-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Нове будівництво укриття на території Боярської загальноосвітньої школи I - III ступенів № 1 (нове будівництво) , за адресою: Україна, Київська область, Фастівський район, м. Боярка, Боярська територіальна громада, вул. Лисенка, 11/23 (коригування ); Код ДК 021:2015 45210000-2 — Будівництво будівель
Завершена
130 510 313.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 652 551.57 UAH
мін. крок: 0.5% або 652 551.57 UAH
Номер:
f367ccf7cc9042d9b25099a89104a2c0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-13-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.06.2025 00:00
Період моніторингу:
13.06.2025 15:55 - 05.07.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
13.06.2025 Київ № 170
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби
від 02 червня 2025 року № 136-в «Про відпустку Басалаєвої А.В. та виплату грошової допомоги»,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
45 UA-2025-03-19-002349-a 19.03.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності умов договору про закупівлю вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 83 Постанови № 668, пункту 17 Особливостей, частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» (окрім тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ) установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону, Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором з дотриманням положень Господарського та Цивільного кодексів України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості) (в редакції станом на дату проведення торгів), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Боярської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи від 19.03.2025 № 1 зі змінами від 07.04.2025 № 1/1, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 14.04.2025, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦТЕРМОМОНТАЖ-ЕНЕРГО» (далі – ТОВ «СПЕЦТЕРМОМОНТАЖ-ЕНЕРГО»), товариства з обмеженою відповідальністю «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» (далі – ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП»), протокол щодо прийняття рішень уповноваженою особою від 21.04.2025 № 1/3 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦТЕРМОМОНТАЖ-ЕНЕРГО», від 28.04.2025 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП», від 06.06.2025 про визначення переможцем ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП», рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ) від 14.05.2025 №7758-р/пк-пз щодо скасування рішення Замовника про відхилення ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 18.04.2025 та до 05.06.2025, повідомлення про намір укласти договір від 06.06.2025, договір підряду від 16.06.2025 № 02-17/26 на загальну суму 117 999 000,00 грн з ПДВ (далі – Договір), пояснення на запит Держаудитслужби, отримане 20.06.2025 через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону.
Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (зі змінами та доповненнями), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Постанова № 668).
Пунктом 5 Постанови № 668 визначено, що істотними умовами договору підряду, зокрема, є: джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта).
Пунктом 83 Постанови № 668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду.
Відповідно до пункту 84 Постанови КМУ № 668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Під час проведення моніторингу встановлено, що Замовником з ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» укладено договір підряду від 16.06.2025 № 02-17/26, який містить план фінансування робіт, та є його невід’ємною частиною (Додаток 3 до Договору).
Однак, зазначений план фінансування робіт складений не за місяцями на поточний рік (2025 рік) з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат), чим не дотримано вимоги п 84 Постанови КМУ № 668.
2. Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Абзацом третім пункту 3 Особливостей визначено, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII з урахуванням положень, визначених цим абзацом.
У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Відповідно до пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує: у 2022 році - 10 відсотків; у 2023 році - 15 відсотків; у 2024 році - 20 відсотків; у 2025 році - 25 відсотків; у 2026 році - 30 відсотків; у 2027 році - 35 відсотків; з 2028 року до дня завершення 10-річного строку дії цього пункту - 40 відсотків.
Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті.
При цьому, підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як: трансформатори, трансформатори напруги, вимірювальні трансформатори, трансформатори живлення, електричні конденсатори, конденсатори постійної ємності, конденсатори змінної та регульованої ємності, тощо.
Одночасно, за вимогами підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 №861 (далі – Порядок №861).
Відповідно до пункту 13-1 Порядку №861 Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності.
Відповідно до Технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації) Замовник встановив вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності та/ або надати сертифікат відповідності на товар, що підлягає локалізації, виданий акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
А також учасник у складі тендерної пропозиції подає довідку у довільній формі (із зазначенням повної назви виробника товару та коду ЄДРПОУ; ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель; посилання на сайт prozorro.gov.ua, за яким замовник має можливість перевірити інформацію щодо ступеню локалізації товару).
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі встановлено, що відповідно до Технічного завдання (Додаток 2), невід’ємними частинами якого є: відомість обсягів робіт (1 черга), відомість обсягів робіт (2 черга), підсумкова відомість ресурсів (1 черга), підсумкова відомість ресурсів (2 черга), на закупівлю робіт «Нове будівництво укриття на території Боярської загальноосвітньої школи I - III ступенів № 1 (нове будівництво), за адресою: Україна, Київська область, Фастівський район, м. Боярка, Боярська територіальна громада, вул. Лисенка, 11/23 (коригування )» під час виконання робіт передбачено, в тому числі, набуття у власність та установлення, зокрема, насос ЄЦВ 4-1,5-50 в кількості 24 шт на суму 393 692,16 грн; насос каналізаційний погружний Wilo-Drain MTC 40F16.15/7 (Q=4,1 м3/год, Н=9,0 м) в кількості 2 шт на суму 258 507,44 грн; насос циркуляційний MAGNA1 25-60 180 Grundfoss в кількості 4 шт на суму 182 200,64 грн; циркуляційний насос Yonos MAXO 25/0,5-12 PN10 Wilo в кількості 1 шт на суму 45 681,66 грн; насос занурювальний дренажний TC40/8, 1х230 Вт в комплекті з монтажним комплектом, поплавком та автоматикою Wilo в кількості 2 шт на суму 48 524,28 грн; насос занурювальний дренажний TC40/8, 1х230 Вт в комплекті з монтажним комплектом, поплавком та автоматикою Wilo (резерв) в кількості 1 шт на суму 24 262,14 грн.
Однак, у тендерній пропозиції учасника ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» відсутні сертифікати відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності та/ або сертифікати відповідності на товар, що підлягає локалізації, виданий акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності, зокрема, на насос ЄЦВ 4-1,5-50, насос каналізаційний погружний Wilo-Drain MTC 40F16.15/7 (Q=4,1 м3/год, Н=9,0 м), насос циркуляційний MAGNA1 25-60 180 Grundfoss, циркуляційний насос Yonos MAXO 25/0,5-12 PN10 Wilo та насос занурювальний дренажний TC40/8, 1х230 Вт в комплекті з монтажним комплектом, поплавком та автоматикою Wilo (резерв), чим не дотримано вимог Додатку 2 до тендерної документації (Технічне завдання).
На запит Держаудитслужби, з метою підтвердження або спростування встановлених порушень, Замовником 27.06.2025 року в електронній системі закупівель надано відповідь: «…. Вартість предмета закупівлі щодо кожної окремої позиції не перевищує 200 тис. грн., у зв’язку з чим дані товари не потребують підтвердження ступеня локалізації виробництва згідно вимог тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі».
Однак зазначене пояснення не спростовує недотримання Замовник вимог Додатку 2 до тендерної документації (Технічне завдання), оскільки Замовник у складі робіт здійснює закупівлю не однієї одиницю товару, а декілька одиниць однакового товару, у зв’язку з чим застосування ступеню локалізації повинно здійснюватися з урахуванням загальної вартості всіх одиниць такого товару у складі предмета закупівлі.
Отже, Замовник на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Період усунення порушень:
04.07.2025 16:46 - 19.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
04.07.2025 16:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Письмове заперечення Замовника
щодо висновку Державної аудиторської служби України
про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-03-19-002349-a від 04.07.2025 року
На ім’я Управління капітального будівництва Боярської міської ради (Замовника) надійшла письмова правова позиція Підрядника — ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» — № 214 від 09.07.2025 року, у якій Підрядник заявив про незгоду з висновком Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі.
У зв’язку з цим Замовник подає наступну правову позицію.
Згідно з висновком про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-03-19-002349-a від 04.07.2025 року, Державна аудиторська служба України оприлюднила зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель. З огляду на виявлені порушення, та керуючись статтями 5 і 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Державна аудиторська служба зобов’язала Замовника вжити заходів для усунення порушень шляхом припинення зобов’язань за договором — із дотриманням положень Цивільного та Господарського кодексів України, — а також протягом п’яти робочих днів з дати оприлюднення висновку розмістити в електронній системі закупівель інформацію та/або документи, що підтверджують вжиті заходи.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», переможцем закупівлі є учасник, пропозиція якого відповідає всім умовам, визначеним в оголошенні про проведення закупівлі, а також вимогам до предмета закупівлі, і визнана найбільш економічно вигідною.
Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, а також їх посадові особи, зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.
Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII визначає правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні.
Відповідно до статті 1 цього Закону, здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі – орган державного фінансового контролю).
ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» не погоджується з порушеннями, зазначеними у висновку Державної аудиторської служби України, а також із визначеним способом їх усунення — шляхом припинення зобов’язань за договором.
Висновок ДАСУ є актом індивідуальної дії та породжує обов’язки, отже повинен відповідати критеріям, установленим частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Загальними вимогами до актів індивідуальної дії як актів правозастосування є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення конкретних фактичних і юридичних підстав, а також переконливих мотивів прийняття рішення. У цьому випадку ДАСУ таких мотивів не надала.
Держаудитслужба обмежилася лише загальним формулюванням порушень у констатуючій частині Висновку та без належного обґрунтування зобов’язала Замовника припинити зобов’язання за договором.
Невизначеність способу усунення порушень і покладання на Замовника обов’язку самостійно визначити зміст дій, які слід вчинити, створює ризик нового порушення законодавства. Це є порушенням вимог щодо змісту висновку як акта індивідуальної дії.
Таким чином, зобов’язання припинити зобов’язання за договором саме по собі не забезпечує правової визначеності, не є обґрунтованим і вмотивованим рішенням, і не може вважатися достатньою підставою для припинення дії договору.
Згідно з частиною першою статті 215 Цивільного кодексу України, підставою для недійсності правочину є недодержання вимог, установлених частинами першою- третью, п’ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Згідно з частиною першою статті 216 Цивільного кодексу України, недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов’язані з його недійсністю. У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов’язана повернути у натурі все, що було одержано на виконання, або — у разі неможливості — відшкодувати вартість за поточними цінами.
Отже, метою інституту недійсності правочинів є повне анулювання дії такого правочину з відновленням попереднього стану, який існував до його укладення. Визнання правочину недійсним спричиняє недійсність і зобов’язань, що з нього виникають. У той час як припинення договору з інших підстав (розірвання, виконання) не є недійсністю правочину, а лише завершенням дії зобов’язань.
При цьому, згідно з частиною третьою статті 215 Цивільного кодексу України, якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, установлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).
Враховуючи, що вимога контролюючого органу про усунення виявлених порушень законодавства повинна містити чіткі, конкретні й зрозумілі приписи на адресу підконтрольного суб’єкта (об’єкта контролю чи його посадових осіб), які є обов’язковими до виконання, недотримання зазначених вимог спричинює стан юридичної невизначеності, що є неприпустимим.
Висновок Державної аудиторської служби як акт індивідуальної дії не відповідає вимогам частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, зокрема критеріям: обґрунтованості, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішень (вчинення дій); добросовісності; пропорційності, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілям, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), а відтак — є протиправним.
Відповідно до частин першої, четвертої та п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Умови такого договору не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції або пропозиції, поданої за результатами електронного аукціону (в тому числі — ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або узгодженої ціни пропозиції у разі застосування переговорної процедури.
Істотні умови договору про закупівлю не підлягають зміні після його підписання до повного виконання зобов’язань сторонами, за винятком випадків, передбачених законом, зокрема — продовження строку дії договору чи виконання зобов’язань у зв’язку з документально підтвердженими об’єктивними обставинами (наприклад, обставинами непереборної сили або затримкою фінансування), за умови, що такі зміни не призводять до збільшення вартості договору.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII, замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію в разі її невідповідності кваліфікаційним критеріям або наявності підстав, передбачених статтею 17 Закону, з відповідним обґрунтуванням в електронній системі закупівель.
Згідно з частинами шостою та сьомою статті 8 Закону № 922-VIII, за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає висновок, який підписується та затверджується керівником органу або його заступником і оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дати його складання.
У такому висновку обов’язково зазначаються:
1. найменування, місцезнаходження та ЄДРПОУ замовника;
2. назва предмета закупівлі із зазначенням коду за ДК 021:2015;
3. унікальний номер оголошення чи повідомлення;
4. опис виявленого порушення;
5. зобов’язання щодо усунення порушень.
Форма висновку та порядок його заповнення визначені наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552 (далі — Порядок № 552). Відповідно до пункту 3 Порядку № 552, висновок оформлюється у вигляді електронного документа та заповнюється у системі закупівель згідно з затвердженою формою.
Крім того, згідно з пунктом 3 розділу ІІІ Порядку № 552, у разі виявлення порушень у висновку обов’язково має бути наведено посилання на конкретну структурну одиницю нормативно-правового акта, на підставі якої накладається зобов’язання, а також чітке формулювання заходів, яких має вжити замовник.
Згідно з частиною восьмою статті 8 Закону № 922-VIII, протягом п’яти робочих днів з дати оприлюднення висновку органу державного фінансового контролю, замовник зобов’язаний:
– або оприлюднити в системі підтвердження усунення порушень;
– або подати аргументовані заперечення до висновку;
– або повідомити про об’єктивну неможливість усунення порушень.
Таким чином, законодавство прямо визначає, що у разі виявлення порушень за результатами моніторингу, замовник має право самостійно обрати одну з передбачених законом форм реагування, зокрема — надати аргументовані заперечення, як це зроблено у цьому випадку.
У зв’язку з викладеним вище, Замовник вважає за необхідне надати розгорнуту відповідь щодо тверджень контролюючого органу, які стосуються дотримання вимог підтвердження локалізації товару в межах виконання договору про закупівлю.
Підрядник, у своїй правовій позиції, з якою погоджується і Замовник, обґрунтовано вказує на таке:
1. Щодо предмета закупівлі:
Згідно з Додатком 2 до тендерної документації, встановлювалися вимоги щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва обладнання лише у разі, якщо Замовник набуває такий товар у власність і за умови, що вартість кожної окремої одиниці товару дорівнює або перевищує 200 000 грн. Вказані вимоги прямо випливають із положень п. 6-1 розділу X Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Щодо принципу обліку:
Звертаємо увагу на Додаток 4 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси». У таблиці наведено окремо кожну позицію обладнання, одиниці виміру (штуки) та відповідну поточну ціну за одиницю. Отже, з урахуванням форми подання даних, оцінка має здійснюватися по кожній одиниці товару окремо, а не на основі загальної вартості комплекту.
3. Щодо фактичної вартості позицій:
Вартість жодного з насосів або комплектуючих, наведених у підсумковій відомості ресурсів, не перевищує порогу у 200 000 грн:
• Насос ЄЦВ 4-1,5-50 — 16 403,84 грн за одиницю,
• насос каналізаційний погружний Wilo-Drain MTC 40F16.15/7 — 129 253,72 грн за одиницю,
• насос циркулярний Grundfoss MAGNA1 25-60 180 — 45 550,16 грн за одиницю,
• циркулярний насос Yonos MAXO 25/0,5-12 — 45 681,66 грн за одиницю,
• насос занурювальний дренажний TC40/8 — 24 262,14 грн за одиницю.
Таким чином, жодна одиниця товару не підпадає під дію вимог щодо локалізації, що прямо виключає обов’язок Учасника надавати відповідні сертифікати
Також звертаємо увагу що зазначений вище Закон не містить жодного застереження або прямої норми, яка б вимагала:
-здійснювати агрегований підрахунок вартості всіх одиниць обладнання як одного предмета закупівлі для цілей визначення порога 200 000,00 грн;
-або визначати сумарну вартість комплекту/партії товарів як підставу для застосування локалізаційних вимог. Отже, законодавець не надав суб’єктам владних повноважень (зокрема органам державного контролю чи моніторингу) тлумачити зазначену норму розширено, - тобто шляхом об’єднання товарів, з метою доведення порога застосування вимог до локалізаціїї. Будь-яке трактування, що прямо не передбачене законом, створює ситуацію юридичної невизначеності для учасників публічних закупівель, порушує принцип правової визначеності, як складову верховенства права, та, фактично, змінює межі застосування норм на власний розсуд контролюючого органу.
Спроба розширеного тлумачення положень Закону без відповідного правового підґрунтя є виходом за межі повноважень контролюючого органу і не може вважатися легітимною підставою для визнання дій сторін неправомірними або застосування відповідальності.
4. Щодо практики контролюючих органів:
Дана позиція підтверджена рішенням Комісії Антимонопольного комітету України від 07.06.2024 у справі № UA-2024-05-06-002608-a.c1, яким АМКУ встановив, що при закупівлі товарів або робіт, які передбачають передачу Замовнику обладнання, оцінка відповідності вимогам Закону має здійснюватись за вартістю одиниці товару, а не за вартістю всього комплекту. Це має критичне значення для правильного застосування пункту 6-1 розділу X Закону та недопущення довільного розширення його дії (копію рішення надав підрядник).
5. Щодо відсутності обов’язку надавати сертифікати:
Зважаючи на вартість кожної позиції обладнання, ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» не було зобов’язане надавати у тендерній пропозиції сертифікати відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності та/ або сертифікати відповідності на товар, що підлягає локалізації, виданий акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності, оскільки відповідні вимоги передбачені винятково для товарів з вартістю понад 200 000 грн, що підпадають під обов’язок підтвердження локалізації. Вимагати подання таких документів щодо товару, який не підпадає під дію пункту 6-1 розділу Х Закону, є неправомірним розширенням змісту тендерної документації контролюючим органом.
6. Щодо порушення принципу пропорційності:
Нав’язування обов’язку надання додаткових сертифікатів або підтвердження локалізації всупереч прямій нормі Закону та умовам тендерної документації є втручанням у господарську діяльність Учасника та порушує один із ключових принципів публічного адміністрування — пропорційність, закріплений у статті 2 КАС України.
7. Щодо дій Замовника у відповідь на Висновок ДАСУ:
На підставі частини восьмої статті 8 Закону № 922-VIII, Замовник реалізує право надати обґрунтовані заперечення до Висновку ДАСУ та зазначає, що:
• виявлене “порушення” не підтверджується жодною нормою чинного законодавства;
• вимоги щодо надання підтвердження локалізації та сертифікатів є завідомо безпідставними у цій конкретній закупівлі;
• з огляду на зазначене, підстав для припинення дії договору через нібито допущене порушення не існує .
Щодо позиції Держаудитслужби про порушення з боку Замовника у зв’язку з відсутністю у додатку джерела та помісячного розподілу фінансування на 2025 рік. Така позиція контролюючого органу є передчасною та юридично необґрунтованою.
Відповідно до наданих раніше пояснень, закупівля робіт з «Нового будівництва укриття на території Боярської загальноосвітньої школи I - III ступенів № 1 (нове будівництво) , за адресою: Україна, Київська область, Фастівський район, м. Боярка, Боярська територіальна громада, вул. Лисенка, 11/23 (коригування ); Код ДК 021:2015 45210000-2 — Будівництво будівель фінансується за рахунок:
1.Державного бюджету - відповідно до Повідомлення Державної казначейської служби від 25.03.2025 р №18 ( КПКВКМБ 1511262).
2.Місцевого бюджету – згідно з Рішенням сесії Боярської міської ради від 10.04.2025 р. №67/3657(КПКВКМБ1511262).
Станом на 20.06.2025 будь-якої офіційної інформація щодо фінансування цього проекту на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility в Управлінні капітального будівництва не надходило.
У випадку підтвердження інформації щодо виділення донорських коштів для реалізації проєкту, управління капітального будівництва Боярської міської ради забезпечить здійснення необхідних заходів для приведення документів у відповідність до вимог інструменту Ukraine Facility.
Передусім звертаємо увагу на те, що системне тлумачення положень пунктів 83–87 Постанови КМУ № 668 свідчить про гнучкий і поетапний характер формування плану фінансування, який складається та уточнюється відповідно до строків і порядку, передбачених договором підряду, з урахуванням:
• календарних графіків виконання робіт,
• надходження бюджетних коштів,
• уточнення обсягів фактично виконаних робіт,
• зміни темпів реалізації проєкту (уповільнення або прискорення),
• об’єктивних обставин, які виникають в процесі реалізації будівництва.
Пункт 84 постанови прямо передбачає, що щомісячний розподіл коштів для перехідних об’єктів щороку узгоджується сторонами, а у разі потреби — уточнюється у формі додаткової угоди. Пункт 86 — надає Замовнику право змінювати темпи робіт і уточнювати план фінансування одночасно з внесенням відповідних змін до договору. При цьому жодна з норм не встановлює обов’язку формувати помісячний розподіл фінансування на момент укладення договору, що фактично є тим, у чому необґрунтовано вбачено порушення контролюючим органом.
Більше того, пункт 85 Постанови прямо встановлює, що наслідком відсутності затвердженого помісячного плану у строки, визначені договором, є лише право підрядника призупинити виконання робіт, а не визнання договору недійсним чи його припинення. Це ще раз свідчить про те, що відсутність помісячного плану у первинній редакції договору не є підставою для визнання його таким, що не відповідає вимогам законодавства.
Фактично, в межах укладеного договору Замовником та Підрядником:
• укладено календарний річний план фінансування на 2025 і 2026 роки (Додаток 3);
• погоджено загальні річні обсяги фінансування відповідно до наданих бюджетних призначень;
• передбачено у тексті договору порядок внесення змін у разі необхідності;
• зафіксовано можливість відтермінування оплат до 100 календарних днів, що прямо враховує специфіку казначейського обслуговування у воєнний час.
Крім того, позиція Підрядника — ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» — є послідовною і конструктивною: надано письмову згоду на укладення додаткової угоди до договору, якою буде затверджено помісячний графік фінансування на 2025 рік з визначенням джерел фінансування. Це свідчить про відсутність спору між сторонами договору щодо змісту фінансових зобов’язань та демонструє добросовісну поведінку обох сторін у межах договірних відносин.
Таким чином, жодна зі сторін договору не вбачає порушення з боку іншої, визнаних порушень умов тендеру чи контракту не встановлено, підстав для припинення договору не існує.
Висновок:
Відсутність помісячного плану фінансування з визначеним джерелом на момент укладення договору не є порушенням, а передбачена законодавством можливість уточнення фінансування додатковою угодою, яка вже підтримана обома сторонами, — свідчить про правомірність та добросовісність дій Замовника. У цьому зв’язку висновок Держаудитслужби не відповідає критеріям обґрунтованості, пропорційності та законності, а вимога про припинення договору є юридично необґрунтованою.
З огляду на викладене, а також беручи до уваги викладену вище правову позицію Підрядника, Замовник вважає, що:
1. Висновок Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-03-19-002349-a від 04.07.2025 року є юридично необґрунтованим, базується на вибірковому та формальному трактуванні норм Постанови КМУ № 668 і не враховує фактичних обставин виконання договору з умовами внесення змін.
2. Відсутність помісячного плану фінансування на момент укладення договору не суперечить вимогам чинного законодавства, оскільки:
– план фінансування за роками погоджений і підписаний сторонами,
– щомісячна деталізація передбачена як уточнення у межах дії договору відповідно до п. 84 Постанови № 668.
3. Позиція Підрядника підтверджує наявність згоди на уточнення джерел і графіку фінансування у формі додаткової угоди, що унеможливлює застосування заходів припинення договору як юридично, так і фактично.
4. Підрядник не вбачає підстав для розірвання договору, а отже Замовник не має механізму припинити зобов’язання, адже такі умови не передбачені укладеним договором..
5. Замовник підтримує правову позицію ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» і вважає доцільним надіслати відповідні заперечення до Державної аудиторської служби України в установленому законом порядку з метою:
– спростування висновків моніторингу як необґрунтованих;
– підтвердження добросовісності сторін договору;
– недопущення втрати чинного договору, укладеного за результатами конкурентної процедури закупівлі.
Додатки:
1. Витяг з рішення Комісії Антимонопольного комітету України щодо скарги ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» від 07.06.2024 № UA-2024-05-06-002608-a.c1;
2.Письмова правова позиція підрядника на внесення змін до договору (щодо уточнення фінансування та джерела фінансування на 2025 рік).
Дата публікації звіту:
10.07.2025 16:06
Запити/Пояснення
Номер:
35d29fde5ae741699d38b15b3e9db7f1
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
18.06.2025 15:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт «Нове будівництво укриття на території Боярської загальноосвітньої школи I - III ступенів № 1 (нове будівництво), за адресою: Україна, Київська область, Фастівський район, м. Боярка, Боярська територіальна громада, вул. Лисенка, 11/23 (коригування) (код за ДК 021:2015: 45210000-2 — Будівництво будівель) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-19-002349-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію, чи оприлюднювались вами на сторінці власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення вищевказаної інформації надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду та зміст якої дасть можливість ідентифікувати її приналежність до процедури закупівлі за номером UA-2025-03-19-002349-a.
2. Надати інформацію, за рахунок якої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам здійснено фінансування зазначеної закупівлі (з зазначенням кодів програмної класифікації видатків).
3. Надати інформацію, чи здійснювалося фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
d0c59a0a09d8416a946cf5247031dc0f
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
20.06.2025 13:44
Опис:
Управління капітального будівництва Боярської міської ради опрацювало Наказ про початок моніторингу процедур закупівель від 13.06.2025 № 170 щодо закупівлі публікованої в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-19-002349-a, та на виконання запиту про надання пояснень від 2025-06-18 15:37, в межах своєї компетенції повідомляємо наступне:
на Ваш запит про надання пояснень у межах проведення моніторингу закупівлі робіт з «Нового будівництва укриття на території Боярської загальноосвітньої школи I - III ступенів № 1 (нове будівництво) , за адресою: Україна, Київська область, Фастівський район, м. Боярка, Боярська територіальна громада, вул. Лисенка, 11/23 (коригування ); Код ДК 021:2015 45210000-2 — Будівництво будівель (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-03-19-002349-a) повідомляємо:
1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) розміщене за посиланням:
https://sites.google.com/view/ukb-gr/%D0%BE%D0%B1%D2%91%D1%80%D1%83%D0%BD%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F-%D0%BE%D0%B1%D1%81%D1%8F%D0%B3%D1%96%D0%B2-%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BF%D1%96%D0%B2%D0%BB%D1%96
(https://drive.google.com/file/d/1oyURzSzAhmwvNV4qGBdD8HpvZtVBHonP/view)
2. Закупівля робіт з «Нового будівництва укриття на території Боярської загальноосвітньої школи I - III ступенів № 1 (нове будівництво) , за адресою: Україна, Київська область, Фастівський район, м. Боярка, Боярська територіальна громада, вул. Лисенка, 11/23 (коригування ); Код ДК 021:2015 45210000-2 — Будівництво будівель фінансується за рахунок Державного бюджету відповідно до Повідомлення Державної казначейської служби від 25.03.2025 р №18 ( КПКВКМБ 1511262) та місцевого бюджету відповідно до Рішення сесії Боярської міської ради від 10.04.2025 р. №67/3657 (КПКВКМБ 1511262).
3. Станом на 20.06.2025 інформація щодо джерела фінансування на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility даного об’єкту будівництва в Управлінні капітального будівництва відсутня. Крім того, зазначаємо, що у випадку підтвердження інформації щодо виділення донорських коштів для реалізації проєкту, управління капітального будівництва Боярської міської ради забезпечить здійснення необхідних заходів для приведення документів у відповідність до вимог інструменту Ukraine Facility.
Номер:
9738ac308ebb47288a752991a16e0c54
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
26.06.2025 16:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт «Нове будівництво укриття на території Боярської загальноосвітньої школи I - III ступенів № 1 (нове будівництво), за адресою: Україна, Київська область, Фастівський район, м. Боярка, Боярська територіальна громада, вул. Лисенка, 11/23 (коригування) (код за ДК 021:2015: 45210000-2 — Будівництво будівель) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-19-002349-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Яким чином учасник ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» підтвердив вимогу Додатку 2 (Технічне завдання) до тендерної документації в частині підтвердження Учасником ступеню локалізації виробництва товару (обладнання) під час виконання робіт, що є предметом закупівлі, а саме: насос ЄЦВ 4-1,5-50 в кількості 24 шт на суму 393 692,16 грн; насос каналізаційний погружний Wilo-Drain MTC 40F16.15/7 (Q=4,1 м3/год, Н=9,0 м) в кількості 2 шт на суму 258 507,44 грн; насос циркуляційний MAGNA1 25-60 180 Grundfoss в кількості 4 шт на суму 182 200,64 грн; циркуляційний насос Yonos MAXO 25/0,5-12 PN10 Wilo в кількості 1 шт на суму 45 681,66 грн; насос занурювальний дренажний TC40/8, 1х230 Вт в комплекті з монтажним комплектом, поплавком та автоматикою Wilo в кількості 2 шт на суму 48 524,28 грн; насос занурювальний дренажний TC40/8, 1х230 Вт в комплекті з монтажним комплектом, поплавком та автоматикою Wilo (резерв) в кількості 1 шт на суму 24 262,14 грн.
2. Для підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності працівників відповідної кваліфікації Замовник відповідно до пункту 2.3.1 Додатку 4 до тендерної документації встановив вимогу, а саме «для підтвердження відповідної кваліфікації зазначених учасником працівників, учасник в складі тендерної пропозиції надає: дипломи та/або сертифікати та/або кваліфікаційні посвідчення, та/або інші документи, які підтверджують відповідну кваліфікацію працівників, вказаних у Довідці».
Учасник ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» в складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, в якій зазначив, що Проскурін О.В. – виконавець робіт та надав копію диплома Проскурін О.В. згідно якого спеціальність «механізація сільського господарства», кваліфікація «інженер-механік».
Яким чином учасник ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» підтвердив вимогу пункту 2.3.1 Додатку 4 до тендерної документації в частині підтвердження відповідної кваліфікації працівника Проскуріна О.В., що вказаний в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації як виконавець робіт.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
dd3ac8026135437cbaec37d1d4de34d2
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
27.06.2025 12:52
Опис:
Управління капітального будівництва Боярської міської ради опрацювало запиту про надання пояснень від 2025-06-26 16:40, в межах своєї компетенції повідомляємо наступне:
1.Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації встановлено вимоги щодо підтвердження Учасниками ступеню локалізації виробництва товару (обладнання), який(і) замовник набуває у власність під час надання послуг/виконання робіт, що є предметом закупівлі.
Відповідно до п. 6-1 Розділу Х Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень. Відповідно до наданого у складі пропозиції ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» кошторису, зокрема Підсумкової відомості ресурсів, вартість товару насос ЄЦВ 4-1,5-50 становить 16 403,84 грн. за одиницю; насос каналізаційний погружний Wilo-Drain MTC 40F16.15/7 (Q=4,1 м3/год, Н=9,0 м) - 129253,72 грн. за одиницю; насос циркуляційний MAGNA1 25-60 180 Grundfoss - 45550,16 грн. за одиницю; циркуляційний насос Yonos MAXO 25/0,5-12 PN10 Wilo - 45681,66 грн. за одиницю, насос занурювальний дренажний TC40/8, 1х230 Вт в комплекті з монтажним комплектом, поплавком та автоматикою Wilo - 24262,14 грн. за одиницю; насос занурювальний дренажний TC40/8, 1х230 Вт в комплекті з монтажним комплектом, поплавком та автоматикою Wilo (резерв) - 24 262,14 грн. грн за одиницю. Таким чином вартість предмета закупівлі щодо кожної окремої позиції не перевищує 200 тис. грн., у зв’язку з чим дані товари не потребують підтвердження ступеня локалізації виробництва згідно вимог тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі»
2. Відповідно до Додатку 4 до тендерної документації встановлено вимоги для підтвердження кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». Серед вимог визначено наявність працівника з професією та/або посадою «Виконавець робіт». Також тендерна документація містить вимогу надати 2.3.1.дипломи та/або сертифікати та/або кваліфікаційні посвідчення, та/або інші документи, які підтверджують відповідну кваліфікацію працівників, вказаних у Довідці». Тендерна документація не містить обмежуючих вимог щодо конкретного документу, який повинен підтверджувати кваліфікацію працівників. Також тендерна документація містить вимоги до конкретних професій та/або посад, але не містить вимог щодо конкретних кваліфікацій чи щодо підтвердження конкретної кваліфікації працівників.
Пропозиція ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» містить довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, де надано інформацію про працівника Проскурін Олександр Володимирович, який займає посаду «виконавець робіт». Додатково пропозиція містить диплом, який підтверджує здобуття освіти за спеціальністю «механізація сільського господарства» кваліфікація інженера-механіка, Протокол № 23-389-7 Засідання комісії з перевірки знань, де щодо даного працівника зазначено посада, професія (фах) – виконроб, Посвідчення № 40-03-08-23/31, де зазначено посада (спеціальність) даного працівника – виконавець робіт, що підтверджує відповідну кваліфікацію даного працівника