• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Інші завершальні будівельні роботи

Торги не відбулися

14 678 911.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 73 394.56 UAH
Номер: 6e225968a6ae4cdbb6565b33141f4302
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-06-04-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.06.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 04.06.2025 11:32 - 26.06.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 03.06.2025 № 163 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 35 UA-2025-05-09-013201-a 09.05.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 63) 813-34-85, i.v.kuzmenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АРАКА» встановлено порушення вимог пункту 43 та абзацу другого частини другої пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення цієї тендерної пропозиції. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: -
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 червня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Аварійно-рятувального загону спеціального призначення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протоколом Уповноваженої особи від 09.05.2025 № 66 (зі змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 27.05.2025, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНА-БУДСЕРВІС» (далі – ТОВ «УКРАЇНА-БУДСЕРВІС»), товариства з обмеженою відповідальністю «АРАКА» (далі – ТОВ «АРАКА»), протоколи уповноваженої особи від 05.06.2025 № 80 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНА-БУДСЕРВІС», від 12.06.2025 № 81 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АРАКА», пояснення Замовника, надане 09.06.2025 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив протокольне рішення (протокол) від 12.06.2025 № 81 (далі – Протокол відхилення), згідно якого відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «АРАКА» відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, на підставі виявленої невідповідності в частині не зазначення інформації в наданому Учасником, відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова), документі «Договірна ціна» щодо дати на яку складена договірна ціна, та в частині невідповідності значень наданої Учасником підсумкової відомості ресурсів з підсумковою відомістю ресурсів Замовника (пункт 2 Додатку 2). Пунктом 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ тендерної документації визначено, що «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 2 тендерної документації» Додаток 2 «Технічна специфікація» тендерної документації містить відомість обсягів робіт (пункт 1) та підсумкову відомість ресурсів (пункт 2). Додатком 3 до тендерної документації визначено «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції». Відповідно до пункту 3 Додатку 3 до тендерної документації учаснику процедури закупівлі необхідно надати «Кошторисну документацію підготовлену відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (зі змінами) розроблену в програмному комплексі АВК-5 (або іншого сумісного з ним ПК) у форматі PDF або WORD з накладанням кваліфікованого електронного підпису посадової особи учасника, яка підписує тендерну пропозицію у складі: - договірної ціни (вид договірної ціни - тверда); - зведеного кошторисного розрахунку; - пояснювальної записки; - об’єктних та локальних кошторисів (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу); - підсумкової відомості ресурсів; - розрахунком загально-виробничих витрат; - розрахунком коштів на покриття адміністративних витрат; - розрахунком на прибуток ; - розрахунком заробітної плати; проєктом календарного графіку виконання робіт. Учасник в кошторисній документації має передбачити витрати, пов’язані з вивезенням будівельного сміття з території замовника». Учасник ТОВ «АРАКА» в складі тендерної пропозиції надав всі документи на підтвердження технічної специфікації згідно Додатку 2 до тендерної документації та у відповідності до пункту 3 Додатку 3 до тендерної документації, зокрема, відомість обсягів робіт та підсумкову відомість ресурсів, розроблені в програмному комплексі АВК-5 відповідно Настанови. Однак, Замовник в наданих документах виявив невідповідність, зокрема, щодо не зазначення, учасником ТОВ «АРАКА», в документі «Договірна ціна» (Додаток 30 Настанови) дати на яку складена договірна ціна та щодо невідповідності порівняних значень наданої Учасником підсумкової відомості ресурсів з підсумковою відомістю ресурсів Замовника (п. 2 Додатку 2) в частині заокруглень (до 5, 6, 7 або 8 знаків після коми) матеріальних ресурсів (кг, т, куб.м, кв.м, тощо) та роботи будівельної техніки та механізмів (машино-годин), в частині незначної розбіжності в сторону меншої кількості витрат труда (людино-годин), в частині незначної розбіжності машино-годин, в цифрах після коми, екскаватора одноковшового дизельного, а також в частині незначної розбіжності в сторону зменшення кількості підсумкових витрат енергоносіїв усіх машин (бензин, дизельне паливо, електроенергія, стиснене повітря, мастильні матеріали, гідравлічна рідина). Проте, виявлені Замовником невідповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «АРАКА» вимогам тендерної документації, які відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи Замовника були підставою для відхилення його пропозиції, не призводять до зміни предмета закупівлі. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. До того ж учасник ТОВ «АРАКА» в електронній системі закупівель 16.06.2025 оприлюднив вимогу про усунення порушення до Замовника в якій надав обґрунтоване пояснення щодо причин невідповідностей, зокрема, застосування більш нової версії програмного комплексу АВК-5, що вплинуло на заокруглення значень після коми (до 5, 6, 7, 8 знаків), використання поряд з власною технікою орендованої техніки, що передбачено Настановою використання екскаватора одноковшового дизельного з більш економним витрачанням палива, тощо. Однак, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей та не надав можливість учаснику ТОВ «АРАКА» їх усунути. Зважаючи на зазначене, Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «АРАКА» згідно підстав викладених в Протоколі відхилення, чим порушив вимоги абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. На запит Держаудитслужби щодо причин відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «АРАКА», з урахуванням розміщених ним в електронній системі закупівель вимог про усунення порушення (номер вимоги: UA-2025-05-09-013201-a.b1) Замовник пояснив, що «Детальні пояснення причин відхилення тендерної пропозиції містяться у рішенні замовника, оформленого протоколом уповноваженої особи з питань закупівель від 12.06.2025 № 81». За інформацію, опублікованою в електронній системі закупівель, Замовник під час здійснення моніторингу цієї процедури закупівлі 12.06.2025 відмінив торги у зв’язку з відхиленням усіх пропозицій.
Період усунення порушень: 26.06.2025 16:54 - 11.07.2025 00:00
Дата публікації висновку: 26.06.2025 16:54

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовник уважно розглянув висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-05-09-013201-a, та має повідомити, що зазначене порушення не було умисним і не мало на меті обмеження конкуренції чи недопущення конкретного учасника до участі в закупівлі, що підтверджується прийнятими рішеннями до обох учасників процедури закупівлі, з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. При прийнятті рішення замовник виходив з наявної практики (підтвердженням цього є такі рішення комісії: № 16895-р/пк-пз від 15.10.2024, оголошення UA-2024-09-13-011492-a; № 15906-р/пк-пз від 26.09.2024, оголошення UA-2024-07-22-004271-a; № 9029-р/пк-пз від 22.05.2024, оголошення UA-2024-04-16-001515-a; № 13855-р/пк-пз від 15.08.2024, оголошення UA-2024-07-05-002695-a) та не мав повного усвідомлення обов’язковості такої дії, як надання 24 години учаснику для виправлення невідповідностей, оскільки вважав, що така не відповідність не може бути усунена учасником. Усвідомлюємо, що неправильне тлумачення норми закону, та його застосування могло порушити право учасника на приведення пропозиції у відповідність до вимог тендерної документації. У зв’язку з цим повідомляємо, що наразі Замовником вжито наступних заходів для запобігання порушень у майбутньому: проведено перевірку обставин та передумов допущення помилки, наголошено на необхідності суворого дотримання вимог законодавства про закупівлі; оновлено алгоритм розгляду тендерних пропозицій. З огляду на те, що відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з п. 51 Особливостей, повідомляємо про неможливість усунення виявлених порушень. Просимо врахувати викладене як пом’якшувальні обставини у випадку прийняття рішення про притягнення до адміністративної відповідальності.
Дата публікації звіту: 03.07.2025 20:14

Запити/Пояснення