-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК 021-2015 - 72210000-0 «Послуги з розробки пакетів програмного забезпечення» (Розробка та впровадження нових додаткових функцій для електронного сервісу «мій Харків»)
Завершена
2 371 953.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 859.77 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 859.77 UAH
Номер:
d1457b59228d475ea4a4dfb6957e90e8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-11-17-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.11.2020 00:00
Період моніторингу:
17.11.2020 17:51 - 09.12.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.11.2020 № 241
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 17.11.2020 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 17.11.2020№ 241
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
1 2 3 4
3. UA-2020-10-07-005127-a 07.10.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення Замовником пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення Замовником пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення Замовником абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, надання роз`яснення щодо тендерної документації, наявність підстав для відхилення тендерних пропозицій - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів не допущення їх в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 листопада 2020 року.
Предметом моніторингу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильність заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII в редакції від 19.04.2020 (далі – Закон), надання роз`яснення щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації, правомірність відхилення тендерних пропозицій, своєчасність укладання та оприлюднення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП «ХАРКІВСЬКИЙ ДАТА ЦЕНТР» (далі – Замовник) на 2020 рік, тендерну документацію, затверджену рішеннями уповноваженої особи КП «ХАРКІВСЬКИЙ ДАТА ЦЕНТР» від 07.10.2020, тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Луньова Лариса Іванівна (далі – ФОП Луньова Л.І., учасник, учасник-переможець), протокол розкриття тендерних пропозицій від 28.10.2020, повідомлення про намір укласти договору від 28.10.2020, договір від 09.11.2020 №0911/20.
Моніторингом питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про мову (мови), якими повинні готуватися тендерні пропозиції. Зазначене є порушенням Замовником пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
За наслідками моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в тендерній документації вказано перелік формальних помилок, який не відповідає вимогам, встановленим Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 29.07.2020 за №715/, що є порушенням Замовником пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник ФОП Луньова Л.І. не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та умовам тендерної документації.
Так, підпунктом 2.1 пункту 2 Додатку 3 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження» встановлено такий кваліфікаційний критерій як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі. На виконання даного кваліфікаційного критерія Учасником надано Довідку про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг від 19.10.2020 що не підтверджує наявність працівників, які згідно інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі повинні надати послуги з розробки та впровадження нових додаткових функцій для електронного сервісу «мій Харків». Так, згідно вказаної довідки Учасником буде залучено для надання послуг, що є предметом закупівлі лише два працівники за спеціальностями «комп`ютерні системи та мережі» та «системи автоматизованого проектування електронних апаратів», які відповідають кваліфікаційним вимогам.
Отже, учасник ФОП Луньова Л.І. не підтвердив відповідність кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону в частині підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі.
Крім того, пунктом 1 розділу III «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації передбачено, що на документи, що готуються та надаються учасником безпосередньо у вигляді електронних документів, обов’язково накладається кваліфікований електронний підпис керівника або особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції та договору.
Так, учасником-переможцем ФОП Луньова Л.І в тендерній пропозиції в файлі «Документи переможця».pdf у вигляді підтвердного електронного документу Державної податкової служби України подано довідку про відсутність заборгованості із платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи від 29.10.2020 №89394 без накладення кваліфікованого електронного підпису посадової особи відповідного контролюючого органу, чим порушено вимоги пункту 3 Додатку 5 до тендерної.
Відповідно до абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та тендерна пропозиція учасника не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, на порушення абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив пропозицію учасника ФОП Луньова Л.І та визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір від 09.11.2020 №0911/20 на загальну суму 2 136 000,00 гривень.
Аналізом питання наявності підстав для відхилення тендерних пропозицій, порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо яких спрацював автоматичний індикатор ризику (RISK 2-13) не підтверджено.
Період усунення порушень:
30.11.2020 20:19 - 15.12.2020 00:00
Дата публікації висновку:
30.11.2020 20:19
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
до Висновку від 30.11.2020 року про результати моніторингу
процедури закупівлі UA-2020-10-07-005127-a
Комунальне підприємство «Харківський Дата Центр» відповідно до абз. другого частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» надає наступні заперечення до висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби від 30.11.2020 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-10-07-005127-a.
1. У Висновку зазначено, що моніторингом питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про мову (мови), якими повинні готуватися тендерні пропозиції. Зазначене є порушенням Замовником пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
Відповідно до пункту 8 частини 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції.
Згідно з пунктом 2 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 07.04.2020 №648 «Про веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель» Державне підприємство «ПРОЗОРРО» визначене відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель.
Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок).
Відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю.
З огляду на викладене, замовник має можливість заповнювати в електронній системі закупівель інформацію в полях, що визначені адміністратором і реалізовані в електронній системі закупівель.
В електронній системі закупівель адміністратором (ДП «ПРОЗОРРО») не реалізовані поля для внесення інформації щодо мови, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, та інформації про умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Разом з тим, 07.10.2020 року о 12.58 було опубліковано оголошення про закупівлю в текстовому форматі (*docx), в якому зазначено інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції.
Окрім того, пункт 3 Порядку передбачає, що інформація в електронну систему закупівель вноситься не лише через заповнення електронних полів, а також шляхом завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
Так, через автоматизоване робоче місце замовника при проведенні відкритих торгів на закупівлю Розробка та впровадження нових додаткових функцій для електронного сервісу «мій Харків» (Код ДК 021-2015 - 72210000-0 «Послуги з розробки пакетів програмного забезпечення») замовником було оприлюднено тендерну документацію, пункт 7 Розділу І якої ї містять інформацію щодо мови, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, та інформації про умови надання забезпечення тендерних пропозицій, а саме: «Учасник готує та подає тендерну пропозицію українською мовою. Документи, що подаються учасником у складі тендерної пропозиції іншою мовою потребують наявність перекладу, завіреного підписом посадової особи учасника та печаткою учасника (у разі наявності). У разі якщо у складі тендерної пропозиції подаються оригінали або копії документів, які виконані іншою(ими) мовою (мовами), ніж передбачено умовами цього пункту, учасник повинен додатково у складі тендерної пропозиції подати автентичний переклад таких документів мовою, передбаченою абзацом 1 цього пункту. Найменування торгових марок, комерційні найменування, оригінальні патентовані назви, іноземні географічні найменування, а також найменування юридичних осіб – нерезидентів України можуть виконуватися у тендерній пропозиції мовою оригіналу латиницею або кирилицею. Якщо учасник торгів не є резидентом України, він може додатково подавати документи своєї пропозиції англійською мовою з обов’язковим перекладом українською мовою. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.»
Враховуючи викладене, замовником не було порушено вимоги пункту 8 частини 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо оприлюднення інформації щодо публічних закупівель, а не виконання з боку Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, як Уповноваженого органу з питань закупівель, та адміністратором електронної системи закупівель (ДП «ПРОЗОРРО») своїх управлінських функцій/владних повноважень не може свідчити про порушення чинного законодавства щодо публічних закупівель, що виникли з вини замовника.
2. У Висновку зазначено, що за наслідками моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в тендерній документації вказано перелік формальних помилок, який не відповідає вимогам, встановленим Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 29.07.2020 за №715/, що є порушенням Замовником пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
Пунктом 11 частини 1 статті 9 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено розроблення та затвердження Уповноваженим органом переліку формальних помилок. Наказом Мінекономіки № 710 від 15.04.2020 «Про затвердження Переліку формальних помилок» затверджено перелік формальних помилок (далі – Перелік № 710).
Згідно з пунктом 19 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Проте, жодна норма Закону України «Про публічні закупівлі» не закріплює юридичного значення переліку формальних помилок, яким наразі є Перелік № 710. Розпорядчі вимоги замовникам не містить і сам Перелік. Таким чином, вказаний Перелік не відповідає принципу формальної визначеності.
У Розділі ІІІ Тендерної документації Замовника зазначено наступне: «Відповідно до п.19 частини 2 статті 22 Закону дана тендерна документація містить опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. До формальних (несуттєвих) помилок, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, належать: орфографічні помилки та механічні описки, допущені в словах та словосполученнях, що зазначені в документах, які підготовлені безпосередньо учасником торгів та надані у складі його тендерної пропозиції згідно з умовами тендерної документації; зазначення невірної назви документу, який підготовлений учасником, якщо зміст такого документу повністю відповідає вимогам цієї тендерної документації; відсутність підпису уповноваженої особи учасника та/або печатки (у разі наявності) учасника торгів на окремій сторінці (сторінках) тендерної пропозиції; зазначення неповного переліку інформації в певному документі, усупереч вимогам тендерної документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий в складі тендерної пропозиції учасника. Допущення учасниками у тендерній пропозиції таких вищевказаних формальних (несуттєвих) помилок не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій».
Отже, Замовником виконано вимогу пункту 19 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
3. У Висновку зазначено, що моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник ФОП Луньова Л.І. не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та умовам тендерної документації, зокрема в частині наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі. Отже, вказано на порушення Замовником абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону.
Відповідно до частини 9 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель (пункт 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому. Отже, тендерна пропозиція подається замовнику відповідно до вимог тендерної документації (Відповідь Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України на запит 944/2017) .
Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, є кваліфікаційним критерієм процедури закупівлі. Зазначений критерій був прямо передбачений у пункті 5 Розділу ІІІ Тендерної документації Замовника. При цьому Замовник не встановлював кількісну вимогу щодо працівників.
У п. 2.1. Додатку 3 до Тендерної документації способом документального підтвердження наведеного кваліфікаційного критерію вимагалася довідка, складена в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (за наявності), що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі (довідка повинна містити наступну інформацію про працівника: ПІБ, посаду, інформацію про освіту, спеціальність, стаж роботи).
Згідно з довідкою ФОП ЛУНЬОВА Л.І. про працівників від 19 жовтня 2020 року в наявності ФОП ЛУНЬОВА Л.І. є, окрім Луньової Л. І. (бухгалтер, економіст) також два інженера-програміста, один аналітик програмного забезпечення та один керівник проектів і програм (спеціальність – комп’ютерні системи та мережі).
Таким чином, тендерна пропозиція ФОП ЛУНЬОВА Л.І. в частині підтвердження кваліфікаційної вимоги щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, повною мірою відповідає вимогам Тендерної документації, а тому юридичних підстав для відхилення відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерної пропозиції ФОП ЛУНЬОВОЇ Л. І. не було.
4. У Висновку зазначено, що учасником-переможцем ФОП ЛУНЬОВА Л.І в тендерній пропозиції в файлі «Документи переможця».pdf у вигляді підтвердного електронного документу Державної податкової служби України подано довідку про відсутність заборгованості із платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи від 29.10.2020 № 89394 без накладення кваліфікованого електронного підпису посадової особи відповідного контролюючого органу, чим порушено вимоги пункту 3 Додатку 5 до тендерної документації.
Відповідно до частини третьої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Таким чином, перелік документів, які підтверджують згідно із законодавством відсутність підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а також форма надання такого підтвердження переможцем процедури закупівлі визначається замовником (відповідь Департаменту сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України).
У пункті 3 Додатку 5 Тендерної документації зазначено, що оригінал довідки, виданої уповноваженим органом, про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (для іноземних осіб – довідка уповноваженого органу щодо сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) та її офіційний переклад українською мовою), або довідки, виданої уповноваженим органом, подається в електронному вигляді, яка підписана ЕЦП посадової особи відповідного контролюючого органу.
В документах ФОП ЛУНЬОВА Л.І. наявний файл «Документи переможця».pdf, в якому подано довідку про відсутність заборгованості із платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи від 29.10.2020 № 89394, скріплена ЕЦП.
Перевіркою встановлено, що підписувачем є Донець Інна Віталіївни, ЦСК: Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДФС, серійний номер 20B4E4ED0D30998C04000000069B2C0066AE7900.
Таким чином, висновок Держаудитслужби про непідписання документів переможця не відповідає дійсності.
Враховуючи викладене, КП «Харківський Дата Центр» під час проведення публічної закупівлі Розробка та впровадження нових додаткових функцій для електронного сервісу «мій Харків» (Код ДК 021-2015 - 72210000-0 «Послуги з розробки пакетів програмного забезпечення») не порушило законодавства України. Водночас, позицію Державної аудиторської служби України, висловлену у наданому Висновку, буде враховано Підприємством під час наступних закупівель.
Уповноважена особа О.В.Гриценко
Дата публікації звіту:
04.12.2020 14:07
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
З урахуванням наданих пояснень та коментів, порушення усунуто
Дата публікації:
07.12.2020 16:56