• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Виконання заходів з енергозбереження – капітальний ремонт (комплексна термомодернізація) Долинського ліцею №4 по вул. Обліски,16 в м. Долина Калуського району Івано-Франківської області»

«У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу 10 пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зазначені певні додаткові обов’язкові умови. Їхнє встановлення передбачено Фінансовою угодою між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Проєкту, ратифікованого Законом України від 15 липня 2021 р. № 1663-IX «Про ратифікацію Фінансової угоди (Проект "Енергоефективність громадських будівель в Україні") між Україною та Європейським інвестиційним банком», та описано у Керівних принципах імплементації Проєкту, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Зазначені додаткові обов’язкові умови є обов’язковими для застосування у цьому тендері»

Завершена

35 284 204.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 176 421.02 UAH
Номер: 34d6121653e94365a0a07907d8b57b1c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-06-20-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.06.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 20.06.2025 15:26 - 12.07.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 20.06.2025 Київ № 174 Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 02 червня 2025 року № 136-в «Про відпустку Басалаєвої А.В. та виплату грошової допомоги», НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 17 UA-2025-05-14-013771-a 14.05.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник директора Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Лілія КРИВОНОС
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, y.m.kaliuzhna@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Енергосервісна компанія «Адамсон» установлено порушення вимог абзацу 1 пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Енергосервісна компанія «Адамсон», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення установлених порушень у подальшому, зокрема шляхом проведення додаткових навчань з особами, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 липня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель управління житлово-комунального господарства Долинської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію (зі змінами), затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника б/д № 38, роз’яснення до процедури, вимоги про усунення порушення, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 06 червня 2025 року, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Енергосервісна компанія «Адамсон» (далі – ТОВ «Енергосервісна компанія «Адамсон»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 12 червня 2025 року, протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 11 червня 2025 року № 45, від 13 червня 2025 року № 46, повідомлення від 13 червня 2025 року про намір укласти договір про закупівлю, договір підряду від 27 червня 2025 року № 14-DOL-1 на суму 31 402 647,19 грн, у т.ч. ПДВ, пояснення (інформацію та документи) Замовника, надані 27 червня 2025 року та 10 липня 2025 року через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби. 1) Відповідно до вимог пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно із пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. В ході моніторингу встановлено, що підпунктом 3 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, вказані в п. 5 розділу ІІІ тендерної документації (крім документів передбачених підпунктами 5.6.1 - 5.6.3. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, які надаватимуться учасником-переможцем). Для підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності в учасників процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід підпунктом 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації встановлено, що учасники повинні надати довідку за формою Додатка 2.2 до тендерної документації, яка містить інформацію про наявність в учасника торгів працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, із зазначенням посади, досвіду роботи в цілому (років), освіти та спеціальності/кваліфікації працівників. Довідка, підготовлена у відповідності до вимог Додатку 2.2. до Тендерної документації, повинна містити інформацію про наявність персоналу щонайменше 3 років загального досвіду: зокрема - начальник дільниці/виконавець робіт або інша особа, яка виконує його функції; та - менеджер з постачання чи менеджер з логістики. У складі тендерної пропозиції ТОВ «Енергосервісна компанія «Адамсон» відсутні документи, що підтверджують досвід роботи (щонайменше 3 років загального досвіду) начальника дільниці/виконавець робіт або інша особа, яка виконує його функції; та менеджера з постачання чи менеджера з логістики. Також, відповідно до підпункту 2.2.1. Замовник встановив вимогу «Зазначити працівників, щодо яких законодавством передбачено проведення професійної атестації з видачею відповідного кваліфікаційного сертифіката. Учасник може для підтвердження своєї відповідності цьому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців». Правові та організаційні засади здійснення архітектурної діяльності, формування сприятливого життєвого середовища, досягнення естетичної виразності, економічної доцільності і надійності будинків, споруд та їх комплексів встановлені Законом України «Про архітектурну діяльність» від 20 травня 1999 року № 687-ХIV (далі – Закон № 687). Згідно частини 19 статті 17 Закону № 687 до виконавців робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію відповідно до цієї статті, прирівнюються особи, які отримали сертифікати за напрямом професійної атестації в органах з сертифікації персоналу, акредитованих відповідно до Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», та включені до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Пунктом 2-1 постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» встановлено, що для потреб реалізації положень частини 19 статті 17 Закону № 687 нормативними документами, на відповідність яким проводиться сертифікація персоналу, є прийняті відповідно до статті 4-2 Кодексу законів про працю України професійні стандарти, а в разі їх відсутності - відповідні кваліфікаційні характеристики професій працівників. Згідно статті 4-2 Кодексу законів про працю України Професійний стандарт - це затверджені в установленому порядку вимоги до компетентностей працівників, що слугують основою для формування професійних кваліфікацій. Вимоги до компетентностей, обов’язків та кваліфікацій працівників визначаються професійними стандартами. За відсутності професійних стандартів такі вимоги можуть визначатися кваліфікаційними характеристиками. Професійний стандарт «Виконавець робіт», який розроблений та затверджений Всеукраїнською громадською організацією «Гільдія інженерів технічного нагляду за будівництвом об’єктів архітектури», рішення Правління (Протокол засідання Правління від 12 серпня 2024 р. № 8/1/24)» відповідно до вимог статті 4-2 Кодексу законів про працю України встановлює, що документом який підтверджує професійну кваліфікацію виконавця робіт - є сертифікат виконавця робіт, виданий органом з сертифікації персоналу. Отже, кваліфікаційний сертифікат для об'єктів класу СС2 є важливим документом, що підтверджує професійну компетентність виконавців робіт (послуг) середнього рівня наслідків. Однак, у складі тендерної пропозиції учасник ТОВ «Енергосервісна компанія «Адамсон» не надав кваліфікаційного сертифіката для виконавця робіт. Крім цього, в підпункті 2.2.2. пункту 2.2. Додатку 2 до тендерної документації Замовником для підтвердження наявності працівників робітничих професій, які мають необхідні знання та досвід, Замовником встановлено вимога подання довідки згідно форми Додатка 2.2. Разом з цим, Замовником зазначено, що: «Учасник повинен підтвердити наявність у своєму розпорядженні необхідної кількості працівників для виконання робіт у встановлений строк», а також наведено мінімальну кількість працівників, яку повинен мати учасник, окрім іншого, штукатур – 1 особа. Так, учасником ТОВ «Енергосервісна компанія «Адамсон» в складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 02 червня 2025 року № 1377-09 (файл «15. Довідка працівники.pdf»), в якій зазначено наявність, зокрема: штукатура Мельника Олексія Петровича (пункт 14), при цьому, учасником надано наказ про прийняття його на роботу до ФОП «Зрайко Олександр Антонович». З метою підтвердження або спростування встановлених невідповідностей, Держаудитслужбою в ході моніторингу 08 липня 2025 року через електронну систему закупівель надано відповідний запит Замовнику. Замовником надано пояснення, в яких зазначено: «… У процесі публікації повідомлення про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель через авторизований електронний майданчик виникла технічна помилка, яка призвела до того, що текст не повністю скопіювався до системи, у зв’язку з чим не було включено до переліку вимог окремі пункти…», також визначено, що «…вимога щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції документів або кваліфікаційного сертифіката інженера технічного нагляду не є обґрунтованою, оскільки правовідносини із відповідним фахівцем виникають безпосередньо між інженером з технічного нагляду і замовником після укладення договору про закупівлю…». Відповідно до пункту 43 Особливостей у разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, що не забезпечено Замовником. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник оприлюднив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ТОВ «Енергосервісна компанія «Адамсон» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією. Однак, Замовник не виявив невідповідності в документах учасника ТОВ «Енергосервісна компанія «Адамсон» та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «Енергосервісна компанія «Адамсон» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї пропозиції. Разом з поясненнями Замовник оприлюднив документи, що підтверджують: досвід роботи (щонайменше 3 років загального досвіду) виконавця робіт та менеджера з постачання; правовідносини з штукатуром Мельником Олексієм Петровичем. 2) Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Згідно з пунктом 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 (далі – Положення № 835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*. Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 року № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), змін до договору про закупівлю (відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону. Однак, договір підряду від 27 червня 2025 року № 14-DOL-1 Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель у форматі PDF. Керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону Держаудитслужба 08 липня 2025 року звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень щодо причини неоприлюднення договору про закупівлю та всіх додатків до нього (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі. На зазначений запит Держаудитслужби Замовник 10 липня 2025 року надав пояснення, зокрема «…під час оприлюднення інформації в системі стався збій, через перебої в роботі інтернет мережі, в зв’язку з чим на майданчик завантажено тільки відсканований варіант вище зазначених документів а решту документів у машинозчитувальному форматі система не завантажила. Додаткової функції повторно завантажити документи у систему немає…» також оприлюднив в електронній системі закупівель договір та всі додатки до нього в машинозчитувальному форматі. Таким чином, на порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього в машинозчитувальному форматі протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Період усунення порушень: 14.07.2025 17:26 - 29.07.2025 00:00
Дата публікації висновку: 14.07.2025 17:26

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання висновку ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ за результатами моніторингу закупівлі за предметом «Виконання заходів з енергозбереження – капітальний ремонт (комплексна термомодернізація) Долинського ліцею №4 по вул. Обліски,16 в м. Долина Калуського району Івано-Франківської області» ( ідентифікатор в ЕСЗ UA-2025-05-14-013771-a) Управління житлово-комунального господарства Долинської міської ради повідомляє про те, що всі зауваження прийнято до уваги та з огляду на встановлені порушення Уповноважену особу зобов’язано, з метою недопущення подібних помилок у подальшому: 1) врахувати при складанні та публікації тендерної документації всі зміни прийняті постановами Кабінету міністрів України до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178. 2) пройти онлайн навчання для підвищення кваліфікації уповноважених осіб у сфері публічних закупівель. Дякуємо за проведену перевірку задля уникнення порушень законодавства у сфері публічних закупівель!
Дата публікації звіту: 17.07.2025 14:51

Запити/Пояснення