-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Харвестери
Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна без ПДВ. Питома вага критерію – 100%. З метою забезпечення рівних умов участі в закупівлі та оцінки тендерних пропозицій, учасник незалежно від його системи оподаткування, в електронній системі закупівель зазначає ціну тендерної пропозиції без ПДВ. У разі якщо переможець процедури закупівлі є платником ПДВ, при укладенні договору про закупівлю ПДВ буде нараховуватися відповідно до чинного законодавства України.
Торги відмінено
1 355 000.00
EUR без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 775.00 EUR
мін. крок: 0.5% або 6 775.00 EUR
Номер:
5ccf93ab05074fa9bc881d1a57f2ef00
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-11-11-000055
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.11.2025 00:00
Період моніторингу:
11.11.2025 14:45 - 03.12.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
291 Київ № 10.11.2025
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
44 UA-2025-08-28-011144-a 28.08.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ІБІС МОТОР» установлено порушення вимог підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
_____
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 грудня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного спеціалізованого господарського підприємства «ЛІСИ УКРАЇНИ» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 28.08.2025 зі змінами від 08.09.2025 б/н, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «ІБІС МОТОР» (далі – ТОВ «ІБІС МОТОР»), вимога про усунення невідповідностей до 23.09.2025, повідомлення про намір укласти договір від 25.09.2025, протокольне рішення відміни відкритих торгів від 24.11.2025, пояснення та інформація Замовника, надані 18.11.2025 та 24.11.2025, надані на запити Держаудитслужби від 03.10.2025 та 14.10.2025 відповідно, надані через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
У ході моніторингу встановлено, що пунктом 1.1.1 та 1.1.2 Додатку 2 до тендерної документації учасник для підтвердження кваліфікаційних критеріїв повинен надати довідку у довільній формі, що містить інформацію про наявність досвіду виконання/часткове виконання щонайменше одного аналогічного, раніше укладеного, за предметом закупівлі договору та позитивний лист-відгук від контрагента у довільній формі, зміст якого підтверджує належне виконання договору.
Під аналогічним за предметом закупівлі договором розуміється виконаний/частково виконаний договір, за умовами якого здійснено поставку запропонованої марки харвестера (ів) та/або лісозаготівельної (их) машин (и) та/або форвардера (ів).
На виконання вищезазначеної вимоги учасник ТОВ «ІБІС МОТОР» надав довідку від 08.09.2025 №08/09/2025-3 (файл «Довідка аналогічний договір.pdf»), лист-відгук від 12.09.2025 №687 (файл «Лист-відгук.pdf») та видаткову накладну від 25.10.2024 №ІМОфф-047 (файл «Видаткова накладна.pdf») та додатково надано в складі тендерної пропозиції копію наведеного в довідці договору від 21.10.2024 №21/10 (файл «Договор про подставку товару (3).pdf»), згідно з якими учасник за зазначеним договором виконав поставку «трактора VALTRA Т235А з фронтальним навантажувачем та ескаватором – навантажувачем Ні-Тес500F».
Проте він не відповідав критерію аналогічного договору.
Пунктом 43 Особливостей та пунктом 4 розділу V тендерної документації визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
На виконання вимоги про усунення невідповідності до 23 вересня 2025 року ТОВ «ІБІС МОТОР» надав довідку від 23.09.2025 №23/09/2025-1 (файл «Довідка аналогічний договір.pdf»), лист-відгук від 22.09.2025 №22/09-01 (файл «Лист-відгук (ібіс-мотор).pdf») та видаткову накладну від 03.09.2025 №ІММо-00004 (файл «ВН №ІММо від 03.09.2025.pdf»), а також копію договору від 14.07.2025 №14/7 (файл «Договір купівлі продажу№14-07.pdf») відповідно до змісту якого, його сторонами є ГО «Асоціація ветеранів та учасників бойових дій» «Купол» (Покупець) та ТОВ «ІБІС МОТОР» (Продавець). Однак зазначений договір підписаний від імені Ромаса ГРУНСКІСА директора іншого товариства – ТОВ «ЄВРОПА АРМ СПОРТ», про що свідчить відповідна печатка на цьому договорі.
Таким чином учасник ТОВ «ІБІС МОТОР» належним чином не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції та документально не підтвердив наявність такого кваліфікаційного критерію, як досвід виконання аналогічного договору.
Враховуючи наведене, на порушення вимог підпункту 1 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «ІБІС МОТОР», як такого, що не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель Замовник відмінив торги через відсутність потреби в закупівлі.
Період усунення порушень:
04.12.2025 17:42 - 19.12.2025 00:00
Дата публікації висновку:
04.12.2025 17:42
Запити/Пояснення
Номер:
6c9132833a47439da6b79d0ac1cfcdda
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
14.11.2025 09:43
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.11.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі харвестери (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером
UA-2025-08-28-011144-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та документів), а саме: надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
3dcf19ca77404411afbb8e31f846cad9
Назва:
Пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі
Дата опублікування:
18.11.2025 17:21
Опис:
Відповідно пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 зі змінами, та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо наступне.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Для забезпечення виробничих потреб ДП «Ліси України» та відповідно до Інвестиційного плану ДП «Ліси України» на 2025 рік виникла необхідність у закупівлі харвестерів (багатоопераційної лісозаготівельної машини для рубок формування та оздоровлення лісів). Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені на підставі наявної потреби, з урахуванням специфіки технологічних процесів підприємства. Визначені технічні та якісні характеристики предмета закупівлі є необхідними та достатніми (оптимальними) для задоволення потреб підприємства та відповідають наявним ринковим пропозиціям. Деталізовані технічні та якісні характеристики товару наведені у Технічній специфікації (Розділ VII) тендерної документації.
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до Положення про організацію публічних закупівель ДП «Ліси України», затвердженого наказом №580 від 18.03.2025 р. (далі – Положення), для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, було направлено 7 письмових запитів цінових пропозицій електронною поштою виробникам харвестерів.
У відповідь були отримані комерційні пропозиції (далі - КП) від Terri AB, Ponsse Oyj, UAB “Dojus agro”, Vimek AB щодо вартості харвестерів, враховуючи основні умови договору поставки та кількість товару (5 харвестерів): КП Terri AB - 1 490 500 євро без ПДВ, КП Ponsse Oyj - 2 339 370,25 євро без ПДВ, КП UAB “Dojus agro” - 3 170 000 євро без ПДВ, КП Vimek AB - 1 355 000 євро без ПДВ. Комерційні (цінові) пропозиції додаються. Дані відображені нижче в Таблиці «Розрахунок очікуваної вартості».
Керуючись п. 3.1.1 Положення, комерційні (цінові) пропозиції для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі у всіх випадках аналізуються (порівнюються) без урахування ПДВ.
Відповідно до п. 2.5 Положення очікувана вартість предмета закупівлі в річному плані закупівель зазначається з урахуванням ПДВ та інших податків і зборів. Відповідно до 5.3 Положення очікувана вартість предмета закупівлі в оголошенні про проведення процедури закупівлі зазначається без ПДВ.
Враховуючи вищенаведене, очікувана вартість визначена на рівні найнижчої комерційної пропозиції 1355000,00 євро без ПДВ та, відповідно, 1626000,00 євро з ПДВ. Уповноважена особа Світлана Анісіфорова
Номер:
c148a5db677b49a792823f03254751d2
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
21.11.2025 17:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.11.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі харвестери (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-08-28-011144-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та документів) щодо виконання учасником-резидентом ТОВ «ІБІС МОТОР» вимоги розділу III Інструкція з підготовки тендерних пропозицій щодо інформації про валюту, яка повинна бути сформована в гривні та на день подачі тендерної пропозиції та перерахована: гривні в Євро за офіційним курсом Національного банку України, враховуючи надану учасником цінову пропозицію від 25.09.2025 № 25/09/2025-01, яка розрахована в Євро.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
6ebd9cdbb0bc4d9eaacee0bb2ead778a
Назва:
Пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі
Дата опублікування:
24.11.2025 08:24
Опис:
Відповідно пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 зі змінами, та відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 1 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації:
«Інформація про валюту, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції
Валютою тендерної пропозиції є ЄВРО. При заповненні поля “Ціна пропозиції” в системі електронних закупівель Учасник повинен визначити ціну тендерної пропозиції в Євро.
У зв’язку з тим, що в електронній системі закупівель передбачено подання учасниками тендерних пропозицій для участі в процедурі закупівлі лише в одній валюті, тому Учасник-резидент повинен зазначити в електронній системі закупівель ціну тендерної пропозиції, яка розраховується наступним чином:
1) сформувати ціну пропозиції в гривні;
2) на день подачі тендерної пропозиції перерахувати ціну пропозиції: гривні в Євро за офіційним курсом Національного банку України;
3) зазначити в електронній системі закупівель ціну тендерної пропозиції, перераховану в Євро;
4) пониження ціни (аукціон) проводити в Євро.
Договір укладається за результатом процедури закупівлі в іноземній валюті (ЄВРО) з Учасником-нерезидентом або в гривнях з Учасником-резидентом з урахуванням ПДВ, якщо останній є платником ПДВ, за курсом Національного банку України гривні до Євро, встановленим на дату розкриття тендерних пропозицій.»
Відповідно до Розділу ІІ «Документи, що подаються Переможцем процедури закупівлі для укладання договору» Додатку 3 до тендерної документації переможець процедури закупівлі повинен надати замовнику цінову (тендерну) пропозицію за встановленою формою, згідно з якою передбачено заповнення таблиці, в тому числі зазначення ціни за одиницю та загальної вартості в гривнях або євро. Жодних інших вимог/рекомендацій Замовника щодо заповнення цієї форми в частині зазначення валюти тендерна документація не містить.
Згідно з умовами договору, проєкт якого наведений в Додатку 1 до тендерної документації, передбачено, що
«3.1. Ціна Товару вказується в Специфікації в гривнях (застосовується якщо Постачальник є резидентом України) або в іноземній валюті (застосовується, якщо Постачальник є нерезидентом відповідно до законодавства України - далі нерезидент в Україні).
3.2. Ціна Договору визначається загальною вартістю Товару, вказаного в Специфікації до Договору, та становить __ грн, в т.ч. ПДВ 20% ___ грн (для резидента України), що є еквівалентом ___ Євро по курсу Національного банку України (далі – НБУ) станом на ____, що є датою розкриття тендерних пропозицій по закупівлі (ідентифікатор закупівлі _________________ на веб порталі https://prozorro.gov.ua) або __ Євро (для нерезидента в Україні), що є еквівалентом ___ грн по курсу Національного банку України станом на ____, що є датою розкриття тендерних пропозицій по закупівлі.»
Таким чином, за результатом аналізу положень тендерної документації на цю закупівлю Замовником не встановлювались вимоги до Переможця-резидента стосовно заповнення форми цінової пропозиції для укладення договору в частині обов’язку перерахунку його ціни тільки в гривні. Оскільки для цієї процедури закупівлі передбачено, що валютою тендерної пропозиції є ЄВРО, Переможцю не заборонялося умовами цієї тендерної документації при заповненні такої форми зазначати ціну за одиницю та загальну вартість закупівлі за результатом проведеного аукціону в валюті тендерної пропозиції. Тобто, Переможець не порушив жодних умов тендерної документації Замовника, заповнивши форму цінової пропозиції в євро за результатом аукціону.
При цьому згідно з умовами пункту 1 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації та пунктами 3.1 та 3.2 договору, проєкт якого наведений в Додатку 1 до тендерної документації, Замовником передбачено механізм перерахунку євро в гривні при укладенні договору за результатом закупівлі з резидентом України, а саме, що договір укладається за результатом процедури закупівлі в іноземній валюті (ЄВРО) з Учасником-нерезидентом або в гривнях з Учасником-резидентом з урахуванням ПДВ, якщо останній є платником ПДВ, за курсом Національного банку України гривні до Євро, встановленим на дату розкриття тендерних пропозицій. Тобто, подаючи свою тендерну пропозицію для участі в цій процедурі закупівлі, учасник – резидент приймає та погоджується виконати таку умову Замовника безпосередньо при укладенні договору за результатом процедури закупівлі без додаткових підтверджуючих документів з його боку. Уповноважена особа Світлана Анісіфорова