-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015«09130000-9 Нафта і дистиляти»
Доставка за рахунок постачальника попередньо погодженими партіями; відстрочка платежу до 90 к.д. по мірі надходжень партій товару, можливість укладення договорів зберігання.
Завершена
3 432 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 716.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 1 716.00 UAH
Номер:
445c00fed69a41d2b6b5ee79cba05158
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-05-18-000061
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.05.2020 00:00
Період моніторингу:
18.05.2020 16:48 - 09.06.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.05.2020
№ 32
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Сергій ДАВИДЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 18.05.2020 № 32.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкуретної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
5. UA-2020-01-09-000872-с Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що зміст тендерної документації Замовника не відповідає нормам пункту 10 частини 1 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до Договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог частини 4 статті 36 Закону та пункту 1.4 Договору, до Договору укладено додаткові угоди від 04.03.2020 року № 2 та від 19.03.2020 року № 4 на зміну ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень законодавства у сфері закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору від 14.02.2020 року № 13 відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 червня 2020 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідність тендерної документації вимогам законодавства, правильність заповнення форм документів затверджених Уповноваженим органом, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідність умов договору тендерній пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція переможця торгів ФОП Гладун С.М., протокол засідання тендерного комітету від 29.01.2020 року, повідомлення про намір укласти договір від 29.01.2020 року, договір про закупівлю від 14.02.2020 року № 13 з додатковими угодами від 18.02.2020 року № 1, від 04.03.2020 року № 2, від 05.03.2020 року № 3, від 19.03.2020 року № 4 та від 03.04.2020 року № 5, пояснення Комунальної установи «Автобаза санітарного транспорту лікувально-профілактичних закладів охорони здоров’я» Житомирської обласної ради (далі - Замовник) від 21.05.2020 року.
За результатами моніторингу відповідності тендерної документації Замовника законодавству у сфері закупівель установлено, що на порушення вимог пункту 10 частини 1 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року, далі – Закон), в пункті 1 розділу ІІІ та Додатку № 3 тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників, юридичних осіб, гарантійного листа, який повинен містити відомості про відсутність антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, при вартості закупівлі товарів менше 20 мільйонів гривень.
Відповідно до вимог абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель замовник відміняє торги.
Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині укладання та внесення змін до договору встановлено, що за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено договір про закупівлю з переможцем торгів ФОП Гладун С.М. від 14.02.2020 року за № 13 (далі - Договір), на загальну суму 2 100 000,00 грн з урахуванням ПДВ.
Відповідно до умов Договору, ціна пального станом на 14 лютого 2020 року становить: за 1 літр бензину А-92 – 14,856 грн, в т.ч. ПДВ, за 1 літр бензину А-95 – 15,024 грн в т.ч. ПДВ та за 1 літр дизельного палива – 15,36 грн, в т.ч. ПДВ.
Поряд з тим, між Замовником та ФОП Гладун С.М. до Договору укладені додаткові угоди від 04.03.2020 року № 2 та від 19.03.2020 року № 4, якими внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону.
Разом з тим, пунктом 2 частини 4 статті 36 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми.
Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткової угоди № 2 до Договору Замовником обґрунтовуються листом ФОП Гладун С.М. від 04.03.2020 року № 90, щодо необхідності підняття ціни за одиницю товару до Договору з наступними додатками: ціновими довідками Київської торгово-промислової палати від 04.03.2020 року № Ц-217 та № Ц-220.
Однак, аналізом встановлено, що вказані довідки Київської торгово-промислової палати від 04.03.2020 року № Ц-217 та № Ц-220 не підтверджують коливання ціни товарів, що є предметом закупівель на ринку в сторону їх збільшення в період між укладанням Договору та додатковою угодою № 2 до Договору (з 14.02.2020 року по 04.03.2020 року), оскільки лише несуть інформацію, що середня ціна на дрібний опт нафтопродуктів України, згідно джерела інформації «Інформаційно-аналітичний ціновий бюлетень про стан ринку нафтопродуктів України ТОВ «Консалтингова група», станом на 03.03.2020 року становила - на бензин А-92 – 19,55 грн в т.ч. ПДВ за 1 л., на бензин А-95 – 20,35 грн в т.ч. ПДВ за 1 л. та на дизельне пальне – 18,61 грн в т.ч. ПДВ за 1 л.
Крім того, відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткової угоди № 4 до Договору Замовником обґрунтовуються листом ФОП Гладун С.М. від 19.03.2020 року № 75, щодо необхідності підняття ціни за одиницю товару до Договору з наступним додатком: ціновою довідкою Київської торгово-промислової палати від 18.03.2020 року № Ц-269.
Однак, аналізом встановлено, що вказана довідка Київської торгово-промислової палати від 18.03.2020 року № Ц-269 не підтверджує коливання ціни товарів, що є предметом закупівель на ринку в сторону їх збільшення в період між укладанням додаткової угоди від 04.03.2020 року № 2 до Договору та додатковою угодою від 19.03.2020 року № 4 до Договору (з 04.03.2020 року по 19.03.2020 року), а навпаки несе інформацію щодо коливання в сторону зменшення ціни предмету закупівель в період з 03.03.2020 року по 16.03.2020 року.
Так, у вищевказаній довідці зазначено, що середня ціна на дрібний опт нафтопродуктів України, згідно джерела інформації «Інформаційно-аналітичний ціновий бюлетень про стан ринку нафтопродуктів України ТОВ «Консалтингова група», станом на 16.03.2020 року становила - на бензин А-92 – 19,03 грн в т.ч. ПДВ за 1 л., на бензин А-95 – 19,50 грн в т.ч. ПДВ за 1 л. та на дизельне пальне – 18,47 грн в т.ч. ПДВ за 1 л.
Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог частини 4 статті 36 Закону та пункту 1.4 Договору, до Договору укладено додаткові угоди від 04.03.2020 року № 2 та від 19.03.2020 року № 4 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни.
Поряд з тим, абзацом 2 частини 1 статті 37 Закону визначено, що договір про закупівлю (додаткова угода) є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини 4 статті 36 цього Закону.
Період усунення порушень:
05.06.2020 16:36 - 20.06.2020 00:00
Дата публікації висновку:
05.06.2020 16:36
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Договір про закупівлю товарів за державні кошти від 14.02.2020 № 13 розірвано додатковою угодою від 11.06.2020 № 6 до даного договору.
Дата публікації звіту:
11.06.2020 13:37
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionCancelled: Так
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionChanges: Так
Опис:
Порушення усунуто в повному обсязі.
Дата публікації:
11.06.2020 16:30
Запити/Пояснення
Номер:
3fe8b8612db7464b84ed4e36ee90348a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
20.05.2020 13:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.05.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Нафта і дистиляти» (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-01-09-000872-с) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), постала потреба в отриманні пояснення до наступних питань та копій документів.
Відповідно до ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року), умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.
Таким чином, однією з підстав внесення змін до істотних умов договору в частині збільшення ціни товару за одиницю не більше ніж на 10 відсотків є саме підтвердження сторонами договору коливання ціни товару в бік збільшення.
Слід також зазначити, що в роз’ясненні Міністерства економічного розвитку та торгівлі України від 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 також зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року) повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Аналізом встановлено, що відповідно до інформації розміщеної на веб – порталі Уповноваженого органу у сфері закупівель КУ «Автобаза санітарного транспорту лікувально-профілактичних закладів охорони здоровя» Житомирської обласної ради укладено додаткові угоди від 04.03.2020 року № 2 та від 19.03.2020 року № 4 до договору від 14.02.2020 року № 13, укладеного з ФОП Гладун С.М. на внесення змін до істотних умов вказаного договору в частині, зокрема збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію та обґрунтування щодо законодавчих підстав укладання додаткових угод № 2 та № 4 до вказаного договору, з наданням відповідного документального підтвердження, зокрема документального підтвердження коливання ціни на бензин марки А-95, бензин марки А-92 та дизельне паливо на ринку в сторону збільшення (внесення змін до істотних умов договору у відповідності до вимог п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року).
Пояснення та копії документів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
8d809a58c3f34d9fa668620dd3ccebdd
Назва:
Пояснення по моніторингу UA-M-2020-05-18-000061закупівлі по предмету «Нафта та дистиляти» щодо обґрунтування укладання додаткових угод № 2 від 04.03.2020 та № 4 від 19.03.2020р. до договору від 14.02.2020р. № 13, укладеного з ФОП Гладун С.М.
Дата опублікування:
21.05.2020 16:33
Опис:
04.03.2020р. ФОП Гладун С. М звернувся до установи та голови тендерного комітету з інформацією про підвищення цін на паливно-мастильні матеріали на внутрішньому ринку України та проханням скоригувати ціни на пальне, які були визначені в Договорі та встановити їх на наступному рівні(лист-звернення від 04.03.2020 № 90):
- Дизельне паливо – 16,85 грн за 1 л з урахуванням транспортування;
- Бензин А-95 – 16,50 грн за 1 л з урахуванням транспортування;
- Бензин А-92 – 16,30 грн за 1 л з урахуванням транспортування.
Для обґрунтування зазначених цін Учасник надав експертні висновки Київської торгово-промислової палати від 04.03.2020 № Ц-217 та Ц- 220 року. Ціни у листі зверненні на пальне не перевищують цін у експертних висновках.
На підставі даного листа та наданих експертних висновків було укладено додаткову угоду № 2 від 04.03.2020р.
19.03.2020 до тендерного комітету звернувся Учасник ФОП Гладун С.М. з інформацією про підвищення цін на паливно-мастильні матеріали на внутрішньому ринку України і проханням скоригувати ціни на пальне, які були визначені в Договорі та встановити їх на наступному рівні (лист –звернення від 19.03.2020р. № 75):
- Дизельне паливо – 18,40 грн за 1 л з урахуванням транспортування;
- Бензин А-95 – 19,30 грн за 1 л з урахуванням транспортування;
- Бензин А-92 – 18,70 грн за 1 л з урахуванням транспортування.
Для обґрунтування Учасник надав експертний висновок Київської торгово-промислової палати від 18.03.2020 № Ц- 269 року . Ціни у листі зверненні на пальне не перевищують цін у експертних висновках.
На підставі наданого листа та експертного висновку було укладено додаткову угоду № 4 від 19.03.2020р.
Відповідно до пп.1.4.п.1. Договору згідно ст.36 п.4. ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII ціна за одиницю товару може бути змінена не більше як на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.
Також відповідно роз’яснення Мінекономрозвитку України від 07.04.2015 року №3303-05/11398-07 Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю Замовник при коливанні ціни протягом дії договору про закупівлю може вносити зміни декілька разів в частині ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків кожного разу з урахуванням попередніх змін. Відповідно можна укладати декілька додаткових угод до договору про закупівлю. Водночас внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Сканкопії звернень та експертних висновків додаються.