-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 5
Реконструкція водопровідних мереж вулиць Доківська та Пономарьова в селищі Коцюбинське Київської області. Коригування
Завершена
39 704 209.26
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 198 521.05 UAH
мін. крок: 0.5% або 198 521.05 UAH
Номер:
6e3020382b624576b5a842391795764b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-03-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.02.2025 00:00
Період моніторингу:
03.03.2025 12:34 - 25.03.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
28.02.2025 № 67
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 11 лютого
2025 року № 31-в «Про відпустку Басалаєвої А.В.»
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
23 UA-2025-01-13-010078-a 13.01.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» встановлено порушення вимог пунктів 43 та 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «СІЛАРК» та ТОВ «КОМПАНІЯ ВЕГА КМ» – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує оприлюднити скан-копії кваліфікаційного сертифіката виконавця робіт Проскуріна Олександра Володимировича (чинний на дату розкриття тендерної пропозиції), у разі неможливості, здійснити заходи щодо скасування рішення про визначення переможцем торгів тендерну пропозицію ТОВ СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП», недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Коцюбинської селищної ради Бучанського району Київської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 31.01.2025 № 8, реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій, протоколи про прийняття рішення уповноваженою особою від 14.02.2025 року № 14, 17.02.2025 № 17, від 20.2025 № 20 та від 19.02.2025 року № 30, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «СІЛАРК» (далі – ТОВ «СІЛАРК»), товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ ВЕГА КМ» (далі – ТОВ «КОМПАНІЯ ВЕГА КМ») та товариства з обмеженою відповідальністю «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» (далі – «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП»), вимогу про усунення невідповідностей ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП», пояснення та документи Замовника, надані 10 березня 2025 року та 18 березня 2025 року через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби.
За результатами моніторингу закупівлі встановлено наступне.
Згідно пункту 5 розділу III тендерної документації учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати документи щодо підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно з пунктом 2 Додатку 10.
Згідно підпункту 2.2.2 пункту 2 Додатку 10 до тендерної документації на підтвердження інформації щодо працевлаштування працівників в учасника (субпідрядника) разом з довідкою Учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати скан-копії трудових книжок (сторінка із даними працівника та сторінка (сторінки) із зазначенням відповідного місця працевлаштування) або копії відомостей про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування виданих Пенсійним фондом України стосовно таких працівників або наказів про прийняття на роботу або трудових договорів (контрактів). Якщо субпідрядником виступатиме фізична особа (фізична особа-підприємець), яка має відповідну кваліфікацію та своєю особистою працею буде забезпечувати виконання доручених їй обсягів робіт, зазначені вище документи щодо працевлаштування не надаються.
На підтвердження інформації що кваліфікації працівників в учасника (субпідрядника), разом з передбаченою цим додатком до тендерної документації довідкою Учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати скан-копії зазначених у довідці чинних (не призупинених, не анульованих, тощо) кваліфікаційних сертифікатів відповідних працівників.
Учасник може для підтвердження своєї відповідності цьому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. У разі залучення працівників субпідрядника – надається відповідний договір, зокрема договір про наміри.
Відповідність поданої пропозиції за цим критерієм підтверджується наданням у складі пропозиції належним чином оформленої довідки згідно Додатку 6 та скан-копіями підтверджуючих документів.
Згідно Додатку 6 тендерної документації учасник закупівлі в колонці «Серія, номер кваліфікаційного сертифіката» зазначає для працівників, щодо яких законодавством передбачено проведення професійної атестації з видачею відповідного кваліфікаційного сертифіката.
Правові та організаційні засади здійснення архітектурної діяльності, формування сприятливого життєвого середовища, досягнення естетичної виразності, економічної доцільності і надійності будинків, споруд та їх комплексів встановлені Законом України «Про архітектурну діяльність» від 20 травня 1999 року № 687-ХIV (далі – Закон).
Згідно частини 19 статті 17 Закону до виконавців робіт, які пройшли професійну атестацію відповідно до цієї статті, прирівнюються особи, які отримали сертифікати за напрямом професійної атестації в органах з сертифікації персоналу, акредитованих відповідно до Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», та включені до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.
Пунктом 2-1 постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» встановлено, що для потреб реалізації положень частини 19 статті 17 Закону нормативними документами, на відповідність яким проводиться сертифікація персоналу, є прийняті відповідно до статті 4-2 Кодексу законів про працю України професійні стандарти, а в разі їх відсутності - відповідні кваліфікаційні характеристики професій працівників.
Згідно статті 4-2 Кодексу законів про працю України Професійний стандарт - це затверджені в установленому порядку вимоги до компетентностей працівників, що слугують основою для формування професійних кваліфікацій. Вимоги до компетентностей, обов’язків та кваліфікацій працівників визначаються професійними стандартами. За відсутності професійних стандартів такі вимоги можуть визначатися кваліфікаційними характеристиками.
Професійний стандарт «Виконавець робіт», який розроблений та затверджений Всеукраїнською громадською організацією «Гільдія інженерів технічного нагляду за будівництвом об’єктів архітектури», рішення Правління (Протокол засідання Правління від 12 серпня 2024 р. № 8/1/24)» відповідно до вимог статті 4-2 Кодексу законів про працю України встановлює, що документом який підтверджує професійну кваліфікацію виконавця робіт - є сертифікат виконавця робіт, виданий органом з сертифікації персоналу.
Учасник процедури закупівлі ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» надав довідку б/н б/д про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, в якій зазначив що для виконання робіт буде залучено виконавця робіт Проскуріна Олександра Володимировича.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасник ТОВ ««СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» не надав скан-копії кваліфікаційного сертифіката на виконавця робіт
На запит Держаудитслужби, наданий під час моніторингу відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону, Замовником 19.03.2025 року надано пояснення в якому зазначено, що чинним законодавством України не вимагається отримання виконавцем робіт кваліфікаційного сертифікату, тому відсутність цього документу, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник 18.03.2025 виставив учаснику торгів ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» повідомлення з вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
Однак, Замовник не виявив невідповідності в документах учасника ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» в частині надання скан-копії кваліфікаційного сертифіката виконавця робіт Проскуріна Олександра Володимировича та в порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не дав можливість учаснику ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї пропозиції.
Згідно із абзацом третім пункту 43 Особливостей замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Згідно із абзацом 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Таким чином, Замовник в порушення вимог пункту 44 Особливостей визнав ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» переможцем торгів (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.03.2025 року № 30).
Період усунення порушень:
26.03.2025 15:08 - 10.04.2025 01:00
Дата публікації висновку:
26.03.2025 15:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У зв'язку з неможливістю оприлюднити скан-копії кваліфікаційного сертифіката виконавця робіт Проскуріна Олександра Володимировича (чинний на дату розкриття тендерної пропозиції), Замовником прийнято рішення щодо скасування рішення про визначення переможцем торгів тендерну пропозицію ТОВ СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП», недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Враховуючи те, що рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №4690-р/пк-пз від 26.03.2025 прийнято до розгляду скаргу Приватного підприємства «СІНТА-СЕРВІС» (далі – Скаржник), що зареєстрована в електронній системі закупівель за № UA-2025-01-13-010078-a.c2., Замовник усуне порушення, що наведені у Висновку Держаудитслужби протягом одного дня, з моменту оприлюднення рішення АМКУ та розблокування Закупівлі.
Дата публікації звіту:
01.04.2025 16:48
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Усунуто
Дата публікації:
14.05.2025 12:14
Запити/Пояснення
Номер:
fa4e9742f21d4877991bef096903f121
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
05.03.2025 17:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товару ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-01-13-010078-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні інформації та відповідних документів (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого питання необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
fa170167601f463d98ad4430afdc1a26
Назва:
Надання пояснення
Дата опублікування:
10.03.2025 11:26
Опис:
Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі UA-2025-01-13-010078-a: Виконавчий комітет Коцюбинської селищної ради (далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне: «13» січня 2025 року Замовником було оголошено закупівлю: «Реконструкція водопровідних мереж вулиць Доківська та Пономарьова в селищі Коцюбинське Київської області. Коригування» у порядку процедури відкритих торгів із особливостями (за ідентифікатором UA-2025-01-13-010078-a) (далі – Закупівля) із врахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Процедура закупівлі проведиться із дотриманням вимог стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та здійснено оформлення тендерної документації закупівлі та дотримано принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовник надає відповідь по запитуваній інформації на підставі проведення Державною аудиторською службою України (обл.) моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-01-13-010078-a).
Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості Замовником здійснено на підставі проектно- кошторисної документації, наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, яким затверджена Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Водночас Міністерство розвитку громад та територій України наказом від 01.11.2021 № 281 (далі – наказ № 281) затвердило кошторисні норми в Україні у будівництві, а саме Настанову з визначення вартості будівництва та Настанову з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво. Пунктом 1.1 Настанови з визначення вартості будівництва встановлено, що ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Разом з тим, розрахунок очікуваної вартості робіт з будівництва на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва розроблений відповідно до Додатку 1 до Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт у сфері будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (пункт 9 підрозділу ІІ розділу ІІ).
Додатки: Зведений кошторисний розрахунок, Експертний звіт, Розрахунок очікуваної вартості.
Номер:
32879ea4de2a4efcacbde0a76b4a9de5
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
14.03.2025 16:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товару ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-01-13-010078-a) встановлено що, закупівля здійснюється за рахунок коштів Європейського інвестиційного банку, в рамках виконання Програми з відновлення України, яка ратифікована Верховною радою України в липні 2021 року (Закон України «Про ратифікацію Фінансової угоди «Програма з відновлення України» між Україною та Європейським інвестиційним банком» від 14 липня 2021 р. № 1645-IX).
Відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) яким чином під час складання тендерної документації виконано вимоги Посібника «Національні процедури закупівель» Програми відновлення України (далі – Посібник), зокрема:
пункту 4.3 Посібника в частині визначення вимоги про підтвердження, зокрема: загального досвіду роботи не менше 4 років; виконаних не менше 2 аналогічних договорів протягом останніх 4 років із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі;
пункту 4.3 Посібника в частині визначення вимоги про підтвердження учасниками середньорічного обороту за останні 4 календарних років в розмірі не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого питання необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
f2db799452694941b3ddfa9e38ffa359
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
18.03.2025 10:24
Опис:
Щодо питання яким чином під час складання тендерної документації виконано вимоги Посібника «Національні процедури закупівель» Програми відновлення України (далі – Посібник), зокрема:
пункту 4.3 Посібника в частині визначення вимоги про підтвердження, зокрема: загального досвіду роботи не менше 4 років; виконаних не менше 2 аналогічних договорів протягом останніх 4 років із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі;
пункту 4.3 Посібника в частині визначення вимоги про підтвердження учасниками середньорічного обороту за останні 4 календарних років в розмірі не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі.
Відповідно до Закону України від 14.07.2021 No 1645-IX "Про ратифікацію Фінансової угоди "Програма з відновлення України" між Україною та Європейським інвестиційним банком ")" Верховна Рада України постановляє:
Ратифікувати Фінансову угоду "Програма з відновлення України" між Україною та Європейським інвестиційним банком, підписану 9 грудня 2020 року (додається).
Відповідно до Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком (Проект "Надзвичайна кредитна програма для відновлення України"):
6.4 Процедура закупівель
Позичальник:
(a) Позичальник зобов’язується і забезпечує, щоб Ініціатор, ГУПП та/або Кінцевий бенефіціар відповідно, закуповували обладнання, замовляли послуги та інші роботи для Проекту використовуючи прийнятну для Банку процедуру закупівель, яка відповідала б його політиці викладеній в Посібнику Банку з питань закупівель.
(b) Позичальник повинен забезпечити, щоб в процедурах його закупівель у зв’язку з Проектом містилися прийнятні для Банку процедури перегляду рішень для захисту порушених прав будь-якої фізичної чи юридичної особи, яка була зацікавлена в отриманні контракту та якій було (могло бути) завдано збитків в зв’язку з порушенням (яке начебто мало місце) діючих правил закупівель.
(c) Відповідно до політики Банку, викладеній у його Посібнику із закупівель, Позичальник забезпечує дотримання в рамках закупівельних процедур, пов'язаних з Проектом, принципів відкритої міжнародної конкуренції, відсутності дискримінації щодо учасників торгів, справедливості та прозорості процесу, а також відбору економічно найвигіднішої пропозиції. В зв’язку з цим Позичальник, серед іншого, має забезпечити, щоб національні вимоги щодо ліцензування не мали негативного впливу на участь міжнародних компаній у заходах, пов'язаних з Проектом.
Відповідно до листа PJ/UTD/REGDEV/2024- 06271/PN/nvr від 03.05.2024 р. було затверджено Посібник "Національні процедури закупівель (для Субпроєктів всіх Пулів ПВУ та НКПВУ)": в оновленій версії (посилання на веб-порталі Програми з відновлення України - https://urphelpdesk.com/gallery/%D0%9F%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%9D%D0%B0%D1%86.%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%86%D0%B5%D0%B4%D1%83%D1%80%D0%B8%20%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BF%D1%96%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D1%8C%20%D0%B4%D0%BB%D1%8F%20%D0%B2%D1%81%D1%96%D1%85%20%D0%A1%D0%9F%20%D0%9F%D0%92%D0%A3-%D0%9D%D0%9A%D0%9F%D0%92%D0%A3%20%D0%B7%D0%B0%D1%82%D0%B2.%20%D0%84%D0%86%D0%91%2003.05.2024.pdf )
Відповідно до п. 4.3 Кваліфікаційні критерії даного Посібника:
Для тендерів у межах ПВУ та НКПВУ слід застосовувати наступні кваліфікаційні критерії ЄІБ у тендерній документації:
1. Загальний досвід роботи: не менше 4 років.
2. Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів (у тому числі договорів субпідряду) протягом останніх 5 років з урахуванням, що клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків об’єкта за предметом закупівлі.
3. Фінансова спроможність учасника закупівлі є такою, що відповідає критерію, за умови, якщо середньорічний оборот (середнє арифметичне значення річних оборотів) протягом 5 останніх календарних років повинен становити не менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі, вказаної Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Відповідно до п. 2.3 Додатку 10 тендерної документації закупівлі встановлено вимогу щодо досвіду виконання аналогічних договорів:
Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів (у тому числі договорів субпідряду) з реконструкції або капітального ремонту водопровідних та/або теплових мереж протягом останніх 5 років з урахуванням, що клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків об’єкта за предметом закупівлі.
Відповідно до п. 2.4. Додатку 10 тендерної документації закупівлі встановлено вимогу щодо фінансової спроможності:
Фінансова спроможність учасника закупівлі відповідає критерію, за умови, якщо середньорічний оборот (середнє арифметичне значення річних оборотів) протягом 5 останніх календарних років (загальний досвід роботи не менше 4 років) становить не менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі, вказаної Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Таким чином зазначені в тендерній документації вимоги повністю узгоджуються з Посібником "Національні процедури закупівель (для Субпроєктів всіх Пулів ПВУ та НКПВУ)".
Окрім того звертаємо увагу, що тендерна документації погоджена з Міністерством розвитку громад та територій України.
Додатки: Керівні принципи імплементації програм у новій редакції об'єднаний (з Додатком 1 ПОСІБНИК Національні процедури закупівель (для Субпроєктів всіх Пулів ПВУ та НКПВУ);
Фінансова угода між Україною та Європейським інвестиційним банком (Проект "Надзвичайна кредитна програма для відновлення України")
Номер:
1b364ef4b0e5463bb6a7e59e87ccbf40
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
19.03.2025 18:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товару ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-01-13-010078-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень яким чином підтверджено відповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» (із наданням посилання на відповідний файл тендерної пропозиції учасника торгів):
1. Вимогам підпункту 2.2.2. пункту 2 Додатку 10 Тендерної документації в частині надання скан-копії кваліфікаційного сертифіката виконавця робіт Проскуріна Олександра Володимировича.
2. Вимогам підпункту 1.14 пункту 1 Додатку 10 Тендерної документації в частині подання учасником закупівлі довідки складеної в довільній формі, зміст якої підтверджує відсутність підстави для відхилення тендерної пропозиції, передбаченої підпунктом 2 пункту 45 Особливостей.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого питання необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
dc7e257267d140f8882ed4756f4e5a11
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
20.03.2025 12:39
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товару ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-01-13-010078-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень яким чином підтверджено відповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» (із наданням посилання на відповідний файл тендерної пропозиції учасника торгів): 1. Вимогам підпункту 2.2.2. пункту 2 Додатку 10 Тендерної документації в частині надання скан-копії кваліфікаційного сертифіката виконавця робіт Проскуріна Олександра Володимировича. 2. Вимогам підпункту 1.14 пункту 1 Додатку 10 Тендерної документації в частині подання учасником закупівлі довідки складеної в довільній формі, зміст якої підтверджує відсутність підстави для відхилення тендерної пропозиції, передбаченої підпунктом 2 пункту 45 Особливостей. Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого питання необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
1. Відповідно до вимог п.2.2. Додатку 10 до тендерної документації вимагається:
2.2. Документи щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
2.2.1. Довідка за формою Додатку 6 цієї документації, яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, з зазначенням посади, досвіду роботи в цілому (років), освіти і спеціальності/кваліфікації працівників.
Обов'язкова наявність:
- головного інженера;
- виконавця робіт або майстра будівельних та монтажних робіт;
- сертифікованого інженера-проектувальника з інженерно-будівельного проектування у частині кошторисної документації.
Також у довідці зазначається інформація про наявність не менше 5 працівників робітничих професій.
2.2.2. На підтвердження інформації щодо працевлаштування працівників в учасника (субпідрядника) разом з довідкою Учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати скан-копії трудових книжок (сторінка із даними працівника та сторінка (сторінки) із зазначенням відповідного місця працевлаштування) або копії відомостей про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування виданих Пенсійним фондом України стосовно таких працівників або наказів про прийняття на роботу або трудових договорів (контрактів). Якщо субпідрядником виступатиме фізична особа (фізична особа-підприємець), яка має відповідну кваліфікацію та своєю особистою працею буде забезпечувати виконання доручених їй обсягів робіт, зазначені вище документи щодо працевлаштування не надаються.
На підтвердження інформації що кваліфікації працівників в учасника (субпідрядника), разом з передбаченою цим додатком до тендерної документації довідкою Учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати скан-копії зазначених у довідці чинних (не призупинених, не анульованих, тощо) кваліфікаційних сертифікатів відповідних працівників.
Таким чином, тендерною документацією вимагається надання підтверджуючої інформації щодо кваліфікації працівників шляхом надання чинних (не призупинених, не анульованих, тощо) кваліфікаційних сертифікатів саме відповідних працівників.
Відповідно до ст. 37-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»:
Господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (СС3), підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до законів України "Про адміністративну процедуру", "Про ліцензування видів господарської діяльності" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності»:
Ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності: 9) будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності";
Відповідно до статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність»:
відповідальні виконавці окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, проходять професійну атестацію. Перелік таких видів робіт (послуг) і порядок професійної атестації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Громадянам, які пройшли професійну атестацію, видається відповідний кваліфікаційний сертифікат.
Відповідно до Порядку проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, затвердженого Постановою від 23 травня 2011 р. № 554:
виконавці окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури (далі - виконавці), - архітектор, інженер-проектувальник, інженер технічного нагляду та експерт, які здобули вищу освіту за напрямом професійної атестації відповідно до кваліфікаційних вимог та мають стаж роботи за фахом не менш як три роки.
Чинними нормами та законами не передбачено отримання кваліфікаційних сертифікатів щодо посади виконавця робіт.
На виконання вимог тендерної документації, щодо надання інформації про працівників відповідної кваліфікації у складі пропозиції ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» серед іншого було надано інформацію про виконавця робіт Проскуріна Олександра Володимировича. Разом з тим, дана особа не відноситься до виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, щодо яких передбачено надання кваліфікаційного сертифікату.
Таким чином, саме до відповідного працівника не потребується надання у складі пропозиції чинного (не призупиненого, не анульованого тощо) кваліфікаційного сертифікату, оскільки наявність такого сертифікату не обґрунтована чинними в Україні нормами. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
2. Відповідно до п. 1.14 Додатку 10 до тендерної документації вимагається:
1.14. Довідка, складена учасником у довільній формі, зміст якої підтверджує відсутність підстави для відхилення тендерної пропозиції, передбаченої підпунктом 2 пункту 45 Особливостей.
У складі пропозиції ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» серед іншого надано Довідку про відсутність підстав для відмови, передбаченої ч. 2 п. 45 Особливостей (файл «5.1. Довідка п. 47 Особливостей», стор. 3), де міститься інформація, що в Учасника відсутній укладений договір з цим самим замовником та що відсутні будь-які підстави, передбачені п. 45 Особливостей в цій частині. Таким чином учасником ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» повністю дотримано вимог тендерної документації.
Додаток: файл «5.1. Довідка п. 47 Особливостей».