• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Код ДК 021-2015 - 72210000-0 «Послуги з розробки пакетів програмного забезпечення» (Розробка та впровадження нових додаткових функцій для електронного сервісу «мій Харків»)

Завершена

2 371 953.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 859.77 UAH
Період оскарження: 07.10.2020 12:58 - 19.10.2020 00:00
Вимога
Є відповідь

Оскарження рішеня про визнання переможцем ФОП Луньова Лариса Іванівна

Номер: 97e585382ad54a7d8165d2f7856ab90f
Ідентифікатор запиту: UA-2020-10-07-005127-a.a1
Назва: Оскарження рішеня про визнання переможцем ФОП Луньова Лариса Іванівна
Вимога:
Звертаємо увагу тендерного комітету, що тендерна пропозиція Фізичної-особи підприємця Луньова Лариса Іванівна (далі - учасник, ФОП Луньова Лариса Іванівна) не відповідає вимогам тендерної документації, оскільки: 1. Відповідно до п.5 розділу ІІІ тендерної документації, та статті 16 Закону, учасник в складі тендерної документації має надати документи про відповідність кваліфікаційним критеріям, в тому числі в розділі наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Учасником закупівлі, яку було визнано переможцем, ФОП Луньова Лариса Іванівна, була надана довідка в якій з зазначених працівників лише 1 працівник, а саме Іващенко Петро Ярославович, відповідає спеціальності програміста, оскільки має вищу освіту за спеціальністю – комп’ютерні системи та мережі. Інші 4 вказаних в довідці спеціалісти не відповідають кваліфікаційним критеріям. Таким чином довідка надана ФОП Луньова Лариса Іванівна Вихідна №б/н від 19 жовтня 2020 р. не містить інформацію про фахівців відповідної кваліфікації, які мають необхідний досвід за наступними напрямками: ⁃ Back-end розробники, що можуть доробити та додати новий функціонал для серверної частини на Python 3.7. ⁃ Мобільні розробники, що можуть доробити код iOS додатку на Swift (нативній мові програмування) та Android додатку на Kotlin (нативній мові програмування). Повний список залучених та визначених технологій у рамках спрощення інтеграції був наданий у технічному завданні. Наявність спеціалістів відповідної кваліфікації є одним з важливих кваліфікаційних критеріїв, оскільки напряму впливає на можливість виконання договору. Що автоматично згідно з статтею 28 Закону забороняє визнавати даного учасника як переможця. В такому випадку визнання переможцем учасника ФОП Луньова Лариса Іванівна є неправомірним. 2. Також хочемо зазначити що з усіх 4 учасників, цінова пропозиція учасника ФОП Луньова Лариса Іванівна є найвищою, при цьому згідно з публічною інформацією між ФОП Луньова Лариса Іванівна та замовником вже раніше було укладено 2 договори, при 2 можливих участях ФОП Луньова Лариса Іванівна в публічних закупівлях даного замовника. Окрім цього у всіх протоколах про відхилення тендерної пропозиції інших учасників, уповноважена особа вказувала невідповідність кваліфікаційним критеріям, але згідно з пунктом 1 розділу V тендерної документації, та закону України про публічні закупівлі, Замовник у разі виявлення не відповідностей в тендерній документації, має надати учаснику можливість виправити документи протягом 24 годин, таке право не було надано жодному з 3 учасників, пропозиції яких були відхилені. Згідно з вищевказаним в учасника ТОВ «МУВЕКС УКРАЇНА» є підстава вважати учасника ФОП Луньова Лариса Іванівна та уповноважену особу Замовника КП «ХАРКІВСЬКИЙ ДАТА ЦЕНТР» Гриценко Олену Віталіївну підозрюваними у змові, порушенні закону про публічні закупівлі та намірі в розкраданні бюджетних коштів. У зв’язку з вищенаведеним, просимо відхилити тендерну пропозицію учасника ФОП Луньова Лариса Іванівна та визнати торги такими що не відбулися. У випадку невиконання вимог, ТОВ «МУВЕКС УКРАЇНА» буде вимушене звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України та Державної аудиторської служби України для захисту своїх порушених прав, та освітити дану ситуацію на особистих сторінках працівників компанії, офіційній сторінці компанії в соціальних мережах, газетах, засобах масової інформації, на телебаченні і т.п.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: ВІДПОВІДЬ на вимогу ТОВ «Мувекс Україна» про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Луньова Лариса Іванівна та визнання торгів такими, що не відбулися 30 жовтня 2020 року ТОВ «Мувекс Україна» надіслало через електронну систему закупівель Вимогу про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Луньова Лариса Іванівна та визнання торгів такими, що не відбулися (далі – «Вимога»). Комунальне підприємство «Харківський Дата Центр» розглянуло Вимогу ТОВ «МУВЕКС УКРАЇНА» та зазначає наступне. 1. Процедура відкритих торгів чітко регламентована Розділом ІV Закону України «Про публічні закупівлі». Зазначена процедура поділена на декілька етапів. Відповідно до частини 1 статті 24 зазначеного розділу Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Згідно з частиною 3 статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі» строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше, ніж 15 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель. Отже, вимога про усунення порушень процедури публічної закупівлі подається протягом всього періоду подання тендерних пропозицій, окрім останніх 10 днів. Оголошення про проведення відкритих торгах на закупівлю Код ДК 021-2015 - 72210000-0 «Послуги з розробки пакетів програмного забезпечення» (Розробка та впровадження нових додаткових функцій для електронного сервісу «мій Харків») оприлюднено 07 жовтня 2020 року. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 23 жовтня 2020 року 17.00. Тобто ТОВ «МУВЕКС УКРАЇНА» мав скористатися своїм правом вимоги не пізніше 13 жовтня 2020 року. Проте, всупереч наведеним нормам Закону України «Про публічні закупівлі» ТОВ «МУВЕКС УКРАЇНА» подало вимогу з грубим порушенням встановлених для цього строків, а саме 30 жовтня ц.р, тобто після оголошення переможця процедури закупівлі. 2. Відповідно до частини 3 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Тобто за змістом наведеної норми Закону учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, має право звернутися до замовника з вимогою щодо причини відхилення саме його тендерної пропозиції, а не пропозиції іншого учасника закупівлі. Проте, ТОВ «МУВЕКС УКРАЇНА» не скористався зазначеним правом учасника закупівлі, натомість реалізував своє право на вимогу у хибний (недобросовісний) спосіб, що не передбачений законодавством України. Згідно з частиною 4 статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення. Проте, ТОВ «МУВЕКС УКРАЇНА» звернувся до Замовника цієї публічної закупівлі не з «вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі» (частина 4 статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі»), а з «вимогою про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Луньова Лариса Іванівна та визнання торгів такими, що не відбулися», що суперечить законодавству України. 3. Відповідно до частини 9 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель (пункт 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі». Виходячи зі статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація містить низку вимог до учасників закупівлі. Згідно з частиною 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом. У відповідності до протоколу засідання Уповноваженої особи КП «Харківський Дата Центр» щодо розгляду тендерних пропозицій, поданих на участь у відкритих торгах на закупівлю Код ДК 021-2015 - 72210000-0 «Послуги з розробки пакетів програмного забезпечення» (Розробка та впровадження нових додаткових функцій для електронного сервісу «мій Харків») від 28 жовтня 2020 року переможцем процедури відкритих торгів обрано ФОП ЛУНЬОВА Л.І.. Тендерна пропозиція, подана ФОП ЛУНЬОВОЮ Л.І., визнана найбільш економічно вигідною і такою, що відповідає вимогам Замовника, викладеним у тендерній документації. У Вимозі ТОВ «МУВЕКС УКРАЇНА» зазначає, що «Відповідно до п.5 розділу ІІІ тендерної документації, та статті 16 Закону, учасник в складі тендерної документації має надати документи про відповідність кваліфікаційним критеріям, в тому числі в розділі наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Учасником закупівлі, яку було визнано переможцем, ФОП Луньова Лариса Іванівна, була надана довідка в якій з зазначених працівників лише 1 працівник, а саме Іващенко Петро Ярославович, відповідає спеціальності програміста, оскільки має вищу освіту за спеціальністю – комп’ютерні системи та мережі. Інші 4 вказаних в довідці спеціалісти не відповідають кваліфікаційним критеріям. Таким чином довідка надана ФОП Луньова Лариса Іванівна Вихідна №б/н від 19 жовтня 2020 р. не містить інформацію про фахівців відповідної кваліфікації, які мають необхідний досвід за наступними напрямками:⁃ Back-end розробники, що можуть доробити та додати новий функціонал для серверної частини на Python 3.7.⁃ Мобільні розробники, що можуть доробити код iOS додатку на Swift (нативній мові програмування) та Android додатку на Kotlin (нативній мові програмування)». Проте, наведене твердження ТОВ «МУВЕКС УКРАЇНА» не відповідає дійсності, оскільки згідно з довідкою ФОП ЛУНЬОВА Л.І. про працівників від 19 жовтня 2020 року в наявності ФОП ЛУНЬОВА Л.І. є, окрім Луньової Л. І. (бухгалтер, економіст) також два інженера-програміста, один аналітик програмного забезпечення та один керівник проектів і програм (спеціальність – комп’ютерні системи та мережі). Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, є кваліфікаційним критерієм процедури закупівлі. Зазначений критерій був прямо передбачений у п. 5 Розділу ІІІ Тендерної документації Замовника. У п. 2.1. Додатку 3 до Тендерної документації способом документального підтвердження наведеного кваліфікаційного критерію вимагалася довідка, складена в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (за наявності), що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі (довідка повинна містити наступну інформацію про працівника: ПІБ, посаду, інформацію про освіту, спеціальність, стаж роботи). Таким чином, тендерна пропозиція ФОП ЛУНЬОВА Л.І. в частині підтвердження кваліфікаційної вимоги щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, повною мірою відповідає вимогам Тендерної документації. 4. У Скарзі ТОВ «МУВЕКС УКРАЇНА» зазначає, що у всіх протоколах про відхилення тендерної пропозиції інших учасників, уповноважена особа вказувала невідповідність кваліфікаційним критеріям, але згідно з пунктом 1 розділу V тендерної документації, та закону України про публічні закупівлі, Замовник у разі виявлення не відповідностей в тендерній документації, має надати учаснику можливість виправити документи протягом 24 годин, таке право не було надано жодному з 3 учасників, пропозиції яких були відхилені. Згідно з вищевказаним в ТОВ «МУВЕКС УКРАЇНА» є підстави вважати учасника ФОП Луньова Лариса Іванівна та уповноважену особу Замовника КП «ХАРКІВСЬКИЙ ДАТА ЦЕНТР» Гриценко Олену Віталіївну підозрюваними у змові, порушенні закону про публічні закупівлі та намірі в розкраданні бюджетних коштів. У зв’язку з цим зазначаємо наступне. По-перше, відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому. Отже, тендерна пропозиція подається замовнику відповідно до вимог тендерної документації (Відповідь Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України на запит 944/2017) . В публічній закупівлі брали участь 4 учасники. Тендерні пропозиції двох учасників (ТОВ «ЕЙ ДІ АЙ КАМПАНІ» та ФОП ВИШКВАРОК МАКСИМ ВОЛОДИМИРОВИЧ) відхилені через неподання ними документів, які вимагалися тендерною документацією. Проте відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Отже, Замовник не може подати вимогу про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, у зв’язку з тим, що Учасник повинен завантажити документ, який вимагався Тендерною документацією. Завантаження документу не підпадає під дію частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» «невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією». Тендерна пропозиція ТОВ «МУВЕКС УКРАЇНА» відхилена через ненадання належного обґрунтування вказаної аномально низької ціни тендерної пропозиції, відповідно до абзацу 2 частини 14 статті 29 Закону; у зв’язку з цим, що ТОВ «МУВЕКС УКРАЇНА» не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, встановленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі»; тендерна пропозиція ТОВ «МУВЕКС УКРАЇНА» не відповідає умовам тендерної документації, відповідно частини 9 статті 29 Закону. При цьому в електронній системі закупівель було завантажено повідомлення ТОВ «МУВЕКС УКРАЇНА» про необхідність належного обґрунтування аномально низької ціни, яке ТОВ «МУВЕКС УКРАЇНА» не надав. Окрім того, відповідно до Роз’яснення Департаменту сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=2609b34c-7091-431c-a520-d85f4665cbf1&lang=uk-UA), у разі якщо тендерна пропозиція учасника, крім невідповідностей в інформації та/або документах, визначених частиною шістнадцятою статті 29 Закону, не відповідає іншим вимогам тендерної документації, така пропозиція підлягає відхиленню згідно відповідних підстав, визначених у статті 31 Закону із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель без застосування механізму 24 годин. Таким чином, відхилення тендерної пропозиції учасників публічної закупівлі було здійснено у повній відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель. По-друге, ТОВ «МУВЕКС УКРАЇНА», безапеляційно заявляючи про «змову» Уповноваженої особи Замовника і переможця закупівлі та про їх «наміри в розкраданні бюджетних коштів», грубо порушує законодавство України та неправомірно втручається в господарську діяльність КП «ХАРКІВСЬКИЙ ДАТА ЦЕНТР». 5. У Скарзі ТОВ «МУВЕКС УКРАЇНА» вимагає визнати торги такими, що не відбулися. Згідно з частиною 5 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право визнати тендер таким, що не відбувся, у разі: 1) якщо здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії непереборної сили; 2) скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг. Проте в цій публічній закупівлі немає жодної з наведених підстав для визнання торгів такими, що не відбулися. У зв’язку з викладеним, Уповноважена особа Замовника публічної закупівлі (Код ДК 021-2015 - 72210000-0 «Послуги з розробки пакетів програмного забезпечення» (Розробка та впровадження нових додаткових функцій для електронного сервісу «мій Харків») не вбачає підстав для скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП ЛУНЬОВА Л.І. та визнання торгів такими, що не відбулися. Публічний тендер відбувався у повній відповідності до вимог законодавства України у сфері публічних закупівель. Уповноважена особа КП «Харківський Дата Центр» О. В. Гриценко
Статус вимоги: Не задоволено