-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом))
Торги відмінено
3 920 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 600.00 UAH
Номер:
f8ff048d167848188fbaacde49c1f55a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-03-02-000053
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.03.2020 00:00
Період моніторингу:
02.03.2020 17:32 - 24.03.2020 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
02.03.2020 № 53
Київ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
02.03.2020 № 53
Перелік
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
28 UA-2019-03-15-002295-a 15.03.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, надання роз’яснень щодо тендерної документації, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення (окрім питань які є предметом оскарження) - порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 березня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, надання роз’яснень щодо тендерної документації, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення (окрім питань які є предметом оскарження).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України (далі – Замовник) на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену на засіданні тендерного комітету Замовника, протокол від 15.03.2019 № 39, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Нафтосфера» (далі – ТОВ «Нафтосфера»), товариства з обмеженою відповідальністю «Манго-груп» (далі – ТОВ «Манго-груп»), товариства з обмеженою відповідальністю «Київагронафтотрейд» (далі –
ТОВ «Київагронафтотрейд»), протокол розкриття тендерних пропозицій від 02.04.2019, протокол розгляду та відхилення тендерних пропозицій від 09.04.2019 № 48, повідомлення про намір укласти договір від 10.04.2019, скаргу ТОВ «Нафтосфера» від 19.04.2019 № 15с, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 13.05.2019 № 5842-р/пк-пз, пояснення Замовника на запит Держаудитслужби надане 04.03.2020 через електронну систему закупівель (далі – пояснення).
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником розглянуто та відхилено тендерні пропозиції ТОВ «Нафтосфера» та ТОВ «Манго-груп» як такі, що не відповідають умовам тендерної документації та визначено переможцем торгів ТОВ «Київагронафтотрейд», про що в електронній системі закупівель 10.04.2019 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір.
Проте, станом на 02.03.2020 (дата початку моніторингу закупівлі) в електронній системі закупівель відсутня інформація щодо укладеного договору та/або будь-яких рішень тендерного комітету Замовника щодо цієї закупівлі.
Відповідно до пояснення щодо причин не укладання з
ТОВ «Київагронафтотрейд» договору про закупівлю чи його не оприлюднення Замовник повідомив, що він не погодився з рішенням колегії АМКУ, яким його зобов’язано скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції
ТОВ «Нафтосфера» та рішення про визначення
ТОВ «Київагронафтотрейд» переможцем за процедурою закупівлі та звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовом щодо визнання протиправним і скасування рішення колегії АКМУ, який повністю задоволено рішенням від 09.01.2020 по справі № 640/10455/19 та на момент проведення моніторингу не набрало законної сили.
Період усунення порушень:
18.03.2020 21:49 - 24.03.2020 00:00
Дата публікації висновку:
18.03.2020 21:49
Запити/Пояснення
Номер:
c180fdf46e44437d851a0fb82dc260ff
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
03.03.2020 15:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.03.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), очікуваною вартістю 3 920 000,00 грн (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-03-15-002295-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43 постала потреба в отриманні пояснення з наступних питань:
1. Чи укладено договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів, товариством з обмеженою відповідальністю «Київагронафтотрейд» (далі – Переможець).
2. У разі укладання договору, причини його неоприлюденння на вебпорталі Уповноваженого органу.
3. Якщо договір не укладався, вказати причини його не укладання.
У разі відмови Переможця від підписання договору про закупівлю або не укладання договору про закупівлю з вини Переможця, або ненадання Переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону, просимо надати інформацію щодо повернення або неповернення забезпечення тендерної пропозиції Переможцю.
4. Чи приймалося рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. До пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
be1c5e54d1dc498689de5e18366bdd1e
Назва:
ПОЯСНЕННЯ щодо закупівлі код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), очікуваною вартістю 3 920 000,00 грн (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-03-15-002295-a)
Дата опублікування:
04.03.2020 16:10
Опис:
Директору Департаменту фінансового
контролю у сфері закупівель
Сергію ЧЕРНЕГА
Щодо рішення тендерного комітету Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НАФТОСФЕРА»
15 березня 2019 року Автобазою Управління справами Апарату Верховної Ради України було розпочато процедуру закупівлі: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)).
Звернення за роз’ясненнями: до 22 березня 2019 09:00.
Оскарження умов закупівлі: до 27 березня 2019 23:00.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 01 квітня 2019 10:00.
Початок аукціону: 02 квітня 2019 11:20.
Очікувана вартість: 3 920 000,00 грн., з ПДВ.
Обсяг закупівлі: Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро, наливом – 140 000 л.
Участь в аукціоні прийняло 3 учасники:
- Товариство з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА», котре, за результатами аукціону, сформувало тендерну пропозицію стосовно даного предмету закупівлі за ціною: 3 402 000,00 грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «МАНГО-ГРУП», котре, за результатами аукціону, сформувало тендерну пропозицію стосовно даного предмету закупівлі за ціною: 3 528 000,00 грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД», котре, за результатами аукціону, сформувало тендерну пропозицію стосовно даного предмету закупівлі за ціною: 3 612 000,00 грн.
Відповідно до ч. 4 статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі», - після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
Відповідно до положень ч. 6 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі», – за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом.
Під час розгляду документів, поданих у складі тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА», – встановлено наступне.
Пунктом 7.7. Розділу І, Додатку І Тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ УМОВАМ» на закупівлю: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), передбачено подання Учасником у складі тендерної пропозиції наступних документів: завіреної/-них копії/-й погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця.
У складі тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА» відсутні такі документи як: завірена/-ні копія/-ї погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, що не відповідає вимогам пункту 7.7. Розділу І, Додатку І Тендерної документації на закупівлю: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)).
Згідно з пунктом 3 Приміток до Розділу І, Додатку І Тендерної документації на закупівлю: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), у випадку відсутності у учасника будь-якого документу, передбаченого вимогами цієї документації, такий учасник обов’язково подає окрему довідку з обґрунтуванням відсутності такого документу з посиланням на відповідні норми актів законодавства.
Товариство з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА» у складі тендерної пропозиції надало лист-пояснення № 32 від 27.03.2019 року, в якому зазначено, що відповідно до чинного законодавства України, у т.ч. Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів», наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018 № 656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», – видачу такого документу, як погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом, на думку суб’єкта оскарження, – не передбачено.
При цьому, така позиція Учасника, з урахуванням сутності листа-пояснення № 32 від 27.03.2019 року, ґрунтується на детальному аналізі Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів» та Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656.
Тобто, шляхом надання такого листа-пояснення, даний Учасник підтвердив факт повного розуміння вимог зазначених вище нормативних документів в частині обов’язкової наявності конкретної дозвільної документації, пов’язаної із здійсненням перевезень небезпечних вантажів, проте не надав такої дозвільної документації з посиланням на певні надумані обставини, котрі (пояснення) жодним чином не спростовують його обов’язку в частині їх (дозволів) розробки та погодження/надання в складі тендерної пропозиції.
Поряд з тим, згідно з абзацом 4, частини 2, статті 8 Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів», перевізник небезпечних вантажів зобов'язаний у разі дорожнього перевезення розробити та погодити з органами Національної поліції, маршрути і режими перевезення небезпечних вантажів, забезпечити своєчасний огляд транспортних засобів територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України, та отримання відповідного свідоцтва про допуск до перевезення небезпечного вантажу; під час перевезення не відхилятися від узгодженого маршруту, додержуватися безпечних умов руху та постійно контролювати стан транспортного засобу і вантаж.
Крім того, пунктом 5, частини 4, Розділу ІІІ «Порядку погодження та оформлення маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів», затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656, визначено, що у погодженні маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів у пункті 4 зазначаються особливі умови перевезення небезпечного вантажу. Додаткові умови визначаються для конкретного перевезення та залежать від ступеня небезпеки вантажів, що перевозяться, дорожніх умов, маршруту перевезення, установлених на ділянках маршруту обмежень на рух транспорту, погодних умов.
Таким чином, отримання погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом передбачено Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656, який затверджує порядок видачі та оформлення:
• Свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів;
• Погодження маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів.
Отже, посадові особи ТОВ «Нафтосфера», листом № 32 від 27.03.2019р., підтвердили факт відсутності дозвільних документів в частині умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, одним з яких, крім перерахованих в ПДР, є погодження маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів, що додатково підтверджується поданим ТОВ «НАФТОСФЕРА» у складі тендерної пропозиції листом Департаменту патрульної поліції № 7837/41/27/02-2019 від 16.04.2019 року.
Таким чином, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА» не відповідає вимогам Тендерної документації на закупівлю: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), оскільки зазначеним Учасником не надано погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, а лист-пояснення № 32 від 27.03.2019 року не спростовує обов’язку особи, котра здійснює таке перевезення, в частині їх (дозволів) розробки та погодження/надання в складі тендерної пропозиції.
Згідно з положеннями п. 4 ч. 1, ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі», – замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
З огляду на викладені вище обставини, тендерним комітетом Замовника, одноголосно, було прийнято рішення про визначення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА» такою, що не відповідає умовам тендерної документації, що відображено у протоколі від 09 квітня 2019 року № 48 засідання тендерного комітету Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України.
Рішенням № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія), за результатами розгляду скарги ТОВ «Нафтосфера», Автобазу Управління справами Апарату Верховної Ради України зобов’язано скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА» та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД» переможцем за процедурою закупівлі «код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-03-15-002295-a.
Протиправним рішенням Колегії АМКУ № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 порушено право Замовника на забезпечення рівних умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця, встановлене ч. 3 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі», право Замовника на прийняття органом оскарження обґрунтованого рішення за результатами розгляду скарги, встановлене ч. 11 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та принцип добросовісної конкуренції серед учасників, встановлений ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч. 12 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», – рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником у судовому порядку протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.
Таким чином, в строки, встановлені ч. 12 ст. 18 Закону, а саме: 11 червня 2019 року. Автобаза звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Антимонопольного комітету України про визнання протиправним та скасування рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Керуючись положеннями ч. 1 ст. 1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», ч.ч. 1, 3 ст. 43 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідачем за позовом Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України про визнання протиправним та скасування рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, - є саме Антимонопольний комітет України, котрий, в свою чергу, наділений адміністративною процесуальною правоздатністю та дієздатністю.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.06.2019 року відкрито спрощене провадження у справі (письмове провадження).
Щодо рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Рішення Колегії № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 вмотивовано виключно тією обставиною, що з урахуванням умови документації про те, що у випадку відсутності у учасника будь-якого документу, передбаченого вимогами цієї документації, такий учасник обов’язково подає окрему довідку з обґрунтуванням відсутності такого документу з посиланням на відповідні норми актів законодавства (п. 3 Приміток до Розділу І, Додатку І до Тендерної документації), то сама тендерна документація ніби не містить умов щодо оформлення погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця (абз. 5 арк. 4 рішення Колегії).
Тобто, іншими словами, на думку Колегії, умова документації в частині надання Учасником погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника, - автоматично не діє, оскільки Учасником подано відповідний лист-пояснення.
Керуючись виключно цією обставиною, Колегія дійшла до висновку про неправомірність рішення Замовника в частині відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НАФТОСФЕРА», за підстав невідповідності цієї пропозиції Учасника умовам тендерної документації, оскільки документація начебто не містить цієї умови.
Поряд з тим, з таким висновком Колегії неможливо погодитися в силу тих обставин, що тендерною документацією Замовника чітко передбачено поставку пального за фактичним місцезнаходження Замовника, а саме:
1. Місце, кількість, обсяг поставки товарів (надання послуг, виконання робіт): м. Київ, вул. Євгена Коновальця, 24. Обсяг закупівлі: Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро, наливом – 140 000 л. (п. 4.3. Розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації).
2. Поставка Продукції Замовнику здійснюється Постачальником на склад Замовника: м. Київ, вул. Євгена Коновальця, 24 (надалі Склад) (Додаток № 4 до тендерної документації (проект договору п. 3.4.)).
Тобто Учасник (Постачальник), в якого відсутні погоджені дозволи узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, - в подальшому не в змозі доставити відповідний товар Замовнику на умовах тієї ж тендерної документації та в законний спосіб.
Разом з тим, тендерна документація Замовника процедури закупівлі не містить жодної умови стосовно того, що подавши лист-пояснення такий Учасник звільняється від обов’язку подавати визначений документацією документ або документ аналогічного характеру.
Як випливає з усталеної практики проведення публічних закупівель, - Учасник надає лист-пояснення з тією метою, щоб пояснити власні дії в конкретному випадку, наприклад: чому замість довідки компетентного органу, котра підтверджує певний факт, ним надано лист компетентного органу, який підтверджує цей же факт; або замість довідки орендодавця Учасником подано довідку і орендодавця і суборендодавця, з яким в Учасника укладено відповідний договір і т.ін.
Окремо слід зауважити, що дана вимога (умова) тендерної документації убезпечує Замовника від виникнення в подальшому несприятливих наслідків, пов’язаних із неможливістю здійснення поставки пального з причини відсутності у Постачальника (Учасника) необхідних дозвільних документів в частині узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця.
Таким чином, Замовник, включивши зазначену умову до тендерної документації, мав намір виключно переконатися в тому, що Учасник в змозі поставити предмет закупівлі, необхідний для безперебійної роботи автотранспорту Замовника, зокрема відразу після укладення договору, і не має на меті зниження конкуренції або здійснення контролю за перевезенням небезпечних вантажів.
Відсутність зазначених дозвільних документів, в свою чергу, могло б призвести до виникнення несприятливих наслідків, пов’язаних із можливим невиконанням Замовником, в зв’язку із цим, покладених на нього зобов’язань в частині автотранспортного обслуговування діяльності Верховної Ради України, її Апарату, народних депутатів України, комітетів, депутатських фракцій та груп, а також парламентських делегацій, що прибувають на запрошення Верховної Ради України з офіційними і робочими візитами, інших протокольних заходів.
Більш того, таке рішення Колегії порушує принцип добросовісної конкуренції серед учасників і є дискримінаційним у відношенні до інших учасників процедури закупівлі, котрі в складі власної тендерної пропозиції надали завірену/-ні копію/-ї погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, в зв’язку із чим добросовісно виконали умови тендерної документації в частині пункту 7.7. Розділу І, Додатку І до неї та підтвердили спроможність поставки пального на склад Замовника в спосіб, визначений Законом України «Про перевезення небезпечних вантажів» та Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656.
Крім того, Колегія дійшла до висновку про те, що рішення Замовника процедури закупівлі є неправомірним, оскільки Замовником не було застосовану іншу підставу для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НАФТОСФЕРА», а саме: надання Учасником недостовірної інформації (абз. 7-9 арк. 4 рішення Колегії).
Поряд з тим, помилковість твердження Учасника в тій частині, що видачу такого документу, як погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця», – чинним законодавством не передбачено, неможливо трактувати як надання певної недостовірної інформації, котра б спростовувалася іншою інформацією, наявною, наприклад, у відкритих державних реєстрах. Мова може йти виключно про хибність думки такого Учасника при здійсненні ним трактування умов тендерної документації в поєднанні з відповідними нормами чинного законодавства. Або, в даному випадку, Учаснику вигідне саме таке трактування.
Зокрема, варто зупинитися на тій обставині, що ТОВ «Нафтосфера» приймала участь в закупівлі: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), UA-2018-09-21-000828-c, котра була розпочата Автобазою 09.10.2018р.
Умовами тендерної документації (п. 7.7. Додатку 1 до Документації) також було передбачено подання таких документів як: - завірена/-ні копія/-ї погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця.
Разом з тим, таке формулювання вимоги (умови) тендерної документації не перешкодило ТОВ «Нафтосфера» надати у складі власної тендерної пропозиції за процедурою UA-2018-09-21-000828-c, – погодження № 13008901-2017 НВ маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів, чинного в період з 08.10.2018р. по 07.11.2018р.
Зазначене вище додатково підтверджує той факт, що для досягнення бажаного результату (укладення договору поставки нафтопродуктів у обсязі 140 000 літрів), Учаснику було вигідно вдатися до такого трактування умов тендерної документації, а Колегія, в свою чергу, не надала вірної оцінки зазначеним вище обставинам в зв’язку з недобросовісним їх аналізом, підійшла до розгляду скарги Учасника нерозсудливо і ухвалила необґрунтоване рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019.
Щодо перебігу судового провадження
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.01.2020 року по справі № 640/10455/19 за позовом Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України до Антимонопольного комітету України про визнання протиправним та скасування рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, – адміністративний позов задоволено повністю.
Зазначене вище судове рішення оскаржено Антимонопольним комітетом України до Шостого апеляційного адміністративного суду, в зв’язку із чим не набрало законної сили.
Відповіді на запитання Державної аудиторської служби України:
Питання 1: Чи укладено договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів, товариством з обмеженою відповідальністю «Київагронафтотрейд» (далі – Переможець).
Відповідь: Договір про закупівлю не укладався з жодним учасником закупівлі код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), очікуваною вартістю 3 920 000,00 грн (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-03-15-002295-a).
Питання 2: У разі укладання договору, причини його неоприлюденння на вебпорталі Уповноваженого органу.
Відповідь: Договір про закупівлю не оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в силу тих причин, що його не було укладено.
Питання 3: Якщо договір не укладався, вказати причини його не укладання.
Відповідь: Рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель оскаржено в судовому порядку. Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.01.2020 року по справі № 640/10455/19, – не набрало чинності.
Питання 4: Чи приймалося рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися?
Відповідь: Замовник обмежений в прийнятті будь-яких рішень стосовно процедури закупівлі код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), очікуваною вартістю 3 920 000,00 грн (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-03-15-002295-a) до моменту завершення судового розгляду по справі № 640/10455/19.
Пропозиція Замовнику: До пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Відповідь: Замовником своєчасно оприлюднено всі документи судового провадження на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в файлі «Документи» до розділу «Скарги до процедури», оскільки веб-порталом не передбачено розділу «Оскарження рішень АМКУ», а саме:
- позовна заява Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Антимонопольного комітету України про визнання протиправним та скасування рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Додається до пояснення).
- ухвала Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.06.2019 року по справі № 640/10455/19. (Додається до пояснення).
- Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.01.2020 року по справі № 640/10455/19 за позовом Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України до Антимонопольного комітету України про визнання протиправним та скасування рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. (Додається до пояснення).
Крім цього, інформація про оскарження Антимонопольним комітетом України рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.01.2020 року по справі № 640/10455/19 підтверджується ухвалою судді Шостого апеляційного адміністративного суду Черпіцької Л.Т. від 19.02.2020 року, оприлюдненої в Єдиному державному реєстрі судових рішень за посиланням: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/87710432 (станом на 04.03.2020р. дана ухвала на адресу Автобази не надходила).
Номер:
6a7a0fc3abb14441800911837fda2f43
Назва:
ПОЯСНЕННЯ щодо закупівлі код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), очікуваною вартістю 3 920 000,00 грн (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-03-15-002295-a)
Дата опублікування:
04.03.2020 15:56
Опис:
Директору Департаменту фінансового
контролю у сфері закупівель
Сергію ЧЕРНЕГА
ПОЯСНЕННЯ
щодо закупівлі код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), очікуваною вартістю 3 920 000,00 грн (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-03-15-002295-a)
Щодо рішення тендерного комітету Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НАФТОСФЕРА»
15 березня 2019 року Автобазою Управління справами Апарату Верховної Ради України було розпочато процедуру закупівлі: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)).
Звернення за роз’ясненнями: до 22 березня 2019 09:00.
Оскарження умов закупівлі: до 27 березня 2019 23:00.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 01 квітня 2019 10:00.
Початок аукціону: 02 квітня 2019 11:20.
Очікувана вартість: 3 920 000,00 грн., з ПДВ.
Обсяг закупівлі: Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро, наливом – 140 000 л.
Участь в аукціоні прийняло 3 учасники:
- Товариство з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА», котре, за результатами аукціону, сформувало тендерну пропозицію стосовно даного предмету закупівлі за ціною: 3 402 000,00 грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «МАНГО-ГРУП», котре, за результатами аукціону, сформувало тендерну пропозицію стосовно даного предмету закупівлі за ціною: 3 528 000,00 грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД», котре, за результатами аукціону, сформувало тендерну пропозицію стосовно даного предмету закупівлі за ціною: 3 612 000,00 грн.
Відповідно до ч. 4 статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі», - після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
Відповідно до положень ч. 6 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі», – за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом.
Під час розгляду документів, поданих у складі тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА», – встановлено наступне.
Пунктом 7.7. Розділу І, Додатку І Тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ УМОВАМ» на закупівлю: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), передбачено подання Учасником у складі тендерної пропозиції наступних документів: завіреної/-них копії/-й погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця.
У складі тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА» відсутні такі документи як: завірена/-ні копія/-ї погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, що не відповідає вимогам пункту 7.7. Розділу І, Додатку І Тендерної документації на закупівлю: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)).
Згідно з пунктом 3 Приміток до Розділу І, Додатку І Тендерної документації на закупівлю: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), у випадку відсутності у учасника будь-якого документу, передбаченого вимогами цієї документації, такий учасник обов’язково подає окрему довідку з обґрунтуванням відсутності такого документу з посиланням на відповідні норми актів законодавства.
Товариство з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА» у складі тендерної пропозиції надало лист-пояснення № 32 від 27.03.2019 року, в якому зазначено, що відповідно до чинного законодавства України, у т.ч. Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів», наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018 № 656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», – видачу такого документу, як погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом, на думку суб’єкта оскарження, – не передбачено.
При цьому, така позиція Учасника, з урахуванням сутності листа-пояснення № 32 від 27.03.2019 року, ґрунтується на детальному аналізі Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів» та Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656.
Тобто, шляхом надання такого листа-пояснення, даний Учасник підтвердив факт повного розуміння вимог зазначених вище нормативних документів в частині обов’язкової наявності конкретної дозвільної документації, пов’язаної із здійсненням перевезень небезпечних вантажів, проте не надав такої дозвільної документації з посиланням на певні надумані обставини, котрі (пояснення) жодним чином не спростовують його обов’язку в частині їх (дозволів) розробки та погодження/надання в складі тендерної пропозиції.
Поряд з тим, згідно з абзацом 4, частини 2, статті 8 Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів», перевізник небезпечних вантажів зобов'язаний у разі дорожнього перевезення розробити та погодити з органами Національної поліції, маршрути і режими перевезення небезпечних вантажів, забезпечити своєчасний огляд транспортних засобів територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України, та отримання відповідного свідоцтва про допуск до перевезення небезпечного вантажу; під час перевезення не відхилятися від узгодженого маршруту, додержуватися безпечних умов руху та постійно контролювати стан транспортного засобу і вантаж.
Крім того, пунктом 5, частини 4, Розділу ІІІ «Порядку погодження та оформлення маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів», затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656, визначено, що у погодженні маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів у пункті 4 зазначаються особливі умови перевезення небезпечного вантажу. Додаткові умови визначаються для конкретного перевезення та залежать від ступеня небезпеки вантажів, що перевозяться, дорожніх умов, маршруту перевезення, установлених на ділянках маршруту обмежень на рух транспорту, погодних умов.
Таким чином, отримання погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом передбачено Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656, який затверджує порядок видачі та оформлення:
• Свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів;
• Погодження маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів.
Отже, посадові особи ТОВ «Нафтосфера», листом № 32 від 27.03.2019р., підтвердили факт відсутності дозвільних документів в частині умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, одним з яких, крім перерахованих в ПДР, є погодження маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів, що додатково підтверджується поданим ТОВ «НАФТОСФЕРА» у складі тендерної пропозиції листом Департаменту патрульної поліції № 7837/41/27/02-2019 від 16.04.2019 року.
Таким чином, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА» не відповідає вимогам Тендерної документації на закупівлю: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), оскільки зазначеним Учасником не надано погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, а лист-пояснення № 32 від 27.03.2019 року не спростовує обов’язку особи, котра здійснює таке перевезення, в частині їх (дозволів) розробки та погодження/надання в складі тендерної пропозиції.
Згідно з положеннями п. 4 ч. 1, ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі», – замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
З огляду на викладені вище обставини, тендерним комітетом Замовника, одноголосно, було прийнято рішення про визначення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА» такою, що не відповідає умовам тендерної документації, що відображено у протоколі від 09 квітня 2019 року № 48 засідання тендерного комітету Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України.
Рішенням № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія), за результатами розгляду скарги ТОВ «Нафтосфера», Автобазу Управління справами Апарату Верховної Ради України зобов’язано скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТОСФЕРА» та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВАГРОНАФТОТРЕЙД» переможцем за процедурою закупівлі «код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-03-15-002295-a.
Протиправним рішенням Колегії АМКУ № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 порушено право Замовника на забезпечення рівних умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця, встановлене ч. 3 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі», право Замовника на прийняття органом оскарження обґрунтованого рішення за результатами розгляду скарги, встановлене ч. 11 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та принцип добросовісної конкуренції серед учасників, встановлений ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч. 12 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», – рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником у судовому порядку протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.
Таким чином, в строки, встановлені ч. 12 ст. 18 Закону, а саме: 11 червня 2019 року. Автобаза звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Антимонопольного комітету України про визнання протиправним та скасування рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Керуючись положеннями ч. 1 ст. 1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», ч.ч. 1, 3 ст. 43 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідачем за позовом Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України про визнання протиправним та скасування рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, - є саме Антимонопольний комітет України, котрий, в свою чергу, наділений адміністративною процесуальною правоздатністю та дієздатністю.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.06.2019 року відкрито спрощене провадження у справі (письмове провадження).
Щодо рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Рішення Колегії № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 вмотивовано виключно тією обставиною, що з урахуванням умови документації про те, що у випадку відсутності у учасника будь-якого документу, передбаченого вимогами цієї документації, такий учасник обов’язково подає окрему довідку з обґрунтуванням відсутності такого документу з посиланням на відповідні норми актів законодавства (п. 3 Приміток до Розділу І, Додатку І до Тендерної документації), то сама тендерна документація ніби не містить умов щодо оформлення погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця (абз. 5 арк. 4 рішення Колегії).
Тобто, іншими словами, на думку Колегії, умова документації в частині надання Учасником погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника, - автоматично не діє, оскільки Учасником подано відповідний лист-пояснення.
Керуючись виключно цією обставиною, Колегія дійшла до висновку про неправомірність рішення Замовника в частині відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НАФТОСФЕРА», за підстав невідповідності цієї пропозиції Учасника умовам тендерної документації, оскільки документація начебто не містить цієї умови.
Поряд з тим, з таким висновком Колегії неможливо погодитися в силу тих обставин, що тендерною документацією Замовника чітко передбачено поставку пального за фактичним місцезнаходження Замовника, а саме:
1. Місце, кількість, обсяг поставки товарів (надання послуг, виконання робіт): м. Київ, вул. Євгена Коновальця, 24. Обсяг закупівлі: Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро, наливом – 140 000 л. (п. 4.3. Розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації).
2. Поставка Продукції Замовнику здійснюється Постачальником на склад Замовника: м. Київ, вул. Євгена Коновальця, 24 (надалі Склад) (Додаток № 4 до тендерної документації (проект договору п. 3.4.)).
Тобто Учасник (Постачальник), в якого відсутні погоджені дозволи узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, - в подальшому не в змозі доставити відповідний товар Замовнику на умовах тієї ж тендерної документації та в законний спосіб.
Разом з тим, тендерна документація Замовника процедури закупівлі не містить жодної умови стосовно того, що подавши лист-пояснення такий Учасник звільняється від обов’язку подавати визначений документацією документ або документ аналогічного характеру.
Як випливає з усталеної практики проведення публічних закупівель, - Учасник надає лист-пояснення з тією метою, щоб пояснити власні дії в конкретному випадку, наприклад: чому замість довідки компетентного органу, котра підтверджує певний факт, ним надано лист компетентного органу, який підтверджує цей же факт; або замість довідки орендодавця Учасником подано довідку і орендодавця і суборендодавця, з яким в Учасника укладено відповідний договір і т.ін.
Окремо слід зауважити, що дана вимога (умова) тендерної документації убезпечує Замовника від виникнення в подальшому несприятливих наслідків, пов’язаних із неможливістю здійснення поставки пального з причини відсутності у Постачальника (Учасника) необхідних дозвільних документів в частині узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця.
Таким чином, Замовник, включивши зазначену умову до тендерної документації, мав намір виключно переконатися в тому, що Учасник в змозі поставити предмет закупівлі, необхідний для безперебійної роботи автотранспорту Замовника, зокрема відразу після укладення договору, і не має на меті зниження конкуренції або здійснення контролю за перевезенням небезпечних вантажів.
Відсутність зазначених дозвільних документів, в свою чергу, могло б призвести до виникнення несприятливих наслідків, пов’язаних із можливим невиконанням Замовником, в зв’язку із цим, покладених на нього зобов’язань в частині автотранспортного обслуговування діяльності Верховної Ради України, її Апарату, народних депутатів України, комітетів, депутатських фракцій та груп, а також парламентських делегацій, що прибувають на запрошення Верховної Ради України з офіційними і робочими візитами, інших протокольних заходів.
Більш того, таке рішення Колегії порушує принцип добросовісної конкуренції серед учасників і є дискримінаційним у відношенні до інших учасників процедури закупівлі, котрі в складі власної тендерної пропозиції надали завірену/-ні копію/-ї погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця, в зв’язку із чим добросовісно виконали умови тендерної документації в частині пункту 7.7. Розділу І, Додатку І до неї та підтвердили спроможність поставки пального на склад Замовника в спосіб, визначений Законом України «Про перевезення небезпечних вантажів» та Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року № 656.
Крім того, Колегія дійшла до висновку про те, що рішення Замовника процедури закупівлі є неправомірним, оскільки Замовником не було застосовану іншу підставу для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НАФТОСФЕРА», а саме: надання Учасником недостовірної інформації (абз. 7-9 арк. 4 рішення Колегії).
Поряд з тим, помилковість твердження Учасника в тій частині, що видачу такого документу, як погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця», – чинним законодавством не передбачено, неможливо трактувати як надання певної недостовірної інформації, котра б спростовувалася іншою інформацією, наявною, наприклад, у відкритих державних реєстрах. Мова може йти виключно про хибність думки такого Учасника при здійсненні ним трактування умов тендерної документації в поєднанні з відповідними нормами чинного законодавства. Або, в даному випадку, Учаснику вигідне саме таке трактування.
Зокрема, варто зупинитися на тій обставині, що ТОВ «Нафтосфера» приймала участь в закупівлі: код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), UA-2018-09-21-000828-c, котра була розпочата Автобазою 09.10.2018р.
Умовами тендерної документації (п. 7.7. Додатку 1 до Документації) також було передбачено подання таких документів як: - завірена/-ні копія/-ї погоджених дозволів узгодження умов та режиму перевезення небезпечних вантажів автотранспортом Постачальника по центральній частині м. Києва, в т.ч. вулицею Євгена Коновальця.
Разом з тим, таке формулювання вимоги (умови) тендерної документації не перешкодило ТОВ «Нафтосфера» надати у складі власної тендерної пропозиції за процедурою UA-2018-09-21-000828-c, – погодження № 13008901-2017 НВ маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів, чинного в період з 08.10.2018р. по 07.11.2018р.
Зазначене вище додатково підтверджує той факт, що для досягнення бажаного результату (укладення договору поставки нафтопродуктів у обсязі 140 000 літрів), Учаснику було вигідно вдатися до такого трактування умов тендерної документації, а Колегія, в свою чергу, не надала вірної оцінки зазначеним вище обставинам в зв’язку з недобросовісним їх аналізом, підійшла до розгляду скарги Учасника нерозсудливо і ухвалила необґрунтоване рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019.
Щодо перебігу судового провадження
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.01.2020 року по справі № 640/10455/19 за позовом Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України до Антимонопольного комітету України про визнання протиправним та скасування рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, – адміністративний позов задоволено повністю.
Зазначене вище судове рішення оскаржено Антимонопольним комітетом України до Шостого апеляційного адміністративного суду, в зв’язку із чим не набрало законної сили.
Відповіді на запитання Державної аудиторської служби України:
Питання 1: Чи укладено договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів, товариством з обмеженою відповідальністю «Київагронафтотрейд» (далі – Переможець).
Відповідь: Договір про закупівлю не укладався з жодним учасником закупівлі код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), очікуваною вартістю 3 920 000,00 грн (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-03-15-002295-a).
Питання 2: У разі укладання договору, причини його неоприлюденння на вебпорталі Уповноваженого органу.
Відповідь: Договір про закупівлю не оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в силу тих причин, що його не було укладено.
Питання 3: Якщо договір не укладався, вказати причини його не укладання.
Відповідь: Рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель оскаржено в судовому порядку. Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.01.2020 року по справі № 640/10455/19, – не набрало чинності.
Питання 4: Чи приймалося рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися?
Відповідь: Замовник обмежений в прийнятті будь-яких рішень стосовно процедури закупівлі код ДК 021:2015 – 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний підвищеної якості А-95-Євро (наливом)), очікуваною вартістю 3 920 000,00 грн (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-03-15-002295-a) до моменту завершення судового розгляду по справі № 640/10455/19.
Пропозиція Замовнику: До пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Відповідь: Замовником своєчасно оприлюднено всі документи судового провадження на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в файлі «Документи» до розділу «Скарги до процедури», оскільки веб-порталом не передбачено розділу «Оскарження рішень АМКУ», а саме:
- позовна заява Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Антимонопольного комітету України про визнання протиправним та скасування рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Додається до пояснення).
- ухвала Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.06.2019 року по справі № 640/10455/19. (Додається до пояснення).
- Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.01.2020 року по справі № 640/10455/19 за позовом Автобази Управління справами Апарату Верховної Ради України до Антимонопольного комітету України про визнання протиправним та скасування рішення № 5842-р/пк-пз від 13.05.2019 постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. (Додається до пояснення).
Крім цього, інформація про оскарження Антимонопольним комітетом України рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.01.2020 року по справі № 640/10455/19 підтверджується ухвалою судді Шостого апеляційного адміністративного суду Черпіцької Л.Т. від 19.02.2020 року, оприлюдненої в Єдиному державному реєстрі судових рішень за посиланням: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/87710432 (станом на 04.03.2020р. дана ухвала на адресу Автобази не надходила).