• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт Роменської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Роменської міської ради Сумської області за адресою: вул. Прокопенка, 76, м. Ромни, Сумська область

Завершена

57 003 775.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 285 018.88 UAH
Номер: be6d76f5dbd74ae3890610f12b35903b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-03-03-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.02.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 03.03.2025 12:29 - 25.03.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 28.02.2025 № 67 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 11 лютого 2025 року № 31-в «Про відпустку Басалаєвої А.В.» НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 44 UA-2025-01-07-005431-a 07.01.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, v.m.pyrch@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» встановлено порушення пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 24 березня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Роменської міської ради Сумської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 07 січня № 2 (зі змінами від 27 січня № 15 та від 31 січня 2025 року № 19), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» (далі – ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД»), вимогу про усунення невідповідностей до 11 лютого 2025 року, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 13 лютого 2025 року № 23, пояснення та документи, надані Замовником на запити Держаудитслужби через електронну систему закупівель 06 березня 2025 року, 13 березня 2025 року та 18 березня 2025 року. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Під час моніторингу встановлено, що відповідно до вимог пункту 2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації забезпечення тендерної пропозиції надається з урахуванням умов, викладених в даному пункті, у вигляді забезпечення (скан-копія паперового оригіналу документу – файл у форматі PDF або Word з накладанням ЕЦП гаранта) або електронної банківської гарантії, яка надається одночасно з поданням тендерної пропозиції. Відповідно до підпункту 9 підпункту 3 пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації у реквізитах гарантії зазначається інформація щодо тендерної документації, а саме: дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація. Разом з тим пунктом 2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачена вимога, що у разі, якщо до тендерної документації вносяться зміни, забезпечення тендерної пропозиції має враховувати внесені зміни та відповідно містити посилання на дату рішення замовника, яким затверджена остання редакція тендерної документації. Останні зміни до тендерної документації Замовником були внесені протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника 31 січня 2025 року № 19. У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» надано банківську гарантію від 20 січня 2025 року № KHG340348699 (файл: «19.Гарантія.zip»), яка містить графу «Інформація щодо тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі, де зазначено: «Тендерна документація ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями, відповідно до постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами та доповненнями)), затверджена Протоколом прийняття рішення уповноваженою особою, Протокол Уповноваженої особи від 07 січня 2025 року № 2». На запит Держаудитслужби від 11 березня 2025 року Замовник 13 березня 2025 року в електронній системі закупівлі надав пояснення, в яких, зокрема зазначив «Зміни, внесені Протоколом № 19, не вплинули на суттєві умови тендерного забезпечення. Вимога щодо відповідності банківської гарантії останньому протоколу дійсно була передбачена тендерною документацією. Однак слід зазначити, що Протокол № 19 був затверджений після видачі банківської гарантії (20 січня 2025 року), а механізм оновлення вже виданих гарантій після змін у тендерній документації не був чітко врегульований. Внесені зміни не вплинули на суттєві умови тендерного забезпечення, а сама гарантія залишалася дійсною та відповідала всім іншим критеріям». Пояснення Замовника не спростовують виявленого порушення. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Однак Замовник на порушення пункту 43 Особливостей не виявив невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» в частині зазначення у банківській гарантії інформації про дату рішення уповноваженої особи Замовника, яким затверджена останньої редакції тендерної документації, тим самим не надав можливість усунути вищевказану невідповідність. Відповідно до підпункту 5.2.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник у складі тендерної пропозиції має надати Довідку за формою Додатку 6 цієї документації, яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, із зазначенням наступної інформації: прізвище, ім’я, по батькові працівника; посада/спеціальність, розряд; серія, номер кваліфікаційного сертифіката; стаж роботи за спеціальністю; найменування субпідрядника та реквізити договору з субпідрядником. Разом з тим, підпунктом 5.2.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, передбачено, що учасник може для підтвердження своєї відповідності цьому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Відповідність поданої пропозиції за цим критерієм підтверджується наданням у складі пропозиції належним чином оформленої довідки згідно Додатку 6 (та скан-копіями підтвердних документів). Під час моніторингу встановлено, що у часником ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД», у складі тендерної пропозиції надано Довідку про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (далі – Довідка) (файл «02.Довідка про працівників.pdf»), яка містить інформацію про прізвище, ім’я, по батькові штатних працівників та працівників, що планує залучити учасник, їх посади/спеціальність та стаж роботи за спеціальністю. Разом з тим, інформація про розряд, серію, номер кваліфікаційного сертифіката та найменування субпідрядника та реквізити договору з субпідрядником штатних працівників і тих працівників, що планується залучити у Довідці відсутня. Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» 10 лютого 2025 року в електронній системі закупівель було розміщене повідомлення про усунення невідповідностей в інформації та документах до 11 лютого 2025 року, в якому було зазначено, зокрема, «…Згідно ТД Замовника Додатку 6 Довідка про наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід повинна містити «Посада/спеціальність, розряд». Проте жодних даних про розряд до довідки не внесено. Просимо дозавантажити». 11 лютого 2025 року, на усунення невідповідностей, ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» надано файл «03.Довідка працівники.pdf» Довідка про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 11 лютого 2025 року № 11/02 (далі – Довідка 2), проте інформація про серію, номер кваліфікаційного сертифіката та найменування субпідрядника та реквізити договору з субпідрядником штатних працівників і тих працівників, що планує залучати у Довідці 2 теж відсутня. На запит Держаудитслужби Замовник надав пояснення, в яких зокрема зазначив: «…Після отримання повідомлення учасник ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» подав уточнену довідку та відповідні документи (03.Довідка працівники.pdf, 4.1.Договора працівники, 4.2.Договора працівники.pdf, 05. Дипломи.pdf, 09.Бірюков договір.pdf, 10.Диплом Бірюков.pdf) які були розглянуті замовником. …. У межах своїх повноважень та відповідно до вимог тендерної документації, замовник визнав виправлення невідповідностей такими, що відповідають встановленим критеріям, та продовжив оцінку тендерної пропозиції учасника.». Однак зазначене пояснення не спростовує факт порушення Замовником пункту 43 Особливостей, а саме Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей учаснику ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» щодо неналежним чином оформленої довідки згідно з Додатком 6 тендерної документації.
Період усунення порушень: 25.03.2025 12:28 - 09.04.2025 01:00
Дата публікації висновку: 25.03.2025 12:28

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Пояснення на висновок «Висновок Дата публікації висновку: 25 бер 12:28 Період публікації висновку про результати: 25 бер 12:28 – 9 квіт 01:00 Наявність порушень: Так Тип порушень: Встановлено інші порушення законодавства у сфері закупівель Інформація про результати моніторингу закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 24 березня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Роменської міської ради Сумської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 07 січня № 2 (зі змінами від 27 січня № 15 та від 31 січня 2025 року № 19), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» (далі – ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД»), вимогу про усунення невідповідностей до 11 лютого 2025 року, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 13 лютого 2025 року № 23, пояснення та документи, надані Замовником на запити Держаудитслужби через електронну систему закупівель 06 березня 2025 року, 13 березня 2025 року та 18 березня 2025 року. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Під час моніторингу встановлено, що відповідно до вимог пункту 2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації забезпечення тендерної пропозиції надається з урахуванням умов, викладених в даному пункті, у вигляді забезпечення (скан-копія паперового оригіналу документу – файл у форматі PDF або Word з накладанням ЕЦП гаранта) або електронної банківської гарантії, яка надається одночасно з поданням тендерної пропозиції. Відповідно до підпункту 9 підпункту 3 пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації у реквізитах гарантії зазначається інформація щодо тендерної документації, а саме: дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація. Разом з тим пунктом 2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачена вимога, що у разі, якщо до тендерної документації вносяться зміни, забезпечення тендерної пропозиції має враховувати внесені зміни та відповідно містити посилання на дату рішення замовника, яким затверджена остання редакція тендерної документації. Останні зміни до тендерної документації Замовником були внесені протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника 31 січня 2025 року № 19. У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» надано банківську гарантію від 20 січня 2025 року № KHG340348699 (файл: «19.Гарантія.zip»), яка містить графу «Інформація щодо тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі, де зазначено: «Тендерна документація ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями, відповідно до постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами та доповненнями)), затверджена Протоколом прийняття рішення уповноваженою особою, Протокол Уповноваженої особи від 07 січня 2025 року № 2». На запит Держаудитслужби від 11 березня 2025 року Замовник 13 березня 2025 року в електронній системі закупівлі надав пояснення, в яких, зокрема зазначив «Зміни, внесені Протоколом № 19, не вплинули на суттєві умови тендерного забезпечення. Вимога щодо відповідності банківської гарантії останньому протоколу дійсно була передбачена тендерною документацією. Однак слід зазначити, що Протокол № 19 був затверджений після видачі банківської гарантії (20 січня 2025 року), а механізм оновлення вже виданих гарантій після змін у тендерній документації не був чітко врегульований. Внесені зміни не вплинули на суттєві умови тендерного забезпечення, а сама гарантія залишалася дійсною та відповідала всім іншим критеріям». Пояснення Замовника не спростовують виявленого порушення. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Однак Замовник на порушення пункту 43 Особливостей не виявив невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» в частині зазначення у банківській гарантії інформації про дату рішення уповноваженої особи Замовника, яким затверджена останньої редакції тендерної документації, тим самим не надав можливість усунути вищевказану невідповідність. Відповідно до підпункту 5.2.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник у складі тендерної пропозиції має надати Довідку за формою Додатку 6 цієї документації, яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, із зазначенням наступної інформації: прізвище, ім’я, по батькові працівника; посада/спеціальність, розряд; серія, номер кваліфікаційного сертифіката; стаж роботи за спеціальністю; найменування субпідрядника та реквізити договору з субпідрядником. Разом з тим, підпунктом 5.2.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, передбачено, що учасник може для підтвердження своєї відповідності цьому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Відповідність поданої пропозиції за цим критерієм підтверджується наданням у складі пропозиції належним чином оформленої довідки згідно Додатку 6 (та скан-копіями підтвердних документів). Під час моніторингу встановлено, що у часником ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД», у складі тендерної пропозиції надано Довідку про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (далі – Довідка) (файл «02.Довідка про працівників.pdf»), яка містить інформацію про прізвище, ім’я, по батькові штатних працівників та працівників, що планує залучити учасник, їх посади/спеціальність та стаж роботи за спеціальністю. Разом з тим, інформація про розряд, серію, номер кваліфікаційного сертифіката та найменування субпідрядника та реквізити договору з субпідрядником штатних працівників і тих працівників, що планується залучити у Довідці відсутня. Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» 10 лютого 2025 року в електронній системі закупівель було розміщене повідомлення про усунення невідповідностей в інформації та документах до 11 лютого 2025 року, в якому було зазначено, зокрема, «…Згідно ТД Замовника Додатку 6 Довідка про наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід повинна містити «Посада/спеціальність, розряд». Проте жодних даних про розряд до довідки не внесено. Просимо дозавантажити». 11 лютого 2025 року, на усунення невідповідностей, ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» надано файл «03.Довідка працівники.pdf» Довідка про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 11 лютого 2025 року № 11/02 (далі – Довідка 2), проте інформація про серію, номер кваліфікаційного сертифіката та найменування субпідрядника та реквізити договору з субпідрядником штатних працівників і тих працівників, що планує залучати у Довідці 2 теж відсутня. На запит Держаудитслужби Замовник надав пояснення, в яких зокрема зазначив: «…Після отримання повідомлення учасник ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» подав уточнену довідку та відповідні документи (03.Довідка працівники.pdf, 4.1.Договора працівники, 4.2.Договора працівники.pdf, 05. Дипломи.pdf, 09.Бірюков договір.pdf, 10.Диплом Бірюков.pdf) які були розглянуті замовником. …. У межах своїх повноважень та відповідно до вимог тендерної документації, замовник визнав виправлення невідповідностей такими, що відповідають встановленим критеріям, та продовжив оцінку тендерної пропозиції учасника.». Однак зазначене пояснення не спростовує факт порушення Замовником пункту 43 Особливостей, а саме Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей учаснику ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» щодо неналежним чином оформленої довідки згідно з Додатком 6 тендерної документації. Зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Висновок про наявність чи відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» встановлено порушення пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей – порушень не установлено.» Враховуючи вищевикладене Відділ освіти Роменської міської ради Сумської області на висновок повідомляє наступне: За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» Замовником було встановлено, що Банківська гарантія № KHG340348699 від 20 січня 2025 року (файл: «19.Гарантія.zip») не містить посилання на останні зміни до тендерної документації, затверджені Протоколом уповноваженої особи від 31 січня 2025 року № 19. Зміни, внесені Протоколом № 19, не вплинули на суттєві умови тендерного забезпечення. Вимога щодо відповідності банківської гарантії останньому протоколу дійсно була передбачена тендерною документацією. Однак слід зазначити, що Протокол № 19 був затверджений після видачі банківської гарантії (20 січня 2025 року), а механізм оновлення вже виданих гарантій після змін у тендерній документації не був чітко врегульований. Зміни до тендерної документації були внесені 31 січня 2025 року о 16:11, що підтверджується Протоколом уповноваженої особи № 19. Ця дата припадає на п’ятницю. Банківська гарантія була оформлена ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» ще 20 січня 2025 року, тобто до моменту внесення змін до тендерної документації. При цьому необхідно враховувати, що: 1 та 2 лютого 2025 року (субота та неділя) є вихідними днями для банківської системи, 3 лютого (понеділок) — перший робочий день після вихідних, Кінцевий строк подання тендерних пропозицій було встановлено на 9:00 5 лютого 2025 року. Процедура отримання банківських гарантій потребує часу. Отримання нової банківської гарантії з оновленими даними – це не автоматизований процес. Це вимагає звернення до банку, погодження документів, перевірки відповідності та випуску нової гарантії. Банки, як правило, мають певні регламентні строки на внесення змін до раніше виданих гарантій, що також вплинуло на ситуацію. При аналізі банкіської гарантії ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» було також проведено перегляд банківських гарантій інших учасників процедури закупівлі. За результатами аналізу встановлено, що жоден із учасників у своїй банківській гарантії не спирався на останні зміни, затверджені Протоколом уповноваженої особи від 31 січня 2025 року № 19. Враховуючи об’єктивні обставини, можна зробити висновок, що жоден з учасників тендеру не мав можливості вчасно оновити банківські гарантії з урахуванням останніх змін до тендерної документації. Це підтверджує, що технічно неможливо було зробити це швидко та оперативно. Так як внесені зміни не вплинули на суттєві умови тендерного забезпечення та на основі вище викладеного, сама гарантія залишалася дійсною та відповідала всім іншим критеріям. Враховуючи вищевикладене, при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» Замовник керувався тим, що: - на момент отримання банківської гарантії учасник діяв у повній відповідності до вимог тендерної документації, - об’єктивні технічні обставини не дозволили учаснику внести зміни до гарантії після оновлення тендерної документації, - відсутність оновленої гарантії не є наслідком недбалості чи умисного порушення з боку учасника. Відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» лише через формальну невідповідність, яка не впливала на виконання зобов’язань учасника та не створювала ризиків для Замовника, могло б суперечити принципам добросовісної конкуренції та пропорційності. З огляду на зазначене, Замовник об’єктивно врахував невідповідності в інформації зазначеній у Банківській гарантії, з урахуванням реальних обставин отримання цього документа. Таким чином, при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» Замовник керувався об’єктивними факторами, які унеможливили оновлення гарантій для всіх учасників, і відповідно врахував невідповідності у наданій банківській гарантії. З урахуванням наведених аргументів, Замовник дійшов висновку, що відсутність посилання на Протокол № 19 у банківській гарантії не вплинула на реальне забезпечення тендерної пропозиції та не створила ризиків для закупівлі. Відхилення тендерної пропозиції в такому випадку могло б призвести до необґрунтованого обмеження конкуренції. Щодо запиту про надання інформації та документального підтвердження відповідності тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» вимогам тендерної документації. Замовник розглянув тендерну пропозицію ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» і виявив певні невідповідності, зокрема щодо оформлення довідки про наявність кваліфікованих працівників. Відповідно до ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», 10.02.2025 учаснику було направлено вимогу про усунення недоліків. Зокрема, необхідно було надати коректно оформлену довідку з інформацією про освіту, спеціальність, кваліфікаційні сертифікати працівників, а також вказати їх розряд. ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» виконало вимогу, подавши уточнені документи. Щодо кваліфікаційних сертифікатів, учасник пояснив їх відсутність для окремих працівників тим, що законодавство не вимагає їх наявності для всіх категорій. Замовник визнав виправлення відповідними критеріям і продовжив оцінку пропозиції. Також тендерна документація вимагала надання інформації про субпідрядників. Оскільки учасник офіційно підтвердив, що не залучатиме субпідрядників (14.02.2025 в поясненні на запит було роз’яснення та доданий Лист роз’яснення з пропозиції ТОВ«ЕЛЕКТРО ЛЕНД» щодо незалучення субпідрядників), ця вимога на нього не поширюється. Враховуючи наведене, замовник вважає, що тендерна пропозиція ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД» відповідає встановленим вимогам, а підстави для її відхилення відсутні. Щодо виконання висновку моніторингу Держаудитслужби: На підставі висновку моніторингу Держаудитслужби повідомляємо наступне. Відповідно до наданого висновку, порушення виявлено лише щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРО ЛЕНД». Водночас порушень щодо визначення предмета закупівлі, відображення у річному плані, оприлюднення інформації та відповідності вимог тендерної документації не встановлено. При цьому Замовника не було зобов’язано до будь яких дій щодо закупівлі перевіреною Державною Аудиторською Службою. Щодо вимоги про притягнення до відповідальності осіб, які допустили порушення повідомляємо, що Відділом освіти проведено службове розслідування щодо виявлених порушень у сфері публічних закупівель, за результатами якого оголошено догану Герасько Аліні Сергіївні (скан Наказу № 96-ОД від 27.03.2025 додається). Додатки до листа: - Наказ № 96-ОД від 27.03.2025
Дата публікації звіту: 28.03.2025 11:37

Запити/Пояснення