
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-10-15-003390-b.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації:
Вимога:
Шановний замовнику, відповідно по 5го пункту тендерної документації:
Розділ «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону», підпункт «Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору»
Викладений в наступній редакції:
- Довідка у довільній формі про досвід виконання аналогічного договору, завірена власним підписом та печаткою учасника. * Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір на постачання колісних транспортних засобів. Аналог предмета закупівлі (товару) або аналог – товар, суттєві, у т.ч. якісні, технічні та функціональні, характеристики, не гірші ніж у товарі, заявленому у закупівлі. Крім того такий товар з технічної точки зору відповідає тій же меті використання (експлуатації), замість товару заявленого у закупівлі, якщо така заміна не містить ризиків, пов’язаних з технічною / технологічною несумісністю аналога і об’єкта призначення (експлуатації). Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір, що укладений із замовниками (контрагентами) за результатами конкурсного відбору або інформація про них знаходиться у публічному доступі. Учасники закупівлі повинні документально підтвердити факт проведення конкурсного відбору, за яким був укладений договір, що пропонуються до вивчення в рамках цієї закупівлі як аналогічний договір або здійснити посилання на публічне розміщення інформації про укладений аналогічний договір; Не менше одної копії повністю виконаного аналогічного договору із попередніми Замовниками. Аналогічний договір має бути наданий від підприємств, установ, організацій, щодо яких надавалась інформація у довідці про досвід виконання аналогічного договору. Разом із копією аналогічного договору на підтвердження його повного виконання учасники зобов’язані надати копії актів приймання або копій накладних або копій товарно-транспортних накладних щодо поставленого товару. В тому числі, надаються додаткові угоди до зазначеного договору, що засвідчують зміну істотних умов зобов’язань. При цьому, аналогічний договір повинен містити інформацію про предмет договору, який відповідає по своїй суті предмету закупівлі та істотні умови, що є характерними згідно законодавства для такого роду договорів. - Позитивний відгук від замовника згідно виконання аналогічного договору на кожен аналогічний договір, що подається учасником у складі тендерної пропозиції. Формування зазначеної вимоги за тендерною документацією відповідає принципам та положенням Закону та не є дискримінацією учасників закупівлі. Так, тендерною документацією не встановлюється обмежень, щоб аналогічними Договорами були виключно договори за наслідками процедур із законів України «Про здійснення державних закупівель» та «Про публічні закупівлі». На підтвердження факту проведення конкурсного відбору, за яким були укладені договори, що пропонуються до вивчення в рамках цієї закупівлі як аналогічні договори або здійснити посилання на публічне розміщення інформації про укладені аналогічні договори, максимально розкриває характер та прозорість роботи учасника закупівлі та відповідає принципам та меті Закону. При цьому, під поняттям «конкурсного відбору», як і під поняттям «публічне розміщення інформації про укладені аналогічні договори» не мається на увазі, що це повинні бути договори виключно із бюджетними установами або за наслідками процедур із законів України «Про здійснення державних закупівель» та «Про публічні закупівлі». Наголошуємо, що в Україні як і за кордоном, окрім системи електронних публічних закупівель «Prozorro» створена ціла мережа торгових бірж, комерційних майданчиків, публічних аукціонів, конкурсів та інших відборів, що досить ефективно використовується, зокрема, комерційними (приватними) підприємствами для відбору постачальників продукції, саме з метою забезпечення конкурентного середовища та максимальної економії при закупівлях та продажах. В переважній більшості інформація про такі конкурси, як і про правочини, за результатами яких укладаються договори, знаходиться у публічному доступі. Тобто, отримання такої інформації або посилання на конкурсний відбір є абсолютно недискримінаційним, а таким, що не обмежує участь у закупівлі добросовісних постачальників. Разом з тим, такі вимоги запобігають участі у закупівлях тих суб’єктів господарювання, які є не прозорими в своїй діяльності, та звикли вирішувати питання ведення своєї господарської діяльності у непублічний, а отже, прихований спосіб, що в свою чергу, може містити ознаки корупційних дій.
Відповідно до Вашої вимоги, задля підтвердження наявності аналогічного досвіду потенційними учасниками закупівлі, вимагається підтвердження досвіду шляхом надання інформації про проведення конкурсного відбору або здійснити посилання на публічне розміщення інформації про укладений аналогічний договір. Дану вимогу вважаємо дискримінаційною, та такою що порушує основні принципи проведення публічних закупівель у розрізі недопущення дискримінації потенційних учасників. Адже на ринку комунальної техніки, та і в інших сферах, є безліч постачальників що мають успішний досвід постачання аналогічного обладнання працюючи з суб’єктами підприємницької діяльності різних форм власності, без публічного розголосу та проведення конкурсних торгів. Такий вид постачання проводиться шляхом усних перемовин, та підписання прямих договорів в разі їх успішності.
Вимагаємо змінити існуючу редакцію даної вимоги щодо надання підтвердження наявності аналогічного досвіду, та викласти в новій редакції, що не буде мати дискримінаційних ознак, і штучно обмежувати коло потенційних учасників.
Наприклад:
1. На підтвердження наявністі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, учасник в складі своєї пропозиції повинен надати:
1.1. Довідка в довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічного договору. Данна довідка обов’язково повинна містити наступну інформацію:
№, дата договору, предмет договору, найменування та контактні дані контрагента*
Для підтвердження виконання аналогічного договору учасник у складі тендерної пропозиції надає: - копію договору; - копії актів прийомки передач або копії інших документів, що підтверджують факт(и) передачі/поставки аналогічного предмету закупівлі та виконання договору в повному обсязі або позитивний лист-відгук від контрагента, у довільній формі, зміст якого підтверджує якісне виконання договору (зазначеного учасником у даній довідці) та відсутність пред’явлених позовів та претензій у зв’язку з неналежним виконанням зобов’язань. *Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.10.2020 15:51
Вирішення:
Тендерний комітет уважно розглянув вашу вимогу і вніс часткові зміни, залишаючи вимогу щодо характеру аналогічного договору і досвіду постачання данної техніки
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
04.12.2020 00:04