• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Cанітарний автомобіль

Завершена

1 250 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 500.00 UAH
Номер: fbd0aad98d8748209173b025cb6c9837
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-08-19-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 19.08.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 19.08.2020 09:37 - 11.09.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 19.08.2020 № 56 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Сергій ДАВИДЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 19.08.2020 № 56. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 1. UA-2020-07-09-000765-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 68) 041-77-48, leonora201512@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 21 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлі установлено порушення вимог абзацу 2 частини 2 статті 24 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій установлено порушення вимог пункту 9 частини 1 статті 17, абзацу 2 пункту 1, абзацу 3 пункту 3 частини 1 статті 31 та частини 7 статті 33 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідності вимогам Закону, в тому числі правильності заповнення форм документів, відповідності тендерної документації вимогам Закону, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору про закупівлю від 20.08.2020 № 151 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 серпня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), в тому числі правильність заповнення форм документів, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація Комунальної установи «Березівський психоневрологічний інтернат» Житомирської обласної ради (далі – Замовник), тендерна пропозиція переможця процедури закупівель ТОВ «Торговий дім Техкомплект», протокол засідання тендерного комітету від 31.07.2020 № 47 В, повідомлення про намір укласти договір від 31.07.2020 року, укладений договір від 20.08.2020 № 151 та пояснення Замовника від 21.08.2020 року. За результатами аналізу відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів по закупівлі за номером ID: UA-2020-07-09-000765-b не містить інформацію про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено, що Замовником на порушення вимог абзацу 2 частини 2 статті 24 Закону не оприлюднено в електронній системі закупівель в окремому документі перелік змін, що вносились до тендерної документації. За результатами аналізу питання розгляду та оцінки тендерної пропозиції переможця ТОВ «Торговий дім Техкомплект» встановлено, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань станом на 24.07.2020 року (дата подання тендерної пропозиції ТОВ «Торговий дім Техкомплект») та станом на 21.08.2020 року відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», а саме: дата народження, серія та номер паспорта громадянина України та реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи ТОВ «Торговий дім Техкомплект» Онищука М.І. Таким чином, моніторингом встановлено підстави відмови учаснику ТОВ «Торговий дім Техкомплект» в участі у процедурі закупівлі згідно вимог пункту 9 частини 1 статті 17 Закону. Також, в підпункті 5.5. пункту 5 розділу ІІІ та пункті 8 Додатка № 3 документації, Замовником встановлено вимогу щодо надання переможцем торгів у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, зокрема, довідки, складеної учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом 1 частини 2 статті 17 Закону, а також оригіналу або нотаріально завіреної копії довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), виданої відповідним органом Державної фіскальної служби, що діє станом на дату розкриття пропозицій або більш пізню дату. Проте, моніторингом установлено, що учасником – переможцем ТОВ «Торговий дім Техкомплект» не завантажено вищезазначені документи в електронну систему закупівель у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, чим не дотримано вимоги частини 6 статті 17 Закону. Враховуючи вищевикладене, моніторингом установлено, що на порушення пункту 9 частини 1 статті 17, абзацу 2 пункту 1, абзацу 3 пункту 3 частини 1 статті 31 та частини 7 статті 33 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Торговий дім Техкомплект», як таку, що містить підстави, встановлені пунктом 9 частини 1 статті 17 Закону, та через ненадання у спосіб, зазначений в тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених частиною 2 статті 17 Закону. Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє торги.
Період усунення порушень: 25.08.2020 16:47 - 09.09.2020 00:00
Дата публікації висновку: 25.08.2020 16:47

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ вих. №134 від 28.08.2020 р. ЗАПЕРЕЧЕННЯ Комунальна установа "Березівський психоневрологічний інтернат" Житомирської обласної ради не в повній мірі згодна з висновком про результати проведення моніторингу № UA-M-2020-08-19-000004, (Дата публікації висновку про результати проведення моніторингу: 25-08-2020) , а саме: Моніторингом встановлено, що на порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів по закупівлі за номером ID: UA-2020-07-09-000765-b не містить інформацію про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції. На даний час в системі «Прозоро» не створено окреме поле «мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції» в розділі оголошення відкритих торгів. Проте абзацом 1 п.7 розділу 1 тендерної документації визначено, що Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції мають бути складені українською мовою. Замовником взято до уваги виявлене порушення. Заздалегідь вдячні за поради та допомоги, щодо дотримання вимог діючого законодавства з питань публічних закупівель. В подальшому, до створення окремого поля «мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції» в розділі оголошення відкритих торгів інформацію про мову буде зазначатись в полі «Примітки до закупівлі». Виявлене порушення не вплинуло на подальший перебіг процедури закупівлі та жодним чином не обмежило прав учасників процедури закупівлі. Моніторингом встановлено, що Замовником на порушення вимог абзацу 2 частини 2 статті 24 Закону не оприлюднено в електронній системі закупівель в окремому документі перелік змін, що вносились до тендерної документації. Незважаючи на допущене порушення в частині не оприлюднення в електронній системі закупівель в окремому документі переліку змін, що вносились до тендерної документації, ї дотримуючись положень Закону та таких основних принципів здійснення закупівлі, як недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, були внесені зміни до ТД, в тому числі продовження строку подання тендерних пропозицій. Зміни до ТД були внесені та оприлюднені у встановленому Законом порядку. Такі рішення та дії жодним чином не обмежили прав учасників процедури закупівлі, не вплинули на подальший перебіг процедури закупівлі, не були предметом оскарження. Замовником взято до уваги виявлене порушення. Заздалегідь вдячні за поради та допомоги, щодо дотримання вимог діючого законодавства з питань публічних закупівель. Комітет з конкурсних торгів не згоден з висновком щодо відсутності інформації, передбаченої пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», а саме: дата народження, серія та номер паспорта громадянина України та реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи ТОВ «Торговий дім Техкомплект» Онищука М.І. Аудиторами не враховано наступне: Слід відмітити, що до 28.04.2020 р мав чинність абзац 2 п. 9 частини другої статті 9, відповідно до якого «У разі якщо засновниками юридичної особи є виключно фізичні особи, які є бенефіціарними власниками (контролерами) юридичної особи, інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи не подається». Юридичні особи, зареєстровані до набрання чинності Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 №361-IX (далі- Закон №361), зобов’язані повторно надати держреєстратору інформацію про свого кінцевого бенефіціара в обсязі, визначеному цим законом та структуру власності протягом трьох місяців з дня набрання чинності нормативно-правового акту, яким буде затверджена форма та зміст структури власності (п. 4 розд. X Закону №361). Зокрема листом № 179/8.4.4/32-20 від 29.07.2020 року Міністерство юстиції України повідомляє:абзац 2 ст. 3 листа «до дня набрання чинності нормативно-правовим актом, яким буде затверджена форма та зміст структури власності юридичної особи, подання державному реєстратору документів для встановлення інформації про КБВ в обсязі, визначеному Законом № 361-IX, для проведення реєстраційних дій не передбачено». Відповідно, як вказано в доданому протоколі засідання комітету з конкурсних торгів,у відповіді на запит по моніторингу, з відкритого державного реєстру, а саме в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua) містяться відомості, що Учасника не визнано у встановленому законом порядку банкрутом та відносно нього не відкрито ліквідаційну процедуру, а також наявні відомості про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, зокрема у графі: - Перелік засновників (учасників) юридичної особи, у тому числі частки кожного із засновників (учасників); прізвище, ім'я, по батькові за наявності), країна громадянства, місце проживання, якщо засновник – фізична особа; найменування, країна резидентства, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник – юридична особа вказано: ОНИЩУК МИКОЛА ІВАНОВИЧ, Країна громадянства: Україна, Місцезнаходження: Україна, 08000, Київська обл., Макарівський р-н, селище міського типу Макарів, ВУЛИЦЯ КИЇВСЬКА, будинок 194, Розмір внеску до статутного фонду (грн.): 1000000 "КІНЦЕВИЙ БЕНЕФІЦІАРНИЙ ВЛАСНИК (КОНТРОЛЕР) - ОНИЩУК МИКОЛА ІВАНОВИЧ, УКРАЇНА, КИЇВСЬКА ОБЛ, МАКАРІВСЬКИЙ Р-Н, СЕЛО КАЛИНІВКА, ВУЛ. КИЇВСЬКА БУД.194, 08004.". Виписку з ЄДР також завантажено учасником Виписка з ЄДР Експортовано: 28-07-2020, 14:13:15 Оскільки, на момент проведення процедури закупівлі, не набрав чинності нормативно-правововий акт, яким буде затверджена форма та зміст структури власності, вимоги, викладені у висновку моніторингу щодо відсутні інформації, передбаченої пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» в редакції Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 28.04.2020р., а саме: дата народження, серія та номер паспорта громадянина України та реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи ТОВ «Торговий дім Техкомплект» Онищука М.І. є необґрунтованими та безпідставними. Комітет з конкурсних торгів не згоден з висновком щодо не оприлюднення довідки, складеної учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом 1 частини 2 статті 17 Закону, а також оригіналу або нотаріально завіреної копії довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), виданої відповідним органом Державної фіскальної служби, що діє станом на дату розкриття пропозицій або більш пізню дату. Аудиторами не враховано наступне: Відповідно до частини другої статті 17 Закону Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Отже, відповідно до змісту ч.2 ст. 17 Закону Замовник вирішує (може/чи не може) прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі. Зважаючи на те, що даний учасник не здійснював жодних правочинних дій та господарських операцій з замовником, не надання такої довідки не є підставою для відхилення тендерної пропозиції відповідно до вимог ст. 31 Закону. Відповідно до підпункту 5.2. пункту 5 розділу ІІІ Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до вимог частини 5 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. На підставі спільного Наказу Міністерства економічного розвитку та торгівлі України та Міністерства фінансів України від 17.01.2018 № 37/11 “Про затвердження Порядку взаємодії електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України (далі ДФС) щодо обміну інформацією про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) зі сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби України, в учасника процедури закупівлі” (далі - Наказ № 37/11) проведена інтеграція електронної системи публічних закупівель та Державної податкової служби (раніше Державна фіскальна служба України). Завдяки цьому інформацію про наявність чи відсутність у постачальника податкової заборгованості можна подивитись в системі Prozorro. Тобто, не потрібно просити у Постачальника довідку про відсутність податкової заборгованості, достатньо просто подивитись цю інформацію в Prozorro. Крім того, скориставшись даним функціоналом, перевірено відсутність податкової заборгованості учасника. Дані файли завантажені у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в розділі на https://prozorro.gov.ua/ Повідомлення про намір укласти договір: ФАЙЛ СТАН ДАТА ТА ЧАС Квитанція №1 з ДФС про відсутність заборгованості Експортовано: 31-07-2020, 12:01:04 Інформація (Квитанція №2) з ДФС про відсутність заборгованості Експортовано: 03-08-2020, 11:02:46 Не врахування даних електронних документів, які належно завірені цифровим підписом Державної податкової служби України, призведе до необґрунтованої дискримінації учасника закупівлі. Враховуючи вище викладене, моніторингом безпідставно та необґрунтовано встановлено, що в порушення пункту 9 частини 1 статті 17, абзацу 2 пункту 1, абзацу 3 пункту 3 частини 1 статті 31 та частини 7 статті 33 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Торговий дім Техкомплект», як таку, що містить підстави, встановлені пунктом 9 частини 1 статті 17 Закону, та через ненадання у спосіб, зазначений в тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених частиною 2 статті 17 Закону.
Дата публікації звіту: 28.08.2020 15:21

Запити/Пояснення