• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт покрівлі пожежного депо під літ. А-2 10 державної пожежно-рятувальної частини 6 державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Тернопільській області за адресою: вул. Б. Лепкого, буд. 159 сел. Гусятин Тернопільської області

Завершена

1 052 490.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 524.90 UAH
Номер: c9619f5d24ee4eac9bef31ef6f1b587e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-07-21-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.07.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913637
Період моніторингу: 21.07.2025 16:19 - 12.08.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 21.07.2025 № 64-з Тернопіль Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Роман СНІГУР Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 21.07.2025 №64-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 2. UA-2025-05-16-008451-a від 16.05.2025 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Тернопіль
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 97) 161-11-71, n.s.podiuk@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю, встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення пункту 5.31 розділу V Настанови №281, вимог підпункту 2 пункту 21 Особливостей №1178. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам законодавства, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Гусятинська ПМК», своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення, внесення змін до договору, своєчасності надання пояснення (інформації, документів) у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 серпня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель 6 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тер¬но¬піль¬ській області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 16.05.2025, тендерну документацію із змінами від 19.05.2025 за №23, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Гусятинська пересувна механізована колона» (далі – ТОВ «Гусятинська ПМК»), вимогу про усунення невідповідностей, протокольне рішення уповноваженої особи від 05.06.2025 за №27, повідомлення про намір укласти договір від 05.06.2025, договір про закупівлю робіт від 18.06.2025 за №70 на суму 949 850,00 гривень, додаткову угоду від 24.06.2025 за №1, пояснення Замовника від 24.07.2025, 30.07.2025, 04.08.2025 та від 11.08.2025, отримані через електронну систему закупівель. Згідно пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено, що тендерна документація складена з порушенням вимог абзацу першого пункту 28 Особливостей №1178 та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, Замовником включено до тендерної документації інформації не у відповідності до вимог законодавства, а саме в розділі 2 Додатку 2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» тендерної документації зазначено що: «У разі якщо протягом чотирьох робочих днів з дати завантаження переможцем процедури закупівлі договірної ціни у вищезазначеному складі замовник не надає обґрунтованих зауважень щодо невідповідностей, вважається, що замовник погодив договірну ціну та відповідні кошторисні розрахунки. Після отримання зауважень замовника щодо невідповідностей переможець процедури закупівлі протягом трьох робочих днів (чи визначеного замовником часу, якщо він перевищує три робочі дні) завантажує виправлену договірну ціну з розрахунками на веб-портал Уповноваженого органу та сторони підписують договір про закупівлю з усіма додатками, у тому числі договірну ціну. Підписання договору про закупівлю з додатком – узгодженою сторонами договірною ціною – є підтвердженням виправлення переможцем процедури закупівлі зауважень замовника до договірної ціни». На письмовий запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області (далі - Управління) від 25.07.2025, щодо вищевикладеного Замовником 30.07.2025 надано пояснення, які не спростовують факт порушення та зазначено: «…Тендерна документація на Закупівлю складена відповідно до вимог Наказу Міністерства економіки України № 26335 від 22.11.2024 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Методичних рекомендацій)…». Отже, Замовником на порушення вимог абзацу першого пункту 28 Особливостей №1178 та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону включено до тендерної документації умову не у відповідності до вимог законодавства. Також, відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Відповідно до пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат - формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Також пунктом 9 Положення №835 визначено, що для оприлюднення наборів даних використовуються, зокрема, такі формати: TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML (для текстових даних), для структурованих даних - RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML. Водночас, моніторингом встановлено, що Замовником договір про закупівлю робіт від 18.06.2025 за №70 та додатки до нього (додаток 1 «Календарний графік виконання робіт», додаток 2 «План фінансування робіт», додаток 3 «Договірна ціна», додаток 4 «Локальні кошториси», додаток 5 «Зведений кошторисний розрахунок», додаток 6 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси») оприлюднено лише у форматі pdf, проте не оприлюднено у машинозчитувальному форматі. З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснення з даного питання. Замовник 30.07.2025 надав пояснення, які не спростовують факт порушення та зазначив: «…Пунктом 15 чинного Наказу МЕРТУ № 1082 від 11.06.2020 року «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», зі змінами що внесені наказом Мінекономіки від 05.10.2021 № 686-21, затверджено порядок оприлюднення договору про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю відповідно до якого: «15. Договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.». Даним наказом Замовник і користувався на момент публікації договору про закупівлю 18.06.2025 року...». Таким чином, Замовником, на порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону, не розміщено (оприлюднено) в електронній системі закупівель договір закупівлі та додатки до нього у машинозчитувальному форматі. Крім цього, відповідно до пункту 3.8 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що «Відповідно до Порядку застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 25.06.2021 №162, кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (із змінами) (далі – Настанова №281), ціна пропозиції учасника (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально- технічних ресурсах, необхідних для здійснення проєктних рішень щодо об’єкта будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проєктною документацією.». Відповідно до пункту 5.31 розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови №281 визначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) можуть враховуватися кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, зокрема, виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни - в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни - не враховується. Водночас, пунктом 3.1. розділу ІІІ «Договірна ціна» додатку 3 «Проект договору» тендерної документації та відповідно пунктом 3.1 укладеного договору за результатами торгів передбачено: «Договірна ціна робіт визначається на основі твердого кошторису, що є невід'ємною частиною Договору, є твердою …». Проте, аналізом «Договірної ціни» (Додаток №3 до договору про закупівлю робіт за №70 від 18.06.2025) підписаної відповідальними особами замовника 6 державного пожежно-рятувального загону Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області та підрядника ТОВ «Гусятинська ПМК» встановлено, що при розрахунку коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт застосовано коефіцієнт 2,4%, в той час як відповідно до пункту 5.31 розділу V Настанови №281 зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, за твердої договірної ціни - у розмірі до 1,5%. На письмовий запит Управління від 30.07.2025, щодо вищевикладеного Замовником 04.08.2025 надано пояснення, які не спростовують факт порушення та зазначено: «…Зважаючи на ймовірне порушення зі сторони Замовника при прийняті рішення, щодо визначення переможця відкритих торгів (з особливостями), за результатами висновку моніторингу Держаудитслужби процедури закупівлі, буде прийнято рішення щодо укладення додаткової угоди до Договору про закупівлю робіт №70 від 18.06.2025, якою буде зменшено суму Договору на 7896,00 грн.(в тому числі ризики-7502 грн, єдиний податок 5%від загальної суми -394 грн.), а саме до 941954,00 грн., а саме зменшено кошти на покриття ризику всіх учасників будівництва на 7502,00 грн., тобто до 1,5% від вартості робіт…». Таким чином, оприлюднена ТОВ «Гусятинська ПМК» договірна ціна (Додаток №3 до договору №70 від 18.06.2025) розрахована не у відповідності до Настанови №281. Включені до договірної ціни учасником кошти на покриття ризиків перевищують 1,5% вартості будівельних робіт в сумі 7 502,11 грн (20 005,00-(833526,00*1,5%). Також, аналізом договору про закупівлю робіт за №70 від 18.06.2025, укладеного між Замовником та ТОВ «Гусятинська ПМК» на суму 949 850,00 гривень встановлено, що в локальному кошторисі на будівельні роботи (додаток 4 до договору №70) включено вид робіт п.6 Ремонт прямокутних слухових вікон 3 шт., який не передбачено в Технічному завданні (14.Технічне завдання додаток 1.1 частина 2 pdf). Згідно пункту 18 Особливостей №1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону. Отже, договір про закупівлю робіт за №70 від 18.06.2025 укладено з порушенням пункту 18 Особливостей №1178. А відповідно підпункту 2 пункту 21 Особливостей №1178 договір про закупівлю є нікчемним у разі, укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей. На письмовий запит Управління від 25.07.2025, щодо вищевикладеного Замовником 30.07.2025 надано пояснення, які не спростовують факт порушення та зазначено: «…Проектною документацією встановлено, що кроквяні ноги у місцях улаштування слухових вікон підлягають заміні, і слухові вікна (в кількості 3 шт.) не підлягають демонтажу, що зобов’язує провести їх ремонт, а також пунктом 6 Додатку 1.1. до Додатку 1 Тендерної документації (частина 2) передбачено улаштування з листової сталі фартухів до слухових вікон. Попри те, що дана робота (ремонт прямокутних слухових вікон) не була зазначена замовником при підготовці технічного завдання, вона передбачалась у проектно – кошторисній документації і не збільшує очікуваної предмету закупівлі і не включення її в локальному кошторисі на будівельні роботи №02-01-01 на загально-будівельні роботи могло призвести до недооцінки вартості робіт, пропускних термінів та незадовільного кінцевого результату…».
Період усунення порушень: 12.08.2025 10:55 - 27.08.2025 00:00
Дата публікації висновку: 12.08.2025 10:55

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 1.З огляду на порушення законодавства у сфері закупівель, встановлені відповідно до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-05-16-008451-a від 16.05.2025 Державної аудиторської служби України від 12 серпня 2025 (далі - Висновку), з метою виконання вимог частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку Сторони дійшли взаємної згоди про дострокове розірвання Договору про закупівлю робіт №70 від 18 червня 2025 року. 2.Сторони погодили зменшення загальної суми договору на 87539,00 грн. (вісімдесят сім тисяч п’ятсот тридцять дев’ять грн.00 коп.), без ПДВ. 3.Загальна сума договору на дату підписання додаткової угоди становить 0,00 грн. (нуль грн. нуль коп.)
Дата публікації звіту: 18.08.2025 09:38

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто
Дата публікації: 29.08.2025 14:24

Запити/Пояснення