• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нове будівництво укриття на території Боярської загальноосвітньої школи I - III ступенів № 1 (нове будівництво) , за адресою: Україна, Київська область, Фастівський район, м. Боярка, Боярська територіальна громада, вул. Лисенка, 11/23 (коригування ); Код ДК 021:2015 45210000-2 — Будівництво будівель

Завершена

130 510 313.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 652 551.57 UAH
Період оскарження: 19.03.2025 10:18 - 10.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного відхилення учасника процедури закупівлі ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП»

Номер: 540a5d6ded744121abf0421460ff9f9d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-03-19-002349-a.b1
Назва: СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного відхилення учасника процедури закупівлі ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП»
Скарга:
Скаржник не погоджується з відхиленням пропозиції Скаржника
Дата розгляду скарги: 14.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.05.2025 18:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.05.2025 17:08
Дата виконання рішення Замовником: 04.06.2025 10:29
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.05.2025 № 7758-р/пк-пз УПРАВЛІННЯ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА БОЯРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ з метою усунення порушень скасовано рішення від 28 квітня 2025 року №1/4, згідно з яким відхилено тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП". учасника процедури закупівлі, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-03-19-002349-a
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП", Олена Гаркуша 380933902126 smart.UG.2012@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 01738715eddc4a9d930b946f9ab95627
Заголовок пункту скарги: 1.1. Щодо першої підстави відхилення пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.1. Щодо першої підстави відхилення пропозиції Скаржника
Відповідно до Протокольного рішення (Протоколу) уповноваженої особи № 1/4 від 28.04.2025 р, зазначено наступне:

Відповідно Додатку 2 тендерної документації договірна ціна учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації).
Учасником у складі тендерної пропозиції було надано Розрахунки №№1-4 Прямі витрати і загальновиробничі витрати: будівельні роботи / монтажні роботи, тис. грн. (файл «2.2.Кошторис. pdf») та Договірна ціна (файл «2.2.Кошторис. pdf»)
В «Договірна ціна» розрахунок №2 Вартість матеріальних ресурсів указано всього 67146,45521 тис.грн. ця сума відрізняється від суми, зазначеної в документі «Розрахунки №№ 1-4. Прямі витрати і загальновиробничі витрати: будівельні роботи / монтажні роботи, тис. грн» в колонці 4 Таблиці розрахунок № 2 Вартість матеріальних ресурсів на 0,00219 тис. грн. Також в документі «Договірна ціна» розрахунок № 3 Вартість експлуатації будівельних машин і механізмів указано всього 3343,08086 тис. грн., ця сума відрізняється від суми зазначеної в документі «Розрахунки №№ 1-4. Прямі витрати і загальновиробничі витрати: будівельні роботи / монтажні роботи, тис. грн.» в колонці 6 Таблиці розрахунок № 3 Експлуатація машин – 3343,08330 тис. грн. та суми указаної в документі «Розрахунки №№ 1-4. Прямі витрати і загальновиробничі витрати: будівельні роботи / монтажні роботи, тис. грн.» Примітки: вартість експлуатації будівельних машин і механізмів у прямих витратах. тис. грн.: 7594,50974 – 4263,30237 = 3331,20737 тис. грн.

Скаржник не погоджується з вищезазначеним

Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації вимагається:
• Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасника повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна (Додаток 30 до Настанови) до неї; пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів; загальновиробничі витрати на будову; аналіз ринку цін на основні матеріали.
Відповідно до п. 5.9 Настанови зазначено, що при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньо будівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт. У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими технічними ресурсами.
Враховуючи вищенаведене, учасники у складі тендерної пропозиції (наданої підсумкової відомості ресурсів) можуть замінювати машини та механізми (та обсяги їх використання) на еквівалентні, дотримуючись при цьому технології виконання робіт
• Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково-аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації). Договірна ціна встановлена динамічна. Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання.
Договірна ціна повинна бути додатково надана в форматі imd у програмному АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, рекомендованих до використання учасниками будівництва Управління капітального будівництва Боярської міської ради.
У разі, якщо інформація про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі містить посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, мається на увазі «або еквівалент».
Роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати нормативним документам у галузі будівництва, проектній документації та умовам Договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів.

Таким чином, тендерною документацією не встановлено окремих вимог до розрахунку вартості будівельних машин і механізмів та вартості матеріальних ресурсів.


В складі пропозиції Скаржника надано:
- Договірна ціна (Файл «2.2. Кошторис», стор. 1-2), де зазначено:
Розрахунок № 2. Вартість матеріальних ресурсів 67146,45521 тис. грн.
Розрахунок № 3. Вартiсть експлуатацiї будiвельних машин i механiзмiв – 3343,08086 тис. грн.;

- Розрахунки №№ 1-4. Прямі витрати і загальновиробничі витрати: будівельні роботи / монтажні роботи, тис. грн (Файл «2.2. Кошторис», стор. 5-10), де зазначено:

Розрахунок № 2 Вартість матеріальних ресурсів 67146,45740 тис. грн.
Розрахунок № 3 Експлуатація машин. Всього 3343,08330 тис. грн.
Примітка:
Примітки: вартість експлуатації будівельних машин і механізмів у прямих витратах. тис. грн.: 7594,50974 – 4263,30237 = 3331,20737 тис. грн.


Скаржник вважає, що Замовник неправомірно відхилив пропозицію Скаржника, оскільки тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідає вимогам тендерної документації, Настанови з визначення вартості будівництва.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6c3ed32c38af401981bb8fe1bc1f5b89
Заголовок пункту скарги: 1.2. Щодо другої підстави відхилення пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.2. Щодо другої підстави відхилення пропозиції Скаржника

Відповідно до Протокольного рішення (Протоколу) уповноваженої особи № 1/4 від 28.04.2025 р, зазначено наступне:

У наданому Учасником файлі «2.2 Кошторис.pdf» містяться Локальні кошториси, в яких виявлено невідповідності, а саме: файл «2.2. Кошторис. Pdf» містить документ «Аналіз ринку цін», в якому відсутній моніторинг цін на основні матеріали станом на 12 квітня 2025 р. варіант № 1; №2; №3 з прив’язкою до ціни постачальників та прийнятий до розрахунку ДЦ варіант відпускних цін.
Відповідно до Наказу № 26335 від 22.11.2024 р. Мінекономіки «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування – учасник процедури закупівлі надає документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси (щодо інформації про найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниці його виміру, кількості, відпускної ціни, вартості транспортування та заготівельно-складських витрат – відомість ресурсів за формою згідно з додатком 11 до Настанови; щодо інформації про інформацію про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції – документ, що містить інформацію про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, наприклад, довідка в довільній формі, що містить інформацію про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції). На підставі Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» Затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 р. № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» розділу – Визначення прямих витрат при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) п. 5.10. Поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівнях якісних характеристиках), за обгрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні.
Скаржник не погоджується з вищезазначеним
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації вимагається:
• Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасника повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна (Додаток 30 до Настанови) до неї; пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів; загальновиробничі витрати на будову; аналіз ринку цін на основні матеріали.
Відповідно до п. 5.9 Настанови зазначено, що при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньо будівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт. У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими технічними ресурсами.
Враховуючи вищенаведене, учасники у складі тендерної пропозиції (наданої підсумкової відомості ресурсів) можуть замінювати машини та механізми (та обсяги їх використання) на еквівалентні, дотримуючись при цьому технології виконання робіт
• Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково-аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації). Договірна ціна встановлена динамічна. Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання.
Договірна ціна повинна бути додатково надана в форматі imd у програмному АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, рекомендованих до використання учасниками будівництва Управління капітального будівництва Боярської міської ради.
У разі, якщо інформація про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі містить посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, мається на увазі «або еквівалент».

Роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати нормативним документам у галузі будівництва, проектній документації та умовам Договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів.

Таким чином, тендерною документацією не передбачалось форми документу «аналіз ринку цін» та необхідність зазначення в ньому варіантів №1, № 2, № 3 з прив’язкою до ціни постачальників та прийнятий до розрахунку ДЦ варіант відпускних цін. Також тендерна документація не містить вимоги, що аналіз ринку цін необхідно складати відповідно до Наказу № 26335 від 22.11.2024 р.
Пропозиція Скаржника містить:
- Аналіз ринку цін (файл «2.2. Кошторис, стор. 373»), де надано аналіз ринку цін на основні матеріали, що повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Скаржник вважає, що Замовник неправомірно відхилив пропозицію Скаржника, оскільки тендерна пропозиція Скаржника містить необхідний документ, складений згідно вимог тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: c4a8519879cd456180de87084d88d5cd
Заголовок пункту скарги: 1.3. Щодо третьої підстави відхилення пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.3. Щодо третьої підстави відхилення пропозиції Скаржника

Відповідно до Протокольного рішення (Протоколу) уповноваженої особи № 1/4 від 28.04.2025 р, зазначено наступне:

Учасником у складі тендерної пропозиції надано файл «2.5. Документи локалізація.PDF» відповідно якого Учасник надає підтвердження локалізації Генератор дизельний RNG POWER RNG80R (ступінь локалізації 61.04 %). При розрахунку цінової пропозиції Учасником не зазначено генератор, який вказав у довідці про локалізацію , він вказаний лише окремо у документі «2.5. Документи локалізація.РБР», без будь - якого зв’язку з розрахунком цінової пропозиції Учасника. Враховуючи надану у складі тендерної пропозиції Учасника кошторисну документацію, зокрема Підсумкову відомість ресурсів та Локальний кошторис на придбання устаткування,меблів та інвентарю № 02-01-07 Учасник пропонує Дизельний генератор 80кВт Matari MB 80, проте Учасником не надано підтвердження ступеня локалізації на зазначений Дизельний генератор. Таким чином, враховуючи вищезазначене, це являється невідповідністю у технічній частині пропозиції щодо запропонованого устаткування, з документами, поданими для підтвердження ступеня локалізації.

Скаржник не погоджується з вищезазначеним

Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації вимагається:
• Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасника повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна (Додаток 30 до Настанови) до неї; пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів; загальновиробничі витрати на будову; аналіз ринку цін на основні матеріали.
Відповідно до п. 5.9 Настанови зазначено, що при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньо будівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт. У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими технічними ресурсами.
Враховуючи вищенаведене, учасники у складі тендерної пропозиції (наданої підсумкової відомості ресурсів) можуть замінювати машини та механізми (та обсяги їх використання) на еквівалентні, дотримуючись при цьому технології виконання робіт
• Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково-аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації). Договірна ціна встановлена динамічна. Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання.
Договірна ціна повинна бути додатково надана в форматі imd у програмному АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, рекомендованих до використання учасниками будівництва Управління капітального будівництва Боярської міської ради.
У разі, якщо інформація про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі містить посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, мається на увазі «або еквівалент».

Роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати нормативним документам у галузі будівництва, проектній документації та умовам Договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів.


Також Додаток 2 до тендерної документації містить перелік видів робіт (окремо оприлюднені документи «Відомість обсягів робіт 1 черга» та «Відомість обсягів робіт 2 черга») та перелік машин, механізмів, обладнання, устаткування (окремо оприлюднений файл «Підсумкова відомість ресурсів 1 черга» та «Підсумкова відомість ресурсів 2 черга»).

Відповідно до п. 950 файлу «Підсумкова відомість ресурсів 1 черга» Додатку 2 до тендерної документації вимагається: Дизельний генератор 80кВт Matari MB 80 – 1 шт.

Тендерною документацією не передбачено вимог до оформлення відомості ресурсів в частині зазначення аналогів устаткування, передбачених технічним завданням Замовника.

На виконання встановленої вимоги у пропозиції Скаржника надано:
- Файл «2.2. Кошторис», який містить серед іншого документ «підсумкова відомість ресурсів», де зазначено «948. Дизельний генератор 80кВт Matari MB 80 – 1 шт.», що повністю відповідає встановленим вимогам Замовника.

Таким чином, кошторис Скаржника відповідає вимогам до найменування, одиниць виміру, кількості устаткування, які визначені в технічному завданні, а пропозиція Скаржника повністю відповідає технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.

Окремо Додатком 2 до тендерної документації передбачено:
• Вимоги щодо підтвердження Учасниками ступеню локалізації виробництва товару (обладнання), який(і) замовник набуває у власність під час надання послуг/виконання робіт, що є предметом закупівлі:
Під час здійснення публічної закупівлі відповідно до Особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим – шостим цього пункту) замовник застосовує положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Закупівля здійснюється з дотриманням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 02 серпня 2022 р. № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва» (далі – Постанова). Замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 пункту 61 Закону, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2025 році - 25 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
У разі, якщо виконання робіт, що є предметом закупівлі, передбачає набуття замовником у власність товарів визначених пунктом 61 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 61 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, учасник у складі тендерної пропозиції подає довідку у довільній формі (із зазначенням повної назви виробника товару та коду ЄДРПОУ; ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель; посилання на сайт prozorro.gov.ua, за яким замовник має можливість перевірити інформацію щодо ступеню локалізації товару).
Відповідно до пункту 131 Постанови Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності та/ або надати сертифікат відповідності на товар, що підлягає локалізації, виданий акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.

Також Додатком 2 до тендерної документації передбачено:
У разі, якщо інформація про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі містить посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, мається на увазі «або еквівалент».

На виконання вимоги тендерної документації Скаржником було надано:
- Довідка про локалізацію (файл «2.5. Документи локалізація»), де міститься інформація про те, що технічним завданням передбачено передачу у власність Замовнику окремих товарів, які підлягають локалізації виробництва та запропоновано локалізований еквівалент з надання відповідних посилань. Зокрема замість товару «Дизельний генератор 80 кВт Matari MB 80» запропоновано локалізований еквівалент: Дизельний генератор RNG POWER RNG80R, а також документи для підтвердження локалізації виробництва локалізованих еквівалентів згідно вимог Додатку № 2 до тендерної документації.
Таким чином пропозиція Скаржника відповідає вимогам щодо підтвердження ступеня локалізації товару, зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт чи надання послуг, а пропозиція Скаржника повністю відповідає вимогам до інших документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, установленим замовником в Додатку 2 тендерної документації.

Скаржник вважає, що Замовник неправомірно відхилив пропозицію Скаржника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 458d1d74180c4a2fb1a2f3baf96b827b
Заголовок пункту скарги: 1.4. Щодо четвертої підстави відхилення пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.4. Щодо четвертої підстави відхилення пропозиції Скаржника

Відповідно до Протокольного рішення (Протоколу) уповноваженої особи № 1/4 від 28.04.2025 р, зазначено наступне:

Відповідно до Додатку 2 тендерної документації технічного завдання для виконання будівельно-монтажних робіт передбачено використання води для виробничих і технологічних процесів в обсязі 1 черга- 980,89803 м3, та 2 черга - 34,74552 м3.
В наданій кошторисній документації тендерної пропозиції Учасника відсутнє фактичне використання води для виробничих і технологічних процесів.
Відповідно до стаття 41 Закону України Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" щодо забезпечення оприлюднення замовниками в електронній системі закупівель інформації про ціни на матеріальні ресурси під час закупівель послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва (прозоре будівництво) (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2025, № 6, ст.14). У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість (1 черга- 980,89803 M3. та 2 черга - 34,74552 м3), відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати

Скаржник не погоджується з вищезазначеним

Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації вимагається:
• Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасника повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна (Додаток 30 до Настанови) до неї; пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів; загальновиробничі витрати на будову; аналіз ринку цін на основні матеріали.
Відповідно до п. 5.9 Настанови зазначено, що при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньо будівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт. У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими технічними ресурсами.
Враховуючи вищенаведене, учасники у складі тендерної пропозиції (наданої підсумкової відомості ресурсів) можуть замінювати машини та механізми (та обсяги їх використання) на еквівалентні, дотримуючись при цьому технології виконання робіт
• Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково-аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі Настанова), відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації). Договірна ціна встановлена динамічна. Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання.
Договірна ціна повинна бути додатково надана в форматі imd у програмному АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, рекомендованих до використання учасниками будівництва Управління капітального будівництва Боярської міської ради.
У разі, якщо інформація про необхідні технічні характеристики предмета закупівлі містить посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, мається на увазі «або еквівалент».

Роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати нормативним документам у галузі будівництва, проектній документації та умовам Договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів.

Також Додаток 2 до тендерної документації містить перелік видів робіт (окремо оприлюднені документи «Відомість обсягів робіт 1 черга» та «Відомість обсягів робіт 2 черга») та перелік машин, механізмів, обладнання, устаткування (окремо оприлюднений файл «Підсумкова відомість ресурсів 1 черга» та «Підсумкова відомість ресурсів 2 черга»).

Відповідно до документів «Відомість обсягів робіт 1 черга» та «Відомість обсягів робіт 2 черга»» Додатку 2 до тендерної документації не визначено конкретних видів робіт, в яких передбачено використання води в обсязі 980,89803 та 34,74552 м3.

Відповідно до п. 230 документу «Підсумкова відомість ресурсів 1 черга» Додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу до використання води в обсязі 980,89803 м3 під час виконання робіт.
Відповідно до п. 59 документу «Підсумкова відомість ресурсів 2 черга» Додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу до використання води в обсязі 34,74552 м3 під час виконання робіт.


На виконання вимог тендерної документації у складі пропозиції Скаржника надано:
- Підсумкова відомість ресурсів (файл «2.2. Кошторис»), де на стор. 64 зазначено «931. Вода – 980,89803 м3», що відповідає вимогам тендерної документації до обсягів цього ресурсу щодо 1 черги.
- Підсумкова відомість ресурсів (файл «2.2. Кошторис»), де на стор. 86 зазначено «80. Вода – 34,74552 м3», що відповідає вимогам тендерної документації до обсягів цього ресурсу щодо 2 черги.

Тендерна документація не містить вимоги, що надана кошторисна документація тендерної пропозиції Учасника повинна містити фактичне використання води для виробничих і технологічних процесів чи щодо конкретних визначених робіт.
В свою чергу, Скаржник не є постачальником води, не впливає на ціноутворення даного ресурсу, не здійснює її транспортування, не створює складських запасів цього ресурсу.

Також звертаємо увагу, що дійсно в статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено:
У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.

При цьому вищезазначена норма стосується основних вимог до договору про закупівлю. Тендерна документація не містить вимог зазначати у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси інформацію про вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.

Також Протокольне рішення (Протокол) уповноваженої особи № 1/4 від 28.04.2025 р, не містить обгрунтування суті помилки в цій частині, з урахуванням чого Скаржник не розуміє підстави для відхилення пропозиції Скаржника саме щодо статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».

Скаржник вважає, що Замовник неправомірно відхилив пропозицію Скаржника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника